کدام مواد مخدر باعث چرت زدن می شود؟

مصرف کدام مواد مخدر باعث چرت زدن و خواب آلودگی می شود؟

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

کدام مواد مخدر باعث چرت زدن می شود؟

اعتیاد به مواد مخدر با گذشت باعث تغییر رفتار و ظاهر فرد می شود و اطرافیان فرد معتاد را متوجه خود می کند. یکی از این عوارض چرت زدن های بی موقع در طی روز است، اما مصرف کدام مواد مخدر باعث چرت زدن می شوند؟ بهتر است بدانید روز به روز مواد مخدر جدیدتری در آشپزخانه های زیرزمینی تولید و به بازار عرضه می شوند که تعداد زیادی از آن ها علائم خواب آلودگی دارند.

کدام مواد مخدر باعث خواب آلودگی می شود؟

کدام مواد مخدر باعث خواب آلودگی و چرت زدن می شوند؟

امروزه از خواب آلودگی و چرت زدن به عنوان یکی از اساسی ترین نشانه ها و علائم اعتیاد به مواد مخدر یاد می شود، اما باید بدانید این موضوع در رابطه با انواع مختلف مواد مخدر صادق نیست. مصرف برخی از موادمخدر از جمله: متادون، هروئین، تریاک، ماری جوانا یا گل و… در دوز مصرفی بالا باعث خواب زیاد می شود.

 به طور کلی موادی که باعث خواب آلودگی و چرت زدن می شوند ترکیبی از روانگردان ها یا مواد افسردگی آور هستند.

افراد معتاد به این مواد مخدر ممکن است بلافاصله بعد از مصرف، حین مصرف و یا در زمان های که مصرف نکرده اند دچار خواب آلودگی و چرت شوند. اگر یکی از افراد خانواده شما همیشه در حال چرت زدن است و باعث نگرانی شما شده است، برای تشخیص درست بهتر است از یک متخصص و یا مشاوره ترک اعتیاد به مواد مخدر کمک بگیرید.

چرت زدن ناشی از مصرف مواد مخدر

دلیل چرت زدن در زمان اعتیاد

در رابطه با این سوال که کدام مواد مخدر باعث چرت زدن می شود، باید بدانید این مواد تحت تاثیر ترکیبات خود چنین عوارضی را ایجاد می کنند. چنان که مواد مخدری که ترکیبی از مواد توهم زا و روانگردان ها دارند از اصلی ترین دسته های مواد مخدری هستند که باعث خواب آلودگی می شوند.

 هروئین، ماری جوانا و برخی دیگر از مواد مخدر اثراتی بر مغز فرد مصرف کننده از خود به جا می گذارند که باعث بروز حالات روحی مختلف و چرت زدن می شوند.

اثرات مصرف مواد در ابتدا باعث احساس آرامش در فرد می شود اما با گذشت خواب آلودگی را در پی دارد. ترکیبات روان گردان موجود در مواد مخدر در صورت مصرف زیاد باعث می شوند فرد بیش از حالت معمول بخوابد.

افسردگی عارضه دیگر اعتیاد

مصرف مواد مخدر علاوه بر چرت زدن بی موقع باعث افسردگی هم می شود و  هروئین یکی از این مواد مخدر معروف است. در واقع زمانی که افراد این دسته از مواد مخدر را مصرف می کنند، مغز آن ها دچار افسردگی می شود و عملکرد آن با تاخیر مواجه می شود. به این صورت ابتدا علائمی همچون تنفس کم عمق، خشکی دهان و دیگر علائم جسمی و سپس خواب آلودگی و چرت زدن ظاهر می شوند.

مشاوره و رفع علائم چرت زدن ناشی از اعتیاد به مواد مخدر

اولین کاری که مشاوران انجام می دهند تشخیص نوع و دوز مصرفی ماده مخدر است؛ سپس براساس نوع مواد مصرفی که می تواند ترکیبات روانگردان یا افسردگی آور داشته باشد نسبت به ترک اعتیاد به مواد اقدام می کنند. مشاوران و متخصصان برای رفع علائم چرت زدن ابتدا به فرد کمک می کنند که در کمپ های ترک اعتیاد یا در منزل اعتیاد خود را ترک کند. پس از این در بسیاری از موارد افراد با ترک اعتیاد با روش های آسان و مناسب این مشاوران دیگر دچار خواب آلودگی نخواهند شد.

حتی ممکن است افراد در زمان ترک برای مدتی با بی خوابی مواجه شوند که مشاوران متخصص در این زمینه نسبت به درمان بی خوابی در زمان ترک اعتیاد اقدام می کنند.

البته باید بدانید در مواردی نیز باتوجه به مقدار و مدت مصرف ممکن است که خواب آلودگی و چرت زدن ادامه داشته باشد که مشاوران ترک اعتیاد به مواد مخدر به افراد کمک می کنند این مشکل برطرف شود. چنان که بهترین راهکارها مانند: انواع ورزش، رژیم غذایی و غیره را به افراد ارائه می دهند که با استفاده از آن ها بر خواب آلودگی خود غلبه کنند.

علائم اعتیاد به مواد مخدر چیست؟
اعتیاد به مواد مخدر نوعی بیماری است که عوارض کوتاه مدت و بلند مدت زیادی را به همراه دارد. به طوری که این عوارض جسمی و روحی هستند.

کدام مواد مخدر باعث چرت زدن می شوند؟
امروزه از خواب آلودگی و چرت زدن به عنوان یکی از اساسی ترین نشانه ها و علائم اعتیاد به مواد مخدر یاد می شود، اما باید بدانید این موضوع در رابطه با انواع مختلف مواد مخدر صادق نیست.

برای جلوگیری از چرت زدن ناشی از استفاده مواد مخدر چه باید کرد؟
اولین کاری که این مشاوران انجام می دهند این است که براساس نوع مواد مصرفی که ترکیبات روانگردان یا افسردگی آور داشته باشد، نسبت به ترک اعتیاد فرد اقدام می کنند.
روش های ترک اعتیاد به مواد مخدر چیست؟
سم زدایی، کمپ های ترک اعتیاد، ترک اعتیاد با کمک مشاور و روانشناس و …

 

سخن پایانی

یکی از علائم اعتیاد به مواد مخدر چرت زدن و خواب آلودگی زیاد است که در پی مصرف مواد مخدری با ترکیبات روانگردان و افسردگی شاهد آن هستیم از جمله این مواد مخدر می توان هروئین، ماریجوانا، متادون و… را نام برد. برای تشخیص درست نوع ماده مصرفی و راهکارهای لازم برای ترک بهتر است که با مشاورین و متخصصین این حوزه صحبت کنید.

مشاوران متخصص و باتجربه نوا مشاور در حوزه اعتیاد جهت تشخیص درست و راهکارهای ترک اعتیاد به هر گونه ماده مخدر همراه شما هستند، شما می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با مشاوران ما مشورت کنید.

  • مصرف کدام مواد مخدر باعث چرت زدن می شود؟
  • چرا مصرف مواد مخدر باعث خواب آلودگی می شود؟
  • یکی از نشانه های اعتیاد به مواد مخدر چیست؟

برای دریافت مشاوره با نوا مشاورتماس بگیرید.

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

کدام مواد مخدر باعث چرت زدن می شود؟

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره