مشاوره خیانت – خیانت زن به مرد

خیانت زن به مرد

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

مشاوره خیانت – خیانت زن به مرد

معمولاً با شنیدن نام خیانت، ذهن در درجه اول به سمت مردان می رود و تصور می شود؛ خیانت مردان بیشتر از زنان است. شاید این موضوع تا حدودی درست باشد. با این حال آمار سال های اخیر نشان می دهد خیانت زن به مرد نیز در حال پیشروی و رقابت با آمار خیانت مردان است. اگرچه دلایل خیانت زنان به طور کلی با خیانت مردان متفاوت است و معمولاً نشان از مشکلات زناشویی در خانه دارد. با ما همراه باشید تا در این مطلب دلایل خیانت زن به مرد را بیشتر بشناسیم و نقش مشاوره را در رابطه با این موضوع بررسی کنیم.

خیانت زن به مرد

دلیل خیانت زنم چه بوده است؟

خیانت، اتفاقی است که ممکن است؛ در بهترین روابط نیز رخ دهد. دلایل خیانت در افراد متفاوت بوده و هرکدام توجیهی از کار خود ارائه می دهند. با این حال بیشتر دلایل خیانت مردان را به امور جنسی نسبت می دهند؛ در حالی که خیانت زن به مرد داستان متفاوتی دارد. دلایل خیانت زنان در مواردی به امور جنسی مربوط می شود و نارضایتی از زندگی زناشویی را مهم ترین دلیل خیانت زن می دانند. در مطالعه ای که انجام شد؛ ۳۴ درصد زنان خیانتکار از زندگی خود راضی بودند، در حالی که ۵۶ درصد از مردان خیانتکار با وجود رضایت از زندگی زناشویی دست به خیانت زده بودند. بنابراین بهتر است؛ دلایل جنسی را از دلایل خیانت زنان جدا کنیم. زنان معمولاً دچار خیانت عاطفی می شوند. زمانی که شکاف عاطفی در روابط زناشویی دیده شده و مهارت های ارتباط کلامی و بدنی بین زوجین وجود ندارد؛ احتمال خیانت زن بیشتر می شود. در بسیاری از موارد نیز زنان برای انتقام گرفتن از مرد خیانت می کنند. نارضایتی از رفتار مرد در خانه ممکن است به انگیزه ای برای خیانت زن به مرد تبدیل شود. ازدواج های نا امیدکننده که با سرخوردگی زن همراه است؛ دلایل خیانت را در او بیشتر می کند. زنان کمتر از مردان توانایی تحمل خلاءهای عاطفی را دارند و همین موضوع دلیلی برای خیانت آن ها است. در نتیجه زمانی که همسرتان به شما خیانت کرده، مشکلی بزرگ در روابط زناشویی شما وجود دارد که لازم است؛ برطرف شود.

زندگی بعد از خیانت زن به مرد امکان پذیر است؟

مشاوره خیانت زن به مرد به شما کمک می کند از دلایل خیانت همسر خود آگاه شوید. در برخی موارد زنان از خیانت به عنوان تلنگر و انتقام از مرد استفاده می کنند. ریشه یابی دلایل خیانت زن به شما کمک می کند در تصمیم گیری برای ادامه زندگی بهتر عمل کنید. خیانت زن معمولاً برای مردان غیر قابل بخشش است و این موضوع باعث شده بسیاری از مردان با کشف خیانت همسر خود بلافاصله طلاق بگیرند. اما از آن جایی که در بیشتر موارد زنان جهت امور جنسی خیانت نمی کنند، مراجعه به مشاور و ریشه یابی دلایل خیانت امکان ادامه زندگی مشترک را فراهم می کند. خیانت زنان در اغلب موارد نشانه ای از مشکلات زناشویی است که لازم است؛ برطرف شوند. معاشقه کوتاه مرد و زن، گذراندن زمان های کوتاه با زن، عدم توجه و بی عاطفگی به او مهم ترین دلایلی است که خیانت زنان را نتیجه می دهد.

برای تصمیم گیری بعد از خیانت همسر، بهتر است به جای اقدامات عجولانه کمی صبر کرده و مسائل را به کمک کارشناسی حرفه ای ریشه یابی کنید. در مواردی که خیانت زن به دلیل کمرنگ شدن احساسات او باشد؛ شاید ادامه زندگی مشترک شما را به شرایطی دشوار ببرد. اما در بسیاری از موارد که خیانت زن به مرد به دلیل خلاءهای عاطفی اتفاق افتاده، مشاوره خیانت زن به شوهر به درمان مشکلات شما کمک کرده و ادامه زندگی زناشویی را امکان پذیر می کند.

خیانت زن به مرد

در نوا مشاور بخوانید: حالات زن بعد از خیانت

چطور با خیانت همسر کنار بیایم؟

شوک، اضطراب، ترس، درد و احساس سردرگمی بعد از کشف خیانت همسر طبیعی است. بعد از خیانت لیستی از سوال های بی جواب در ذهن شما رژه می روند که پاسخی برای آن ها ندارید. نمی دانید باید طلاق بگیرید یا همسر خود را ببخشید و زندگی زناشویی را از نو بسازید. اگر در این شرایط قرار دارید؛ اول از همه احساسات خود را بپذیرید. سرکوب احساسات منفی که به ذهن شما هجوم آورده اند؛ مشکلی را حل نمی کند. علاوه بر این لازم است به خود فرصت دهید. تصمیم گیری در شرایطی که ذهن با نکات منفی پر شده است؛ در آینده با پشیمانی همراه خواهد بود. افراد در این شرایط معمولاً از دوستان یا خانواده خود کمک می خواهند؛ در حالی که آشنایان شما با نگاهی متعصبانه راهکارهای خود را ارائه می دهند. بهتر است؛ قبل از اقدام به هرکاری از روانشناسان کمک بگیرید. مشاوره خیانت زن به مرد به شما کمک می کند؛ خیانت همسر خود را بهتر بشناسید.

بسیاری از افراد تصور دارند؛ خیانت پایان زندگی مشترک آن ها است. اما به کمک مشاور می توانید از این فرصت برای شناسایی مشکلات زندگی استفاده کرده و با رفع آن ها زندگی زناشویی خود را از نو بسازید.

اعتماد دوباره به همسر بعد از خیانت از سخت ترین مراحل کنار آمدن با خیانت زن است.

 اگر زندگی مشترک خود را دوست دارید، سریع تصمیم نگیرید. از مشاور کمک گرفته و این مرحله از زندگی که شما را با احساسات منفی و تاریک گرفتار کرده؛ بگذرانید.

تأثیر مشاوره خیانت زن به مرد

شاید تصور کنید؛ مشاوره تنها قبل از ازدواج یا هنگام مشکلات زناشویی مؤثر باشد؛ اما بهتر است بدانید بسیاری از زوجین بعد از کشف خیانت با مشاوره توانستند زندگی زناشویی خود را بهتر از سابق، از نو بسازند. بنابراین لازم نیست؛ فکر کنید ازدواج شما به پایان رسیده و مشاور هیچ کمکی نمی تواند کند. خیانت زنان که معمولاً به دلیل مشکلات زندگی زناشویی اتفاق می افتد با مشاوره، خیانت زن به مرد درمان می شود. در واقع مشاور به زوجین کمک می کن؛ بتوانند از نو به یکدیگر اعتماد کنند.از دست رفتن اعتماد بعد از خیانت و ترمیم و بازیابی آن سخت ترین بخش خیانت است که معمولاً به تنهایی قابل دست یابی نیست.

بنابراین بهتر است با مراجعه به مشاور اول از همه دلایل و ریشه های خیانت همسر را پیدا کرده و سپس با کمک یکدیگر در جهت پیشرفت شخصیتی و روابط زناشویی خود قدم بردارید. مردان و زنان به دلیل عدم وجود زیرساخت های مناسب در جامعه از مهارت های ارتباطی اندکی برخوردار هستند و همین موضوع مهم ترین عامل مشکلات زناشویی است که به خیانت یا طلاق می انجامد. شناخت خود و جنس مخالف در درک روابط و کسب مهارت های ارتباطی مؤثر است. در نتیجه از خیانت زن به عنوان بهترین فرصت برای شناخت خود و آغاز زندگی جدید استفاده کنید.

مشاور ابعاد و جوانب مختلف خیانت و مسائل کوچک و بزرگ بین زن و شوهر را نشان داده و با ارائه راهکارهای عملی آن ها را در درمان روابط همراهی می کند.

خیانت زن به مرد

فواید مشاوره بعد از خیانت زن

مشاوره خیانت زن به مرد، شما را از چارچوب دیدگاه خیانتکار-قربانی خارج کرده و جوانب دیگر خیانت را به شما نشان می دهد. در نتیجه به افراد کمک می کند از عصبانیت خود عبور کرده و ازدواجی جدید و بهتر بسازند. تصمیم برای طلاق یا ادامه زندگی مشترک در جلسات مشاوره گرفته می شود. با این حال حتی اگر تصمیم به طلاق دارید، التیام زخم های رابطه سابق برای داشتن زندگی سالم آینده الزامی است. در این قسمت ۳ مورد از مهم ترین فواید مشاوره بعد از خیانت آورده شده است:

 به کمک مشاور می فهمید خیانت چگونه اتفاق افتاده است

بدون کمک مشاور، زن و شوهر تنها انگشت اتهام خود را به سمت یکدیگر نشانه رفته و هرکدام دیگری را مقصر این اتفاق شوم می دانند. الگوی چرخشی شرم و سرزنش، مارپیچی است که شما را در گرداب سیاهی ها غرق می کند و هیچ مشکلی را درمان نمی کند. در حالی که یک مشاور خوب شما را از این چرخه بی انتها نجات می دهد.

به جای اعلام نارضایتی، ارتباط سازنده را می آموزید

بعد از خیانت، هجوم احساسات منفی، تنها افراد را به فریاد زدن و اعلام نارضایتی وادار می کند که این مسئله تنش های بیشتری را ایجاد کرده و شرایط را وخیم تر می کند. با کمک مشاور یاد می گیرید به جای فریاد زدن، خواسته های خود را از طریق مهارت های ارتباطی سازنده بیان کنید.

همکاری با یکدیگر برای ساختن زندگی جدید را فرا می گیرید

برای داشتن رابطه بهتر باید یاد بگیرید؛ چگونه با وجود تفاوت ها در کنار یکدیگر قرار بگیرید و برای رابطه زناشویی خود تلاش کنید. مشاور به شما آموزش می دهد؛ چطور از پس مشکلات زندگی مشترک بدون آسیب رساندن به یکدیگر برآیید.

کلام اخر

مشاوره زناشویی و مشاوره خیانت زن به مرد مهم ترین اقدامی است که بعد از کشف خیانت زن باید انجام شود. مردان معمولاً با کشف خیانت همسر خود بر افروخته شده و جایی برای بخشش و ترمیم زندگی زناشویی قرار نمی دهند. این درحالی است که مشاور می تواند به شما کمک کند تا خیانت را پایان زندگی مشترک ندانید و از آن به عنوان فرصتی برای آغازی جدید و اصولی استفاده کنید. شناسایی دلایل خیانت زن، مهم ترین موضوعی است که بعد از خیانت او باید بررسی شود. به کمک نوا مشاور می توانید مشکلات عاطفی زندگی را بهتر شناخته و زندگی زناشویی بهتری داشته باشید.

شماره

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

مشاوره خیانت – خیانت زن به مرد

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره