چگونه با خیانت پدر کنار بیاییم ؟

چگونه با خیانت پدر کنار بیاییم

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

چگونه با خیانت پدر کنار بیاییم ؟

فرزندان، قربانی روابط:

  همیشه فرزندان، قربانی روابط بررسی نشده نیستند، بلکه برخی از مواقع این والدین هستند که یک رابطه پنهانی را شروع کرده و به گمان خود تصور می کنند کسی از این مساله اطلاعی ندارد. در حالی که فرزندان ریز بین تر از این هستند که والدین بتوانند چیزی را از دید آنها پنهان کنند.
شاید فرزندان خانواده چیزی بروز ندهند اما می تواند چند دلیل داشته باشد از جمله، حفظ احترام، ترس از والدین، ترس از آبروریزی و از هم پاشیدن زندگی مشترک و دلایلی دیگر… ما در اینجا به این موضوع میپردازیم که چگونه با خیانت پدر کنار بیاییم و راه هایی را برای کنار امدن با این موضوع بررسی میکنیم.
همچنین پیشنهاد میکنیم با مقالات دیگر ما با موضوعات با شوهر خیانتکار چگونه رفتار کنیم ، دلایل خیانت مردان و راههای کشف آن همراه باشید.

چگونه با خیانت پدر کنار بیاییم

چگونه با خیانت پدر کنار بیاییم ؟

  در این حالت وظیفه ی فرزندان چیست ؟ آیا بنا به مصلحت باید سکوت کرد ؟ آیا این حق زن خانواده، نیست که در جریان این خیانت قرار بگیرد ؟

این احتمال هست که مادر شما متوجه ی این امر شده باشند، ولی ترجیح شان به سکوت است؛ یا ممکن است با پدرتان در این زمینه درگیری هایی هم داشته باشند ولی ترجیحا برای حفظ خانواده، این سبک ارتباطی را برگزیده باشند یا هر امکان دیگری که می توانید در نظر بگیرید.

در هر صورت اگر اوضاع و احوال خانوادگی در درگیری و تنش قرار ندارد، هدایت این امر را به خودشان واگذار کنید. این یک قاعده ی کلی است که اگر فرزندان یک خانواده بیش از حد با مسائل ارتباطی والدین خود درگیر شوند، از رشد و زندگی خود جا می مانند.

هر چند، گاهی مسائل به گونه ای سخت و دشوار می شود، که فرزندان را برای دنبال کردن، اهداف خود با چالش روبرو می کند ولی بهترین حالت و منطقی ترین تصمیم این است که مسائل ارتباطی والدین را به خودشان واگذار کنند چون این ورود، اوضاع را سر و سامان نمی دهد که هیچ، بلکه متشنج تر  هم خواهد کرد. 

واکنش صحیح در مقابل خیانت پدر:

  فرقی ندارد چند سالتان باشد، مسلما پی بردن به اینکه پدرتان به مادرتان خیانت میکند، برای شما بسیار ناراحت کننده خواهد بود. به خصوص اگر شما تنها کسی باشید که از این موضوع اطلاع دارید. فرزندی که شاهد خیانت پدرش به مادرش بوده است دچار شوک روحی و سردرگمی میشود. چرا که نمیتواند با پدرش همانند قبل ارتباط برقرار کند و اینکه، نمیداند واکنش صحیحی که باید به مسئله خیانت پدر به مادر نشان دهد چیست.

آیا باید بی تفاوت باشد؟ باید با پدرش مقابله کند و جلوی خیانت او را بگیرد؟ یا اینکه باید مادرش را در جریان موضوع قرار دهد و او را آگاه کند؟ تصمیم بگیرید که با مسئله خیانت چطور رفتار کنید.

اگر تصمیم دارید که رابطه‌تان را با والدینتان ترمیم کنید، به این فکر کنید که می‌خواهید چه رویکردی نسبت به این خیانت داشته باشید. ممکن است نخواهید یا نتوانید که او را ببخشید. ولی نباید از آن بعنوان سلاحی برعلیه او استفاده کنید و هربار که با او وارد مشاجره می‌شوید آن را به روی او بیاورید و از آن بعنوان نقطه‌ضعف پدرتان استفاده کنید.

کنار آمدن با احساسات:

  نکاتی مهم در مورد اینکه که چگونه با خیانت پدر کنار بیاییم و چه اقداماتی انجام دهیم:

۱_ احساساتتان را در دفتری یادداشت کنید. نوشتن راه خوبی برای کنار آمدن با احساسات و از بین بردن استرس است. قرار نیست نوشته‌هایتان را کسی ببیند یا بخواند، چون اینها دغدغه‌های خصوصی شما هستند. با این روش می‌توانید احساساتتان را ارزیابی کرده و خودتان را برای حرف زدن با والدینتان آماده کنید.

۲_ با یک دوست قابل‌اعتماد صحبت کنید. کسی که مستقیماً با این جریان در ارتباط نباشد، به همین دلیل بهتر است آن فرد برادر و خواهر یا از اقوامتان نباشد. یک دوست خوب شما را بخاطر احساساتتان قضاوت نخواهد کرد و با اطلاعاتی که به او می‌دهید کمکتان می‌کند وضعیت را بهتر ارزیابی کنید.

۳_ نزد مشاور بروید. چرا که در چنین شرایطی، احساسات متفاوتی از خشم تا ناراحتی به سراغ شما خواهد آمد. حرف زدن با یک متخصص روانشناس که در زمینه مشاوره تجربه داشته باشد به شما کمک شایانی میکند، چون ممکن است موضوع را از دیدی به شما نشان دهد که خودتان متوجه آن نبودید. مشاور، همچنین والدین شما را هم بخاطر رفتارشان قضاوت نمی‌کند و رویکردی منتقدانه خواهد داشت.

۴_ جاسوسی نکنید. ممکن است وسوسه شوید که شواهد و مدارکی علیه پدرتان که خیانت می‌کند پیدا کنید، اما این کار هیچ ارتباطی به شما ندارد و وظیفه شما نیست. این ازدواج شما نیست که احساس کنید به شما خیانت شده است.

۵_زود نتیجه‌گیری نکنید. شما جای پدر یا مادرتان که خیانت کرده است نیستید و ممکن است که شما از کل ماجرا باخبر نباشید. ازدواج مسئله‌ای بسیار چالش‌ برانگیز است و هر دو طرف در موفقیت آن سهیم هستند. ممکن است مشکلی وجود داشته باشد که شما چیزی از آن نمی‌دانید. زود نتیجه‌گیری کردن درمورد اتفاقی که افتاده است، کمکی به رابطه شما با والدینتان نمی‌کند.

تعیین مرز

۱_ به والدین خود بگویید که نمی‌توانید مابین آنها قرار گیرید. متاسفانه بعضی از والدین ممکن است از بچه‌ها برعلیه طرف‌مقابل خود استفاده کنند. به والدینتان توصیه کنید که پیش مشاور بروند. خودتان هم می‌توانید برای آنها گوش شنوا باشید اما به تکیه‌گاه آنها تبدیل نشوید.

۲_  جانب‌گیری نکنید. درست کردن اوضاع وظیفه شما نیست. بااینکه چنین اتفاقی مطمئناً روی شما هم تاثیر می‌گذارد ولی تصمیماتی که والدینتان می‌گیرند تصمیمات خودشان است، نه تصمیمات شما. کارهای یکی از آنها را به دیگری گزارش ندهید و رازهای آنها را برای همدیگر برملا نکنید. ممکن است استرس زیادی برایتان به همراه داشته باشد.

۳_ از همدردی با یکی از آنها خودداری کنید. شاید خودداری از این کار بسیار سخت باشد زیرا ممکن است احساس کنید باید از پدر یا مادرتان که به او خیانت شده محافظت کنید. ولی ازدواج  بین ان دو نفر است و آنها داستانی به مراتب پیچیده‌تری از آنچه شما در جریان آن هستید، با همدیگر دارند.

عملکردهای من با مادرم باید چگونه باشد؟

  چگونه با خیانت پدر کنار بیاییم ؟ پشتیبانی از مادرتان و توجه کردن به او را، به ویژه بعد از مشاجره با پدرتان از یاد نبرید، اما در عین حال هیچ چیزی از خیانت پدرتان به او نگویید، مگر آن که خود مادرتان از این راز آگاهی داشته باشد.

آماده‌ی کمک کردن به مادرتان باشید، اما در عین حال ازپدرتان بد گویی نکنید.

اگر مادرتان هم مانند شما به خیانت پی برده است، او را حمایت کنید و به او دلگرمی دهید. اما قبول نکنید که برای مادرتان درمورد خیانت پدرتان جاسوسی کنید.
اثبات خیانت پدر یا حل مشکلات والدین به هیچ عنوان به عهده شما نیست.

مراقب باشید که هیچ حرفی درباره احساسات خودتان و تاثیر خیانت پدرتان نزنید، اما برای پدرتان توضیح بدهید که این خیانت چه تاثیری بر مادرتان و به طور کلی خانواده‌تان می‌گذارد.

  سخن اخر در مورد اینکه چگونه با خیانت پدر کنار بیاییم :

در صورت پی بردن به خیانت پدر، به هیچ عنوان عجولانه اقدام نکنید و تا می توانید، در رابطه شخصی والدینتان دخالت ننمایید. نقش و جایگاه خودتان را در خانواده در نظر بگیرید و درصورت امکان از مشاور خانواده در این مورد کمک بگیرید و برای مواجهه با پدر خیانتکار میتوانید برای او یک نامه بنویسید و از یک فرد بالغ مورد اعتماد بخواهید با او صحبت کند و یا اینکه شخصا با پدرتان صحبت کنید.

اگر تصمیم دارید با پدرتان شخصا درمورد خیانتش صحبت کنید، او را به یک ملاقات خصوصی دعوت کنید و درمورد احساسات و نگرانی هایتان با او صحبت کنید. واکنش احتمالی او را در نظر بگیرید، در صورتی که از صحبت های شما عصبانی شد یا موضوع را انکار کرد، آرامشتان را حفظ کنید و بی احترامی نکنید. مدارک خیانت را به او نشان دهید.

در صورتی که پذیرفت خیانت را ادامه ندهد سعی کنید او را ببخشید و آبرویش را حفظ کنید، این خیانت را به مادرتان اطلاع ندهید، احساس تان به مادری که تصور می کنید مورد ظلم قرار گرفته اند، کاملا قابل درک است اما در جریان قرار گرفتن ایشان از طرف شما، مسئولیت بعدی شما را درقبال تشنجات احتمالی بیشتر خواهد کرد. 

در صورتیکه در مورد مطلب چگونه با خیانت پدر کنار بیاییم سوالاتی دارید و یا می خواهید ما به شما مشاوره دهیم، از طریق شماره های زیر با روانشناسان ما در دپارتمان “نوا مشاور” تماس حاصل نمایید.

شماره تماس نوا مشاور

  • با موضوع خیانت والدین چگونه برخورد کنیم؟
  • خیانت یکی از همسران با افکار منفی چه رابطه ای دارد؟
  • چه رابطه ای بین خودنمایی و خیانت همسر وجود دارد؟
  • بعد از خیانت همسر چگونه به او اعتماد کنیم؟

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

چگونه با خیانت پدر کنار بیاییم ؟

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

2 دیدگاه دربارهٔ «چگونه با خیانت پدر کنار بیاییم ؟»

  1. سلام چیکار کنم بنده ۳۳ از تبریز هیچی ندارم بعد تو خونه پدرم کلا دیونه شده هر روز تو پشت بوم میره از قصد عمدا اجر می ریزه پشت بوم و بنا میاره خونه و پشت بوم اذیتمون میکنه و بعد از منم برادرم هم تو خونه اونم نمیتونه بشینه تو خونه اونم سن اش ۲۰سالشه یعد مادرم هم از خونه اینقدر اذیت اش میکنه پدرم که پدرم هم سن اش ۵۶سالشه بعد به پدرم هم هرچی میگی میگه همه می ریزن سرم بعد ما موندیم دوتا بچه این وسط هر روز پدرم میگه میندازمت بیرون منو میگه کلا دیگه نه پناهی داریم هیچ جایی نه کمکی میکنه ما رو وسط موندیم بعد خونه هم خرابه شده تو تبریزیم و خونه هم نمیشه زندگی کرد سقف می ریزه سرمون امنیت نداریم جونمون در خطره یک قانونی نیست بیاد رسیدگی کنه

  2. سلام چیکار کنم بنده ۳۳ از تبریز هیچی ندارم بعد تو خونه پدرم کلا دیونه شده هر روز تو پشت بوم میره از قصد عمدا اجر می ریزه پشت بوم و بنا میاره خونه و پشت بوم اذیتمون میکنه و بعد از منم برادرم هم تو خونه اونم نمیتونه بشینه تو خونه اونم سن اش ۲۰سالشه یعد مادرم هم از خونه اینقدر اذیت اش میکنه پدرم که پدرم هم سن اش ۵۶سالشه بعد به پدرم هم هرچی میگی میگه همه می ریزن سرم بعد ما موندیم دوتا بچه این وسط هر روز پدرم میگه میندازمت بیرون منو میگه کلا دیگه نه پناهی داریم هیچ جایی نه کمکی میکنه ما رو وسط موندیم بعد خونه هم خرابه شده تو تبریزیم منطقه شهرداری ۴ خونه مونه لاکه دیزج خونه هم نمیشه زندگی کرد سقف می ریزه سرمون امنیت نداریم جونمون در خطره یک قانونی نیست بیاد رسیدگی کنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره