بوی مواد مخدر چگونه است ؟

بوی مواد مخدر چگونه است

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

بوی مواد مخدر چگونه است ؟

امروزه در مراکز با استفاده از راهکارهای مختلف اعتیاد به مواد مخدر تشخیص داده می شود و بر اساس بو مواد مخدر چگونه است نوع مواد مصرفی را نیز مشخص می کنند.زیرا هر یک از این مواد که افراد به آن اعتیاد پیدا می کنند، باتوجه به نوع ترکیبات بوی به خصوصی دارند.

بطوریکه در بسیاری از موارد در صورت مواجه با فرد مصرف کننده به راحتی می توانید او را شناسایی کنید در این صورت تشخیص اعتیاد افراد کار سختی نخواهد بود.

بوی مواد مخدر یکی از بهترین سلاح های تشخیص اعتیاد در افرادی است که به آن ها مشکوک شده اید. زیرا هر یک از مدل های مواد مخدر همچون تریاک، ماری جوانا، هروئین، کوکائین وغیره بوی مخصوصی دارند.

چنان که بوی هر یک از آن ها به مواد مختلفی همچون مواد پاک کننده و شوینده وغیره تشبیه می شود. در این رابطه باید بدانید بسیاری از انواع مواد مخدر پیش از مصرف هیچ بویی ندارند و در زمان مصرف به صورت دودکردن مانند ماری جوانا، بوی آن ها پخش می شود.

البته بعضی از مدل های مواد مخدر مانند مت آمفتامین به صورتی هستند که پس از مصرف طولانی مدت روی بوی عرق شخص مصرف کننده تاثیر دارند. به طوری که با استفاده از آن نیز نوع مواد مصرفی تشخیص داده می شود.

به همین دلیل اگر با علائم خماری تریاک یا هروئین، شیشه وغیره آشنا هستید و این نشانه ها را در اطرافیان خود مشاهده می کنید، بهتر است به قدرت مشام خود اعتماد کنید.

چنان که ما در ادامه نکاتی را در رابطه با بوی هر یک از انواع مواد مخدر به شما ارائه می دهیم که با بوی آن ها تاحدودی آشنایی پیدا کنید و به راحتی نوع مواد مخدر مصرف شده را تشخیص دهید.

آشنایی با بوی مواد مخدر محرک

امروزه مواد مخدر با استفاده از ترکیبات مختلفی مانند روانگران ها، مواد آرام بخش وغیره تولید می شوند. به همین دلیل اگر بخواهید بدانید بوی مواد مخدر چگونه است، باید توجه داشته باشید که بوی این مواد براساس ترکیبات آن ها مشخص می شود.

به همین دلیل انواع مواد مخدر را به دسته های مختلفی طبق ترکیبات تقسیم بندی کرده اند. به طوری که ما در اینجا به بررسی نوع بوی مواد مخدر محرک پرمصرف می پردازیم.

ماری جوانا

ماری جوانا یکی از ماده های مخدر است که راحت ترین راه تشخیص مصرف آن، بو محسوب می شود. زیرا این نوع از مواد مخدر نه تنها پیش از مصرف بلکه تا مدت ها پس از دودشدن همچنان بوی به خصوص و انکارنشدنی دارد.

به طور کلی بوی ماریجوانا چندان قابل توصیف نیست، اما برخی افراد معتقد هستند که بوی گلدان می دهد. البته زمانی که دود می شود، بوی طناب سوخته را دارد.

بنابراین با استشمام بویی مشابه این موارد و مشاهده نشانه های اعتیاد در فرد مورد نظر، بهتر است به مشاوران متخصص ترک اعتیاد همچون کارشناسان ما در نوا مشاور مراجعه کنید.

چنان که آن ها به شما کمک می کنند که شک خود را برطرف کنید و در صورت اعتیاد فرد مورد نظر به ماری جوانا، راهکارهای ترک اعتیاد را به شما معرفی می کنند.

مت آمفتامین یا شیشه

آمفتامین ها نوع دیگری از مواد مخدر محرک هستند که مت آمفتامین یا شیشه یکی از آن ها محسوب می شود. در این رابطه اگر علائم خماری شیشه را در فرد مورد نظر مشاهده کرده اید و می پرسید بوی مواد مخدر چگونه است، باید بدانید این دسته از مواد هیچ بوی به خصوصی ندارند.

البته شاید بوی این مواد مخدر قابل تشخیص نباشد، اما تاثیرات بسیاری روی بوی عرق افراد دارند. به طوری که اگر کسی به صورت طولانی مدت این مواد را مصرف کند، بوی عرق او شبیه آمونیاک خواهد بود.

به طور کلی تشخیص مصرف شیشه توسط فرد مورد نظر براساس بو کار بسیار دشواری محسوب می شود، اما راه های دیگری وجود دارد. زیرا این نوع از مواد مخدر بلافاصله روی روح و جسم افراد حتی در اولین مصرف تاثیر دارند و شما متوجه خواهید شد.

بوی مواد مخدر چگونه است

کوکائین

کوکائین یکی دیگر از مواد مخدر تحریک کننده است که امروزه بسیاری از جوانان در مهمانی ها و دورهمی های دوستان استفاده می کنند. در رابطه با بوی این مدل از مواد مخدر باید بدانید بویی شیمیایی و گلی دارد.

البته گفته می شود که بوی کوکائین ترک با نوع ساده آن بسیار متفاوت است. به طوری که مدل ترک بویی ترکیبی از پلاستیک سوخته و مواد پاک کننده دارد، اما به طور کلی تشخیص این مواد همچون شیشه براساس بو آسان نیست. برای اطلاع بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم مقاله ترک کوکائین چند روز زمان می برد را بخوانید.

کراک

کراک نوعی از کوکائین است که از نظر بو و تاثیرات کمی متفاوت است کراک به خصوص زمانی که دود می شود، بوی بسیار نامطبوعی دارد. در این رابطه گفته شده که بوی آن شبیه مواد شیمیایی و پلاستیک های سوزان است.

در نهایت باید بدانید اگر با وجود مشاهده علائم اعتیاد، هیچ یک از این بوها را استشمام نکردید، بهترین راهکار است که به مشاوران متخصص در این زمینه همچون کارشناسان ما در نوا مشاور مراجعه کنید.

زیرا آن ها باتوجه به دانش و تخصص کافی علاوه بر بو، دیگر نشانه ها را بررسی می کنند و به راحتی مدل مواد مصرفی را تشخیص خواهند داد.البته ممکن است فرد مورد نظر شما نوع دیگری از مواد مخدر همچون مواد افیونی یا شبیه افیونی را مصرف کند که در این صورت بو و رایحه متفاوتی خواهند داشت. 

یکی دیگر از دسته های مواد مخدر، مدل های افیونی و شبیه افیونی هستند که از نظر ترکیبات، عوارض، بو، طعم و غیره با مدل های محرک و آرام بخش تفاوت های بسیاری دارند. به همین دلیل اگر قصد تشخیص مصرف این مدل از مواد مخدر را توسط یکی از عزیزان خود دارید، بهتر است ابتدا با بوی آن ها آشنا شوید:

بوی مواد مخدر افیونی

مواد مخدر افیونی شامل قرص ها و موادی همچون تریاک هستند که هر یک نیز بوی به خصوصی دارند. به طوری که در ارتباط با بوی قرص ها گفته می شود که بویی شیرین دارند. چنان که مصرف کنندگان معتقد هستند، هنگام دودکردن این مواد بوی گل ختمی سوخته و شکر می دهند. در حالی که تریاک خام بویی بسیار تند و نامطبوع همچون آمونیاک دارد که برخی از افراد از آن به عنوان بوی ادرار مانده یاد می کنند.

بوی مواد مخدر شبه افیونی

یکی دیگر از انواع مواد مخدر، مواد شبه افیونی هستند که هروئین یکی از معروف ترین آن ها محسوب می شود. حال اگر می پرسید بوی هروئین شبیه چیست، باید بدانید تشخیص بوی این مواد همچون شیشه آسان نخواهد بود. چنان که بوی این مواد هنگام دودکردن به سرعت پخش می شود و طی چند دقیقه از بین خواهد رفت.

به همین دلیل گفته می شود که هروئین به طور کلی بویی ندارد، اما باتوجه به نوع ترکیبات ممکن است بویی اسیدی و همچون سرکه را در زمان دودکردن استشمام کنید. به طوری که هر اندازه این مواد خالص تر باشد، بوی ترشی آن بیشتر خواهد بود.

حال شاید بگویید که تشخیص همه مواد مخدر براساس بو آسان نیست؛ به همین جهت بهتر است در صورتی که به اعتیاد یکی از اعضای خانواده خود مشکوک شده اید، به مشاوران متخصص در این حوزه مراجعه کنید.

زیرا مشاورانی همچون متخصصان ما در نوا مشاور علاوه بر بو، از نشانه های دیگری نیز برای تشخیص اعتیاد استفاده می کنند که دقیق تر خواهد بود.

 در نتیجه اعتیاد به مواد مخدر امروزه به اندازه ای افزایش یافته است که بسیاری از افراد به اعضای خانواده خود مشکوک می شوند. به همین دلیل اگر بدانید بوی مواد مخدر چگونه است، شاید درصد شک شما به اعتیاد افراد کم تر شود و در صورت معتادبودن آن ها، به سرعت آن را تشخیص دهید.

زیرا مواد مخدر نه تنها از نظر طعم، عوارض و نوع مصرف بلکه از لحاظ بو نیز بسیار متفاوت هستند. چنان که برخی از آن ها بوی گل ختمی سوخته، سرکه، پلاستیک سوزان، مواد پاک کننده وغیره را دارند.

حال اگر باوجود اطلاع از بوی مواد مخدر همچنان تشخیص نوع مواد مصرفی برای شما سخت است و حتی نسبت به اعتیاد فرد مورد نظر اطمینان خاطر ندارید، بهتر است از مشاوران متخصص کمک بخواهید.

چنان که امروزه متخصصان بسیاری در زمینه مشاوره ترک اعتیاد به مواد مخدر فعالیت می کنند که به راحتی نوع مواد مصرفی، مدت زمان اعتیاد و بسیاری موارد دیگر را تشخیص می دهند. ضمن اینکه بهترین راهکارها را برای ترک اعتیاد به مواد مخدر برای افراد مصرف کننده در نظر دارند.

مرکز نوا مشاور با بیش از ۵ سال سابقه، افتخار این را دارد که به هزاران نفر از سراسر ایران خدمات ارائه کند و  از این طریق، افراد زیادی توانسته اند مسائل و مشکلات زندگی خود را برطرف کنند. مشاوران ما به صورت حضوری و تلفنی، در کنار شما هستند تا بتوانید با صرف کمترین زمان و هزینه، به اطلاعات دقیق و پاسخ سوالاتتان دست پیدا کنید.

برای دریافت مشاوره با نوا مشاورتماس بگیرید.

 

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

بوی مواد مخدر چگونه است ؟

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

10 دیدگاه دربارهٔ «بوی مواد مخدر چگونه است ؟»

  1. دیگه بوی شیشه رو دقیق میدونم چیه، چون چندین بار دیدم میکشن چه بویی میده،یه بوی خاصی داره قابل گفتن نیست، انگار بوی وایتکس میده یه بوی گرم و اسیدی مانند و خفیف

  2. سلام دوست عزیز. دقیقا من هم یه رفیق دارم رو نمیکنه اصن اما قیافه اش میخوره و الان یه ۵ ماهی هست همین بوی مدفوع میده پیدا کردی شما مال چه موادی هست به منم بگید

  3. سلام میخواستم بدونم کدوم مواد مخدر هست که بوی مدفوع میده یکی از همسایه هامون از فاصله 5
    . 6.قدمی بوی مدفوع خیلی بدی میده
    خیلی ممنونم

    1. سلام دوست عزیز. دقیقا من هم یه رفیق دارم رو نمیکنه اصن اما قیافه اش میخوره و الان یه ۵ ماهی هست همین بوی مدفوع میده پیدا کردی شما مال چه موادی هست به منم بگید

  4. شما استادید ولی بنده هم یه تجربه کوچیک خدمتتون عرض کنم ،،هروئین قبل از مصرف بونداره فقط کمی بوی اسیدی میده مثل وانیل که سرکه درکنارش هردوروباهم وهمزمان بوکنی ،وپس از دود کردن بوی کارتن سوخته که با آب خاموشش کنی میده تریاک هم که ماشاءالله همه میدونن تازه که باشه بوی خمیرترشیده تلخ میده ووقتی دود بشه بوی فندسوخته وکنجدسوخته که همزمان بوش بلندشه وبوی تلخ بده میده ،الباقی هم خدا نصیب هیچ بشری نکنن صنعتیها همه بوی اسیدی دارند و گیاهانی که مثل سیگار باید کشید مثل حشیش بوی برگ درخت اکالیپتوس هنگام بخور میدن باکمی حالت خشک وسوخته شده ومارجوانا همین بو کمی شیرین میزنه ومعطر ،الباقی هنوز کشف نکردم ، بزابرم مکشوف شد برمیگردم اعلام میکنم ،،،،فعلا

    1. سلام ممنون از توضیحات خوبت. امروز وقتی ظهر اومدم خونه، بویی شبیه بوی توتون پیپ کاپتان بلک خورد به مشامم(فقط همینو میشناسم) نگران پسرم هستم

  5. همسرم جدیدا میره بیرون از خونه سیگار میکشه. وقتی برمیگرده نزدیکش که میشم بوی سیگار نمیده. یه بویی تقریبا مثل بوی توتون تنباکو یا پیپ میده. از خودش که میپرسم میگه بخاطر سیگارمه که عوض کردم. من بوی ماری جوانارو نمیشناسم نمیدونم چه بویی میده اما شنیدم بوی گیاه سوخته میده. لطفا منو راهنمایی کنید امکانش هست همسرم ماری جوانا مصرف کنه و اون بو، بوی ماری جوانا یا چیز دیگه ای باشه بجز سیگار؟

  6. سلام همسایه طبقه بالامون میکشه بوش میاد طبقه ما . حالمو بد میکنه بینی م خشک خشک میشه. وضعیت بینی من و مامانم که تو اون اتاق هستیم با قبل فرق داره با هم حالمون خراب میسه درو باز میکنیم بهتر میشیم ولی بعضا هم متوجه نمیشیم . چی کار کنیم؟

    1. بخدا مال ام هم همینه یه همسایه داریم به بابا مامانم می گم می گن خونه خودشه رو تو تاثیرر نمی زاره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره