مواد مخدر جدید زامبی

مصرف و عوارض ماده مخدر زامبی

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

مواد مخدر جدید زامبی

مواد مخدر جدید زامبی که از آن به عنوان فلاکا نیز یاد می شود دارای ظاهری شبیه به نمک و بوی نامطبوعی است که به شیوه های مختلف مصرف می شود و از ترکیب چنده ماده مختلف ساخته می شود. از عوارض اعتیاد به ماده مخدر جدید زامبی می توان به توهم زا بودن، تشینج و موارد بسیار دیگری اشاره کرد.

 

ماده مخدر جدید زامبی

همانطور که گفته شد ماده مخدر زامبی ترکیبی از مواد متامفتامین ها و هروئین است که ویژگی توهم زایی دارد. این ماده مخدر به روش های مختلفی چون کشیدن، بلعیدن، تزریق، قراردادن در مقعد و حل کردن در آب مصرف می شود. متاسفانه این ماده مخدر در داخل کشور قیمت نسبتا پایینی دارد به همین دلیل میزان اعتیاد به آن روز به روز در حال افزایش است. با توجه به همه گیر بودن این ماده مخدر بیشتر افراد و خانواده ها به دنبال راهکارهای ترک اعتیاد به آن هستند.

ماده مخدر زامبی یا فلاکا

عوارض مواد مخدر فلاکا

عوارض اعتیاد به مواد مخدر به طور کلی به دو دسته روانی و جسمانی تقسیم می شود که در زیر به هر یک از آن ها پرداخته شده است.

عوارض جسمانی و روانی اعتیاد به ماده مخدر زامبی در زیر به تفکیک آورده شده است.انواع مواد مخدر از جمله مواد مخدر جدید زامبی ایرانی به صورتی هستند که

عوارض جسمی

ماده مخدر زامبی آثار و عوارض جسمی بسیاری را در فرد مصرف کننده ایجاد می کنند که تنها با چند بار مصرف قابل مشاهده است.

از جمله عوارض جسمی مواد مخدر زامبی باید به موارد زیر اشاره شود:

  • خشکی دهان
  • گرگرفتگی بدن
  • حالت تهوع
  • انقباض مردمک چشم ها
  • کاهش فشار خون
  • آبی شدن ناخن ها و لب ها
  • تنفس بسیار آرام
  • گرفتگی در عضلات
  • تشنج
  • کما و مرگ

جالب است بدانید در ابتدای مصرف این مواد افراد با عوارض اولیه جسمی روبه رو می شوند، اما در صورتی که مصرف افزایش پیدا کند و طولانی مدت باشد، منجر به مشکلات جسمی بزرگ تری همچون تشنج و مرگ خواهد شد. چنان که این عوارض جسمی به عوارض مصرف مواد مخدر و روانگردان ها همچون هروئین شباهت بسیاری دارد. زیرا مواد مخدر زامبی ترکیبی از همان مواد است و عوارض آن ها را به همراه خواهد داشت.

اما توجه داشته باشید که عواقب مصرف مواد مخدر فلاکا یا زامبی، تنها به عوارض جسمی محدود نمی شود و آثار روحی بسیار زیادی نیز دارد. به طوری که در ادامه به ذکر این عوارض می پردازیم.

درنوا مشاور بخوانید: بهترین روش ترک اعتیاد در منزل

عوارض روحی و روانی مصرف زامبی

مواد مخدر از جمله مخدر جدید زامبی ایرانی به طور کلی باعث بروز مشکلات روحی بسیار زیاد و طولانی مدتی می شوند. چنان که در بسیاری از موارد آن ها قابل درمان نیز نخواهند بود. بنابراین در ادامه چند مورد از مهم ترین عوارض روحی مصرف این مواد را ذکر می کنیم:

  • احساس سرخوشی با مصرف بیشتر

تعداد زیادی از افراد برای تجربه لحظاتی خوش در مهمانی ها، دورهمی ها، تولدها وغیره به مصرف مواد مخدر زامبی می پردازند. زیرا این نوع مواد باتوجه به ترکیبات روانگردان، احساس سرخوشی بسیار زیادی را برای مصرف کننده به همراه دارد؛ البته این سرخوشی به شکلی است که فرد هر بار باید مواد بیشتری را نسبت به دفعه پیشین مصرف کند. به همین دلیل این مسئله باعث می شود که افراد نسبت به مصرف بیشتر این مواد تمایل پیدا کنند و عواقب روحی بدتری را تجربه خواهند کرد.

عوارض روحی و روانی ماده مخدر زامبی

  • آرامشی نگران کننده

یکی دیگر از آسیب های روحی و روانی مصرف مواد مخدر فلاکا این است که آرامشی را برای افراد به همراه دارد که نگران کننده خواهد بود؛ زیرا این آرامش از نوع مثبت نیست و باعث می شود فرد کارهای روزمره خود را انجام ندهد. در موارد بسیاری این آرامش حتی از حضور افراد در اجتماع و رسیدگی به امورات اجتماعی جلوگیری می کند.

  • اختلالات طولانی مدت مغزی، عصبی و هورمونی

مواد مخدر جدید زامبی ایرانی همچون بسیاری از مواد مخدرهای دیگر عوارض بسیار زیادی برای سیستم مغزی، عصبی و هورمونی مصرف کنندگان دارد. به طوری که مصرف این مواد بر بخش خاکستری مغز که مربوط به تفکر و تصمیم گیری است، تاثیر بسیاری خواهد داشت.

چنان که به مرور زمان مصرف کنندگان این مواد توانایی تفکر و تصمیم گیری را از دست می دهند. ضمن اینکه سیستم عصبی و هورمونی آن ها با آسیب های شدیدی مواجه می شود که شاید هرگز قابل درمان نباشند. به طوری که این آسیب ها احساساتی همچون پوچی، ناامیدی و افسردگی را به همراه دارند.

بنابراین اگر می خواهید از بروز این عوارض یا افزایش آن ها در فرد مصرف کننده جلوگیری کنید، بهترین راه این است که به مشاوره ترک اعتیاد مراجعه کنید. چنان که مشاوران بسیاری همچون متخصصان ما در نوا مشاور در این زمینه فعالیت می کنند و بهترین راهکارها را برای رفع مشکلات روحی این افراد ارائه می دهند.

حال اگر جز افرادی هستید که یکی از نزدیکان شما دچار اعتیاد به این ماده مخدر شده است و به دنبال روش هایی برای ترک اعتیاد به مواد مخدر زامبی هستید، بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

راه های ترک اعتیاد به مواد مخدر زامبی

مهم ترین دغدغه خانواده ها و افراد زمانی که یکی از عزیزان آن ها به مواد مخدر فلاکا معتاد می شوند، این است که چه راه هایی برای ترک آن وجود دارد؟ در این رابطه باید بدانید روش های بسیاری همچون ترک اعتیاد در کمپ های خصوصی و اجباری، ترک اعتیاد در خانه و ترک اعتیاد به کمک مشاور وجود دارد.

چنان که هر یک از این روش ها مزایای مربوط به خود را خواهند داشت و با روش های به خصوصی به درمان افراد معتاد به مواد مخدر جدید زامبی می پردازند. البته باید بدانید ترک اعتیاد با کمک مشاوران متخصص در این زمینه و در منزل نسبت به روش های دیگر پرطرفدارتر و بهتر خواهد بود.

زیرا در این صورت مشاور ترک اعتیاد به طور کامل روی فرد مورد نظر شما تمرکز می کند و بهترین راهکارها را متناسب با وضعیت جسمی و روحی او ارائه خواهد داد. به طوری که از جمله خدمات قابل توجه مشاوران متخصص در این زمینه باید به درمان بی خوابی در زمان ترک اعتیاد، درمان مشکلات عصبی و روحی، درمان افسردگی و … اشاره شود.

بنابراین اگر می خواهید فرد مورد نظر شما در طول زمان ترک اعتیاد با مشکل مواجه نشود و به ساده ترین و راحت ترین روش درمان شود، بهتر است به مشاوران متخصص در زمینه ترک اعتیاد مراجعه کنید. چنان که بسیاری از آن ها خدمات ترک اعتیاد در منزل و ترک اعتیاد با نوروفیدبک را نیز به شما ارائه می دهند.

سخن پایانی

اعتیاد به مواد مخدر به خصوص مواد مخدر جدید زامبی امروزه یکی از مشکلات بزرگ در خانواده ها محسوب می شود. چنان که افراد برای سرگرمی و سرخوشی به مصرف این مواد روی می آورند و دچار عوارض جسمی و روحی بسیار زیادی می شوند.

به همین دلیل خانواده به دنبال بهترین روش ها برای ترک اعتیاد نسبت به این مواد مخدر هستند. چنان که روش های مختلفی همچون ترک اعتیاد در کمپ های خصوصی یا اجباری، ترک اعتیاد در منزل با کمک مشاور ترک اعتیاد وغیره به کمک آن ها می آیند.

البته ترک اعتیاد با کمک مشاوران متخصص بهترین روش است که امروزه در مراکز مشاوره مختلف همچون نوا مشاور این خدمات به افراد ارائه می شوند. بنابراین اگر قصد دارید فرد مورد نظر شما در بهترین شرایط و بدون بروز آسیب اعتیاد خود را به مواد مخدر زامبی ترک کند، بهتر است با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید و از آن ها کمک بخواهید.

برای دریافت مشاوره با نوا مشاورتماس بگیرید.

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

مواد مخدر جدید زامبی

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره