مهمترین دلایل طلاق در دوران عقد| پیامدهای طلاق

پیامدهای طلاق در دوران عقدپیامدهای طلاق در دوران عقد

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

مهمترین دلایل طلاق در دوران عقد| پیامدهای طلاق

یکی از زیباترین دوران زندگی هر فردی دورانی نامزدی اوست. افراد در این دوران فرد زندگی خود را یافته و می خواهند لحظات شیرینی را سپری کنند. اما در کنار لحظات شیرین، لحظات تلخی نیز وجود دارند.

غیر قابل تحمل بودن این سختی ها و تلخی باعث می شوند که زوجین به فکر طلاق بوده و از هم جدا شوند.

ما در این مقاله سعی داریم شما را با پیامدهای طلاق در دوران عقد و دلایل طلاق در این دوران آشنا کنیم.

پیامدهای طلاق در دوران عقد

علت طلاق در دوران عقد

افراد در دوران عقد و نامزدی بنا به دلایلی تصمیم می گیرند که از هم جدا شوند. آن ها دلایلی و علت هایی را برای این کار دارند که این دلایل عبارت است از:

مشکلات اقتصادی

برخی از خانواده ها وقتی تصمیم به برگزاری مراسم ها و آغاز زندگی زوجین می کنند، با مشکلات اقتصادی رو به رو می شوند. این مشکلات به خانواده دختر و خانواده پسر فشار آورده و ادامه دادن را برای آن ها دشوار می کنند.

مشکلاتی همچون: مسکن، نداشتن شغل مرد و سایر مسائل. در واقع دختر و پسر تصمیم می گیرند خود را بیش از این درگیر مسائل مالی نکرده و وارد زندگی مشترک نشوند.

به همین دلیل می توان گفت یکی از دلایل اصلی طلاق در دوران عقد، مشکلات اقتصادی می باشد.

مطابق نبودن همسر با آرزوها

برخی از افراد پس از عقد رفتارشان عوض شده و دیگر با همسر خود رفتار سابق را ندارند. همچنین، اغلب زوجین در آغاز دوران عقد شور و شوق زیادی دارند اما با گذر زمان این شوق کم می شود. هنگامی که شور و شوق اولیه از بین می رود، زوجین متوجه عیب های یکدیگر خواهند شد.

با فهمیدن این عیب ها می فهمند که برای یکدگیر مناسب نیستند و تصمیم به جدا شدن می گیرند. در واقع آن ها همسرشان را ایده ال می دانستند و حال می بینند که او فردی مطابق با ایده ها و آرزو هایشان نیست. این امر مسبب جدایی و طلاق بین زوجین می شود.

طولانی شدن زمان عقد

هنگامی که افراد زمان طولانی را در دوران عقد سپری می کنند با مشکلات زیادی رو به رو می شوند.

طولانی شدن زمان عقد باعث می شود بین زوجین و خانواده ها اختلافات زیادی به وجود آمده و در انتها منجر به طلاق می شود.

زود ازدواج کردن

ازدواج کردن در کم ترین زمان و بدون آشنا شدن سبب می شود که زوجین نسبت به یکدیگر شناخت کافی پیدا نکنند. اگر شناخت کافی قبل از ازدواج و دوران عقد وجود نداشته باشد، منجر به طلاق زوجین خواهد شد.

پس بهتر است قبل از عقد حتما به مراکز مشاوره رفته و از آن ها در این زمینه یاری بطلبید. مشاوران و روان شناسان در این زمینه کمک شایانی به افراد می کنند.

در واقع مشاوران با دو طرف صحبت کرده و در صورتی که مناسب هم باشند، آن ها به ازدواج ترغیب خواهند کرد. در غیر این صورت آن ها را از این ازدواج منصرف خواهند کرد.

تفکرات افراد قبل از اقدام به طلاق در دوران عقد

طلاق در دوران عقد عواقبی جدی را به دنبال دارد. زوجین قبل از این که تصمیم به طلاق بگیرند، باید تمامی عواقب و آثار طلاق را دانسته و سپس نسبت به آن اقدام کنند.

در واقع زوجین باید از خود سوالاتی را پرسیده و اگر توانستن آن ها را تحمل کنند در غیر این صورت، اقدام به جدا شدن کنند. این تفکرات و سوالات عبارت است از:

آیا کار درستی انجام می دهید؟

تمامی تردید ها و ترس ها و تصمیمات خود را بر روی کاغذ بنویسید. تمامی خواسته هایتان، تمامی سخنانی که نتوانسته اید بگویید، تمامی نا رضایتی هایتان را نیز بنویسید.

نوشتن بر روی کاغذ باعث می شود که احساس راحتی و آرامش داشته باشید و پس از آن بتوانید تصمیم درستی را بگیرید.

با خودتان رو راست باشید

هیچکس همانند خودتان نمی داند که در رابطه چه شده و چگونه رفتار کرده اید.

شما باید قبل از طلاق گرفتن از خود سوالاتی را بپرسید. شاید در این اختلافات خود شما مقصر هستید یا کار هایی را انجام داده اید که باعث بد تر شدن اوضاع شده است.

سوالاتی از این قبیل باعث می شود شما از تمامی جوانب این رابطه را دیده و سپس قضاوت کنید.

با دیگران صحبت کرده و مشورت کنید

برخی از افراد شرایطی همانند شما را تجربه کرده و سپس آن ها را حل کرده اند. بهتر است با آن ها صحبت کنید و راه حل های آن ها بپرسید، مشورت گرفتن از این افراد می تواند کمک کننده باشد.

اما به یاد داشته باشید که زندگی افراد با هم فرق می کند و افرادی که در رابطه هستند هر یک متفاوت می باشند. بنابراین نباید کور کورانه از روش ها و راه حل های آن ها پیروی کنید.

بهترین کار این است که با یک مشاور در ارتباط باشید و از او در این زمینه کمک بگیرید.

پیامدهای طلاق در دوران عقدپیامدهای طلاق در دوران عقد

تصمیم درست را بگیرید

این زندگی خود شماست و نباید با هیچکس لجبازی کنید، زیرا در آخر خود شما هستید که صدمه می بینید. به این فکر نکنید که دیگران درباره شما چه خواهند گفت.

در برخی از موارد جدا شدن در دوران عقد بهتر از جدا شدن بعد از ازدواج و با وجود فرزند است. پس بدون فکر به چیزی، با توجه به تمامی جوانب، تصمیم درست را بگیرید .

آثار و پیامدهای طلاق در دوران عقد

افرادی که در دوران نامزدی بنا به دلایل مختلفی طلاق می گیرند، عواقب و آثار سختی را تجربه می کنند.

در ادامه مقاله مهم ترین پیامد های جدا شدن در دوران عقد را برای شما ارائه خواهیم داد.

ترس از ازدواج مجدد

برخی از افراد پس از این که جدا می شوند دیگر به سراغ ازدواج مجدد نمی روند.

در واقع آن ها فکر می کنند که آن اتفاقات دوباره افتاده و دوباره شکست خواهند خورد.

در واقع آن ها فکر می کنند فردی با همان خصوصیات منفی دوباره به سراغشان آمده است.

افسرده شدن

افسردگی و گوشه گیری پس از طلاق در دروان عقد امری طبیعی است.

زیرا افراد هنگامی که تصمیم به ازدواج می گیرند هزاران آرزو و امید و شوق دارند و پس از جدایی پذیرفتن شکست برایشان دشوار است.

داشتن وسواس احتمالی

برخی از افراد پس از جدایی فکر می کنند که مشکل از آن ها بوده و وجود نقصی در آن ها باعث جدایی شده است.

در این صورت بهتر است که تمامی جوانب و دلایل جدایی را مرور کرده و بدانید که مقصر، بی کفایتی یا نقص شما نیست.

سرزنش شدن

برخی افراد به دلیل این که پس از طلاق گرفتن سرزنش نشوند، به دیگران نمی گویند که جدا شده اند. زیرا فکر می کنند اگر به افراد این اتفاق را بگویند، انتخاب غلط آن ها را سرزنش خواهند کرد.

اگر شما خود را از دیدن و ملاقات کردن دیگران محروم کنید، چیزی عوض نشده و بالاخره با آن ها رو به رو خواهید شد. پس بهتر است این افکار را کنار گذاشته و نسبت به تصمیم خود حس بدی را نداشته و خود را سرزنش نکنید.

زندگی را سیاه و بی معنی دانستن

هنگامی که افراد، فرد اشتباهی را برای ازدواج انتخاب می کنند، پس از جدایی از نظر روانی فشار زیادی را تحمل می کنند.

این جدایی و طلاق پایان یافتن زندگی نیست و پس از آن زندگی ادامه خواهد داشت. پس بهتر است که بعد از گذشت مدتی دوباره و با انرژی بیشتری به زندگی ادامه دهید. نگران آینده نباشید و با توکل به خدا زندگی جدید خود را آغاز کنید.

به یاد داشته باشید که برای جدا شدن از همسر خود بهتر است که با یک مشاور و روان شناس در ارتباط باشید. مشاوران هم در طی مراحل طلاق و هم پس از آن به شما کمک شایانی می کنند.

شماره تماس نوا مشاور

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

مهمترین دلایل طلاق در دوران عقد| پیامدهای طلاق

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

2 دیدگاه دربارهٔ «مهمترین دلایل طلاق در دوران عقد| پیامدهای طلاق»

  1. سلام
    ببخشید من یه دختر ۱۴ ساله هستم که یه آقای از اقوام میاد خواستگاریم ومن به خاطر اینکه خانواده خیلی اصرار می کردن قبول کردم من هیچی از زندگی مشترک نمی دانستم و حالا با این آقا به مشکل خوردم این آقا۲۷ سالشه و ما خیلی اختلاف سلیقه داریم من به خاطر سن کم همش این آقا از من ایراد میگره کاری کرده از زندگی بیزار شدم و هروز آرزوی مرگ می کنم چند بار دست به خودکشی هم زدم تا اینکه به دو روز وقت داده تا یه تصمیم بگریم که از هم جدا بشیم یا نه من هم نمی دانم چی کار کنم ولی چون ازدواج خانوادگی است می ترسم اگه به خاطر خانواده و فامیل نبود طلاق می گرفتم ولی من فردا پدر و مادر این آقا رو می بینم و نمی توانم تویی چشماشون نگاه کنم و نگران غصه پدر و مادرم هستم چون تویی دلشون خیلی غصه می خورند من با این آقا نمی توانم زندگی کنم و
    هیچ عاطفه بین ما به وجود نیامده برای همین به مشکل خوردم میشه جواب من رو بدید تا چیکار کنم
    ممنون میشم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره