درمان بی خوابی ناشی از افسردگی | رابطه افسردگی و بی خوابی

درمان بی خوابی ناشی از افسردگی

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

درمان بی خوابی ناشی از افسردگی | رابطه افسردگی و بی خوابی


راه های پیشگیری و راه های جلب اعتماد همسر بعد از خیانت و حفظ بنیان خانواده ها را از ما بخواهید.

مشاوره تلفنی و حضوری خانواده “الو سلام مشاور”

٠٠ ١٢ ٦٦٠٨ ٠٢١


با بهره گیری از مشاوره خانواده و زوج درمانی ، مهارت های همسرداری را فرا بگیرید، تا روابط زناشویی موفقی

پس از خیانت پیش روی خود داشته باشید.  پس با این شماره با مشاوران ما در ارتباط باشید.

۹۲ ۱۸ ۱۲۳ ۰۹۲۲


مفهوم بی خوابی در علم روانشناسی چیست؟

بی خوابی، بیداری فکر در طول شب و یا بیداری خیلی زود صبحگاهی می‌باشد و در واقع بیخوابی یک نوع شکایت ذهنی است و مشکلاتی را در عملکرد روزانه و خلق و خوی به وجود می آوردو علت های بسیاری دارد، یکی از علت‌های آن افسردگی می باشد و این امر اهمیت درمان بی خوابی ناشی از افسردگی را مطرح می نماید.

 آیا افسردگی بی خوابی می آورد؟

بیخوابی یک عارضه و یا بیماری کوتاه مدت نیست، بی خوابی، افسردگی و کاهش تمرکز را با خود به همراه دارد و باعث می شود در زندگی شغلی و حتی سبک طبیعی زندگیتان، اختلالاتی به وجود آید که اثرات زیان باری بر جای می گذارد و شما را مجاب میکند به پیش مشاور افسردگی بروید.

افسردگی چه اختلالاتی به بار می آورد؟

شما اگر دچار افسردگی اساسی باشید با مشکلاتی روبرو خواهید شد، از قبیل: زود خشمناک شدن، عدم تمرکز، مشکل در تصمیم گیری و… و در نهایت یک مشکل اساسی بنام بیخوابی، و شاید چنان ازاردهنده باشد که فکر کنید هیچوقت نمیتوانید از این مشکل رهایی پیدا کنید.

همچنین پیشنهاد میکنیم مقالات دیگر مارا در ارتباط با درمان افسردگی کودکان و افسردگی در دوران بلوغ بعد از این مقاله مطالعه فرمایید.

 چه ارتباطی بین بی‌خوابی و تنش های روحی وجود دارد؟

 طبق نظریه پژوهشگران حدود ۳۷ تا ۴۰ درصد جمعیت بزرگسال در کشورهای غربی، و یک سوم مردم ایران از بی خوابی رنج می برند، اضطراب های ناشی از تنش های روحی و وقایعی که اتفاق افتاده و یا نگرانی از آینده، باعث بروز اختلالات در خواب میشود، شناسایی این تنش های روحی در درمان بی خوابی ناشی از افسردگی از اهمیت خاصی برخوردار است.

روش های درمان:

۱_ دارو درمانی: درمان های دارویی بسیاری وجود دارد که این نوع درمان ها فقط باید از طریق تجویز پزشک باشد و نباید خودسرانه از دارو برای درمان بی خوابی ناشی از افسردگی استفاده کرد.

۲_ روش های رفتار درمانی و روان درمانی، از قبیل: تمرینات تنفسی، تکنیک های مدیتیشن، تمرکز حواس، شنیدن اصواتی خاص قبل از خوابیدن و یا در ادامه خوابیدن، که هدف از استفاده از این روش ها، افزایش کیفیت خواب و همچنین زمان خواب و بهبود اختلالاتی چون خستگی است.

 چگونه مراقب خود باشیم؟

 شاید مراقبت از خود کار سختی باشد ولی سعی کنید درست بخورید، درست بخوابید و در طول روز بیرون بروید، هرچند برای خرید کوچک پیاده روی کنید، با دیگران حرف بزنید و به موسیقی گوش کنید و تمام کارهایی که حال شما را خوب می کند، انجام دهید و مهم تر اینکه همه ی این کارها را ادامه دهید و متوقف نکنید.

 چتر حمایت:

 روابط اجتماعی، با درمان افسردگی رابطه مستقیم دارد، هر قدر روابط اجتماعی پرباری داشته باشید بیشتر احساس در امان بودن خواهید داشت و اگر احساس می کنید که با اعضای خانواده، دوستان و یا نزدیکان خود باید صحبت کنید، اصلاً تعلل نکنید.
گاهی اوقات همین صحبت های رو در رو کمک‌هایی بس شایان در درمان بی خوابی ناشی از افسردگی به شما می کنند.
علاوه بر این، همواره میتوانید با استفاده از مشاوره روانشناسی تلفنی، با متخصصین ما صحبت کنید!

 تغییر در سبک زندگی:

 مهمترین و اساسی ترین درمان بی خوابی ناشی از افسردگی، تغییر در سبک زندگی می باشد، شاید گاهی تمام چیزی که ما لازم داریم همین باشد، اما این تغییرات شامل چه مواردی می تواند باشد:

  •  ورزش: ورزش باعث می شود تا سروتونین، اندروفین و دیگرهورمون های شیمیایی بدن شما، بالا رود و سلول های مغز کارایی بالاتری داشته باشند، حتی راه رفتن به مدت نیم ساعت در روز تغییرات بزرگی را در شما ایجاد خواهد کرد.
  •  تغذیه مناسب: در طول روز وعده های مناسب غذایی که انرژی شما را بالا ببرد داشته باشید، سعی کنید ترکیبی از کربوهیدرات ها را انتخاب کنید.
  •  خواب کافی: کمبود خواب، افسردگی را بیشتر خواهد کرد، کسانی که ۸ ساعت می خوابند عملکرد بهتری از کسانی که کمتر می خوابند دارند.
  •  علائم ایجاد استرس در خود را پیدا کنید و آنها را کاهش دهید تا بتوانید خواب راحتی داشته باشید، در واقع کاهش استرس در درمان بی خوابی ناشی از افسردگی عامل مهمی میباشد.

 روش حیرت انگیز یک محقق جوان:

 تاثیر “ضد افسردگی محرومیت از خواب” در سال ۱۹۵۹ توسط محقق جوان به نام بوکارد فولوگ در توبینگن المان انجام شد، او می گوید که در “یک محرومیت از خواب روشمند” درافراد افسرده، یک شب بی خوابی می تواند باعث از بین رفتن افسردگی افراد شود ولی این به آن معنا نیست که فرد را از خوابیدن محروم کنیم بلکه چرخه خواب از ۲۴ ساعت، به ۴۸ ساعت تصحیح می‌شود و فرد هر دو شب یک بار به رختخواب میرود اما تا هر وقت که بخواهد می تواند بخوابد. با این روش بیماران بسیاری تحت درمان قرار گرفته اند و نتایج مطلوبی به دست آمده است.

مشاوران ما در دپارتمان مشاوره  “نوا مشاور” در خدمت شما هستند تا در کمترین زمان راهکارهایی برای درمان افسردگی و مشکلات بعد از آن را در اختیار شما قرار دهند و پاسخگوی سؤالات شما باشند.

آیا افسردگی بی خوابی می آورد؟

افسردگی چه اختلالاتی به بار می اورد؟

روش های درمان بی خوابی ناشی از افسردگی چیست؟

آیا تغییر در سیک زندگی در درمان بی خوابی ناشی از افسردگی موثر است؟

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

درمان بی خوابی ناشی از افسردگی | رابطه افسردگی و بی خوابی

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره