درمان وسواس فکری ایدز| توهم فکری ابتلا به ایدز

درمان وسواس فکری ایدز

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

درمان وسواس فکری ایدز| توهم فکری ابتلا به ایدز

 اختلال فکری عملی نوعی اختلال عذاب آور برای افراد است. به طوری که در موارد شدید، تمامی زندگی فرد را تحت الشعاع قرار می دهد. در این گونه افراد، افکارهای منفی درباره موضوعی خاص، ذهن شخص را به خود درگیر کرده و فرد به منظور رهایی و نگرانی از بابت اتفاق افتادن آنها، رفتارهایی انجام می‌دهد که زندگی را هم برای خود و هم اطرافیانش سخت و دشوار خواهد ساخت.

 نوعی از وسواس فکری، ترس از ابتلا به یک بیماری مانند ایدز است. اگر شما نیز به وسواس فکری و ترس ابتلا به بیماریی خاص، دچار هستید، با ما همراه شوید. در این مطلب درباره درمان وسواس فکری ایدز و توهم ابتلا به آن، صحبت خواهیم کرد.

درمان وسواس فکری ایدز

 ترس از ابتلا به بیماری ایدز

 بیماری ایدز سالیان درازی است که تهدید کننده جامعه بشری بوده و افراد زیادی را به خود درگیر کرده است. این بیماری که توسط ویروس HIV ایجاد می‌شود، موجب تداخل در دستگاه ایمنی شده و در صورت عدم کنترل آن، منجر به مرگ بیمار خواهد شد. البته امروزه روش های درمانی بسیار موثری به منظور جلوگیری از پیشرفت این بیماری ‌انجام می شود. در همین سال‌های اخیر با پژوهش‌های متعدد، درمان‌های امیدوارکننده‌ای نیز صورت گرفته که هنوز در مرحله آزمایش قرار دارد. با این حال با آگاهی کامل از بیماری ایدز و راه های انتقال آن، هیچگونه نگرانی از بابت ابتلا به ایدز وجود نخواهد داشت.

 اما متاسفانه برخی از افراد به دلایل مختلف، به وسواس فکری ایدز مبتلا می شوند. این افراد به علت وسواس فکری، شرایط زندگی را بر خود و اطرافیان دشوار کرده و مشکلاتی را به وجود می آورند. به منظور بررسی درمان وسواس فکری ایدز و توهم ابتلا به آن، باید در ابتدا با تاثیرات مخرب این بیماری روی روند زندگی آشنا شویم.
توجه داشته باشید که استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی تلفنی و صحبت کردن با متخصص، میتواند تاثیر بسیار مثبتی روی شرایط شما داشته باشد.

 تاثیر وسواس فکری ایدز بر زندگی افراد

اختلال وسواس فکری عملی یا OCD، ممکن است بر اثر دلایل مختلف مانند: توارث، اضطراب، فشارهای زندگی و … به وجود آید. بسیاری از این بیماران نسبت به این مسئله که رفتار وسواس گونه آنها، اشتباه و بیهوده است، آگاهی کامل دارند، اما به علت اضطراب و افکار منفی ناشی از وسواس فکری خود، نمی توانند با آن مبارزه کنند و به رفتار خود ادامه می‌دهند.

اکثر بیماران مبتلا به وسواس فکری ایدز، به علت عدم آگاهی درست از بیماری و راه‌های انتقال آن، با کوچکترین اتفاق دچار توهم ابتلا به ایدز شده و رفتارهای وسواس گونه نشان می دهند. برخی از این افراد چندین بار برای تشخیص این بیماری آزمایش می دهند و با دریافت نتیجه منفی مبنی بر سالم بودنشان، باز هم رفتار وسواس گونه داشته و با بروز هر گونه اتفاق، نگرانی آنها عود خواهد کرد.

برخی به علت ترس از ابتلا به بیماری ایدز، از رابطه جنسی می ترسند و این مسئله به خصوص در زمان ازدواج، مشکلاتی برای آنها به همراه خواهد داشت. بسیاری دیگر به علت وسواس فکری ایدز، روابط اجتماعی خود را محدود کرده و حتی افراد خانواده را نیز در این رابطه محدود می‌کنند و این امر اثرات مخربی روی زندگی آنها خواهد گذاشت.

در کنار این موارد، باورهای غلطی که درباره بیماری ایدز در بین برخی مردم وجود دارد، به این مسئله دامن می زند. پس بهتر است اطلاعات دقیق و جامعی از این بیماری و نحوه انتقال آن به دست آورید تا هم با رفتار خود باعث رنجش بیماران مبتلا به بیماری ایدز نشوید و هم خود را از دست وسواس فکری بیمارگونه نجات دهید. در ادامه به بررسی درمان وسواس فکری ایدز و توهم ابتلا به آن می پردازیم.

وسواس فکری ایدز و راه های درمان آن

یکی از اصلی ترین روش های درمان، مراجعه به روانشناس و مشاور و بهره گیری از روان درمانی است که شامل رفتار درمانی شناختی، رفتار درمانی هیجانی شناختی، رفتار درمانی دیالکتیکی و روان درمانی وجودی است. مشاور یا روانشناس پس از بررسی فرد و سوابق او، یکی از راه‌های درمانی فوق را برای رهایی از وسواس فکری، برای بیمار در نظر می‌گیرد و پس از اتمام تعداد جلسات تعیین شده، فرد بهبودی زیادی به دست خواهد آورد.

همچنین در صورت تایید پزشک، دارو درمانی نیز در کنار جلسات روانشناسی و مشاوره، برای بهبود بیشتر بیمار تجویز خواهد شد. در این جلسات، فرد با آموزش مهارت های لازم می تواند بر وسواس فکری خود غلبه کند. برای بهبودی کامل بهتر است تمرین های درمانگر خود را در فاصله بین جلسات انجام داده تا روند درمانی سریعتری داشته باشید. برای آگاهی بیشتر از درمان وسواس فکری ایدز و توهم ابتلا به آن و دریافت پاسخ سوالات خود می توانید با مشاورین مرکز نوا مشاور تماس بگیرید.

شماره تماس نوا مشاور

  • وسواس فکری ایدز چه افرادی را بیشتر مبتلا کند ؟
  • آیا می توان وسواس فکری ایدز را به طور کامل درمان کرد ؟
  • آیا برای هر نوع وسواس فکری روند درمان یکسان است ؟

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

درمان وسواس فکری ایدز| توهم فکری ابتلا به ایدز

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

3 دیدگاه دربارهٔ «درمان وسواس فکری ایدز| توهم فکری ابتلا به ایدز»

  1. پسرم توهم ابتلا به ایدز داره خدا شاهده همه خانواده درگیر این مساله شدن شدیدا درگیر هستیم درخواست کمک دارم
    آیا روانپزشک ببرم خوبه؟

  2. فرزندم ۱۷ سال داره ۴ ماهه خودش شدیدا درگیره تمام افراد خانواده هم درگیر کرده دادو بیداد می کنه
    میگه شورت و لباس زیرم به چیزی خوده یا دستم به جایی خورده . هر روز یه مساله جدید برا خودش می سازه
    تمام افراد خانواده درگیر این مساله هستن
    چند بار مشاوره رفتیم ولی کارساز نبوده
    ازتون خواهش می کنم اگه کسی راهکاری بلده رانمایی کنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره