تداخل دارویی با کوکائین

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

تداخل دارویی با کوکائین

تداخل دارویی با کوکائین چه زمانی اتفاق می افتد؟ کوکائین پودری تلخ مزه، نرم، شفاف و سفید رنگ بوده که از برگ گیاه کوکا به دست می آید. کوکائین جزو یکی از مواد اعتیاد آور است که آن را با نام کوک نیز می شناسند.البته از کوکائین در برخی مصارف پزشکی به عنوان بی حسی موضعی نیز استفاده می شود. احساس سرخوشی و چابکی، پریدگی رنگ، حالت تهوع، تشنج و گیجی بخشی از عوارض مصرف کوکائین است.یکی از نشانه های مصرف کوکائین این است که در ابتدا تمرکز فرد را بالا می برد، ولی بعد از مدتی عوارضی مثل اختلالات روانی و فکری در وی به وجود می آورد. فرد بعد از مصرف کوکائین دچار یک بی برنامگی در خوردن و خوابیدن می شود. از دیگر نشانه های مصرف کوکائین، حواس پرتی، عدم تمرکز و انجام رفتارهای پر خطر است.تداخل دارویی با این ماده مخدر بسیار خطرناک است و در برخی شرایط میتواند حتی باعث مرگ افراد شود. به همین دلیل، قصد داریم که در این مقاله، به مبحث تداخل دارویی و مدت زمان باقی ماندن کوکایین در بدن بپردازیم. در طول مدتی که اثر کوکایین در بدن باقی است، باید از وقوع این تداخلات دارویی جلوگیری کرد.

تداخل دارویی با کوکائین می تواند منجر به مرگ افراد شود

 می توان گفت یکی از علت های اصلی مرگ معتادان، عدم آگاهی آن ها نسبت به تداخل های دارویی و مواد مخدر است. معتادانی که قصد ترک کوکائین را داشته و دارو مصرف می کنند نباید همزمان با آن مواد استفاده کنند. زیرا تداخل دارویی با مواد ایجاد شده و  با افزایش تاثیر می تواند منجر به مرگ شود. معمولاً کسانی که قصد ترک اعتیاد در خانه را دارند و از مشاوره ترک اعتیاد یا کمک تخصصی از دکتر بهره نمی برند؛ روش های غلطی را برای ترک اعتیاد به کوکائین در پیش می گیرند و از تداخل های دارویی آن بی خبرند.برخی از افراد بعد از مصرف کوکائین، قرص مصرف کرده و سپس به خواب می روند که بسیار خطرناک بوده و  متاسفانه می تواند منجر به فوت آن ها گردد.فوت این افراد در زمان خواب نیز می تواند به علت تداخل دارویی با کوکائین باشد و بایستی افراد نسبت به این موضوع آگاهی لازم را داشته باشند.معمولا دلالان خیابانی، کوکائین را با موادی مثل شکر، پودر تالک، نشاسته و یا برخی بی حس کننده های موضعی مثل بنزوکائین یا پروکائین و یا برخی مواد محرک مانند آمفتامین مخلوط می کنند.غالبا این ناخالصی ها باعث آلرژی و حساسیت شدید شده و با بی خوابی شدید و آب ریزش بینی همراه است. بنابراین مصرف کننده های کوکائین از ترکیبات کوکائینی که به دستشان می رسد، مطلع نیستند.

ترکیب لوامیزول با کوکائین باعث نکروز بافتی می شود

لوامیزول در آنزیم های تنفسی کرم های قلابدار و کرم اسکاریس اختلال ایجاد کرده و موجب مرگ آن ها در روده ی انسان می شود. همچنین از این ماده به عنوان یک داروی کمکی در درمان سرطان استفاده می شود چرا که باعث کشتن سلول ها می شود.دلالان خیابانی با اضافه نمودن لوامیزول به کراک و کوکائین، قدرت این مواد و اثرات نشئگی آن را افزایش می دهند.کشیدن کوکائینی که حاوی لوامیزول یا متامفتامین با لوامیزول است باعث ایجاد زخم هایی در پوست و بینی می شود.

کوکائین چه مدت در بدن مصرف کننده باقی می ماند؟

از سوالات متداول درباره ترک اعتیاد در خانه در رابطه با ماده مخدر کوکائین این است که کوکائین چگونه مصرف می شود و مدت زمان باقی ماندن آن در بدن چقدر است؟در صورت استعمال کوکائین توسط معتادان از طریق دود دادن، مدت زمانی که طول می کشد این مخدر در بدن باقی بماند، حدود 15 تا 30 دقیقه و در صورت تزریق وریدی 5 تا 10 دقیقه خواهد بود.در صورت مصرف کوکائین آثار آن تا 2 روز در خون شما باقی خواهد ماند. همین زمان برای پایداری کوکائین در بزاق دهان نیز صدق می کند.اما در ادرار افراد مصرف کننده، کوکائین تا 4 روز پس از مصرف نیز در معتادان قابل تشخیص است.جالب است بدانید که بعد از آخرین مصرف کوکائین، تا 90 روز آثار آن در نمونه گیری از موهای افراد معتاد نیز نمایان است.کوکائین معمولا از راه بینی استنشاق میشود یا به صورت پیچیده شده در کاغذ، دود می گردد یا اینکه مایع آن را از طریق وریدی به طور مستقیم وارد خون می کنند.در صورتی که این ماده مخدر با دوز بالا مصرف شود مدت زیادی در خون و رگ های معتادان جا خوش می کند. به طوری که با آسیب زدن به اعصاب و رگ های مغزی، تبعات جبران ناپذیری را برای آن ها رقم خواهد زد.درواقع اثر کوکائین بر مغز و تداخل دارویی با کوکائین فوق العاده خطرناک است که این موضوع باعث می شود در آینده ترک اعتیاد بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن باشد.بنابراین برای جلوگیری از اثرات زیانبار کوکائین لازم است با دریافت اطلاعات از روش های ترک کوکائین این ماده مخدر را هرچه سریع تر از بدن خود پاک کنید.ترک اعتیاد به مواد مخدر تنها به کمک مشاورین اعتیاد و کارشناسان این حوزه امکان پذیر است. جلسات مشاوره اعتیاد به افراد کمک می کند از وابستگی های روانی این ماده نجات پیدا کنند.

عوامل تاثیرگذار بر ماندگاری کوکائین

از عوامل موثر بر میزان باقی ماندن کوکائین در بدن، به پنج مورد زیر اشاره می کنیم:

  • میزان استعمال: بسته به دوز مصرف کوکائین، به طبع آثار بر جای مانده از آن در بدن نیز بیشتر طول خواهد کشید.

 

  • مدت زمان اعتیاد: مدت زمان مصرف فرد بر میزان ماندگاری کوکائین موثر است. بدین معنا که هر چه تعداد مصرف یا مدت زمان اعتیاد فرد کمتر باشد، اثرات کوکائین نیز زودتر از بین خواهد رفت.

 

  • روش مصرف کوکائین: روش مصرف در میزان ماندگاری آن در بدن بسیار تاثیر گذار است. زمانی که فرد کوکائین را از طریق استنشاق دود آن وارد ریه های خود می کند مدت زمان کمتری در بدن خواهد ماند.در حالی که وقتی برای استعمال کوکائین دانه های آن را می جوند و تلخ بودن مزه کوکائین را احساس می کنند، این مخدر کاملا با بزاق دهان در تماس است و زمان باقی ماندن آن در بدن نیز قطعا بیشتر خواهد بود.

 

  • مواد یا مایعات مخدر کمکی در اعتیاد: تداخل دارویی با کوکائین در زمان مدت زمان اثر آن تاثیر دارد. مثلا اگر مخدر کوکائین را با الکل مصرف کنید قطعا علاوه بر افزایش مدت ماندگاری اثرات آن در بدن، به شدت رگ های عصبی و مغزی را از بین خواهد برد.

 

  • میزان چربی های موجود در بدن: میزان چربی ها نیز هنگام مصرف کوکائین اهمیت دارد. هر چه فرد معتاد چاق تر باشد، ماندگاری کوکائین در بدن او نیز بیشتر خواهد بود.

 

کلام آخر

کوکائین مخدری بسیار سمی است که از طریق مختلفی مصرف می شود. یکی از راه ها استنشاق دود حاصل از سوزاندن آن و دیگری تزریق وریدی مایع کوکائین است. اما معتادان اغلب آن را از راه بینی مصرف می کنند.در این مقاله به بیان نکاتی درباره کوکائین نظیر مدت ماندگاری این مخدر در بدن پرداخته شد. همچنین به عوامل موثر بر مدت زمان پایداری اثرات کوکائین بر بدن نیز اشاره کردیم.مواردی همچون دوز مصرف، مدت مصرف، مخدرهای کمکی و مواردی از این قبیل توضیح داده شد. افراد زیادی به دلیل مصرف طولانی مدت این مخدر و مواجه شدن با آسیب های شدید در طی سالیان، تصور می کنند که دیگر قادر به ترک آن نیستند.در زمینه تداخل دارویی با کوکائین و روش های ترک کوکائین در خانه فرصتی برای شما فراهم شده است که از طریق برقراری ارتباط با نوامشاور از کادر مجرب و متخصصین و مشاورین ما در مسیر ترک مواد و آثار مخرب آن قدم بگذارید.مشاورین ما در نوا مشاور با استفاده از روش های روز دنیا، مسیر ترک مواد مخدر را برای شما تسهیل خواهند کرد.

 

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

تداخل دارویی با کوکائین

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره