آیا سفرمجردی مردان متاهل درست است؟

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

آیا سفرمجردی مردان متاهل درست است؟

اغلب بانوان، با ورود به زندگی مشترک، دوست دارند تمام کار ها و تفریحاتشان در کنار شوهر و دو نفره باشد. بنابراین حتی فکر تنهایی سفر رفتن شوهر نیز، برایشان آزاردهنده است.
تصمیم داریم در این مقاله به این موضوع بپردازیم که آیا این تفکرات درست است و اصلا چرا بعضی مردان دوست دارند مجردی سفر کنند ؟

درست است که مسافرت تنهایی همسر، با مسئولیت و تعهد او به زندگی مشترک، کمی متناقض است. اما بهتر است این قضیه را بصورت علمی بررسی کنیم و نه تجربی!

سفر مجردی مرد متاهل، خوب یا بد؟

ممکن است بر اثر آنچه که از اطرافیانتان شنیده اید، یک پیش زمینه ذهنی نسبت به سفر های مجردی پیدا کرده باشید.

حتما با خود فکر می کنید، همسرتان شما را دوست ندارد و برای این سفر با دوستانش را انتخاب کرده؟
و یا قرار است تفریحاتی انجام دهد که حضور شما مانع از آن می شود و هزاران ابهامات توهم زای دیگر، که به مرور به روحیه و اعصاب شما آسیب می زند.

همین ابهامات و گنگی ها می تواند شما را از مسافرت تنهایی همسرتان ترسانده باشد. به شما حق می دهیم!
انعکاس کوتاه و یا بلند مدت برخی سفر های مجردی مردان، گاهی می تواند روابط خانوادگی و زناشویی را تحت تاثیر قرار دهد. اما بنظرتان بهتر نیست جواب این سوالات را از شوهرتان بخواهید؟

در اغلب موارد یا زنان این سوالات را نمی پرسند و یا مردان از جواب دادن به آن ها طفره می روند. اینجاست که مشکلات سفر مجردی مرد، بروز می یابد.
در اینصورت نمی توان شما را به قبول نمودن این موضوع تشویق نمود. چرا که مرد شما، برای رفتن به اینگونه سفرها، می بایست دلایل محکمی داشته باشد.

مثلا زمانی که بر اساس اقتضای شغلی و شرایط کاری، مجبور است به سفر برود. گاهی نیز شرایط مالی ایجاب می کند که مردان کمی دور از خانواده بمانند و در اصطلاح مجردی سفر کنند.

همچنین در شرایط معمول نیز گاهی مردان به دنبال کسب آرامش درونی اینگونه سفر ها را انتخاب می کنند.

اگر دلایل او برای رفتن به سفر مجردی، برای شما محکم و کافی بنظر می رسد، بهتر است در برابر این موضوع مقاومت نکنید. اگرچه تعیین برخی ضوابط، نیز ضروری است.

تنهایی سفر رفتن شوهر من خطرناک است؟

درک می کنیم که برخی تفکرات آشفته، موجب شده تا شما در برابر این خواسته همسرتان، گارد بگیرید. نمی توان بطور حتم گفت اینگونه سفرها برای شوهر شما مفید است و یا بنیان خانواده شما را تضعیف می کند.

شما بهتر از هرکسی همسرتان را می شناسید. سفر مجردی مرد های متعهد و موجه، نمی تواند ذره ای از ارزش های اخلاقی آنان کم کند. اما این موضوع درمورد مردان رفیق باز و کسانی که سروگوششان می جنبد، صدق نمی کند.

لذا تشخیص این مسئله را بر عهده خودتان می گذاریم. کافیست مطمئن شوید که او به شما متعهد است و به یکسری محدودیت ها تن داده است.

اگر هنوز نتوانسته اید شناخت درستی نسبت به همسرتان پیدا کنید و یا برخی موارد مشکوک را در او دیده اید، چرا با یک مشاوره مشورت نمی کنید؟ یقینا راهکار های علمی، به انتخاب درست منجر می شود. کافیست آن را امتحان کنید.

در هر صورت به شما توصیه می کنیم، به تنهایی سفر رفتن شوهر خود بدبین نباشید. تعهد و محدودیت، به معنی حضور همیشگی در کنار یکدیگر نیست.گاهی یک وقفه کوتاه و دوری، می تواند در ایجاد دلبستگی و دلتنگی تاثیر گذار باشد.

مسافرت تنهایی همسر، گاهی به نفع شماست!

حتما تا بحال تجریه کرده اید، زمانی که چند ساعت در روز را به خودتان اختصاص می دهید، چقدر حال بهتری دارید. این موضوع میان زنان و مردان مشترک است.
مردان نیز نیاز دارند پس از ازدواج، ارتباط خود را با دوستان قدیمی شان حفظ کنند.

از این رو مسافرت های مجردی و حضور در جمع های دوستانه، بطور معجزه آسایی در تجدید انرژی های روحی و حتی جسمی، موثر است.

علاوه بر این، دیدگاه علمی روان شناسان نشان می دهد که دور بودن چند روزه شما دو نفر، هیچ ایرادی ندارد. بلکه موجب می شود تا بیشتر از با هم بودن لذت ببرید.
شما برای اینکه میزان دلبستگی همسرتان را بسنجید، بد نیست که چند روز او را تنها بگذارید.

همه انسان ها نیاز دارند گاهی روزمره های زندگی را کنار گذاشته و در یک سفر خوب و تفریحی، روحیه خود را تجدید کنند. آن ها می توانند در نهایت، توازن و انرژی های مثبت را به زندگی خود بازگرداند.

اگر همسر شما پر مشغله و سخت کوش است، به او اجازه دهید با دوستان خود از یک سفر مجردی، لذت ببرد.

پس می توانید نتیجه بگیرید، تنهایی سفر رفتن شوهر شما، اگر در بستر هدف های سودمند و عاقلانه صورت گیرد، به نفع شما نیز هست!

چند توصیه برای مردانی که می خواهند تنهایی به سفر بروند

پیش از هر چیز، باید توجه داشته باشید که شما در بطن یک خانواده دو و یا چند نفره هستید. لذا وظایف و تعهدات شما، در طول سفر مجردتیان، نباید به مخاطره بیفتد.

این را باور داشته باشید که غریب به اتفاق زنان ایرانی، دوست ندارند همسرشان مجردی سفر کند.
این باور ریشه در اعتقادات و فرهنگ جامعه ایرانی دارد. پس شما با در نظر گرفتن عرف جامعه، می بایست در زمان درخواست خود، دقت لازم را داشته باشید.

بدین منظور چند راهکار را برای جلب رضایت و اعتماد همسرتان، بکار گیرید.
  • هر زمانی که تصمیم به سفر گرفتید، آن را با همسرتان در میان بگذارید.
    این موضوع وقتی به روزهای نزدیک به سفر محول می شود، دیگر نمی تواند یک تصمیم عاقلانه بنظر آید. چرا که همسرتان شوکه و نگران می شود و احتمال دارد این اجازه را به شما ندهد.

 

  • دلیل سفر را صادقانه در میان بگذارید. حتی اگر تصمیم دارید که برای تفریح و خوش گذرانی با دوستان مجردتان می خواهید سفر کنید، آن را شفاف و صادقانه بیان کنید.
    چرا که او، زمانی که حقیقت ماجرا را بفهمد، هیچگاه به دلایل شما بسنده نمی کند.
    گاهی حتی بیش از تصور شما منفی بافی می کند و فکر می کند چه اتفاقات ناجوری در این سفر افتاده است.

 

  • سفر مجردی مرد، بدون رضایت همسر، پس لرزه های زیادی را متوجه دوام زندگی زناشویی می کند. اگر بدون توافق و رضایت همسرتان به سفر می روید، خود نیز منتظر اینچنین روزی باشید.
    شما الگوی اعضای خانواده هستید و آنان از شما یاد می گیرند بدون اجازه به سفر بروند.

 

  • اگر دائما سفر با دوستانتان را به سفر های خانوادگی ترجیح دهید، تصور اعضای خانواده و اطرافیان، نسبت به شما خدشه دار می شود.
    به مرور برچسب هایی نظیر خودخواه، رفیق باز و بی مسئولیت به شما زده خواهد شد. پس تعادل را رعایت کنید.
نتیجه گیری

سفر های مجردی، می تواند موجب تحکیم خانواده شود. به شرط آنکه با توافق و جلب رضایت زن و همچنین با هدف تجدید قوای ذهنی و روحی صورت گیرد.

فراموش نکنید، یک سفر چند روزه ارزش به خطر انداختن رابطه زناشویی و در پی آن فروپاشی آن را ندارد. پس در این مورد، خوب فکر کنید.

اگر در رابطه با موضوع اینکه چرا بعضی مردان دوست دارند مجردی سفر کنند ؟ سوالاتی دارید یا میخواهید به صورت تخصصی تر و با توجه به شرایط خودتان راهنمایی شوید یا ما در دپارتمان نوا مشاور تماس بگیرید.

شماره

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

آیا سفرمجردی مردان متاهل درست است؟

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

9 دیدگاه دربارهٔ «آیا سفرمجردی مردان متاهل درست است؟»

  1. شوهر من با اینکه می دونست من مریضم و پیش پدرم معذب میشم، گفت چون به دوستام قول دادم باید برم. خیلی وقت ها هم گوشیش آنتن نمیداد، اما بعضی وقت ها که از همون اقامتگاه خودش زنگ میزد، صدا کاملا شفاف بود. مشکوک شدم زنگ زدم ایرانسلش، دیدم مواقعی که آنتن نمیده، گوشیش رو خاموش می کنه. الآنم از اونجا نیومده، میگه برگشتم طلاق. منم از خدامه طلاق بگیرم، راحت شم.
    من جز اونایی بودم که می گفتم مرد بعضی وقت ها باید آزاد باشه، اینم شد نتیجه کار.

  2. سفر مجردی هم برای زنان هم برای مردان. لازمه. ما بخشی از خودمون درگیر زندگی مشترکه. بخش دیگرمون خودمون به تنهایی هستیم. اینکه هر جا میریم همیشه با همسرمون باشیم، و اصلا به هم فضا ندیم. هم خسته کننده میشه هم ما رو از زندگی شخصی خودمون دور میکنه. هم اقایون هم خانم ها باید بعضی وقتا با دوستاشون سفر برند. اگر نگرانید، دلیل این نگرانی رو جای دیگه پیدا کنید نه با محدود کردن همسرتون

  3. من تازه عید کردم اولین سال عید که میخایم کنار هم باشیم من شاغلم و فقط همون 6روز اول آف هستم با این شرایط که میدونه من فقط همون 6روز خونم میخاد فردا عید با دوستاش بره سفر تا6من تنها باشم خیلی خیلی خیلی ناراحتم از اینکه میخواد منو تنها بزار بره گفتم بهش نرو بری منم تنها میرم سفر اون گفت نوچ بعد گفت 13بدر ما خودمون میریم سفر بعدشم گفت کلاا نمیرم سفر ولی انقد خودشـ مظلوم کرد ک دوستام اینو گفتن برم و اینا منم دلم سوخت با اینکه اصلااااا دلم نمیخاد بره و از ته دل ناراحتم گفتم دوس داری برو من دوس ندارم تو ناراحت باشی اما خودم الان خیلی خیلی خیلی ناراحتم چیکار کنم ناراحت نباشم 😔😔😔

    1. عزیزم تو هم به سفر تنهایی نیاز داری کسی‌که تو اولین عیدش با تو اولویتش دوستاش هستن نه تو و باهم بودن کنار تو براش مهم نیست اونم تو این روز های مهم اگه نامزدی جدا شو تازه خود اونم به تو اجازه نمیده خیلی جالبه

  4. سفر مجردی هر از چند گاهی برای مردها ضروریه وبرای روحیه و نشاط الزامیست از آنجایی که بیشتر خانمها این اجازه را به مردها نمیدهند بازتاب بد آن را در زندگی خود بصورت مسقیم یاغیرمسقیم خواهند دید و رابطه زناشویی خود را کم‌کم خراب خواهند کرد .
    مردها شاید در آن لحظه که با او مخالفت میشود را به روی خود نمی آورند . ولی در طول مدت زناشویی بدخلقی آنها نمایان می‌شود و هیچ وقت خانم ها دلیل آن را نمیدانند

    1. شوهر من همیشه به بهانه کار میره شهرای مختلف چند ماه چند ماه نمیاد اخیراً فهمیدم تمام این سالها بهم خیانت کرده

  5. یک کلام ختم کلام مرد اگر قبرستونم میخواد بره باید زنش اجازه بده….
    تنهایی مسافرت رفتن مرد یعنی رفیق بازی
    الهی همه مردای رفیق باز به درک واصل شن بی تعارف

    1. آره. موافقم… یعنی چی که مسافرت مجردی باعث تحکیم روابط خانوادگی میشه… مزخرفا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره