درمان افسردگی با گیاهان دارویی

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

درمان افسردگی با گیاهان دارویی

افسردگی یک اختلال خلقی است که افراد زیادی دچار آن می باشند. با این حال، تصور می شود که نمی شود تعداد واقعی افراد مبتلا به افسردگی را دانست. زیرا بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی به دلایل مختلف، به دنبال درمان نیستند. اختلالات افسردگی با دارو و روان درمانی، درمان می شود.همچنین، اصلاح شیوه زندگی، از جمله ایجاد تغییرات در رژیم غذایی و مصرف برخی مکمل ها، ممکن است به افراد مبتلا به افسردگی کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که ویتامین‌های خاص، مواد معدنی، گیاهان و سایر ترکیبات ممکن است به ویژه در بهبود علائم افسردگی موثر باشند. در این مقاله تحت عنوان درمان افسردگی با گیاهان دارویی به معرفی 6 گیاه دارویی موثر در درمان افسردگی خواهیم پرداخت.

افسردگی چیست؟

افسردگی “عمده” یا “بالینی” نوعی اختلال سلامت روان است که با احساس شدید و بی امان ناامیدی و بی ارزشی مشخص می شود. افسردگی بالینی در کار، غذا خوردن، خوابیدن و جنبه های بیشتری از زندگی افراد اختلال ایجاد می کند.این می تواند توسط یک یا چند عامل، از جمله: عدم تعادل شیمیایی، سطح بالای استرس، تجربیات آسیب زا، انتقال زندگی و موارد دیگر ایجاد شود.دو روش متداول در درمان افسردگی بالینی وجود دارد که شامل: روان درمانی و داروها می باشند. یک درمانگر مشاوره (گفت‌وگو درمانی) و یک مراقب بهداشت خانواده یا روان پزشک دارو، مهارکننده های انتخابی جذب مجدد سروتونین) را ارائه می دهد. این روش های درمانی می توانند بسیار موثر باشند. با این حال، اگر افراد به آن ها پاسخ ندادند یا اگر می خواهند درمان خود را تکمیل کنند، ممکن است بخواهند روش های درمانی دیگری را در نظر بگیرند.

درمان افسردگی با گیاهان دارویی

همان طور که گفته شد برای درمان افسردگی علاوه بر دارو و سایر روش ها، گیاهان دارویی نیز می توانند مفید واقع شوند. برخی از این گیاهان دارویی عبارتند از:

درمان افسردگی با گیاهان دارویی

  • زعفران

زعفران (Saffron) ادویه ای با رنگ روشن است که دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی از جمله کاروتنوئیدهای کروسین (crocin) و کروستین(crocetin) است. جالب اینجاست که زعفران نوید یک درمان طبیعی برای افسردگی را داده است. مطالعات نشان می دهند که مصرف زعفران، باعث افزایش سطح انتقال دهنده عصبی سروتونین تقویت کننده خلق و خو در مغز می شود. اگرچه دقیقاً نحوه کار این فرآیند مشخص نیست، اما تصور می شود که زعفران جذب مجدد سروتونین را مهار می کند. در نتیجه آن را برای مدت طولانی تری در مغز نگه می دارد.تجزیه و تحلیل پنج آزمایش کنترل شده تصادفی نشان داد که مکمل زعفران علائم افسردگی را در بزرگسالان مبتلا به افسردگی بالینی( (MDD در مقایسه با درمان دارویی به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

علاوه بر این، بررسی نشان داد که مکمل های زعفران به طور مشابه در کاهش علائم افسردگی، به عنوان داروهای ضد افسردگی موثر می باشند.به طور کلی می توان گفت که مکمل های زعفران نویدبخشی را به عنوان یک درمان طبیعی برای افسردگی نشان می دهند. با این حال، تحقیقات در حال انجام است و قبل از ایجاد ضربه مغزی قوی، به مطالعات بزرگتر و طولانی تر نیاز می باشد.

  • رودیلا روزا

رودیلا روزا (Rhodiola rosea) گیاهی است که به انواع مکمل های بالقوه سلامتی مرتبط است و به صورت مکمل مصرف می شود. این علائم شامل کاهش علائم افسردگی و بهبود پاسخ استرس است که می تواند به بدن افراد کمک کند تا خود را با شرایط استرس سازگار کند. این گیاه ممکن است از طریق توانایی خود در تقویت ارتباط سلول های عصبی و کاهش فعالیت بیش از حد محور هیپوتالاموس و هیپوفیز و آدرنال(HPA) ، اثرات ضد افسردگی اعمال کند. محور HPA یک سیستم پیچیده است که پاسخ استرس بدن شما را تنظیم می‌کند.

تحقیقات نشان می دهد که بیش فعالی محور HPA ممکن است با افسردگی اساسی همراه باشد. برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف مکمل رودیلا ممکن است به نفع مبتلایان به افسردگی باشد. به عنوان مثال: یک مطالعه بر روی 57 فرد مبتلا به افسردگی نشان داد که درمان با 340 میلی گرم عصاره رودیلا در روز به مدت 12 هفته منجر به کاهش چشم گیر علائم افسردگی می شود. علاوه بر این، در حالی که درمان با رودیلا کمتر از داروی ضد افسردگی سرترالین بود، اما عوارض جانبی کمتری ایجاد کرد مطالعه دیگری نشان داد که یک مکمل متشکل از ردیلا و زعفران به طور قابل توجهی افسردگی و علائم اضطراب را در بزرگسالان مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط، ​​پس از 6 هفته کاهش می دهد. پس به طور کلی می توان گفت، رودیلا روزا ممکن است علائم افسردگی را در صورت استفاده خود به تنهایی یا ترکیب با زعفران کاهش دهد.

  • خار مریم

خار مریم، یک گیاه محبوب است که نوید بخش کاهش علائم، در افراد مبتلا به افسردگی می باشد.یک بررسی نشان داد که درمان با خار مریم، علائم را در افراد مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط، کاهش می دهد. با این حال، ثابت نشده است که خار مریم برای درمان افسردگی شدید نیز موثر است یا خیر.

  • جینسینگ

این مکمل از ریشه غوزه ای گیاه جینسینگ آمریکایی یا آسیایی است. جینسینگ سیبری و آسیایی، گیاهان مختلفی با ترکیبات فعال مختلف می باشند. پزشکان طب چینی هزاران سال است که از جینسینگ برای کمک به افراد در بهبود وضوح ذهنی و انرژی و کاهش اثرات استرس، استفاده می کنند. برخی از افراد، این خواص جینسینگ را با راه حل های بالقوه برای انرژی کم و انگیزه ای که می تواند با افسردگی ایجاد کند، مرتبط می دانند.

  • بابونه

مطالعات در سال های اخیر، اطلاعات مربوط به بابونه را مورد بررسی قرار داده اند. آن ها، نقش بابونه در کمک به کنترل افسردگی و اضطراب را بررسی کردند.نتایج نشان می دهد که بابونه نسبت به دارو های تسکین دهنده، به طور چشمگیری در کاهش علائم افسردگی تاثیر می گذارد. با این حال، مطالعات بیشتر برای تأیید مزایای بابونه در سلامتی در درمان علائم افسردگی لازم می باشد.

  • اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس یک روغن ضروری محبوب است. افراد معمولاً از روغن اسطوخودوس برای آرامش و کاهش اضطراب و اختلالات خلقی استفاده می کنند. یک بررسی از مطالعات مختلف نشان داد که اسطوخودوس ممکن است در کاهش اضطراب و بهبود خواب کمک کننده و موثر باشد.

درمان افسردگی با گیاهان دارویی

علائم افسردگی

علائم افسردگی که در بالا به طور مکرر ذکر می شد، برخی از آن ها شامل موارد زیر می باشند:

  • احساس غم یا ناراحتی
  • ناامیدی و تحریک پذیری
  • مشکلات خواب، خواه خواب زیاد باشد یا بی خوابی
  • خستگی
  • تغییر در اشتها
  • مشکل در تمرکز
  • افکار مرگ یا خودکشی
  • علائم جسمی، از جمله سردرد و کمردرد
  • از دست دادن علاقه به سرگرمی ها یا فعالیت هایی که معمولاً لذت بخش بودند.

پزشکان معتقدند که فرد باید حداقل 5 مورد از این علائم را تا حدی مختل کننده، حداقل به مدت 2 هفته تجربه کند تا بتوان او را به عنوان فردی افسرده تشخیص داد.

سخن پایانی

افسردگی نوعی اختلال سلامت روان است که میلیون ها نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند. اگرچه افسردگی به طور معمول با دارو و غیره درمان می شود، اما این دارو ها عوارضی دارند. به همین دلیل بعضی از افراد ممکن است بخواهند روش های گیاهی را برای کاهش علائم خود امتحان کنند.با این حال، لازم است که هر گیاه را با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود در میان بگذارید تا اطمینان حاصل شود که برای شما بی خطر است و متناسب با نیاز های شما است. در صورتی که احساس افسردگی می کنید و نیاز به مشاوره دارید مشاوران آگاه و دلسوز ما در نوا مشاور همراه شما هستند، از طریق شماره های درج شده در سایت می توانید در هر لحظه با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 


  • علائم افسردگی چیست؟
  • افسردگی چیست؟
  • برای درمان افسردگی از چه گیاهان دارویی استفاده می شود؟

 

 

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

درمان افسردگی با گیاهان دارویی

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره