بهترین زمان برای مشاوره قبل از ازدواج چه وقت است؟

زمان مناسب برای مشاوره قبل از ازدواج

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

بهترین زمان برای مشاوره قبل از ازدواج چه وقت است؟

اینکه یک ازدواج عاشقانه یا یک ازدواج منطقی و منظم را در پیش رو داشته باشید، هیچ تفاوتی ندارد. زیرا در هر صورت اطلاعات کافی نسبت به مشکلات احتمالی ازدواج و شخصیت شریک عاطفی مورد نظر خود نخواهید داشت.

بنابراین مشاوره رابطه قبل از ازدواج به شما کمک می کند که خصوصیات ناشناخته شخص مقابل را بشناسید و با خواسته های خود از شریک زندگیتان آشنا شوید.

اما زمان مناسب برای مشاوره قبل از ازدواج که منجر به تجربه ازدواج موفق می شود، چه موقع خواهد بود؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال و تجربه ازدواجی پایدار، پیشنهاد می دهیم مطالب این بخش را به خاطر بسپارید.

نوا مشاور در این بخش پاسخ سوالات زیر را در اختیار شما قرار می دهد:

زمان مناسب برای مشاوره قبل از ازدواج

زمان مناسب برای مشاوره قبل از ازدواج

بارها دیده ایم که زوج ها در چند هفته یا حتی چند روز باقی مانده به تاریخ ازدواج به مشاوره مراجعه می کنند که این زمان کمی دیر است.

برای آنکه زمان مناسب برای مشاوره ازدواج را بدانید باید به هدف خود از دریافت مشاوره فکرکنید. همانطور که می دانید هدف از مشاوره تایید انتخاب شما نیست؛ بلکه هدف شما شناخت خود، طرف مقابل و مشکلات زندگی است.

با چنین تعابیری بهترین زمان مناسب برای مشاوره قبل از ازدواج پیگیری این جلسات در اسرع وقت است.

انتخاب زودترین زمان برای مشاوره قبل از ازدواج مزایایی دارد که در ادامه این مزایا را شرح می دهیم. به طوری که با اطلاع از این مزایا زودتر نسبت به مشاوره قبل از ازدواج اقدام کنید.

تغییر یا رفع عادات ناسالم قبل از ازدواج با مشاوره در زمان مناسب

تصور کنید که شما یا شریک زندگیتان عادت های ناسالمی دارید که باعث آسیب به رابطه شما می شود. برای درمان این عادت ها نه تنها باید با دلیل وجود آن ها آشنا شوید؛ بلکه برای رفع آن ها به زمان کافی نیاز دارید.

بنابراین برای ایجاد رابطه سالم نیاز دارید که هرچه زودتر موانع را از مسیر خود بردارید و با بعدهای دیگری از شخصیت شریک عاطفیتان آشنا شوید.
به همین دلیل باید بدانید که این امر تنها با مشاوره قبل از ازدواج در زودترین زمان ممکن اتفاق می افتد.

رفع هر گونه تناقض که باعث مشکل در ازدواج می شود

اگر در رابطه هستید به احتمال زیاد با مشکلاتی روبه رو شده اید که در انتها آن ها را نادیده گرفته یا از کنار آن به راحتی گذشته اید.
در این گونه موارد باید بدانید که مشکلی که امروز شما آن را نادیده گرفته اید در آینده ای نه چندان دور سبب چالش های جبران ناپذیر در رابطه شما می شود.

گاهی آسیب های وارد شده به رابطه به این دلیل است که که فکر می کنیم فردی واقع بین هستیم.
بنابراین این آسیب ها به مرور بزرگ و بزرگ تر می شوند و در نهایت سبب نابودی رابطه ای خواهند شد که امکان حفظ آن برای طرفین رابطه وجود داشت.

از این رو پیشنهاد می دهیم که برای رفع هر گونه تناقض که منجر به نابودی رابطه می شود، هر چه زوتر به مشاوره مراجعه کنید و به زمان مناسب برای مشاوره قبل از ازدواج توجه ویژه داشته باشید.

زمان مناسب برای مشاوره قبل از ازدواج

مزیت زمان کافی در روند مراحل مشاوره پیش از ازدواج

مشاوران متخصص و حرفه ای متناسب با زمانی که در اختیار دارند، زوجین را از دیدگاه های مختلف بررسی می کنند. از این رو هرچه زمان بیشتر باشد، مراحل مشاوره قبل از ازدواج گسترده تر می شود.

هنگامی که زمان کافی برای مشاوره داشته باشید، موضوعات زیر در مشاوره شما تماما بررسی خواهد شد.

  • تعریف عشق از دیدگاه زن و مرد مراجعه کننده

این موضوع عمق نگاه زوج ها را مشخص می کند و میزان احساسات در آن ها را هویدا خواهد کرد. نکته ای که در جواب به این سوال مهم است میزان نزدیک بودن دو نگاه به عشق است که از طرف مشاور بررسی می شود.

  • چرا فکر می کنید که نامزد خود را دوست دارید

 بسیار دیده شده است که افراد هنگام مواجهه با این سوال جواب های غیر منطقی می دهند یا آنکه نمی دانند جواب چیست. در صورت بروز چنین مشکلی مشاوران متخصص در این زمینه به شما کمک خواهند کرد.

  • دلایل شما برای ازدواج با نامزد

از دیگر مراحل مشاوره پیش از ازدواج در زمان مناسب، درک دلایل شما برای ازدواج با نامزدتان است.

چرا قصد ازدواج با نامزدتان را دارید؟ تشکیل خانواده؟ عشق؟ آرامش؟ یا هر دلیل دیگری که سبب انتخاب ازدواج شما و شریک عاطفیتان بوده بررسی می شود.

  • نگرانی هایی که شما در ازدواج با نامزدتان احساس می کنید

همانطور که می بینید هنگامی که در زمان مناسب برای مشاوره قبل از ازدواج مراجعه می کنید، سوالات به طرز دقیقی مطرح می شود که در نهایت به شناخت زوجین نسبت به هم و انتخاب درست یا غلط شما کمک می کند.

  • نقش خود در ازدواج، هنگامی که مراجعه کننده با این سوال مواجه می شود

در این زمان فرد درواقع با مسئولیت هایی رو به رو می شود که پیش از آن حتی به آن ها فکر نکرده است.
توجه داشته باشید که تمامی این سوالات با ذکاوت و هوش مشاوره پرسیده می شود و عموما به صورت واضح بیان نمی شود؛ بلکه در قالب پرسش ها و مکالمه های روانشناسانه اصل مطلب ادا می شود.

  • نقش همسر در ازدواج

 از نظر شما همسرتان در ازدواج چه نقش و وظیفه ای دارد؟ گاهی ممکن است شما از همسر خود توقع هایی داشته باشید که وظیفه او نباشد یا آن که او دیدگاه شما را نپسندد.

در این صورت بهتر است هرچه زود تر قبل از آن که هرگونه آسیب به رابطه تان وارد شود، مشکل را با فردی با علم و تجربه حل کنید. بدین گونه اهمیت زمان مناسب برای مشاوره قبل از ازدواج مشخص می شود.

  • درصورت ازدواج ناموفق، چه تضمینی برای سلامت ازدواج جدید خود دارید

این سوال زمانی مطرح می شود که یک زوج یا هر دو تجربه ازدواج ناموفق داشته باشند. در این صورت باید سوالاتی مطرح شود که با آن سلامت ازدواج جدید برای هر دو طرف مشخص شود.
بدین صورت مراحل مشاوره پیش از ازدواج، پیش می رود.

  • داشتن فرزند و شرایط نگه داری از آن

از ویژگی مثبتی که در نگاه مشاوره دیده می شود، وسعت دید آن است. یک مشاوره با تجربه به زندگی نگاهی عمیق دارد.
از این رو قصد فرزندآوری، شرایط نگه داری از او، وظیفه نگه داری و دیگر عوامل را بررسی می کند و شما را به نتیجه ای قابل قبول می رساند.

زمان مناسب برای مشاوره قبل از ازدواج

تست های مشاوره قبل از ازدواج

علاوه بر تمام گفت و گوهایی که مشاور با زوجین انجام می دهد؛ تست های مشاوره قبل از ازدواج نیز در این جلسات انجام می شود.
این تست ها به صورت جداگانه از زن و مرد گرفته می شود و ممکن است برای هر شخصی به صورت منحصر به فرد انجام شود.

برای آنکه جواب درستی به تست ها بدهید نیاز دارید از لحاظ فکری آزاد باشید و به فشارهای مراسم عروسی و مواردی از این قبیل فکر نکنید.
از این رو زمان مناسب برای مشاوره قبل از ازدواج اهمیت دارد به گونه ای که هرچه زودتر مراجعه کنید، درگیری کمتری در ذهن خود خواهید داشت.

نقش مشاوره قبل از ازدواج

طی بررسی های انجام شده کسانی که قبل از عقد، مشاوره ازدواج داشته اند، بعد از ازدواج رضایت بیشتری از زندگی خود دارند.
چرا که آن ها در آزمایش و مشاوره قبل از ازدواج آموخته اند که زندگی خود را بر پایه های محکم تری بنا کنند و یکدیگر را بهتر درک کنند.

زوجین با انتخاب زمان مناسب برای مشاوره قبل از ازدواج، آموزش می بینند که به مشکلات از دید یکدیگر نگاه کنند و برای درک بهتر یکدیگر، خود را جای طرف مقابل بگذارند.
برای درک بهتر این موضوع موارد زیر را در رابطه با نقش مشاوره قبل از ازدواج  برای شما شرح می دهیم.

آموزش ایجاد ارتباط و حل و فصل اختلافات

مشاوره به شما آموزش می دهدکه مشکلات در یک رابطه سالم وجود دارد؛ اما مهم تر از وجود مشکل، حل آن است. او به شما یاد خواهد داد که چگونه پل ارتباطی برای برطرف کردن مشکلات ایجاد کنید.

آزمایش و مشاوره قبل از ازدواج بسیار کلیدی است؛ چرا که مشاوره دیدگاه شما را به زندگی تغییر می دهد.

بررسی موضوعات مالی

موضوعات مالی از موضوعات مهم و بحث برانگیز میان دو زوج است. آیا قصد دارید هزینه های مالی را تقسیم کنید؟ آیا می خواهید 50 درصد از درآمد خود را به همسرتان بپردازید؟ آیا مایل هستید تمامی اختیارات مالی با شما باشد؟

اگر زوج ها در جواب به این سوال ها نظر یکسانی نداشته باشند، قطعا مشکلات فراوانی برایشان پیش خواهد آمد. بدین ترتیب نقش مشاوره قبل از ازدواج، حل این درگیری ها خواهد بود.

لازم به ذکر است که مشاوره کارهای دیگری نیز انجام می دهد که در متن این مقاله نمی گنجد، از این رو پیشنهاد می دهیم برای اطلاعات بیشتر از مشاوران ما در نوا مشاور به صورت تلفنی یا حضوری کمک بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با زمان مناسب برای مشاوره قبل از ازدواج خواندید. همانطور که ذکر کردیم بهترین زمان، زودترین زمانی خواهد بود که برای این جلسات اقدام کنید.
چراکه مراجعه سریع به مشاوره سبب تغییر یا رفع عادات ناسالم قبل از ازدواج و هرگونه تناقض که منجر به مختل شدن رابطه می شود، خواهد بود.  

نوامشاور این اطلاعات را برای کمک هرچه بیشتر و برای تجربه ازدواجی سالم و موفق در اختیار شما قرار داده است.
از این رو به امید تجربه زندگی مشترک سالم برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره قبل از ازدواج در زمان مناسب به مشاوران ما مراجعه کنید.

کارشناسان و مشاوران نوا مشاور با تخصص و تجربه در این حوزه در کنار شما خواهند بود و تجربه ازدواج را برای شما لذت بخش خواهند کرد.

شماره تماس نوا مشاور

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

بهترین زمان برای مشاوره قبل از ازدواج چه وقت است؟

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره