از بین بردن اثر قرص ترامادول و نکاتی در مورد مصرف آن

از بین بردن اثر قرص ترامادول

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

از بین بردن اثر قرص ترامادول و نکاتی در مورد مصرف آن

ترامادول مسکنی مخدر است که برای تحمل دردهای شدید تجویز می شود. این دارو با تغییر عملکرد گیرنده های درد، موجب تسکین درد شده و در اثر مصرف دوز های بالا اعتیادآور است. از بین بردن اثر قرص ترامادول به میزان و مدت زمان مصرف شخص بستگی دارد.
درمان های دارویی برای افرادی که به تازگی مصرف این قرص را آغاز کردند جوابگو است. با این حال در موارد شدید، ترک آن به سم زدایی و جلسات مشاوره ترک اعتیاد نیاز دارد.

برای آشنایی بیشتر با این دارو با ما همراه شوید. در این مقاله می خواهیم یاد بگیریم چگونه اثر قرص ترامادول را از بین ببریم.

ترامادول به عنوان داروی تسکین دهنده درد در موارد متوسط و شدید استفاده می شود. این دارو عملکردی مشابه اندروفین در مغز داشته و با تاثیر بر گیرنده های درد، احساس درد را کاهش می دهد.
با این حال مصرف بیش از اندازه ترامادول با وابستگی جسمی و اعتیاد همراه خواهد بود.

علاوه بر وابستگی، ترامادول با داشتن عوارض جانبی شدید، باید زیر نظر پزشک مصرف شود.‌ زمانی که بدن فرد به مسکن های معمولی جواب نمی دهد، از ترامادول استفاده می شود.

ترامادول که با نام های تجاری پیرالژین، بایومادول، ترامادل، ترامد و ترامال در بازار وجود دارد، یک داروی اپیویید است که عملکردی مشابه با مورفین در مغز دارد. اما برخلاف مورفین، هوشیاری و فعالیت مغز را بیشتر کرده و سرخوشی ایجاد می کند. بنابراین باید با از بین بردن اثر قرص ترامادول آشنا بود.

این که به عوارض قرص ترامادول دچار شوید، به میزان دارویی که مصرف می نمایید، به وزن شما، به سن شما، به جنسیت شما، این که چه بیماری هایی را داشته باشید بستگی دارد.
بزرگسالان در سنین بالاتر بیشتر از جوانان، دچار عوارض جانبی قرص ترامادول می شوند. حتی ممکن است با مصرف یک عدد از این قرص، توقف مصرف یا تغییر دوز عوارض این دارو را احساس نمایید.

حتی ممکن است در یک برهه ی زمانی شما این دارو را مصرف کرده و هیچ عارضه ای نداشته باشید اما به صوت ناگهانی در زمان دیگر دچار عوارض جانبی زیادی شوید.

از بین بردن اثر قرص ترامادول روش های متفاوتی دارد که در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

 

علائم مسمومیت با قرص ترامادول عبارتند از:

  • سرگیجه و استفراغ
  • کاهش سطح هوشیاری
  • خواب آلودگی بسیار شدید
  • هذیان گویی
  • تنگی نفس
  • قطع مکرر تنفس

چنانچه بیمارتان یکی از این علائم را داشت، نخست با اورژانس بیمارستان تماس گرفته سپس اگر بیمارتان هوشیار است، سر و گردنش را به حالتی قرار دهید که تنفسش به راحتی انجام گیرد. اما اگر بیمار شما نفس می کشید او را به سمت پهلو خوابانده و منتظر بنشینید تا اورژانس بیاید.

بنابر این اولین قدم برای درمان بیمار، کمک به تنفس اوست. در بیمارستان ها این کار را با دستگاه ونتیلاتور انجام می دهند. چنانچه مشکل بیمار، دپرسیون تنفسی حاد باشد، پادزهر آن که نالوکسان می باشد تجویز می گردد. در ابتدا دوز مصرفی نالوکسان، 4 صدم میلی گرم وریدی است.

 از تزریق نالوکسان به غیر از موارد ضروری، باید خودداری نمود. چرا که خطر تشنج با این دارو در اثر تزریق وجود دارد. اما اگر کاهش هوشیاری برطرف نگردید، چاره ای به غیر از تزریق وجود ندارد.

برای این کار هر دو دقیقه یک مرتبه باید نالوکسان را تزریق نمود تا به مقدار 15 میلی گرم برسد. اگر هوشیاری حاصل نشد بایستی بررسی های کاملتر صورت گیرد.

دادن ذغال خوراکی و شستشوی معده در بیمارانی که قرص ترامادول را به تازگی مصرف کرده اند توصیه می گردد.
از آنجایی که ممکن است این افراد، علاوه بر قرص ترامادول، داروهای دیگری نیز خورده باشند بررسی عملکرد کلیه و کبد این بیماران ضرورت دارد. پزشکان برای دفع این داروها، مسهل تجویز می نمایند. پزشکان مایعات وریدی را نیز با توجه به موقعیت بیمار تجویز می نمایند.
از

افراد با افزایش مصرف ترامادول دچار تحمل دارویی می شوند. در واقع تنها در صورتی ترامادول در آن ها اثر خواهد کرد که دوز مصرفی را بیشتر کنند. در این شرایط رفع اثر آن نیز دشوارتر خواهد بود.
از بین بردن اثر ترامادول به کمک سم زدایی و مصرف داروهای مختلف امکان پذیر است.

ترامادول نیمه عمر کوتاهی داشته و به سرعت از طریق جریان خون جذب می شود. اثر این دارو بین 1 تا 4 ساعت به اوج خود می رسد و در مواردی که دوز مصرفی بیشتر باشد ممکن است 4 تا 6 ساعت در بدن باقی بماند. علایم عدم وجود این دارو در بدن معمولا 12 ساعت بعد از مصرف ظاهر می شود.

علایم ترک ترامادول اغلب مشابه علایم ترک مواد افیونی است؛ اما در 10 درصد موارد ممکن است سرگیجه شدید و پارانویا، اضطراب، توهم و سوزن شدن یا بی حسی در اندام ها بروز کند.

برای از بین بردن اثر قرص ترامادول داروهای زیر تجویز می شود:

متادون

متادون مخدری افیونی است که اثری مشابه اما کمتر از ترامادول دارد. این دارو که نیمه عمری در حدود 59 ساعت دارد جایگزین ترامادول شده و تحمل علایم ترک را برای فرد آسان تر می کند.

مصرف متادون حتما باید زیر نظر پزشک انجام شود. فراموش نکنید مصرف این دارو با احتمال وابستگی و اعتیاد همراه است و لازم است طبق تجویز پزشک، در دوزهای مشخص مصرف شود.

بوپرنورفین

بوپرنورفین اثری مشابه با متادون دارد؛ اما حساسیت کمتری ایجاد می کند. در واقع اثر این دارو نسبت به متادون ضعیف تر بوده و احتمال وابستگی به آن نیز کمتر است. بوپرنورفین گیرنده مواد افیونی مغز را برای مدت زمان بیشتری نسبت به ترامادول پر می کند.

در صورتی که این دارو بیش از اندازه مصرف شود، اثری نخواهد داشت. بنابراین لازم است آن را طبق نظر پزشک مصرف کنید. در بسیاری از موارد بوپرنورفین در ترکیب با نالوکسون مصرف می شود که از بین بردن اثر ترامادول را تسریع می کند.

نالترکسون

نالترکسون به عنوان آنتاگونیست مواد افیونی برای از بین بردن اثر قرص ترامادول استفاده می شود. با مصرف این دارو گیرنده های مواد افیونی در مغز مسدود شده و مصرف این مخدرها محدود می شود.

البته این دارو تاثیر اندکی در تسکین دردها داشته و معمولا بعد از مراحل تکمیل سم زدایی مصرف می شود.

سایر داروهای تسکین دهنده

بعد از مصرف ترامادول معمولا می خواهیم بدانیم چگونه اثر قرص را از بین ببریم. برخی داروها به شما کمک می کنند عوارض مصرف و اثر ترامادول را کاهش دهید:

  • متوکلوپریمید – باعث از بین بردن تهوع و استفراغ بعد از مصرف ترامادول می شود.
  • لوپریمید – در صورت اسهال بعد از مصرف استفاده شود.
  • ایبوپروفن یا استامینوفن – برای از بین بردن اثر ترامادول در عضلات و اسپاسم های عضلانی مفید است.
  • کلونیدین – اگر بعد از مصرف دچار اضطراب و تعریق شدید، برای از بین بردن اثر قرص ترامادول از این دارو استفاده کنید.
  • والیم – در صورتی که الگوهای خواب دچار اختلال شده، مصرف می شود.

بهتر است از مصرف داروهای ذکر شده به صورت خودسرانه جلوگیری کنید. مصرف داروها بدون تجویز پزشک ممکن است منجر به تداخلات دارویی و عوارض جبران ناپذیری شود. درنتیجه با پزشک مشورت کرده و بعد از اعلام سن و شرایط مصرف ترامادول از او مشورت بگیرید.

از بین بردن اثر ترامادول در خانه

برای کنار گذاشتن ترامادول، این کار را به صورت ناگهانی انجام ندهید.‌ قبل از ترک ترامادول باید بدانیم چگونه اثر قرص را از بین ببریم و این کار را با کاهش تدریجی دوز مصرفی دنبال کنیم.

مصرف ترامادول که معمولا با استفراغ و اسهال همراه است، موجب کم آبی بدن می شود. در نتیجه برای از بین بردن اثر قرص ترامادول باید مقدار زیادی آب بنوشید.

در کنار مصرف آب و مواد مغذی، برخی داروهای بدون نسخه به شما کمک می کند اثر ترامادول را خنثی کنید. 

انواع آنتی هیستامین ها همچون بنادریل یا استامینوفن، تحمل دردهای عضلانی را آسان تر می کند. علاوه بر این، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی همچون ایبوپروفن نیز مدیریت سردرد را بعد از مصرف ترامادول آسان تر می کند.

ترامادول مسکنی است که معمولا پزشک برای تسکین درد بیمار بعد از جراحی تجویز می کند. اما گاهی افراد دوزهای مصرفی خود را افزایش داده و تحمل دارویی ایجاد می کنند. در این شرایط دوز مصرفی سابق جوابگو نبوده و فرد به مصرف بیشتر آن نیاز دارد.

میزان مصرف و مدت زمان استفاده از ترامادول در از بین بردن اثر آن اهمیت دارد. علایم ترک این دارو با تحریک پذیری، افسردگی و علایم شبه آنفولانزا ظاهر می شود.

علایم ظاهری اعتیاد معمولا با سم زدایی از بین می رود؛ اما علایم وابستگی روانی ممکن است مدت ها باقی بماند.‌

برای دانستن اینکه چگونه اثر قرص ترامادول را از بین ببریم، مشورت با پزشک حوزه اعتیاد ضروری است. اما معمولا توصیه می شود افرادی که به تازگی دچار اعتیاد به ترامادول شدند، میزان مصرف خود را به 10 درصد میزان سابق کاهش دهند.

برای از بین بردن وابستگی روانی این قرص نیز، جلسات مشاوره و رفتار درمانی به فرد کمک خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با جلسات مشاوره ترک اعتیاد به مواد مخدر با مشاوران ما در نوا مشاور تماس بگیرید.

ما در اینجا به ذکر نکاتی در رابطه با از بین بردن اثر قرص ترامادول می پردازیم. این نکات عبارتند از:

  • از بین بردن اثر این قرص روش های مختلفی دارد، یکی از این روش ها استفاده از مواد لبنی مثل شیر است.
  • برای ترک قرص ترامادول، به روان شناس یا پزشک مراجعه نمایید. چرا که ترک این قرص علاوه بر جنبه جسمی، جنبه روحی نیز دارد که باید برطرف گردد.
  • چنانچه از ترامادول برای ترک اعتیاد در خانه استفاده می نمایید، حتما آن را پس از غذا مصرف نمایید. چرا که به دستگاه گوارش به شدت صدمه می زند.
  • بعضی افراد از این قرص به منظور درمان زود انزالی استفاده می کنند. این کار شاید در کوتاه مدت نتیجه بدهد ولی در بلند مدت نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه باعث می شود که دوز مصرفی آن ها بالا رفته و مشکلاتی را برایشان ایجاد نماید.

ترک کردن ترامادول و همچنین از بین بردن اثر قرص ترامادول روش های مختلفی دارد که یکی از این روش ها مصرف قرص کدئین و استامینوفن، طبق نظر پزشک است. این قرص دردهای جسمانی و سردرد ناشی از قرص را کاهش می دهد.

مصرف میوه ها و سبزیجات، خصوصا موز به از بین بردن اثر قرص ترامادول کمک کرده و مسمومیت های ناشی از آن را تا حدودی کاهش می دهد.

استفاده از شکلات تلخ نیز برای از بین بردن اثر قرص ترامادول توصیه می گردد. چرا که باعث برطرف گشتن ضعف بدن و کلافگی می شود. مواد موجود در این شکلات باعث آرامش در فرد شده و درد را کاهش می دهد.

سخن آخر

ترامادول مخدری افیونی است که برای تسکین دردهای شدید استفاده می شود. با این حال در اثر مصرف دوزهای بالا یا استفاده طولانی مدت از آن، فرد دچار اعتیاد می شود. از بین بردن اثر قرص ترامادول به کمک دارو درمانی ممکن است؛ با این حال اگر اعتیاد فرد شدید باشد در کنار سم زدایی و دارو، حضور در جلسات مشاوره و رفتار درمانی نیز توصیه می شود.‌

مشاورین ما در دپارتمان روانشناسی نوا مشاور آماده پاسخ گویی به سوالات شما در رابطه با وابستگی به ترامادول و نحوه ترک آن هستند. کافی است با ما تماس بگیرید.

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

از بین بردن اثر قرص ترامادول و نکاتی در مورد مصرف آن

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

43 دیدگاه دربارهٔ «از بین بردن اثر قرص ترامادول و نکاتی در مورد مصرف آن»

  1. سلام ، من الان نزدیک 12 ساله مصرف میکنم ، البته نه همیشه ، 2 ماه خوردم 4 ماه نخوردم ، 8 ماه خوردم یه سال نخوردم ، ولی خدایی بد دردیه ، من گچ کارم و به خاطر سختی کارم و هوس بازی دچارش شدم ، روزی 4 تا 225 میخوردم ، ولی خدایی خیلی چیز بدیه ، الان که دارم این متن رو مینویسم بازم گذاشتمش کنار ، بخدا دیگه خسته شدم ، ایشالا هیچ آدمی گرفتار این بلا نشه ، ولی این بار میخوام واسه همیشه تمومش کنم

  2. سلام.ترک به یکباره خیلی سخته.بایدبمرورکم کنی.وبرای تحمل دردازایبوبروفین.ژلوفن.کدئین.گاباپنتین.میتونی استفاده کنی.فقط اراده لازمه.10روزبیخوابی می‌کشی.وکم کم خوابت هم به روال عادی برمیگردد

  3. من غالبا هفته ای اندازه یک عدس مصرف دارم یعنی قرص 200 سه قسمت میکنم برای جلوگیری از زود انزالی وحشتناکی که دارم، شاید 7یا8 سالی مصرف میکنم و مصرفم اصلا بیشتر نشده
    اما احساسم اینه کل روزهای بعد مصرف خستگی دارم و بیحالی
    خودمم خسته شدم اما مشکلمم فعلا قابل حل نیست

    1. تو اعتیاده ترکه معتادیامی

      داداش خودتو بدبخت نکن من ۱۶ساله مصرف دارم،برا زود انزالی هزارتا دوا قرص هست که مخصوص زود انزالیه،چرا به شیمیایی ترین مخدره موجود رو میاری؟از تجربه ای که دارم میگم یک لحظه هم غفلت نکن فقط بزار کنار تموم بشه،ولش کن

  4. سلام دوستان …من اولین بار چندروزپیش توعروسی بهم دادن بااینکه میدونستم اعتیادآوره خوردم یک عدد۲۲۵ کاملا نعشه شدم ولی خداییش باهمون یه دونه قرص ترامادول ۴ روزخماربودم خواستم بگم خداییش ارزش نداره برا دوساعت جلوچشم بودن واعتمادب نفس کاذب یه عمر بدبختی بکشید

  5. سلام میخاستم بدونم پسرم اصلا تا حالا مصرف نمیکرده یهو 10 دانه 225 خوردش که دچار تشنج شدید شدش الان سه روزه بیمارستان بستری هستش الان دیگه تشنج نداره دارم مرخصش میکنم تا توخونا ازشمراقبت کنم میخاستم بدونم چطور میتونم تقویتش کنم واصرات قرص و از بدش خارج کنم احتمال داره بره سمتش دوبارا

    1. خوردن شیر
      آب زیاد
      موز
      شکلات تلخ
      سبزیجات
      این چیزها رو بخوره،اثر قرص سریع از خونش می‌بره.

  6. من ۱۴سال مصرف کردم از هفته ای یدونه شروع کردم تا رسیدم به روزی ۲تا قرص ۲۲۵ شرکت کارمیکردم جوری بودکه ترک کردنش برام سخت بوداولش میگفتم که اعتیادنداره اما دیدم اگرنخورم نمیتونم ترک کنم اما الان دوماهه گذاشتم کنار حالمم خوب شده خیلی خوب انگارکه ۲۰سال جوونترشدم.

  7. سلام من روزی ۹تا ۲۲۵ میخوردم یعنی همسری ۲تا ۲ تا .
    الان در کل ۲۴ ساعت یک چهارم ۲۲۵ رو میخورم اونم موقع خواب ک پاهام از درد میکشه البته شبها یدونه ام کلورازپام ميندازم خوابم میبره و وقتی خیلی زیار لگن و پاهام دیگ درد داشت یدونه آمپول کتورولاک میزنم ک واقعا عالیه . خلاصه الان این یک چهارم و نمیتونم ول کنم واقعا در عذابم حتی امتحان کردم یک چهارم قرص۱۰۰ رو انداختم اصلا جواب نمیده الانم که اینقدر کم کردم راحت نیستما از بدن درد دارم میمیرم

    1. من الان ي هفته اس كاملا گذاشتم كنار
      اصلا هم درد و … هيچي ندارم اون هم بعد از ١٨ ماه مصرف فقط يكي دو روز اول سخت بود
      البته زير نظر ي پزشك عمومي بودم

    2. تو اعتیاده ترکه معتادیامی

      برو دکتر ترک ۴تا قرص میده تموم میشه،دوتا کپسول دوتا قرص نمیگم چیه چون باید دکتر تجویز کنه

    3. سلام بزار یکی دو هفته بدنت به این عادت کنه بدن درد و…. نداشته باشی بعذ قطعش کن قرص خواب اصلا نخور ترکش از شیشه سخت تر جاش ملاتونین بخور و بهداشت خواب توی گوگل سرچ کن رعایت کن کترپلاک اصلا نزن برای پا دردت فعلا ژلوفن بخور تغذیه و خوردن مواد معدنی نثل ب کمپلکس هرروز ویتامین سی پ انرژی زا هررور ویتا مین دی دو هفته ای یکبار ب کمپلکس از ودسوسه جلودگیزی نیکنه

  8. فرزاد رضازاده

    سلام من چند سالی میشه مصرف میکردم و این دو سال آخر از وقتی کرونا اومد مقدار مصرف قرص رو افزایش دادم و روزی ۴ تا ۲۲۵ استفاده میکردم بعضاً هم در کنار قرص از شربت متادون هم استفاده میکردم چون دیگه قرص جوابگو نبود.ولی ۱۰ روز پیش واقعا بعد از اینکه قزص استفاده کردم و بعدش شربت متادون خوردم حالت تهوع بهم دست داد و احساس میکردم فشارم زده بالا الان بعد اون روز که امروز روزه دهم هستش نه قرص مصرف کردم نه شربت فقط روزی چنتا قرص مسکن میخورم ولی الان دو سه روزه شبا هر شب یه جای بدنم استخوناش کلا درد میکنه و نمیزاره بخوابم چیکار میتونم بکنم تا این درد هم رفع بشه ولی اصلا وسوسه نمیشم قرص بندازم ولی این بدن درد شبانه بعد گذشت ده روز بازم اذیتم میکنه

    1. سلام من استفاده نداشتم از قبل دیشب یکیو نصفی ترامادول ۱۰۰دادن بهم خوردم توبیمارستان الانم باید تست اعتیاد بدم ایا نشون میده

  9. سلام .من خودم مصرف میکردم اما خدارو شکر با کمک یک دوست تونستم خودمو نجات بدم .اول از همه قرص رو کم کن روزی ی تیکشو بکن بنداز سطل ولی تلقین کن ک مثل روزای قبل خوردی .مهم نیست چقدر طول بکشه بستگی ب مصرف و مقاومت بدنت داره .تا اینکه رسیدی ب ی دونه قرص .کافیه 2روز مرخصی بگیرید و خونه باشی و بجای ترامادول قرص گاباپنتین 300شروع کن .صبح یکی و شب هم یکی .گاباپنتین بسیار عالیه و کمکت می‌کنه.چند روزم سر کار بخور گاباپنتین و مایعات زیاد .بهترین روش اینه
    اگرم برا خوابیدن شب ها خواب نداشتی میتونی به صورت مقطعی قرص ملاتونین مصرف کنی ک الگو خوابتو تنظیم کنه.و در آخر بعد از ترک وسوسه میاد سراغت .ک اونم رفتن ب جلسه na عالیه .90روز خودتو نگه دار اراده قوی ک کامل از بدنت و فکرت بره بیرون .من الان خدا رو شکر یک سال و سی و هشت روزه ک پاک شدم .و در آخر خیلی راحت بگم دوستان برا رفع زود انزالی ب هیچ وجه استفاده نکنید .من خودم همینطور گرفتارش شدم اولاش خوبه بعد دیگه جواب نمیده و کاملا زندگیتو تحت تاثیر قرار میده تو خونواده و اجتماع و محیط کار .امیدوارم ک تونسته باشم ب دوستان کمک کرده باشم .

  10. سلام من روزی ۷تا قرص ترامادول مصرف می‌کنم و در شرکت کار میکنم چطور میتونم در حین کار ترک کنم

    1. شما هر ۱۵ روز یدونه کم کن اصلا عجله نکن چون تنها روش ترک همینه.
      با این روش بدنت آروم آروم بیدار میشه
      وقتی به روزی یدونه رسیدی بازم ۱۵ روز بمون و یه نصف کم کن
      دست آخر اون نصف باقی مونده رو یکروز در میون بخور وقتی تونستی سه روز نخوری و تحمل کنی پاک میشی و دیگه وسوسه هم نداری. هر روش دیگه ای بری وسوسه همراهه همیشگیه. اما این روش به دلیل فعال شدن ارگانیزم های بدن شمارو مثل روز اول پاک میکنه و دیگه صد تا هم جلوت بزارن تمایل به مصرف نداری.
      من ده بار با روش های مختلف ترک کرده روزی ۸ تا.
      این روش عالی بود
      در ضمن بجای ترا ب۲جایگزین کردم .
      اما با خود ترا هم جواب میده.

      برای رفع زود انزالی ترکیب کندر سیاهدانه زنجبیل رو در روغن زیتون استفاده کنید.
      البته در دوره ترک کلا رابطه باید به حداقل برسه .
      ب۲ جایگزین خوبیه در دوره ترک باعث نعوظ خوب و تاخیر مناسب میشه.
      در کل مخدر باعث ضعف جنسی میشه نه تقویت .چون ضعیف میشی دیر انزال میشه.
      تادلافیل ۱۰ برای رابطه استفاده کنید و برای ارضا کردن پارتنر از روش‌های غیر دخملی استفاده کنید طوری که قبل دخول به اوج رسیده باشه.
      اینجوری استرس شما کم میشه.

      در طول ترک حتما روزی ۲ لیوان شربت سکنجبین مصرف کنید تا آخر دوره.
      وقتی سیاهی لب و زیر چشم رفت سم از بدنتان رفته

      ایشالا موفق باشی برادر عزیزم مطمعن باش میتونی خیلی راحته فقط اراده کن توکل کن و نظم داشته باش.
      مطمئنم از پسش برمیای
      منم دعا کن.

    2. برای ترک کردن.باید خوب به بدنت برسی.
      از شیر
      موز
      شکلات تلخ
      آب زیاد بخور
      سبزیجات استفاده کن‌.
      اینارو استفاده کنی حله،اگه قرص دوباره خوردی بدون که خودت نمی‌خوای ترک کنی.

    3. سلام دوست عزیز مرخصی بگیر بعدش برو دکتر تا بهت دارو بده که اثراتش زودتر از بدنت بره اگه یه دفعه بخوای ترک کنی تا یه هفته همش کابوس و افسردگی میاد سراغت و حوصله کسی رو نداری پرخاش گر بیخوابی و تنبلی چون بدنت ضعیف میشه بهترین راه ترک راحت رفت پیش پزشک هستش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره