نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد و لزوم نوشیدن آن ها

نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد و لزوم نوشیدن آن ها

 

اغلب افرادی که قصد ترک اعتیاد دارند از نوشیدنی ها و رژیم غذایی لازم برای این کار اطلاعی ندارند. در هنگام مصرف مواد مخدر سیستم ایمنی بدن فرد معتاد بسیار ضعیف می شود و بازگرداندن آن کار زمانبری است.

بنابراین در تمام مدتی که مشغول رهایی از غول اعتیاد هستید، باید تنها از مواد غذایی و نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد استفاده کنید.

البته لازم به ذکر است که در کنار رژیم غذایی سالم و مناسب برای ترک اعتیاد  باید از ورزش های کمکی نیز بهره بگیرید.

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع نوشیدنی های مفید برای ترک اعتیاد آشنا سازیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با نوا مشاور تماس بگیرید و از راه های ترک اعتیاد در خانه بهره مند شوید.

هر فرد معتادی در ابتدای ترک اعتیاد، میل شدیدی به مصرف مواد مخدر دارد.

رژیم غذایی حاوی پروتئین و کربوهیدرات و مصرف مواد غذایی با ارزش زیستی بالا، تاثیر زیادی در ترک اعتیاد دارد.

از طرفی، برخی داروهای ترک اعتیاد خود اعتیاد زا هستند، همچنین در صورتی که میزان اعتیاد کم باشد میتوان بدون استفاده از داروهای شیمیایی و با استفاده از داروهای گیاهی نتیجه مطلوب گرفت.
مصرف نوشیدنی‌ها و دم کرده های گیاهی در کمک به ترک اعتیاد در خانه لازم و ضروری است.

معجون های خطرناک به نام داروهای گیاهی ترک اعتیاد

در طب سنتی و در میان گیاهان دارویی، هیچ دارو یا گیاهی وجود ندارد که بتواند با سرعت و بدون هیچ عارضه ای، ترک اعتیاد به مواد مخدر را انجام دهد.

بازار تبلیغاتی که متاسفانه به عنوان داروی گیاهی و ترک اعتیاد فوری به راه انداخته‌اند، فاقد مواد موثر است و به صورت کنترل نشده مواد مخدری را وارد بدن می کنند که بعد از مصرف بلافاصله برگشت به اعتیاد را به همراه دارد!

درمان خانگی یا نظارت پزشک برای ترک اعتیاد

 زمانی که برای اولین بار فرد معتاد، مواد مخدر مصرف می کند، مغز او فرمان می دهد که مواد مخدر طبیعی به نام اندورفین ترشح نشود و به همین دلیل است که ترک خانگی، غیر اصولی میباشد و باعث به وجود آمدن عوارض بدنی می شود.

زمانی که این کار تحت نظر پزشک ترک اعتیاد صورت میگیرد از داروهای استاندارد استفاده می شود و به مغز این تمرین را می دهد که آرام آرام مواد طبیعی یا همان مرفینان را ترشح کند که باعث می شود بدن دیگر نیازی به مواد مخدر خارجی نداشته باشد

لزوم خوردن نوشیدنی شیر در هنگام ترک اعتیاد

  افرادی که به مواد مخدر معتاد هستند معمولا سوء تغذیه دارند و دچار اختلالات گوارشی مانند اسهال یا یبوست یا عدم توانایی در هضم درست غذا دارند و باید غذاهایی که حاوی مواد مغذی باشد استفاده کنند.

شیر نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد می باشد چرا که در ترمیم بافت ها و اندام های از بین رفته بدن و ترمیم عملکرد سیستم عصبی و گوارشی مفید است.

قهوه، نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد

همانطور که می دانید مصرف قهوه باعث از بین رفتن احساس خواب آلودگی و افزایش تمرکز در اغلب موارد می شود.

علت این مسئله وجود کافئین در ساختار قهوه است که پس از مصرف آن، گیرنده های مغزی که دستور خواب را صادر می کنند از کار می افتند.

پزشکان برای درمان بی خوابی در زمان ترک اعتیاد و به عنوان نوشیدنی مفید ترک اعتیاد، قهوه را به شدت توصیه می کنند. برخی از خواص قهوه عبارت است از:

  • بازیابی قوای جسمانی

در افرادی که به مدت طولانی مواد مخدر مصرف می کنند، بدن از نظر قوای جسمانی افت شدیدی دارد.

بنابراین در هنگام ترک این مواد مشاوره ترک اعتیاد توصیه می کند که برای بازیابی قدرت جسمی حتما قهوه مصرف کنند.
زیرا نوشیدن قهوه علاوه بر آرامش درونی که بر فرد غالب می کند باعث برگرداندن نیروی جسمانی در معتادین نیز خواهد شد.

  • جلوگیری از خستگی

اغلب پزشکان برای بازگشت نیرو و انگیزه در افراد معتاد ورزش هایی را تجویز می کنند که خیلی سنگین نباشد و باعث خستگی شخص نشود.

مصرف کافئین هایی نظیر قهوه پیش از انجام ورزش برای معتادان باعث می شود که فرد دیرتر خسته شود و با آرامش خیال بیشتری به ورزش و کارهای دیگر مشغول شود.

  • منع جذب آهن

در اینجا لازم به ذکر است که مصرف قهوه به عنوان نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد مانع از جذب آهن می شود اما معمولا افرادی که مواد مخدر را به مدت طولانی مصرف کرده اند، دچار کمبود آهن نیستند.
زیرا مخدر های گوناگون با آسیب زدن به مخاط معده باعث جذب بالای آهن در بدن می شود.

نقش انار در ترک اعتیاد

افرادی که قصد ترک اعتیاد دارند اغلب با کمبود ویتامین های B کمپلکس نظیر تیامین، اسید فولیک و ویتامین C مواجه می شوند.

یکی از نوشیدنی های معجزه آسا در زمینه رفع تمام این کمبودها، آب انار است. انار جزء منابع غنی آنتی اکسیدان به شمار می رود.

بسیاری از معتادان به دلیل مصرف مداوم مخدر های گوناگون دچار آسیب های شدید در اعضا مختلف بدن نظیر کبد، مغز، قلب و مواردی از این قبیل می شوند و پس از سال ها نیز ممکن است سرطان سراغ این افراد بیاید.

در زمان ترک، نوشیدن آب انار را هرگز از یاد نبرید.

در سال های اخیر محققان و پزشکان به این نکته دست یافته اند که مصرف آب انار برای ترک اعتیاد و پیشگیری از ابتلا به سرطان بسیار موثر است.
بنابراین لازم است در رژیم غذایی خود آب انار را به عنوان یک میان وعده مناسب بگنجانید.

تامین ویتامین های مورد نیاز بدن توسط انار

آنتی اکسیدان از ترکیب مولکول ویتامین های C، E و اسید فولیک به وجود می آید. همچنین نوشیدن آب انار در جایگاه نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد جذب این دسته از ویتامین ها را در بدن فرد معتاد بالا می برد.

مصرف مواد مخدر در افراد معتاد سبب بروز بیماری های گوارشی نظیر یبوست، بیماری های پوستی و آسیب های مربوط به دهان و دندان می شود.

برای برطرف کردن این مشکلات، مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد و قرص جوشان برای ترک اعتیاد را پیشنهاد می دهیم.

انار به دلیل برخورداری از آنتی اکسیدان بیشتر نسبت به سایر میوه ها مشکلات گوارشی را برطرف می کند و به دلیل برخورداری از ویتامین C سلول های پوستی را بهبود می بخشد.

تاثیر ویتامین ث در ترک اعتیاد را در جلوگیری از ورود عفونت های ناشی از مواد مخدر می بینیم.
چراکه خطر ابتلا به بیماری های عفونی و ویروسی نظیر آنفلونزا و سرماخوردگی را کم می کند و به بازگشت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می کند.

ضرورت مصرف آب هندوانه برای ترک اعتیاد

مصرف ماده مخدر در معتادان سبب بروز بیماری های گوارشی و پوستی می شود که یکی از دلایل آن کم آبی است. بدن باید از میزان آب کافی برای سوخت و ساز و دفع سموم برخوردار باشد.

برای برگشت آب از دست رفته بدن ملزم هستید از سبزیجات و میوه هایی که بدن را هیدراته می کنند استفاده کنید.

هندوانه جزء میوه های هیدراته کننده قوی به شمار می آید و این میوه برای معتادان در حال ترک به شدت توصیه می شود.

همچنین مصرف مخدر های قوی باعث از بین رفتن مواد معدنی مهمی نظیر منیزیم در بدن خواهد شد.
آب هندوانه به دلیل برخورداری از مقدار کافی منیزیم به عنوان یکی از مهمترین نوشیدنی های مفید در ترک اعتیاد به مواد مخدر به شمار می رود. برخی دیگر از خواص این میوه برای ترک اعتیاد به شرح زیر است:

  • درمان یبوست

یبوست از بیماری های شایع میان معتادان در حال ترک است که علت اصلی آن کمبود میزان آب بدن نسبت به حالت طبیعی محسوب می شود.

برای برطرف کردن این مشکل از طریق مصرف مواد غذایی طبیعی بهتر است در میان وعده های خود نوشیدن آب هندوانه را در اولویت قرار دهید.

  • برطرف کردن مشکلات پوستی

هندوانه از میزان زیادی آب تشکیل شده است که به حفظ رطوبت پوست بسیار کمک می کند.
در معتادان نیز کم آبی یکی از شایع ترین مشکلات به حساب می آید که باعث خشکی و در بسیاری از موارد چروک شدن پوست را به دنبال دارد.

شما این فرصت را دارید که با نوشیدن آب هندوانه به عنوان نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد از بروز چنین مشکلاتی در هنگام ترک اعتیاد در خانه جلوگیری کنید.

 

علاوه بر موارد گفته شده، نوشیدنی های دیگری نیز وجود دارند که برای ترک بسیار توصیه می شوند. همانطور که در متن گفته شد مواد مخدر تاثیر بسیار منفی بر سیستم گوارش معتادان می گذارد.

به همین دلیل اغلب این افراد به بیماری هایی نظیر نفخ، یبوست و درد معده مبتلا می شوند. در این بخش شما را با دیگر مواد غذایی بسیار مفید در زمینه ترک اعتیاد آشنا کنیم.

۱. مصرف ویتامین‌های گروه B

این ویتامین ها در کاهش کرختی خستگی و فشارهای روحی و روانی و دردهای عضلانی نقش مهمی دارد.

از ویتامینهای گروه B، همچون B12, B1, B2, B21 باید استفاده کرد, چراکه عملکرد صحیح دستگاه های سیستم تمرکز, در گرو مصرف این ویتامین هاست.

۲. آب؛ نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد

 مصرف آب در طول شبانه روز، حدود ۴۳ لیتر الزامی است، چرا که سم زدایی بدن وابسته به مصرف مایعات فراوان است و نباید بدن کم آب باشد.

۳. مرمکی

مرمکی، یک گیاه موثر در ترک اعتیاد می باشد.
مقداری از آن را جدا کرده و مثل چای دم کنید، از این ماده می‌توان برای ترک متادون و حتی شیشه بهره برد.

برای اثر دهی بیشتر می توان با مخلوط کردن آن با قهوه یا چای یک نوشیدنی به دست آورد و برای گرفتن تلخی آن از عسل شیرین استفاده کرد.

۴. استفاده از آب میوه های طبیعی

 در طی روز لااقل ۵ واحد میوه چه به صورت کامل، چه به صورت نوشیدنی میل شود. آب میوه یک نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد است.

۵. شربت سکنجبین برای ترک اعتیاد

شربت سکنجبین در این زمینه یکی از مفیدترین نوشیدنی هاست. سکنجبین از ترکیب دو ماده مغذی سرکه و عسل به وجود می آید که به خروج صفرای اضافی موجود در بدن کمک بسیاری می کند.

هم چنین مشکلات مربوط به گوارش و کبد را به دلیل برخورداری از ماده بی نظیری همچون عسل در ترکیب خود رفع می کند و به عنوان یک ملین قوی نیز به شمار می رود.

۶. رابطه زنجبیل و ترک اعتیاد

برای معتادان در حال ترک، مصرف مواد مخدر منجر به برزو بیماری های گوارشی نظیر بیماری های کبد می شود.

استفاده از زنجبیل در تهیه غذا و مصرف آن به عنوان دمنوش برای کبد بسیار مفید است. همچنین به دلیل برخورداری از آنتی اکسیدان از بروز سرطان در افراد معتاد پیشگیری خواهد کرد.

دیگر عادات غذایی مفید

تعیین برنامه غذایی مناسب برای درمان اعتیاد کار دشواری است. بسیاری از معتادان عادت غذایی مناسبی ندارند و مصرف مواد، آسیب جدی به زندگی آنها وارد کرده است.
چون همه موادی که مصرف کرده‌اند برای بدن ضرر دارد و هم بر عادات غذایی آنها تأثیر گذاشته است پس باید سبک زندگی را عوض کنند.

استفاده از مواد مغذی کمک می‌کند تا دوران سخت ترک اعتیاد را آسانتر پشت سر بگذارند، چرا که استفاده از مواد مغذی در حفظ ایمنی سلامت بدن و همچنین مقابله با بیماری‌ها و عفونت‌ها تاثیر بسزایی دارد.

نوشیدنی مناسب برای ترک اعتیاد چیست؟
نوشیدنی هایی برای ترک اعتیاد وجود دارند که در اینجا به آن ها خواهیم پرداخت.
چگونه می توان با خوردن نوشیدنی به ترک اعتیاد کمک کرد؟
برخی نوشیدنی ها قابلیت سم زدایی از بدن را دارند که با نوشیدن آن ها می توان روند ترک اعتیاد را تسریع کرد.

آیا ترک اعتیاد در خانه ممکن است؟
بله، ولی توصیه ما این است که از روش های دیگر برای کمک به این کار استفاده کنید.

کلام آخر

افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند با بیماری های زیادی در آینده نظیر بیماری های گوارشی، پوستی، کم اشتهایی و مواردی از این قبیل روبه رو هستند. همانطور که در متن بالا گفته شد یبوست و کم آبی در معتادین بسیار شایع است.

شما این امکان را دارید که با مصرف نوشیدنی های مفید نظیر آب انار، قهوه، آب هندوانه و مواردی از این قبیل، در خانه و البته به کمک مشاوره با متخصصین در این زمینه از اعتیاد رهایی یابید.

در این مقاله تلاش کردیم که شما را با این نوشیدنی ها آشنا کنیم. همچنین خواص این نوشیدنی ها را به طور کامل و علمی مورد بررسی قرار دادیم.

در صورت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با نوا مشاور ارتباط برقرار کنید و از مشاوره با متخصصین و کادر مجرب ما بهره ببرید.

نوا مشاور

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد و لزوم نوشیدن آن ها

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

13 دیدگاه دربارهٔ «نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد و لزوم نوشیدن آن ها»

  1. سلام سوولی داشتم خدمتتون همسرم دو هفته کلا ۱۰ عدد متادون m20 خوردن و میخوای یهو بزارن کنار ومیگن نیاز به هیچی نیست من عصبانی بودم واادشو دارم بارم کناربنظرتون ممکنه و نیازه من بهش چیزیبدم که دوباره نره سمتش ؟لطفا جوابمو بدین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره