رفتار با پدر و مادر خسیس

رفتار با پدر و مادر خسیس

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

رفتار با پدر و مادر خسیس

زندگی با افراد خسیس بسیار آزار دهنده است. اما بزرگ شدن در دامان افراد خسیس تنها آزاردهنده نیست، بلکه یک کابوس وحشتناک است.

چنین فضایی، زندگی را به کام فرزندان تلخ می کنند. فرزندانی که تجربه زندگی با پدر خسیس را پشت سر گذاشته اند، به خوبی طعم زندگی در این فضا را چشیده اند.

در این شرایط، باز نگه داشتن درب یخچال مساوی با تحمل ساعت ها اوقات تلخی از سوی والدین است؛ همه چیز در خانه افراد خسیس باید تا آخرین قطره مصرف شود.

 در واقع وای از آن روزی که بطری سس بدون اینکه تا آخرین ذره مصرف شود، دور انداخته شود.

بزرگ شدن در آغوش والدینی که دغدغه ای جز مسائل مالی ندارند، غیر قابل تصور است. 

 اما از همه این ها که بگذریم، رفتار با پدر و مادر خسیس راه و رسمی دارد. در ادامه ابعاد متفاوت این مسئله را مورد بررسی قرار می دهیم.

رفتار با پدر و مادر خسیس

مشکلاتی زندگی با والدین خسیس

مشکلات زندگی با یک پدر و مادر خسیس را تنها کودکی که در این شرایط بزرگ شده است، درک می کند. این کودکان رفتار با پدر و مادر خسیس را از ابعاد متفاوتی تجربه کرده اند.

چنین والدینی در روزهای سرد زمستان چشم از فرزندان خود برنمی دارند و تنها به دنبال شکارلحظه ای هستند که کودک پتو را کنار بزند؛ در این لحظه وارد عمل می شوند و فریاد بر می آوردند که ” برو بخاری را خاموش کن”.

در این خانواده ها اصولاً دلیل موجهی، خرید اقلام و کالاهای ضروری را توجیه نمی کند، بهایی که در ازای خرید کالاهای متفاوت پرداخت می شود، یک جنایت کاملاً خاموش است.

از نظر والدین خسیس، زمانی که می توانیم پول را در حساب های بانکی یا در بالش هایی که زیر سر می گذاریم، پس انداز کنیم، چرا باید آنها در ازای استفاده از اقلام بی ارزش دور بیندازیم.

والدین خسیس همواره در حال مشاجره بر سر مسائل مالی هستند. صرف نظر از اینکه مرد از خساست رنج می برد یا پدر یا هر دو، آتش دعوا و مشاجره همواره روشن است.

 چرا که همواره مدرکی دال بر بی کفایتی همسر یا فرزندان یافت می شود.

رفتار با پدر و مادر خسیس

مشکل برقراری ارتباطی سازنده با والدین

چنین والدین به هیچ عنوان به احساسات خود و دیگران اعتماد ندارند. همین موضوع سبب می شود که دیوار های امنیتی متعددی را میان خود و اعضای خانواده بر پا کنند.

 این افراد به ندرت از کلمات تحسین برانگیز استفاده می کنند. گویی استفاده از کلمات محبت آمیز نیازمند صرف میلیون ها تومان وجه رایج مملکت باشد.

خساست موریانه ای است که تار و پود و الیاف را می جود و از بین می برد.

فرزندان در این فضا انگیزه ای برای برقراری ارتباط با والدین خود نخواهند داشت. از این گذشته نحوه رفتار با پدر و مادر خسیس نیز چالش بسیار بزرگی است.

وحشت از اینکه توسط والدین به سخره گرفته شوند، آنها را از برقراری ارتباط باز می دارد.

در مواردی نیز شاهد این واقعیت هستیم که والدین خسیس، عموماً رفتار محبت آمیز فرزند را حاکی از محبت قلبی او نمی دانند، بلکه از نظر آنها این رفتار ها یک فریب کودکانه در تمنای دست انداختن به ثروت والدین است.

رفتار با پدر و مادر خسیس

۴ راهکار ساده در رفتار با پدر و مادر خسیس

 یکی از اولین شرط لازم و ضروری پذیرش این حقیقت است که پدر یا مادر خسیس شما قادر به کنار گذاشتن این رفتار نیستند.

 در بهترین حالت می تواند تنها اندکی از شدت این رفتار بکاهید. در ادامه به برخی از روش های متداول جهت رفتار با پدر و مادر خسیس اشاره می کنیم:

۱. بپذیرید که او یک فرد بیمار است که از بیماری خود هیچ اطلاعی ندارد. به این ترتیب، کمتر از گذشته از رفتار های ناشایست آنها دلسرد می شوید.

۲. قبل از اینکه دارایی والدین خود را در زمینه خاصی هزینه کنید، رضایت آنها به دست آورید. در غیر این صورت با غضب آنها مواجه خواهید شد.

۳. زیبا بودن یک کالا توجیه مناسبی جهت پرداخت یک هزینه هنگفت نیست. بیماری او را درک کنید.

او کنترلی روی رفتار های خود ندارد، پس تا جایی که می توانید اسباب پریشانی او را فراهم نکنید.

۴. با خساست مانند یک ویروس مزاحم رفتار کنید. ویروس ها موجودات هوشمندی هستند که از تمام فاکتور ها و نیازهای فرد در جهت ضعیف کردن او استفاده می کنند.

خساست ویروس خبیثی است که در والدین شما رخنه کرده است. مراقب این ویروس باشید. این ویروس به شما منتقل نمی شود، اما به سادگی تحریک می شود.

رفتار با پدر و مادر خسیس

جمع بندی

رفتار با پدر و مادر خسیس نیازمند صبر و دانش فراوانی است. در غیر این صورت، پس از مدتی فرزندان قادر به بخشیدن والدین خود نخواهند بود.

سال های کودکی و نوجوانی، ارزشمندترین سال های زندگی یک فرد است که در چنین فضایی، تباه می شود. از این رو آموختن نحوه برخورد با پدر و مادر خسیس، قبل از آنها شما را نجات می دهد.

البته این کار نیز چندان ساده نخواهد بود. چرا که انسان ها موجودات بسیار متفاوتی هستند و به هیچ عنوان نمی توان راهکار واحدی را برای همه انسان ها ارائه کرد.

 آنچه مسلم است، نقش مشاوره در شناسایی رفتار ها و ریشه های بنیادین این رفتار ها است.

از این رو، مشورت با یک مشاور خانواده را در اولویت قرار دهید.
ضمن صحبت با مشاوره روانشناسی به جنبه هایی از شخصیت پدر و مادر خود پی می برید که تا به حال از چشم شما دور بوده اند. این شناخت راهگشای شما خواهد بود.

همچنین پیشنهاد میکنیم با ما در دپارتمان تخصصی نوا مشاور در تماس باشید تا بتوانیم به بهترین شکل شمارا راهنمایی کنیم.

شماره

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

رفتار با پدر و مادر خسیس

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

19 دیدگاه دربارهٔ «رفتار با پدر و مادر خسیس»

  1. سلام من۱۷ ساله ام بابام اول ها خیلی خسیس بود ولی بعدا ها مامانم توی سال ها زندگی تونست یکم از خساستش کم کنه ولی هنوزم پول توی خونه نمیاره و میگه من خودم همه چیز رو میخرم ولی بازم اون چیزی که میخوام رو نمیخره . خوب نبود اوضاع ولی بد هم نبود و پول تو جیبی نمی‌داد ولی حداقل چیزی رو میخواستم میخرید ولی یه چند ماه رفتم خودم سر کار خیاطی و چون حساب نداشتم توی حساب بابام ریختم ولی ماه بعدش حساب باز کردم و پول توی حساب خودمه الان ولی دیگه بعد اون بابام یه هزاری هم برام خرج نکرد میگه خودت پول داری الان هم مامان بیچارم از روی ناچاری بعضی اوقات مجبوره از پول من خرج خونه بخره چون بابام زیاد خرید نمیکنه و دوباره داره مثل قبلا ها میشه خیلی ناراحتم کاش اون حساب رو باز نمیکردم چون درآمد زیادی ندارم و بابام دیگه اصلا واسم خرج نمیکنه تازه منت هم میزاره و میگه تو پولت رو جدا کردی باید چیکار کنم خسته شدم دیگه بابام درآمدش خوبه خداروشکر ولی اولویت اون خوانواده اش نیست و و فامیل خودش براش عزیز تره اینقدر جلوی فامیل خودش خوش اخلاق هستش ولی ما و فامیل مامانم اصلا خوشحالیمون براش مهم نیست …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره