ترک کوکائین در خانه – علائم، مدت زمان و روش‌های ترک اعتیاد به کوکائین در خانه

چگونه کوکائین را در خانه ترک کنیم؟

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

ترک کوکائین در خانه – علائم، مدت زمان و روش‌های ترک اعتیاد به کوکائین در خانه

در سال های اخیر کوکائین جزو مواد مخدر پرمصرف و شایع در بین افراد تبدیل شده است. برخی از افراد به دلیل عوارض و آسیب های فاجعه باری که برای معتادان در طی گذر زمان به وجود می آورد، به فکر ترک کوکائین در خانه می افتند. روش هایی که برای ترک اعتیاد به مواد مخدر کوکائین بیان می شود در بیشتر موارد پایه و اساس علمی ندارد. بنابراین توصیه می کنیم که برای اطمینان خاطر از روش ترک کوکائین پیشنهادی با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

در این مقاله قصد داریم شما را با اطلاعات مربوط به ترک این ماده مخدر و خطرناک آشنا کنیم. از آنجایی که اثر کوکائین بر بدن و مغز بسیار شدید و آسیب زا است، ترک این مخدر نیز به مراتب سخت تر و طولانی تر از مواد مخدر دیگر خواهد بود.

ترک کوکائین در خانه با شناخت ماده مخدر کوکائین

کوکائین یکی از مخدرهای بسیار شایع در این روزها به حساب می آید. علت آن نیز تمایل معتادان به تاثیرگذاری سریع مواد مخدر بر بدن آن ها از طریق اسنیف کوکائین بیان می شود. کوکائین در ایران معمولا به شکل پودرهای کریستالی شکل موجود است. در صورتی که کوکائین را بر اساس فرآیند های شیمیایی تولید کنند به آن کوکائین بیس شده گفته می شود که عوارض شدیدتری را برای فرد مصرف کننده در پی خواهد داشت.

از انواع آسیب هایی که کوکائین بیس شده برای معتادان به وجود می آورد به تعریق شدید، استفراغ، اضطراب و افسردگی، خشونت بی مورد، عدم توانایی برای کنترل بر رفتار، مشکلات تنفسی، بروز درد در قفسه سینه و مواردی از این قبیل اشاره می شود.

این علائم در افراد با سیستم ایمنی و دوز مصرف متفاوت متغیر خواهد بود. همچنین مدت مصرف کوکائین نیز بر سرعت بخشیدن به بروز این عوارض تاثیر زیادی می گذارد.

مدت زمان ترک کوکائین برای افراد مختلف 

برای اغلب معتادان در حال ترک این سوال مطرح می شود که کوکائین چند روز در بدن می ماند؟ در پاسخ به این سوال پرتکرار باید بگوییم که عوامل زیادی بر مدت زمان برجای ماندن ماده مخدر کوکائین در بدن تاثیر گذار است از بین این عوامل می توان به مدت مصرف، سیستم ایمنی بدن فرد معتاد، دوز مصرف در هر بار استفاده از اسنیف کوکائین، تجربه مصرف کوکائین و مواردی از این قبیل اشاره می کنیم. اما در حالت کلی اثر کوکائین بر مغز و بدن برای 1 الی 2 روز باقی خواهد ماند. البته این مدت برای زمانی بیان می شود که فرد در ابتدای تجربه مصرف کوکائین قرار دارد.

در صورتی که این ماده مخدر را از طریق تزریق وریدی وارد بدن شود به دلیل ورود مستقیم کوکائین در خون مدت ماندگاری مخدر برای ترک بیشتر است، توجه داشته باشید که کوکائین مصرف شده توسط معتادان در موی آن ها نیز به مدت 90 روز باقی خواهد ماند. اطلاع داشتن از مدت ماندگاری ماده مخدر کوکائین در بدن کمک کننده خوبی برای شما محسوب می شود. زیرا مشخص خواهد کرد که تا چه زمانی امکان بازگشت اعتیاد به کوکائین در بدن وجود دارد.

راهکارهای ترک کوکائین در خانه

در نوا مشاور بخوانید: بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد در منزل

ترک کوکائین در خانه با چه علائمی همراه است؟

کوکائین ماده مخدر بسیار قوی محسوب می شود که تاثیرات آن بر مغز و بدن فوق العاده زیان بار است. برخی از عوارض مصرف کوکائین بر اساس فیلم فاز کوکائین توسط معتادان به عنوان فواید کوکائین به حساب می آید. بدین معنا که کوکائین باعث می شود این معتادان برای مصرف دوباره آن به شدت تحریک شوند. 

اما پس از مدتی این افراد از تصمیم خود پشیمان شده و برای ترک کوکائین تلاش خود را آغاز خواهند کرد. توجه داشته باشید که ترک کوکائین با علائمی همراه است که در صورت گذراندن دوران ابتدایی ترک و تحمل این نشانه ها در ترک ماده مخدر کوکائین موفق خواهید بود.

از نشانه های شایع ترک کوکائین در بسیاری از معتادان می توان به علائمی نظیر اسهال، ضعف سیستم عصبی، تاری دید، بی اشتهایی و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

علاوه بر این موارد که از نظر جسمانی فرد را تضعیف خواهد کرد، آسیب های روحی زیادی نیز در اغلب معتادان در حال ترک خود را نشان خواهند داد. به عنوان مثال افسردگی، کاهش اعتماد به نفس، احساس ضعف برای دفاع از خود در مقابل دیگران و موارد مشابه معتاد در حال ترک را در معرض آسیب های زیادی قرار می دهد.

به همین دلیل هنگام ترک، حضور فرد یا افرادی در کنار فرد معتاد بسیار کمک کننده خواهد بود و تحمل علائم ناشی از ترک را در آن ها بیشتر خواهد کرد. البته در زمینه ترک اعتیاد در منزل بهتر است با مشاوران متخصص مشورت کنید. 

سم زدایی روش نابود کردن آثار بر جای مانده از کوکائین

یکی از بهترین روش های ترک کوکائین برای از بین بردن تاثیرات منفی مصرف کوکائین بر بدن سم زدایی است، این روش در راستای رفع آثار بر جای مانده از مواد مخدر مختلف استفاده می شود. علت به کارگیری روش سم زدایی در ترک اعتیاد به مخدرهای گوناگون این است که تعداد بی شماری از مواد مخدر از طریق وریدی در رگ افراد معتاد تزریق می شوند به همین دلیل برطرف کردن عوارض آن ها در صورتی که با برنامه غذایی و مواردی از این قبیل انجام گیرد، ممکن است بسیار زمان بر باشد. علاوه بر این فشاری که بر معتادان در حال ترک وجود دارد ممکن است باعث برگشت آن ها به درگیری با غول اعتیاد شود چرا که آن ها بر اثر اعتیاد از تحمل و صبر کمی برخوردار هستند. سم زدایی بنابر تشخیص پزشک متخصص به دو روشسم زدایی سریع و سم زدایی فوق سریع انجام می شود.

مصرف چه مواد غذایی در ترک کوکائین موثر هستند؟

کوکائین تاثیر گذاری فوق العاده منفی روی بدن و مغز افراد معتاد دارد و باید در ترک آن از رژیم غذایی مناسبی نیز برخوردار باشید. تنظیم برنامه غذایی برای ترک کوکائین در خانه بهتر است شامل تمام مواد موثر در این باره باشد. توجه داشته باشید که برطرف کردن تمام آثار سوء کوکائین در بدن باید طی مراحلی برنامه ریزی شده از بین برود.

متخصصان به مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان، فیبر و کافئین در زمان ترک اعتیاد به کوکائین تاکید بسیار دارند. آنتی اکسیدان حاوی ویتامین های ضروری و کمک کننده برای ترک مانند: ویتامین C، E و اسید فولیک است، به همین دلیل مصرف میوه هایی که از این ماده تشکیل می شوند برای از بین بردن مشکلات گوارشی معتادان در حال ترک فوق العاده مفید خواهد بود.

میوه هایی نظیر انار، هندوانه، زغال اخته، شاتوت، تمشک و مواردی از این قبیل در برطرف کردن علائم دردناک ترک کوکائین موثر است؛ همچنین بیماری های پوستی در دوران ترک اعتیاد در بین این افراد کاملا رایج است که مصرف آنتی اکسیدان ها تا حدودی به بهبود آن کمک می کند.

یکی دیگر از علائمی که برای ترک اعتیاد به کوکائین در معتادان به وفور دیده می شود، یبوست است. برای رفع این مشکل مصرف مواد غذایی حاوی فیبر بسیار اهمیت دارد. از انواع این خوراکی ها حبوباتی نظیر عدس و لوبیا، جوانه گندم، سیب زمینی، بادام، نخود فرنگی و مواردی از این دست کمک کننده خوبی در زمینه کاهش آثار ترک کوکائین خواهند بود.

یکی از علائمی که بر اثر مصرف کوکائین در طولانی مدت افراد را درگیر می کند، خستگی و احساس خواب مفرط محسوب می شود. به همین دلیل اغلب متخصصان برای رفع این آثار به معتادان پیشنهاد نوشیدن قهوه را می دهند. این نوشیدنی به شدت برای برطرف کردن احساس خستگی در معتادان علاقمند به ترک مفید واقع خواهد شد.

تمرکز اکثر معتادان بر اثر مصرف کوکائین به هم ریخته و در سطح پایینی قرار دارد که قهوه در این زمینه بسیار کمک کننده است. قهوه به دلیل برخورداری از کافئین به میزان کافی و مورد نیاز برای بدن، تمامی علائم خستگی و کسل بودن را از فرد معتاد دور خواهد کرد. یکی دیگر از دلایلی که قهوه توسط متخصصان درباره فیلم فاز کوکائین برای از بین بردن علائم دردناک مصرف این ماده مخدر و ترک کوکائین در خانه توصیه شده به خاطر ورزش های پیشنهادی به این افراد است.

راهکارهای ترک کوکائین در خانه

زیرا اکثر معتادان در حال ترک به دلیل کاهش انرژی بدنی، قادر به انجام برنامه ورزشی خود نخواهند بود، مصرف قهوه برای رفع خستگی مفرط و بازیابی توان فردی فوق العاده موثر است.

سهولت ترک کوکائین در خانه را به کمک توصیه های مشاوران تجربه کنید

کوکائین یکی از مواد مخدری محسوب می شود که آسیب های آن فوق العاده زیاد است. علت این موضوع نیز وابستگی شدید به کوکائین در افراد مصرف کننده بیان می شود به همین دلیل ترک آن نیز با مشکلات زیادی همراه خواهد بود. معتادان به کوکائین به دلیل ماندگاری این ماده در بدن به مدت طولانی، در اوایل ترک کوکائین در خانه ممکن است درد های زیادی را متحمل شوند. این آثار از طریق مصرف مواد غذایی مناسب و مفید در کنار داروهای پیشنهادی توسط متخصص قابل کنترل خواهند بود، فقط باید توجه داشت که تداخل دارویی با کوکائین ایجاد نگردد.

در این مقاله به بیان نکات مهم و ضروری در زمینه ترک کوکائین پرداختیم. برای کاهش علائم ترک در خانه نیز به مصرف میوه هایی نظیر انار، هندوانه، تمشک و مواردی از این قبیل اشاره کردیم.کوکائین به دلیل وابستگی شدیدی که در معتادان ایجاد می کند، از مراحل سخت تری برای ترک برخوردار خواهد بود. در صورتی که از متخصصان در این زمینه کمک بخواهید، روند درمانی خود را با سهولت بیشتری پشت سر خواهید گذاشت.

مشاوران ما در نوا مشاور آماده همراهی و پاسخ گویی به سوالات شما در زمینه ترک کوکائین در خانه هستند چنانچه دچار اعتیاد هستند و قصد ترک آن را دارید با مشاوران ما تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره با نوا مشاورتماس بگیرید.

 

  • مصرف کوکائین چه عوارضی را برای بدن در پی خواهد داشت؟
  • ماندگار کوکائین در بدن به چه عواملی بستگی دارد؟
  • کوکائین تا چند روز در بدن می ماند؟
  • نشانه های شایع ترک کوکائین چیست؟
  • مصرف چه مواد غذایی باعث کاهش علائم ترک می شود؟
  • چه راهکاری برای از بین بردن یبوست در دوران ترک وجود دارد؟

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

ترک کوکائین در خانه – علائم، مدت زمان و روش‌های ترک اعتیاد به کوکائین در خانه

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره