مهمترین علائم خماری شیشه در افراد

علائم خماری شیشه

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

مهمترین علائم خماری شیشه در افراد

شیشه یکی از خطرناک ترین مواد مخدر در میان دیگر دخانیات به حساب می آید و علت آن نیز تاثیرات خشن و ترسناکی است که بر مغز و عملکرد بدن فرد معتاد از خود به جا می‌گذارد علاوه بر این عوارض مصرف یکبار شیشه نسبت به سایر مواد مخدر بالا است همین اثرات باعث شده تا شیشه بعنوان خطرناک ترین مخدر شناخته شود. برای علائم خماری شیشه می توان موارد زیادی را برشمرد اما لازم به ذکر است که علائم نشئگی شیشه و حتی از بین بردن خماری شیشه بسته به میزان دوز و مدت زمان مصرف افراد متفاوت است. برای اطلاع کامل از علائم خماری شیشه تا پایان این مقاله تمامی مواد مخدر دارای نشانه هایی هستند که پس از مصرف آن ها توسط فرد معتاد در او بروز پیدا می کنند. آنچه در میان اکثر مواد مخدر به طور مشترک وجود دارد، توهم زا بودن آن هاست.

این موضوع دلیلی محسوب می شود که افراد زیادی را در اوایل کار به سمت خود می کشاند. اثر شیشه در بدن به تدریج خود را نشان خواهد داد و زمانی که از شدت خماری قادر به انجام هیچ کار نیستید، به مصرف دارو رو می آورند.باید بدانید که مصرف خودسرانه داروها در تشدید علائم اعتیاد شما تاثیرگذار خواهد بود.اثر شیشه روی پوست موضوعی نیست که به سادگی و با مصرف داروهای رفع خماری شیشه از بین رود. برخی از معتادان برای ترک اعتیاد در خانه و رهایی از مخدر شیشه، در ابتدا به دنبال داروی رفع خماری شیشه می گردند.در این باره بهترین کار مشورت با پزشکان متخصص است که نوا مشاور با کادری مجرب در خدمت گزاری به شما حاضر است.

بیشتر افراد درگیر اعتیاد با حالت خماری مواجه هستند یعنی زمانی که فرد به هر دلیلی قادر به تهیه یا مصرف شیشه نباشد علائم خماری در او بروز پیدا می کند البته همانطور که پیش‌تر گفته شد علائم خماری شیشه به موارد زیادی مثل آخرین زمان استعمال شیشه، دوز مصرفی، سابقه مصرف، سن و سلامت فرد، اعتیاد داشتن به سایر موارد مخدر و غیره بستگی دارد.در بیشتر موارد دیده شده است که افراد تمایل دارند در کنار کشیدن شیشه و ملاحظه اثر شیشه در بدن، به استفاده از مخدرهای دیگر نیز مشغول شوند.برای آنکه بهترین روش ترک شیشه را بدانید باید از توصیه های پزشکان و متخصصان باتجربه بهره بگیرید. در این صورت تمام آثار زیان بار مصرف شیشه را به تدریج کنار خواهید گذاشت.

برخی از علائم نشئگی شیشه پس از مصرف دیگر مواد مخدر نیز بروز پیدا می کند. به عنوان مثال خستگی، کاهش اشتها، بی خوابی، تعریق زیاد، توهم و مواردی از این قبیل جزو علائم شایع مصرف مخدرها به حساب می آیند. در صورتی که تمایل دارید پاسخ سوال «عوارض خماری شیشه چگونه است» را دریافت کنید، ادامه متن را از دست ندهید.

رفتارهای عصبی و واکنش های زودهنگام

یکی از علائم خماری شیشه که سبب واکنش های دردسر ساز از طرف فرد معتاد خواهد شد، خشونت و رفتارهای پرخاشگرانه به دلیل دوری از مواد مخدر است، البته همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم مدت زمانی که از آخرین مصرف فرد می گذرد در نحوه بروز واکنش های خشونت آمیز او تاثیر زیادی خواهد داشت.فرد معتادی که حالت خماری را پشت سر می گذارد به شدت تحریک پذیر است در نتیجه بروز کوچکترین رفتار نامناسب از اطرافیان شاید حتی به مرگ منجر شود!

اثرات خماری شیشه بربدن

خماری بر اثر دور ماندن از مصرف شیشه سبب تندی ضربان قلب یا به اصطلاح تاکی کاردی خواهد شد در این مواقع فرد قادر نیست به خوبی نفس بکشد و این مسئله در بروز رفتارهای خشونت آمیز در او نقش بیشتری ایجاد خواهد کرد؛ علاوه بر اثرات مخرب شیشه بر قلب، مغز و سایر اجزا باعث ایجاد آسیب های پوستی کاملا مشهود از جمله صورت می شود، برای اطلاع بیشتر در این باره بهتر است مقاله عوارض شیشه بر پوست را مطالعه کنید.

تجربه فرد در مصرف مواد مخدر از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود؛ زیرا در صورتی که فرد پیش از این خماری بر اثر عدم دسترسی به شیشه را تجربه کرده باشد شاید کنترل او نسبت به رفتارهای خطرناک بیشتر باشد؛ علاوه بر این در دوران خماری آسیب‌های زیادی به معده وارد می شود که سبب بروز حالت های تهوع و استفراغ خواهد شد.

اثرات خماری شیشه بر روان فرد معتاد

یکی از آسیب‌های مشترک در اعتیاد به مواد‌مخدر که متوجه مصرف کنندگان است اختلالات روانی است که در دوران ترک نیز از بین بردن آثار آن کار سختی به حساب می آید.به عنوان مثال، افسردگی یکی از عوارض خماری شیشه است.در صورتی که فرد مصرف شیشه را به تدریج افزایش دهد یا خماری را در مدت زمان بیشتری تجربه کند، این اختلال نیز تشدید خواهد یافت بطوری که پس از گذشت چند ماه به انزوا و گوشه گیری فرد مصرف کننده منجر خواهد شد.اضطراب، استرس، رفتارهای نابهنجار و مواردی از این دست سبب می شود که شخص معتاد اعتماد به نفس خود را از دست دهد و در برخی مواقع نسبت به خودکشی یا خودآزاری اقدام کند.

قدم اول برای انجام هر گونه اقدام در این راه، تمایل واقعی فرد برای رهایی از مصرف شیشه است و اگر شخص تمایلی به ترک آن نداشته باشد هر تلاشی در طولانی مدت بی نتیجه و بی ثمر است. در بعضی موارد به علت عواملی مانند شرایط جسمانی خاص بیمار، متخصص درمان اعتیاد، ناچار می شود، اولویت کنترل مصرف را انتخاب می کند و سعی می کند به کمک داروها آسیب پذیری ناشی از استعمال این ماده را به حداقل برساند.

درمان اعتیاد یکی از دشوارترین موارد درمان در علم پزشکی و روان درمانی می باشد و در صورتی درمان موفقیت آمیز خواهد بود که علم و هنر، تجربه، صبر، تعهد و عشق درمانجو و درمانگر، با هم در آمیخته شود و همینطور به شکل همزمان به درمان فردی، خانوادگی و گروهی پرداخته می شود.درمان و ترک شیشه در خانه توسط فرد معتاد به تنهایی امکان پذیر نیست! مشاوره ترک شیشه اولین قدم در جهت درمان و ترک می باشد، اقدام به درمان بدون بررسی و مطالعه کافی و درمانهای کوتاه مدت نتیجه‌ای غیر از ناامیدی برای فرد مصرف کننده به همراه ندارد. همچنین علاوه بر مشاور برای از بین بردن اثر شیشه و سم زدایی متانفتامین نیاز است که به پزشک مراجعه کنید.روش درمان برای هر بیمار به صورت تدریجی و یا استفاده از سم زدایی سریع با توجه به شرایط جسمی و روحی فرد معتاد شروع می شود.
متخصصان ترک اعتیاد به مواد مخدر و شیشه یک برنامه درمانی برای بیمار در نظر می گیرند که این بستگی به وضعیت روحی و سابقه سوء مصرف مواد فرد دارد و فرد تحت درمان های روانشناختی مانند گروه درمانی، خانواده درمانی و… قرار میگیرد. این جلسات تا بهبودی کامل فرد و تحت نظر روانشناس و روانپزشک ادامه پیدا می کند.

کلام آخر…

خماری یکی از حالت هایی به شمار می رود که بیشتر معتادان آن را تجربه می کنند. زمانی که فرد دسترسی به مواد مخدر شیشه را ندارد یا شرایط برای مصرف آن فراهم نیست، علائم خماری شیشه خود را نشان خواهند داد.

در این مواقع افراد معتاد دست به اقداماتی می زنند که آن ها را در این مقاله به طور کامل و در دو دسته اثرات روانی و جسمی توضیح دادیم. از میان عوارض جسمانی خماری شیشه به خشونت های نابهنگام اشاره کردیم. بر اثر این رفتار فرد رفتارهای پرخاشگرانه بسیار خطرناکی را از خود نشان می دهد که هیچ گونه کنترلی بر آن نخواهد داشت.

توجه داشته باشید که تمامی آثار بیان شده در این مقاله و نحوه بروز آن ها بر اثر خماری به مواردی نظیر زمانی که از آخرین بار مصرف شیشه می گذرد بستگی خواهد داشت. همچنین تجربه فرد معتاد نیز در این زمینه تاثیرگذار خواهد بود. اگر در زمینه از بین بردن خماری شیشه و آثار زیانبار آن به دنبال توصیه هایی کاربردی هستید، با نوا مشاور تماس حاصل کنید. مشاوران ما شما را بیشتر راهنمایی خواهند کرد.

برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره خانواده، افسردگی، زناشویی با نوا مشاور تماس بگیرید.

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

مهمترین علائم خماری شیشه در افراد

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره