10 راهکار مقابله با بی انگیزگی|درمان بی انگیزگی

چگونه با بی انگیزگی مقابله کنیم

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

10 راهکار مقابله با بی انگیزگی|درمان بی انگیزگی

 یکی از عوامل مهم برای ادامه زندگی و فعالیت های روزانه انگیزه است. بدون انگیزه اهداف زندگی خود را از دست داده و دیگر تلاشی برای رسیدن به آن‌ها نخواهیم کرد. برای رسیدن به موفقیت، انگیزه عامل بسیار حیاتی است. درصورت عدم انگیزه کافی، زمان خود را به بطالت گذرانده و توانایی های خود را از دست می‌دهیم. در این شرایط شاید این سوال ذهن ما را به خود درگیر کند که چگونه با بی انگیزگی مقابله کنیم؟

راهکارهای متعددی برای مقابله با بی‌انگیزگی تا کنون مطرح شده است، اما در نهایت هر کدام از این راهکارها در صورتی امکان پذیر است که نسبت به انجام آنها استوار باشیم و روند درمان را تا انتها ادامه دهیم. اگر دچار بی‌انگیزگی شده‌ و اهداف خود را گم کرده اید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
علاوه براین، در تمام طول هفته میتوانید با متخصصین ما ارتباط برقرار کرده و از خدمات مشاوره روانشناسی تلفنی استفاده کنید.

چگونه با بی انگیزگی مقابله کنیم

راهکارهای مقابله با بی انگیزگی:

برای آن که احساس با ارزش بودن داشته باشید، باید برای انجام کارهای خود انگیزه پیدا کنید. در حقیقت انگیزه عامل حرکت به سمت جلو خواهد بود. به منظور افزایش حس انگیزه در وجود خود، بهتر است راهکارهای زیر را روزانه انجام دهید:

۱. اهداف خود را نوشته و آنها را مرور کنید:

 برای شروع هر کاری، اهدافتان را در آن باره بنویسید و با مشخص کردن هدف‌های کوتاه مدت و بلند مدت، انگیزه خود را تقویت کنید. اگر اهداف خود را فراموش نمایید، به مرور زمان انگیزه خود را نیز از دست خواهید داد.

۲. روند رسیدن به اهداف خود را بررسی کنید:

 مسیر اهداف خود را مشخص کرده و میزان پیشرفت خود را بنویسید. با مشاهده طی کردن مسیر درست و نزدیک شدن به اهدافتان، قدرت و انگیزه فوق العاده ای پیدا خواهید کرد که شما را هر چه پیشتر به سمت جلو می راند. در این حالت اگر خللی در روند شما ایجاد شده باشد، مشخص خواهد شد و نهایتاً با برطرف کردن آن می‌توانید دوباره به مسیر برگردید.

۳. زمان رسیدن به اهداف را مشخص کرده و به خود امتیاز دهید:

 اهداف خود را به هدف های کوچک‌تر تقسیم کرده و برای رسیدن به آنها زمان بگذارید. با هر بار رسیدن به هدف های کوچک خود که همگی در راستای هدف اصلی هستند، به خود امتیاز داده و هدیه ای برای خود بخرید. با این کار روحیه و انگیزه خود را بالا برده و احساس رضایت خواهید کرد.

۴. خودتان را خسته نکنید:

 اگر بدون استراحت و به طور مستمر یک کار را ادامه دهید، ممکن است در اواسط راه خسته شده و دیگر قادر به انجام آن نباشید. احساس خستگی، خود عاملی برای از دست دادن انگیزه خواهد بود. برای جلوگیری از این اتفاق، هر از گاهی تفریح و استراحت کنید تا نشاط و روحیه خود را حفظ کرده و با اراده ای محکم دوباره به مسیر خود ادامه دهید. برای این مسئله که چگونه با بی انگیزگی مقابله کنیم، علاوه بر آنکه باید آگاهی لازم را نسبت به راهکارهای آن به دست آوریم، باید نسبت به انجام آن ها نیز مصمم باشیم.

۵. ناامید نشوید:

  چنانچه در مرحله ای نتوانستید به هدف خود برسید، امید خود را از دست ندهید. شکست بخشی از فراز و نشیب‌های مسیر رسیدن به اهداف است. باید از آن درس گرفت و با تجربه های بیشتر، مطمئن‌تر از سابق، قدم در راه بگذارید. اگر با هر شکست کوچکی تسلیم شوید، انگیزه خود را از دست خواهید داد.

۶. به خود روحیه بدهید:

 محیط اطراف خود را مثبت نگه داشته و مقالات و کتاب های موفقیت و الهام بخش بخوانید تا بتوانید ذهن خود را به صورت پویا و فعال نگه دارید. با این کار انگیزه خود را افزایش داده و مسیر را تا انتها خواهید رفت.

۷. ورزش کنید:

 ورزش کردن علاوه بر سلامت جسم، سلامت روح را نیز منجر می‌شود. به این ترتیب شادابی و نشاط خود را به دست آورده و از ناامیدی و افسردگی جلوگیری خواهید کرد.

۸. زمان خود را بیهوده هدر ندهید:

 باید عواملی که شما را از کارتان غافل می کند، از بین برده و در ذهن خود انجام آنها را ملامت کنید. مثلاً وقت خود را بیهوده ساعتها در اینترنت نگذرانید. حتی می توانید برای خود جریمه در نظر بگیرید و سعی کنید با این روش، وقت خود را به بطالت سپری نکنید.

۹. تغذیه سالم داشته باشید:

 داشتن تغذیه سالم در حفظ سلامت جسم بسیار موثر است و این امر در نهایت روی سلامت روح شما نیز تاثیر گذار خواهد بود. خوردن مواد غذایی سالم و حاوی انواع ویتامین و مواد مورد نیاز بدن روی توانمندی ذهن شما موثر بوده و کارایی عملکردتان را افزایش خواهد داد.

۱۰. هر عاملی را که باعث بی انگیزگی شما می شود، حذف کنید:

 عوامل متعددی ممکن است احساس ناامیدی و عدم انگیزه را ایجاد کنند. با مشخص کردن این عوامل و از بین بردن آنها، حتی در ذهن خود، شروع دوباره‌ای را برای خود رقم بزنید. با پرسش این سوال که چگونه با بی انگیزگی مقابله کنیم و انجام راهکارهای مناسب، همواره روحیه خود را حفظ کرده و از ناامیدی جلوگیری کنید.

 امروزه با توجه به مشغله‌های ذهنی که به دلایل مختلف وجود دارد، ممکن است در هر مرحله ای از زندگی، انگیزه خود را برای ادامه دادن از دست بدهیم و برای نجات خود از این مهلکه، همواره این پرسش را در ذهن خود مرور کنیم که چگونه با بی انگیزگی مقابله کنیم تا زندگی را دوباره به روند عادی خود برگردانیم. در این مقاله سعی کردیم به این سوال پاسخ داده و با ارائه راهکارهای مفید در این زمینه شما را یاری کنیم.

اما اگر با رعایت تمام این نکات، همچنان احساس خمودی و بی ارزش بودن می‌کنید و انگیزه ای برای انجام کارهای خود ندارید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. زیرا این نشانه‌ها می تواند علائم افسردگی باشد.

چنانچه در خصوص چگونگی مقابله با بی انگیزگی و یا روش های مقابله با آن سوالاتی داشتید می توانید با همکاران ما در مرکز نوا مشاور تماس برقرار نمایید.

شماره تماس نوا مشاور

  • بی انگیزگی خود را چگونه درمان کنیم؟
  • راه های افزایش انگیزه چه هستند؟
  • دلایل بی انگیزگی چیست؟

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

10 راهکار مقابله با بی انگیزگی|درمان بی انگیزگی

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره