اثرات شیشه روی پوست چگونه است؟

اثرات شیشه روی پوست

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

اثرات شیشه روی پوست چگونه است؟

شیشه جزو مواد مخدری به حساب می آید که اثرات زیان بار بسیاری را بر روح و جسم فرد پدید می آورد. زخم های پوستی یکی از شایع ترین عوارض مصرف و اثرات شیشه روی پوست است.درمان زخم‌ های ناشی از مصرف شیشه از راه‌ های مختلفی امکان پذیر است که برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید.علت بیان این موضوع اهمیت نوع سیستم بدن شما برای رفع این زخم هاست. به عنوان مثال اگر می خواهید بدانید که آیا مصرف شیشه باعث عفونت میشود یا خیر باید قدرت دفاعی بدن شما بررسی شود.در این مقاله قصد داریم شما را با درمان عوارض پوستی که بر اثر عوارض اعتیاد به شیشه ایجاد می شوند آشنا کنیم.

شیشه چیست؟

شیشه یا کریستال نوعی ماده مخدر است که اثر مستقیمی بر مغز می گذارد و عامل برانگیختن هیجان، تمرکز زیاد و شادی مفرط در فرد مصرف کننده می شود.این ماده مخدر یک محرک قوی است و مصرف طولانی مدت آن عواقب شدیدی مانند اختلال شدید در خواب، تشنگی، بی اشتهایی، اختلال در کبد و کلیه ها و اختلال در دفع به وجود می‌آورد.همچنین اثرات شیشه روی پوست هم به طور واضح قابل مشاهده است.

اثرات شیشه روی پوست

مصرف کنندگان شیشه دائماً در زیر پوست خود احساس سوزش شبیه به گزش حشرات را دارند.گاهی بر روی پوست آنها زخم هایی مانند مته ایجاد می شود که معمولاً بر روی صورت و بازوهایشان اتفاق می‌افتدزخم های ناشی از مصرف شیشه ظاهری ناراحت کننده دارد و گاهی اوقات  احساس بدی در شخص  ایجاد کرده و باعث دورافتادگی او از جامعه می‌شود.

 عوارض ظاهری ناشی از مصرف شیشه

به وجود آمدن عوارض پوستی مصرف شیشه در افرادی که مصرف طولانی مدت دارند امری بسیار شایع است. این افراد چشمان بیمارگونه و پوستی پر چین و چروک و آویزان دارند.معمولاً سن این افراد بسیار بیشتر از سن واقعیشان به نظر می رسد و فرسودگی و زخم روی پوست ناشی از اعتیاد در برخی موارد غیر قابل درمان است!پوست صورت و بدن به دلیل تخریب لایه های زیرین (بافت همبند) دچار افتادگی و شلی می شود، ظاهر فرد معتاد به سرعت تغییر کرده و طراوت و زیبایی پوست از بین می رود. توهم لمس حشره یا فورمیکیشن (formication) در معتادان به شیشه وجود دارد. در این توهم، فرد معتاد احساس می‌کند که زیر پوستش حشرات کوچکی در حال حرکت هستند و شروع به خاراندن پوست میکند.این کار باعث ایجاد زخم می شود و گاهی اوقات ممکن است زخم ها عفونی شوند.

اثرات محرک شیشه بر روی پوست انسان

 از دیگر عوارض پوستی مصرف شیشه، نرسیدن خون کافی به پوست است.استفاده از این ماده باعث انقباض شریان ها و تخریب عروق خونی و نرسیدن خون کافی به پوست می شود و باعث از دست رفتن قدرت ارتجاعی و خشک شدن و کاهش درخشش پوست خواهد شد.کاهش جریان خون باعث می شود که پوست قادر به ترمیم ضایعات ایجاد شده نباشد و بهبودی زخم ها دیر صورت بگیرد.علاوه بر این، در مصرف شیشه، ریسک ابتلا به نوعی سرطان نادر پوست به نام سارکوم کاپوزی بالا می رود.

بر اثر مصرف شیشه عوارضی مانند زخم های شدید و وحشتناک پوستی نیز در شخص معتاد پیدا خواهد شد.عوارض پوستی مصرف شیشه در ابتدا خود را نشان نخواهند داد، اما به تدریج و با افزایش دوز مصرف تشدید می یابند. خشکی بی نهایت پوست و ترک خوردگی آن به وفور در معتادان دیده می شود.عوارض پوستی مصرف شیشه و نحوه بروز آن ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عارضه به دنبال علائم خماری در مصرف شیشه نیز دیده می شود.استفاده از کرم ها یا روغن های گیاهی که سبب بازسازی پوست می شوند، برای محو کردن لکه های باقی مانده از زخم های پوستی و اثرات شیشه روی پوست مفید خواهد بود.زخم هایی که بر اثر تزریق مخدر شیشه روی پوست فرد به وجود می آیند به دلیل احتمال بروز عفونت در بدن از راه های آسان درمان نخواهند شد.اما در حالت عادی، شما قادر خواهید بود با استفاده از کرم های از بین برنده لکه ها، از تاثیرات منفی زخم ها روی پوست رهایی یابید.

تاثیر مواد غذایی

از دیگر نکاتی که باید برای نابودی زخم های ناشی از مصرف شیشه آن را لحاظ کنید، مصرف مواد غذایی مناسب است.مصرف شیشه و زخم های ناشی از آن در موارد بسیاری به طور ناگهانی پیدا می شوند و فرد را از وخامت اوضاع درونی او آگاه می کنند. بنابراین باید در راستای جلوگیری از پیشرفت آن استفاده از برنامه غذایی مناسب را در اولویت قرار دهید.به دلیل از بین رفتن بیشتر ویتامین ها و موادمعدنی موردنیاز بدن بر اثر اعتیاد به شیشه ، مصرف مکمل های ویتامین C و E برای فرد بسیار ضروری خواهد بود.

روش پیشرفته درمان زخم در اثر مصرف شیشه

در برخی مواقع بر اثر بروز عوارض پوستی اعتیاد به شیشه، ظاهر آزاردهنده زخم ها و دردناک بودن آن ها سبب خواهد شد که فرد به داروهایی روی بیاورد که عوارض ایجاد شده در شیشه را کاهش دهد. بهتر است بدانید که این عمل بهترین روش ترک شیشه و همچنین راه حل مناسب برای درمان زخم های ناشی از مصرف شیشه نخواهد بود.یکی از موثرترین روش ها برای درمان زخم در اثر مصرف شیشه لیزر درمانی نام دارد. به کمک این تکنولوژی اثرات باقی مانده از زخم ها را طی چند جلسه از بین خواهند برد.موثرترین روش برای از بین بردن زخم های ناشی از مصرف شیشه مراجعه به پزشک و دریافت مشاوره مناسب خواهد بود.در این باره اثر شیشه در بدن مورد بررسی قرار می گیرد و بر اساس آن نسبت به درمان تصمیم گرفته می شود. نوا مشاور در این زمینه برای خدمت رسانی به شما حاضر خواهد بود.

مراجعه به پزشک برای درمان اثرات شیشه روی پوست

عوامل تاثیر گذار بر روی درمان زخم های ناشی از مصرف شیشه می تواند نحوه زخم شدن محل زخم، سن فرد، عوامل ژنتیکی مربوط به ترمیم زخم، مدت ایجاد زخم و… باشد.در هر صورت برای درمان باید به پزشک متخصص مراجعه شود تا راه حل مناسب با آسیب صورت بگیرد.این زخم ها با استفاده از روش هایی مانند لیزر درمانی، لایه برداری و یا استفاده از کرم های مخصوص ترمیم پوست از بین میروند.علاوه بر این، استفاده از مکمل های ویتامین مخصوصاً ویتامین e و یا استفاده از آلوورا و روغن نارگیل توصیه می شود.

یکی از تصوراتی که موجب سوق داده شدن افراد به شیشه می‌شود این است که می‌گویند شیشه ماده مخدر نیست و به راحتی ترک می شود!با همین تصور، در برخی از باشگاه ها و برای کاهش وزن این ماده محرک استفاده می شود!شیشه درست است که ماده مخدر نیست اما روانگردان و محرک است و با موادمخدر دیگر تفاوت دارد.در اصل، این ماده سیستم مرکزی اعصاب را تحریک می‌کند و در نتیجه موجب کنش های شدید رفتاری می شود.مصرف شیشه فرد را به سمت پر تحرکی و رفتارهای خشونت‌آمیز سوق می دهد و احتمال زد و خورد کردن در او بسیار بالاست و مصرف آن حتی یک مرتبه هم فرد را دچار علائم روان پریشی و جنون می کند.شیشه یا همان مت‌آمفتامین از جمله موادی است که روش ترک اعتیاد در خانه سختی دارد و برای قطع مصرف آن امکان عدم موفقیت وجود دارد و اغلب به ناچار باید در کلینیک بستری شوند.

دامن زدن به انگیزه اعتیاد

وقتی خانواده می خواهد به اجبار و به زور با فشارهای مختلف به فرد معتاد بفهماند که «تو معتادی و باید ترک کنی!» در مقابل آن فرد هم دچار انکار میشود و معمولا نمی خواهد این کار را انجام دهد و در واقع آنها در نهایت هر دو نابود می‌شوند.دامن زدن به «انگ اعتیاد»، خانواده و معتاد را وادار به کارهایی می کند که نتیجه مطلوب ندارد.بنابراین در درجه اول مهم این است که یادگیری باید از خانواده شروع شود و خانواده انگیزه معتاد را برای درمان بالا ببرد، طوری که فرد خودش داوطلبانه برای درمان گام بردارد.فقط در این صورت است که فرد معتاد می تواند این ماده مخدر را ترک کند.

جمع بندی

شیشه از میان مواد مخدر دیگر عوارض بیشتری بر جسم و روح فرد معتاد می گذارد. به همین دلیل بیشتر معتادان به شیشه تا مدت ها پس از اعتیاد خود هنوز درگیر عواقب مصرف شیشه هستند.یکی از آثار خطرناکی که در معتادان به شیشه به وفور دیده می شود، اثرات شیشه روی پوست است. این زخم ها در صورتی که بر اثر تزریق مخدر به بدن ایجاد شوند، احتمال رشد عفونت در بدن فرد را بالا خواهند برد.در این مقاله به بیان برخی از متداول ترین روش های درمان این زخم ها پرداختیم. در ساده ترین حالت استفاده از کرم های بازسازی پوست توصیه می شود.اگر زخم خیلی عمیق باشد می بایست از روش های پیشرفته تر مانند لیزر درمانی بهره بگیرید. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ترک اعتیاد به مواد مخدر و درمان آثار زیان بار باقی مانده از آن کسب کنید، با نوا مشاور تماس بگیرید.نوامشاور با برخورداری از مشاوران و متخصصان مجرب به خوبی شما را در بازگشت به زندگی یاری خواهد داد.

نوا مشاور

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

اثرات شیشه روی پوست چگونه است؟

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

31 دیدگاه دربارهٔ «اثرات شیشه روی پوست چگونه است؟»

  1. سلام برادرم مصرف کننده ی انواع مواد مخدر به خصوص شیشه اس، یک بار کمپ بردیمش ولی به محض ایتکه برگشت شروع کرد تو رو خدا بگید چه جوری باید راضیش کنم که ترک کنه تمام صورتش ضخمه جوری که خودش خجالت میکشه تو جمع در بیاد باید کجا ببریمش برای ترک

    1. سلام بهترین راه درمان کنگره ۶۰قسم میخورم هیچ کجایی دنیا درمان شیشه نداریم ولی کنگره ۶۰درمان میکنه ترک با درمان خیلی فرق داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره