آب درمانی ترک اعتیاد

درمان اعتیاد با آب

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

آب درمانی ترک اعتیاد

آب درمانی ترک اعتیاد یکی از روش های نوین برای ترک اعتیاد به مواد مخدر است که در طی آن افراد با ورود به یک حوضچه آب سرد، اقدام به کاهش اسپاسم های عضلانی در حین ترک می کنند. روی سر فرد نیز آب خنک با فشار زیاد ریخته می شود و این امر سبب ترشح سروتونین و دیگر هورمون های شادی بخش در بدن فرد معتاد پس از خروج از آب سرد می شود.

مزایای این روش برای ترک اعتیاد زیاد است و به همین دلیل گرایش افراد برای استفاده از این روش بیشتر از سایر روش ها است. در این مقاله قصد داریم تا شما را جوانب مختلف آب درمانی ترک اعتیاد آشنا کنیم و اطلاعات سودمندی پیرامون بکارگیری این روش در منزل و دلیل گرایش افراد به این روش درمان اعتیاد ارائه دهیم.

 

درمان اعتیاد با آب

تاریخچه استفاده از آب برای ترک اعتیاد

آب درمانی برای ترک اعتیاد یکی از روش هایی است که برای اولین بار در افغانستان و بر روی برخی از معتادان انجام شد. در طی این فرآیند افراد هنگامی که نیاز به مصرف مواد پیدا می کنند، بواسطه قرار گرفتن در یک مخزن آب سرد بسیاری از احساسات منفی و درد های ناشی از ترک را از دست می دهند.

محققانی که از این روش برای ترک معتادان استفاده کردند اقرار داشتند که این روش ترک اعتیاد در میان معتادان افغانی نتایج مطلوب تری نسبت به دارو درمانی داشت.

آب درمانی سبب می شد تا فرد واکنش های بهتری در برابر روان درمانی،گفتار درمانی و روانکاوی اعتیاد از خود نشان دهد و آمادگی بیشتری برای تغییر سبک زندگی پیدا کند.

معرفی روش آب درمانی ترک اعتیاد

در جریان استفاده از آب برای ترک اعتیاد توجه به برخی از عوامل و فراهم کردن برخی از شرایط لازم و ضروری است. از جمله این شرایط و عوامل موارد زیر است:

  • شوک هایی که بواسطه ریختن آب سرد بر روی پوست ایجاد می شود، در لحظه می تواند سبب ایجاد حس نشاط در برابر احساسات منفی فرد شود.
  • روند استفاده از آب سرد برای ترک اعتیاد می بایست به صورت مرحله به مرحله و نه به طور یکباره و ناگهانی انجام شود.
  • آماده کردن فرد برای قرار گرفتن در آب سرد و برآورد توان و شرایط فیزیکی او نیز از جمله اقداماتی است که پیش از آب درمانی ترک اعتیاد می بایست نسبت به آن توجه ویژه ای داشت.
  • تعادل و نظم در بکارگیری این روش می تواند در یک دوره درمانی اثرات بسیار مطلوبی در ترک اعتیاد داشته باشد.
  • گرفتن دوش آب ولرم در ابتدای آب درمانی و سپس اقدام به کاهش دمای آب یکی از اقدامات لازم برای معتادان است.
  • آب درمانی از پاها شروع می شود و به اندام های تحتانی می رسد.
  • زمان ماندن زیر دوش آب سرد می بایست طولانی و ادامه دار نباشد.

در نوا مشاور بخوانید: ترک اعتیاد با نورو فیدبک

دلیل تمایل افراد معتاد برای درمان اعتیاد با آب

افرادی که روش آب درمانی ترک اعتیاد را تجربه کرده اند این روش را یکی از بهترین اقداماتی می دانند که در فرآیند ترک مواد مخدر بکار گرفته اند.

این روش می تواند سبب ایجاد نشاط آنی و از بین رفتن احساسات منفی و افسردگی در فرد شود. همچنین تجهیزات استفاده از این روش در تمامی مناطق به سهولت در دسترس است و نیاز به هزینه زیاد و صرف زمان برای فراهم کردن آن نیست.

همچنین این کار سبب تغییر خلق و خو و تمایل بیشتر فرد برای مبارزه با مصرف مواد مخدر نیز می شود.

آب درمانی روش مناسبی برای ترک اعتیاد

فواید استفاده از آب درمانی برای ترک اعتیاد

آب سرد دارای فواید بسیار زیادی است که در استفاده از آن و لمس آن بر روی پوست، توصیه های زیادی شده است.

از رایج ترین فواید استفاده از آب سرد برای درمان ترک اعتیاد موارد زیر است:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن: آب سرد می تواند با ایجاد شرایط بهتر مبتنی بر بالا بردن مقاومت بدن، در برابر بیماری های مختلفی همچون سرماخوردگی و انواع سرطان ها ایمنی مطلوبی ایجاد کند. همچنین در سم زدایی بدن و ایجاد شرایط بهتر نیز موثر است.
  • بهبود جریان خون: با سرد شدن بدن، رگ ها به صورت غریضی انقباض و گرفتگی بیشتری ایجاد می کنند و سبب ایجاد فشار خون بالاتر می شوند.
    این امر گردش خون را در رگ ها سریعتر می کند و سبب ایجاد حس نشاط می شود. همچنین با بیشتر شدن سرعت جریان خون در رگ ها، عملیات پاکسازی خون توسط کبد بیشتر می شود.
  • ریلکسیشن و تمایل به خواب: بی خوابی در افراد معتاد به مواد مخدر از جمله تبعاتی است که در فرآیند ترک شایع است.
    پس از گرفتن دوش آب سرد، ترشح آندروفین در بدن بیشتر می شود و این امر به ایجاد حس آرامش و تمایل فرد به خواب کمک زیادی می کند.
  • ایجاد نشاط و مبارزه با افسردگی: ترشح نورآدرنالین در خون سبب بر هم خوردن گرایش به انزوا و افسردگی در افراد می شود. کسانی که اعتیاد دارند پس از گرفتن دوش آب سرد به ترشح این هورمون در بدن خود کمک می کنند.
  • اصلاح مشکلات تنفسی: در جریان اعتیاد بسیاری از افراد متناسب با نوع مصرف مواد مخدر، ریه ها و دستگاه های تنفسی خود را مورد آسیب قرار می دهند.
    این آسیب ها با رسیدن اکسیژن بیشتر به این دستگاه ها که بر اثر بیشتر شدن گردش خون در بدن ایجاد می شود، سریعتر درمان می شوند.
  • تنظیم ترشح هورمون ها: زمانی که اسپرماتوزوئید در خون بواسطه تحریک غدد پس از آب درمانی ترشح می شود، سبب تنظیم عملکرد سایر ارگان ها و سلامت و بهبودی آن ها می شود.

در صورتی که پیرامون هر یک از موارد فوق و یا در جریان ترک اعتیاد خود نیاز به دریافت اطلاعات و راهنمایی های مرحله به مرحله داشتید می توانید با مشاوران ترک اعتیاد ما در مرکز نوا مشاور تماس حاصل فرمایید. نوا مشاور حامی تمامی کسانی است که تمایل به بازگشت سلامتی و دستیابی به سطح مطلوبی از آرامش پس از ترک مواد مخدر دارند.

 

  • روش آب درمانی ترک اعتیاد چیست؟
  • علت تمایل افراد به آب درمانی برای ترک اعتیاد چیست؟
  • فواید روش آب درمانی ترک اعتیاد چیست؟

برای دریافت مشاوره با نوا مشاورتماس بگیرید.

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

آب درمانی ترک اعتیاد

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

2 دیدگاه دربارهٔ «آب درمانی ترک اعتیاد»

  1. محمد محمدی

    سلام از اینکه درراه زندگی دوباره گام برداشتین و بیماران را درمان و ب زندگی سالم برمیگردونین از شما و کادرتون کمال تشـــــکر را دارم ممنپون از مطالب مفیدتون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره