ترک ترامادول در خانه – روش‌های ترک اعتیاد به ترامادول در منزل

راههای ترک ترامادول در خانه

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

ترک ترامادول در خانه – روش‌های ترک اعتیاد به ترامادول در منزل

راههای ترک ترامادول در خانه به شیوه نوین و سنتی

ارتباط با مشاورین ترک اعتیاد از طریق:

۰۲۱-۶۶۰۸۱۲۰۰

ترامادل درواقع یکی از داروهای آرام بخش است که امروزه به دلیل سوء استفاده نام آن را بیشتر به عنوان یک مخدر شنیده ایم. به همین دلیل مصرف طولانی مدت آن در افراد باعث بروز اعتیاد می شود که راه های ترک ترامادول در خانه را برای معتادان سخت تر خواهد کرد.

این ماده با تسلط بر گیرنده های مغزی، سیستم عصبی را تحت کنترل خود در می آورد و از این طریق مانع از بروز احساس درد در افراد مصرف کننده می شود.

به همین دلیل معتادان آن را برای تسکین دردها و رهایی از مشکلات خود مصرف می کنند. بنابراین سراغ مصرف آن با دوز بالاتر می روند که به شدت اعتیاد آور است.

در این مقاله قصد داریم شما را با روش های ترک این مخدر آشنا کنیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات درباره راه های ترک ترامادول در خانه با نوا مشاور تماس حاصل کنید و از توصیه های مشاوران با تجربه ما در زمینه ترک اعتیاد بهره بگیرید.

 

ترامادول و علت مصرف آن

 

روش ترک ترامادول در خانه

 

علائم فیزیکی و روانی ترک ترامادول

 

نکاتی برای ترک راحت تر

 

جمع بندی و سخن پایانی

مشاوره ترک اعتیاد در نوا مشاور

 

 

ترامادول و علت مصرف آن

همین حالا پروسه ترک را شروع کنید:

۰۲۱-۶۶۰۸۱۲۰۰

 

ترامادول چیست؟

 ترامادول که با نام های مختلفی از جمله بایومادول در داروخانه ها فروخته میشود، یک داروی ضد درد می باشد که برای تسکین دردهای نه چندان شدید استفاده میشود، متاسفانه بعضی از افراد به دلیل زیاد مصرف کردن این دارو، می توان گفت به نحوی معتاد آن شده اند، ما سعی می کنیم در اینجا راههای ترک ترامادول در خانه را مورد بررسی قرار بدهیم.

 چرا ترامادول توسط افراد مصرف می شود؟

 بعضی از معتادان که به مواد دسترسی ندارند ترامادول را به عنوان جایگزین استفاده می کنند، اما عده ای نیز اشتباه بزرگتری انجام می‌دهند و از ترامادول به عنوان روشی برای ترک اعتیاد به مواد مخدر استفاده می کنند و برای جلوگیری از علائم ناخوشایند ترک یا خماری، ترامادول مصرف می کنند و کم کم به آن معتاد می شوند.

 

 

روش ترک ترامادول در خانه

از متخصصین نوا مشاور بپرسید:

۰۲۱-۶۶۰۸۱۲۰۰

برای ترک ترامادول دو روش وجود دارد. یکی از روش ها که با سرعت بیشتری انجام می شود، از طریق خارج کردن تدریجی مخدر از خون شخص معتاد انجام می شود.

در حالت دوم که موضوع مورد بحث ماست ترک ترامادول تحت نظر پزشک متخصص و با روش های خانگی است.

بهترین روش ترک ترامادول استفاده از رژیم غذایی و ورزش های مناسب برای معتادان است. نحوه ترک ترامادول در خانه با مصرف نوشیدنی های طبیعی و مفید ترک انجام می شود.

بدین منظور از آب میوه های طبیعی مانند آب پرتقال، آب هندوانه و مواردی از این قبیل استفاده کنید.

باید توجه داشته باشید که در برنامه غذایی خود مواد غذایی دارای ویتامین ث، ب، اسید فولیک، منیزیم و سبزیجات و میوه های تازه را بگنجانید.

قهوه نیز یکی از بهترین نوشیدنی ها برای ترک اعتیاد به شمار می رود. زیرا یا برخورداری از کافئین مورد نیاز مانع از بروز احساس خستگی و خواب آلودگی در شما خواهد شد.

همچنین بهتر است از انار نیز غافل نشوید. انار منبع غنی آنتی اکسیدان و مملو از ویتامین ث و اسید فولیک است. علاوه بر این روزانه نوشیدن آب حداقل 10 لیوان برای معتادان در حال ترک بسیار ضرورت دارد.

ترک ترامادول بدون اطلاع از روش ترک و مطالعه قبل از ترک، بسیار خطرناک است و چه بسا منجر به مرگ میشود. همچنین از قطع یکباره و ناگهانی آن، خودداری کنید، چون عوارض ترک را شدیدتر می کند. ترک اعتیاد در منزل بدون آگاهی و کمک گرفتن از مشاوره ترک و اعتیاد و متخصص ممکن نیست.

ترک ناگهانی ممکن است منجر به عوارضی همچون تب، لرز، دردهای شدید، اسهال، استفراغ، بیخوابی، کم اشتهایی، افسردگی، عرق سرد، درد مفاصل و در بعضی اوقات باعث تشنج و رفتن به کما و مرگ شخص میشود.

بنابراین به نکات مهم راههای ترک ترامادول در خانه، اشاره می کنیم:

  • در روش کاهش دوز مصرف، در طی چند هفته باید صورت بگیرد و چون ترک آن باعث علائمی که اشاره شد میشود، استفاده از ایبوپروفن بلامانع است. وقتی کم کم مصرف پایین آید و نهایتاً به روزی ۲ یا ۳ عدد برسد از مسکن همراه مانند دیکلوفناک و کلوئیدیوم استفاده شود، که به مشکلات گوارشی دچار نشوید. درست است که می‌توانید مصرف این دارو را روزانه کمتر کنید، ولی بهتر است با مشورت و مشاوره مرکز درمانی معتبر، انجام شود.
  • می توانید در یک هفته یک چهارم از قرص را مصرف نکنید و در هفته دوم نصف را مصرف نکنید و به جای آن از مسکن استامینوفن استفاده کنید، البته نصف استامینوفن در هفته سوم مصرف شود. و یک چهارم ترامادول را به مدت دو هفته مصرف کنید و در پایان یک ماه هیچ مصرفی نباید داشته باشید. باید قرص های کدئین دار که همراه ترامادول مصرف می کردید را هم مصرف را یک چهارم یک چهارم کم کنید تا به کلی ترک کنید.

 علائم مختلف فیزیکی و احساسی در هنگام ترک ترامادول

تماس با مشاورین:

۰۲۱-۶۶۰۸۱۲۰۰

 

 وقتی فرد از راههای ترک ترامادول در خانه استفاده می کند، باید بداند که این ترک، در دو مرحله انجام می‌شود.

مرحله اول که فرد در حال ترک است، نشانه‌های فیزیکی را تجربه می‌کند، در هر فرد این نشانه ها متفاوت می باشد شامل مواردی مانند: تهوع، لرزش، استفراغ، تعریق، ضربان سریع قلب، تنفس دشوار، اسهال و تنش عضلانی است.

اما در عبور به مرحله دوم، نشانه‌های فیزیکی کمتر شده و نشانه های احساسی نمایان می شود.

این نشانه ها شامل عصبانیت، افسردگی، کاهش تمرکز، بی خوابی، سردرد، انزوای اجتماعی و اضطراب است، همان‌طور که مغز شما با تعادل جدید روبرو می شود، همین، علت بروز علائم ترک احساسی می شود که در افراد متفاوت می باشد.

 

مشاوره ترک اعتیاد در نوا مشاور

 

 

 

 نکاتی که راههای ترک ترامادول در خانه را آسان تر می کند!

از متخصصین ما بپرسید:

۰۲۱-۶۶۰۸۱۲۰۰

 

۱. روند ترک را بپذیرید و همراه آن شوید: هرچند علائم ترک بسیار ناراحت کننده و اذیت کننده باشد، ولی آن را بپذیرید و متنفر نباشید تا آسان تر راه را طی کنید.

۲. آرامش خود را حفظ کنید:

هر چقدر شما دچار تنش شوید حال خود را بدتر کرده‌اید. سعی کنید آرامش داشته باشید تا وضعیت بهتر شود و از روانشناس یا پزشک متخصص هم کمک بگیرید.

۳. صبور باشید، انتظار نداشته باشید چند شبه، آن را ترک کنید. به خودتان زمان بدهید و فکرهای منفی نکنید تا از این مرحله عبور کنید.

۴. تحت تاثیر نشانه های ترک نباشید، هر چقدر شما تحت تأثیر نشانه های ترک قرار بگیرید، احتمال بازگشت مجدد و استفاده دوباره از ترامادول، بیشتر می شود.

جمع بندی

ترامادول یک نوع دارو است که برای القای احساس آرامش به افراد در زمان بروز درد یا مشکلات عصبی توسط پزشکان تجویز می شود. اما امروزه به دلیل سوء استفاده های صورت گرفته، به یک ماده مخدر اعتیاد زا تبدیل شده است.

در متن مقاله به بیان راه های ترک ترامادول در خانه پرداخته شد که یکی از مهم ترین راه های تسلط بر اعتیاد، نوشیدن آب میوه های طبیعی و مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین های ث و ب است.

فراموش نکنید برای رهایی از غول اعتیاد این مسیر را به همراه جلسات مشاوره ترک اعتیاد دنبال کنید. با دریافت مشاوره، ترک ترامادول در منزل ساده تر خواهد بود.

نوا مشاور نیز با داشتن مشاوران و کارشناسان مجرب در این زمینه شما را تنها نخواهد گذاشت. کافیست با ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره اعتیاد بهره مند شوید.

نوا مشاور

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

ترک ترامادول در خانه – روش‌های ترک اعتیاد به ترامادول در منزل

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

78 دیدگاه دربارهٔ «ترک ترامادول در خانه – روش‌های ترک اعتیاد به ترامادول در منزل»

  1. برادر کوچکتر شما

    درود دوستان
    عزیزان خودم مصرف ترامادول داشتم . یک شب که خورده بودم متاسفانه تشنج کردم و ضربه روحی روانی بدی خوردم بازم خداروشکر که هوشیار شدم و از اونشب به اینور قسم خوردم اگه حتی بمیرم قرص نخورم.الون تو روز ۵ هستم و تو خونه دارم ترک میکنم.برام دعا کنید.یک نصیحت برادرانه از من گوش کن برادر،تو رو به عزیزت قسم اگر مصرف قرص داری ترکش کن میدونم واقعا سخته ولیکن شما ارزش بالاتری دارین برای خانوادتون که بخاد یه قرص آشغال از پا درتون بیاره و اعتبارتون رو به خطر بندازه.دوست من نخور نخور نخور

  2. سلام دوستان اگه می‌خواین ترک کنید روزه اجباری بگیرید البته من در ماه رمضان ترک کردم به این طریق سحری که میخوری نصب کل مصرفت رو بخور بعد افطار نصف سحری بخور و در کمتر از پنج روز اگه سیصد میل مصرفت بوده ترک میکنید روزه داری خودش بدن رو سم زدایی میکنه خودم تجربه کردم موفق باشید

  3. سلام من 31 سالم 13سال ترامادول مصرف می‌کنم اصلا نمیتونم ترک کنم الان دیگه مغزم نمی‌کشه پشت فرمان حالت گیجی حالت تشنج میاد بهم پاهام همیشه یخ هستش شبا خواب تیک شدید از تخت میپرم وزنم شدیدا کم شده پنجاه کیلو شدم دیگه نمیتونم یه چیز ریز تمرکز کنم میلرزه بدنم فراموشی پیدا کردم همه چیز یادم می‌ره هرچقدر هم میخورم انگاری معدم سوراخ هستش حالت گشنگی شدید دارم به نظرتون میتونم ترک کنم خودم عرضه نداشتم ول کنم چند دفعه ای تلاش کردم نشد خودم هیچی نابود شدم پدرمادرم عذاب میکشن میگن قیافت شبیح معتادها هستش…..

  4. سلام دوستان من ۳سال روزی ۵تا۶تامصرف میکردم تا یه بار ۳تارو باهم انداختم پشت فرمون با دوست دخترم بودم که بیهوش شدم.خدارحم کرد با اون سرعت تصادف نکردم همین ک از هوش رفتم دوس دخترم فرمون رو گرفت اروم اروم اورد بغل پامو از رو گاز برداشت.خلاصه چشم باز کردم دیدم از پشت فرمون یهو تو انبولانسم.دکترا فهمیدن و رسیدگی کردن بهتر شدم اومدم خونه پیش خودم فکر کردم اگر با اون سرعت تو اتوبان تصادف میکردیم حتما اتفاقات ناگواری میوفتاد.و این شد که دیگه مصرف نکردم کمی بدنم داغ شده بود کمی بیحال بودم ولی فقط استراحت کردم و خوب شدم الان ۲هفتس مصرف نکردم.همیشه از ترک خیلی میترسیدم مصرفم که دیر میشد بدنم داغ میکرد درد شروع میشد پیش خودم میگفتم اولش اینجوریه وای به حال چند ساعت دیگه چقد حالم بد بشه و سریع مصرف میکردم ولی اونقدی که میترسیدم درد نداشت راحتر از اون چیزی بود ک فکر میکردم.تا جایی که میتونید چیزای مقوی بخورید و استراحت کنید و کسی کاری بهتون نداشته باشه اگرم کسی گفت چته بگید مریض شدم و استراحت کنید.بعد ترک یه حس خوبی داره ادم حس سبکی راحتی ارامش واقعی.موفق باشید

    1. من دوبار راحت ترک کردم و چون‌دیدم سخت نبود دوباره شروع کردم ، روزی یدونه میخورم زیاد نیست ولی بلاخره اعتیاده نمیشه خودم و گول بزنم ، ارادش رو ندارم ،ولی دارم میبینم زندگیم داره نابود میشه ولی این دفعه میخوام برای همیشه ترکش کنم ,خودم رو توی اینه میبینم حالم بهم میخوره ولی ممنونم‌که انگیزه دادی بهم

  5. من دو سال روزی۵الی۴تا ۲۲۵ میخوردم..البته دوماه اول یک چهار خوردم..بعد نصف بعد کامل و بعد………یهویی قطع کردم..یکم زانو درد شدم…مسکن خوردم الان یک ساله پاکم..ای تو روح اونایی ک میفروشن…بیچاره میشید نخورید..

  6. سلام خدمت دوستان من حقیقتا روزی یکی میخوردم ۶ ماه نزاشتم یه روزم قضا بشه ولی از فرداش نخوردم . دوروز بعدش سخته ولی راحت میشی . اینایی هم که نوشتن کمش کن اینا کس شعره . اگه بیشتر از یکی میخوری تو ۳ روز ترکش کن . میتونی عزیز به خودت ایمان داشته باش

  7. پیام علینقی ها

    سلام دوستان من درد سنگ کلیه داشتم عمل جراحی کردم راحت شدم وسلامتی کليه مو بدست آوردم بخاطرهمون ترامادول مصرف کردم‌ و میرفتم سر کار الان یه ۵ ی ۶ ماهی است البته دفعه سوم هست معتاد شدم اما این دفعه ۶ماهی میشه الان کم کردم اگر کسی میتونه کمکم کنه ممنون میشم البته که تو سایت تون چیزهای خوب ومهمی یاد گرفتم واقعا مچکرم

    1. مرتضی پاگرد

      قرص کدعین و قرص خواب آور بخور وقتی که دردت زیاده شبا وقتی نمیتونی بخوابی قرص خواب آور

  8. سلام وخسته نباشید ازکامنت همه‌ی دوستان آدم واقعا روحیه میگیره منم ۶ ماهه درگیرشم اولش با۵۰ ایناشروع کردم والانم نصف ۲۲۵ مصرف میکنم و دوسه ماهه از نصف۲۲۵ بیشترنکرده ام واینکه خانوادم نمیدونند و منم میخوام ترک کنم و هیچکسی ندونه کسانی که تجربشو دارن آیا اگه بخوام یک شبه بزارمش کنار اتفاقی واسم نمیوفته؟؟ چون استرس دارم و حتی بعضی وقتها استرسم بیشترمیشه دچارتنگی نفس میشم
    آیا یه شبه ویکجا بزارم کنار تشنج یا ایست قلبی ویا بیقراری اینا نمیادسراغم؟؟ چون گفتم که کسی خبرنداره ازمصرفم
    لطفا اگر کسی که تجربه کافی داره ویا حتی هرمشاوری که این پیاممو میخونه یه راه کار جلوم بزاره واینکه پول دوا و دکتر اینارو ندارم برم پیش دکتر ویا چیزهای مقوی ووو….. اینابخرم خلاصه وضعم افتضاحه شاید کسی بگه که پس چطوری اون قرص رو میخردی خب من این قرص رو واسه درد کمر و پا اینامیخوردم ولی ۶ ماهه عادت کردم واینکه ارزون هستش بسته۲۲۵ میگرفتم و میگیرم ۴۰ ۴۵ هزار واسه ۲۰ روز
    خلاصه خواهشا یکی یه راه وچاره ای جلوم بزاره بلکه بدون اتفاق خاصی بزارم کنار
    ممنون ازهمه‌ی دوستان واین سایت خوب

    1. پیام علینقی ها

      خوب کمترش کن الان یک چهارم قرص و بخور تا یک هفته یا ده روز بعد یک چهارم و نصف کن واگر یه وقت درد کمی اون وقت داشتی استا منوفین مصرف کن باید کم کم ترک کنی یکدفعه نمیشه اون موقع فورا لو میری همه می‌فهمن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره