چرا احساس ناامیدی می کنیم؟ روانشناسی ناامیدی

مشاوره برای ناامیدی

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

چرا احساس ناامیدی می کنیم؟ روانشناسی ناامیدی

باور بکنید یا نه احساس ناامیدی در زندگی یک مسئله طبیعی است و در بسیاری از مواقع نشان دهنده طی شدن مسیر موفقیت است. با این وجود برخی مواقع شدت این حالت در افراد به اندازه ای می شود که آنها را از ریتم طبیعی زندگیشان خارج می کند.
اگر شما هم جزء همین دسته از افراد هستید بهتر است که در این مقاله همراه ما باشید تا از تاثیر مشاوره برای ناامیدی و راهکارهای از بین بردن ناامیدی مطلع شوید.

همه ما با بزرگتر شدنمان متوجه این مسئله شده ایم، که مسائل و امور زندگی به آن سادگی که به نظر می رسند، نیستند! برای رسیدن به جایگاهی که مد نظر داریم مسلما نیاز به تلاش، استقامت، صبر و اعتقاد زیادی است.

علاوه بر این هر از چندگاهی شما باید نحوه عملکردتان را مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید همه چیز آن طور که می خواهید پیش می رود یا نه! همین بررسی ها و گاهی اوقات سخت گیری ها منجر به شکل گیری احساس نا امیدی در فرد می شود.
چرا که تصور می کند در جایگاه مطلوبی که مد نظر دارد، قرار ندارد. در این زمان است که مشاوره برای ناامیدی می تواند راهنمای خوبی برای وی باشد. چرا که او را با چالش های اصلی، میزان موفقیت و یا عدم موفقیت، چگونگی از سر گیری تلاش و … آَشنا می کند.

اهمیت استفاده از خدمات مشاوره برای ناامیدی چیست؟

فکر می کنم همه ما این لحظات را در زندگی تجربه کرده ایم که به یک باره هیچ چیز آن طور که تصورش را می کرده ایم، پیش نرفته است. گاهی اوقات روند انجام امور به اندازه ای پیچیده شده است که تجزیه و تحلیل و پیش بینی این که در آینده چه اتفاقی می افتد، کار مشکلی می شود. در این زمان است که فرد احساس می کند که کنترل همه چیز از اختیارش خارج شده و به دنبال راهکارهای از بین بردن ناامیدی می گردد.

اما برای استفاده از این راهکارها و بررسی این که متناسب با شرایطی که دارد کدام یک به سرعت نتیجه می دهند، نیاز به مشاوره برای ناامیدی است. چرا که این احساس گاهی اوقات به اندازه ای در فرد قوی می شود که وی احساس می کند در یک مکان تاریک بدون هیچ روزنه امیدی قرار گرفته است. به گونه ای که بازگشت به حالت عادی برایش غیر ممکن است.

فرقی نمی کند که این احساس ناشی از چه مسئله و مشکلی باشد، چیزی که مهم است این است که فرد را با ادامه روند زندگی اش دچار مشکل ساخته است. بنابراین مهم است که در این برهه از زندگی اش، سریعا از یک فرد متخصص کمک بگیرد قبل از اینکه بیشتر در وجه تاریک زندگی اش تنها بماند.

مشاوره برای ناامیدی

راهکارهای از بین بردن ناامیدی

در ادامه ما روش هایی را به شما معرفی می کنیم که با به کار گیری هر یک می توانید احساسات منفی خود را کنترل کرده و متوجه شوید همه آن چیزی که در حال تجربه اش هستید موقتی بوده و ادامه نخواهد داشت.

نگاه کلی به مسائل داشته باشید

معمولا زمانی که در زندگی به مانعی بر میخوریم تنها چیزی که به آن توجه می کنیم، مسئله و مشکلمان است. همین مورد باعث می شود که نگاه کلی مان را به زندگی از دست داده و سریعا احساس ناامیدی کنیم. بنابراین بهتر است که در این مواقع کمی به خودتان استراحت داده و یک نگاه کلی به آنچه که پیش آمده است داشته باشید.

مشاوره برای ناامیدی

یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که از افراد مطمئن و متخصص برای گرفتن راه حل کمک بگیرید. سعی کنید همه آنچه را که اتفاق افتاده است بدون اغراق و بزرگ کردن و یا پنهان کردن برای وی مطرح کنید. سپس به مواردی که وی در رابطه با مشکل شما بیان می کند، دقت کنید. سعی کنید این بار مشکل را از دید وی نگاه کنید.

در این زمان است که احتمالا راهکار های بهتری برای حل مشکل به نظرتان می رسد. فراموش نکنید که حتما از فرد متخصص استفاده کنید. چرا که بعضی مواقع افراد با دوستی خاله خرسه و یا عدم دانش کافی راهی را پیش روی شما می گذارند که ضررش از منفعتش بیشتر است.

24 ساعت ناراحت باشید

فرقی نمی کند که مسئله شما برای دیگران چقدر ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسد. اگر احساس می کنید که درمانده اید، پس 24 ساعت به خودتان زمان بدهید و بابت آنچه که پیش آمده است غصه بخورید! سعی کنید در این زمان هیچ کار دیگری انجام نداده و تنها ناراحت باشید.
نکته مهمی که وجود دارد این است که بعد از این زمان باید هرچه که اتفاق افتاده است را رها کرده و بقیه زندگی تان را از نو آغاز کنید. با انجام این کار هر روز ناراحتی و ناامیدیتان را با خودتان حمل نمی کنید.

مشاوره_برای_ناامیدی

به انجام فعالیت های سالم بپردازید

گوش دادن به آهنگ های غمگین، فیلم هایی که به نوعی راوی زندگی شما هستند و … آخرین مواردی است که در دوره ناامیدی باید امتحان کنید. به جای آن در این مدت باید به دنبال فیلم هایی باشید که برای چند ساعت هم که شده شما را از فضایی که در آن قرار دارید، خارج می کند.
بودن در فضاهای اکتیو و پر انرژی مانند باشگاه و یوگا نیز می تواند به بالابردن سطح انرژی بدن شما کمک زیادی کند. پرداختن به اموری که حواس شما را پرت می کند، یکی از مواردی است که در مشاوره برای ناامیدی حتما به آن پرداخته می شود.

محیطتان را تغییر دهید

شما باید از محیطی که در آن قرار دارید، انرژی مثبت بگیرید. پس حال که خودتان کوله باری از احساسات منفی و بد هستید، بهتر است که به فکر تغییر محیطی باشید که هر روز در آن قرار دارید. به عنوان یکی از نکات مشاوره برای ناامیدی می توانید به خاطر داشته باشید که استفاده از شمع روشن، گل و گیاه تازه، تمیز کردن و … از جمله مواردی است که بهبود شرایط شما کمک شایانی می کند.

شماره تماس نوا مشاور

  • طول دوره ناامیدی معمولا چقدر است؟
  • با احساس ناامیدی که بعضی اوقات بعد از طی شدن دوره بد به سراغمان می آید چه کنیم؟
  • آیا ناامیدی منجر به خودکشی می شود؟

همراهان عزیز با استفاده از مشاوره برای ناامیدی از تاثیرات منفی که این مسئله در زندگی آینده شما دارد، جلوگیری کنید. شما می توانید برای آشنایی با راهکارهای از بین بردن ناامیدی به خود و عزیزانتان کمک کنید.

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

چرا احساس ناامیدی می کنیم؟ روانشناسی ناامیدی

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

1 دیدگاه دربارهٔ «چرا احساس ناامیدی می کنیم؟ روانشناسی ناامیدی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره