در چه سنی دوست پسر داشته باشیم؟

در چه سنی دوست پسر داشته باشیم

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

در چه سنی دوست پسر داشته باشیم؟

 

در چه سنی دوست پسر داشته باشیم؟

ارتباط با مشاورین و روانشناسان از طریق:

۰۲۱-۶۶۰۸۱۲۰۰

زندگی سخت و دشوار است، این دشواری زندگی درست زمانی که از سنین نوجوانی در حال پا گذاشتن به سنین جوانی هستید، بیشتر هم می شود.
در چنین دورانی است که دختر ها مایل به ارتباط با جنس مخالف هستند و مدام در ذهن خود مرور می کنند که آیا داشتن دوست پسر خوبه؟

در چنین سنی سوالات بی شماری برای دخترهای جوان پیش می آید؛ از جمله آن که در چه سنی دوست پسر داشته باشیم یا چرا نباید دوست پسر داشته باشیم.

در این مقاله نوا مشاور مطالب مفیدی را در رابطه با زمان مناسب، شرایط و نوع رفتار درست با دوست پسر را به شما ارائه می دهد.

لازم به ذکر است که برای زندگی بهتر نیاز دارید در زندگی رفتار درست، واکنش و طرز تفکر صحیح داشته باشید؛ از این رو در سایت ما امکان مشاوره تلفنی با مشاوران حاذق را دارید.

 

آیا شما آمادگی دوستی با جنس مخالف را دارید؟

 

چگونه و از چه کسانی باید برای دوستی با جنس مخالف کمک بگیریم؟

 

چگونه با توجه به فرهنگ و مذهب دوست پسر انتخاب کنیم؟

جمع بندی موضوع و سخن پایانی

مشاوره روانشناسی و روابط عاطفی در نوا مشاور

 

آماده شدن برای دوستی؛ در چه سنی دوست پسر داشته باشیم

همین حالا با مشاورتان تماس بگیرید:

۰۲۱-۶۶۰۸۱۲۰۰

 

بسیاری از دختر ها این سوال در ذهنشان نقش بسته است که « در چه سنی دوست پسر داشته باشیم » در جواب این سوال باید بگوییم که طبق روانشناسی عشق این موضوع به شرایط درونی و بیرونی شما بستگی دارد.

در ادامه قصد داریم شرایط آمادگی یک دختر را برای دوستی با جنس مخالف شرح دهیم. همچنین بررسی می کنیم که چگونه دوست پسر داشته باشیم. در واقع برای دوستی با جنس مخالف لازم است ابتدا سوالاتی را از خود بپرسید.

پس برای پیدا کردن جواب قطعی سوال آیا داشتن دوست پسر خوبه؟ ابتدا پاسخ سوالاتی را که در ادامه آمده است، پیدا کنید.

  • از خود بپرسید که دلیل شما برای دوست پسر داشتن چیست؟

در هر سنی که باشید حتما دلیل هر آنچه که دوست دارید را می دانید، به عنوان نمونه به خواهر خود عشق می ورزید چون او دوستدار شما است و به شما در هر زمانی کمک می کند. شما با خواهرتان به راحتی حرف می زنید و در کنار هم حس خوبی دارید.

حال برای داشتن دوست پسر نیز باید از خود بپرسید که چرا می خواهید با پسری دوست شوید؟ آیا دلیل دوستی شما فقط برای داشتن سرگرمی است؟ یا آن که نیاز دارید یک نفر را در کنار خود داشته باشید؟

روابط افراد به خصوص روابط عاطفی پس از گذشت مدتی عمیق می شوند؛ درنتیجه بهتر است قبل از ایجاد رابطه دلیل محکمی برای دوست شدن با جنس مخالف داشته باشید.

پیشنهاد می دهیم اگر احساس ناراحتی یا کمبود اعتماد به نفس دارید، مشکل را باید در خود حل کنید. این موضوع دلیل خوبی برای داشتن دوست پسر نیست؛ چرا که آن ها ممکن است برای زمان کوتاهی به عنوان مسکن عمل کنند اما درمان نخواهند بود.

دقت داشته باشید که در شرایطی شما امکان قرار گرفتن در رابطه سالم را دارید که دلیل واضحی برای دوستی با جنس مخالف داشته باشید.

  • از دید شما آشنایی به چه معناست؟

دقت داشته باشید که گاهی نباید دوست پسر داشته باشیم. این مورد بسته به دیدگاه شما نسبت به آشنایی با جنس مخالف است.

اگر آشنایی برای شما به این معناست که با پسری دوست شوید و روزهای خود را با او بگذرانید، بهتر است بگوییم که در سن مناسبی برای دوستی قرار ندارید. اما اگر به دنبال پسری منحصر به فرد و رابطه هدف دار هستید، به شما تبریک می گوییم!

برای آشنایی با جنس مخالف با هدف ازدواج، جدی باشید و از این جدی بودن نگرانی نداشته باشید. چرا که این حق شماست که در رابطه با آینده خود برنامه ای طولانی مدت ایجاد کنید.

این نکته از نکته های بسیار مهمی است که متاسفانه خیلی از دخترها به آن توجه نمی کنند یا بهتر بگوییم نمی دانند که چگونه توجه کنند. از این رو به شما پیشنهاد می دهیم از مشاوران ما در نوا مشاور در این زمینه کمک بگیرید.

مشاوران حاذق نوا مشاور به ما خواهند گفت که در چه سنی دوست پسر داشته باشیم و بهترین مشاوره را در این زمینه به شما خواهند داد.

در چه سنی دوست پسر داشته باشیم

  • وقت کافی برای دوستی با جنس مخالف را دارید؟

اگر قصد دارید پسری را به زندگی خود راه دهید، باید برای او زمان نیز بگذارید. بسیاری از افراد هستند که روزانه درگیر مشغله های مختلفی نظیر شغل، تحصیل، کلاس های مختلف و مواردی از این قبیل هستند.

دقت داشته باشید که باید به اندازه برای دوست پسر خود وقت بگذارید. اگر زمان های زیادی را درکنار او بگذرانید، سبب می شود که از خانواده و فعالیت های روزمره خود دور شوید.

این موضوع نشان دهنده تغییر رفتار شماست که کار درستی نیست و در ادامه رابطه به شما آسیب بزرگی می زنند.  بهتر است برای دوستی با جنس مخالف چند ساعت در روز یا هفته را برای او زمان بگذارید.

  • آیا قبل از دوستی، اهداف و رویاهای خود را مشخص کرده اید؟

مشخص کردن اهداف و رویا های شخصی، مانند نوری در آینده است که شما را به سمت خود می کشد. این اهداف و رویاهای شخصی به مرور شخصیت شما را می سازد

اگر قبل از انتخاب هدفتان با پسری دوست شوید، احتمال جدایی شما از او زیاد می شود. چرا که ممکن است بعد از انتخاب هدفتان، دوست پسر شما همراه خوبی نباشد.

درنتیجه اگر می خواهید دقیق تر بگوییم که در چه سنی دوست پسر داشته باشیم خواهیم گفت که در سنی که اهداف و رویاهای خود را به درستی تعیین کرده اید.

  • مراقب خواستگارها و پسرهای سرسخت باشید!

تا به حال از خود پرسیده اید که آیا شرایط لازم برای انتخاب دوست پسر را دارید؟ چرا نباید دوست پسر داشته باشید یا چگونه دوست پسر داشته باشیم. جواب تمام این سوال ها مربوط به نحوه رفتار شما در مقابل خواستگاران و پسرهای سرسخت است.

ممکن است در طول زندگی خود با پسرهای سمج یا سرسختی مواجه شده باشید که به نه گفتن شما اهمیت نمی دهند و تنها به فکر خواسته خود هستند.

این نوع پیگیری مردها دو دلیل دارد, یا از روی عشق و علاقه به شما است یا آنکه تنها می خواهد به خواسته خود برسد.

بدانید که شما باید در مقابل فشارهای احتمالی از سمت دوست پسر یا پسری که با شما قصد دوستی دارد، مقاومت کنید.

در جواب این سوال که در چه سنی دوست پسر داشته باشیم خواهیم گفت در سنی که بتوانید از خود در برابر خواسته های نامعقول دیگران نظیر دوستی یا رابطه جنسی حفاظت کنید.

  • آیا در مورد احساسات با خودتان صادق هستید؟

آیا در سنی هستید که با خود در رابطه با احساساتتان صادق باشید؟ اگر چنین نیست، دست نگه دارید.

تا زمانی که با خود در رابطه با دوست داشتن جنس مخالف و احساسات صادق نباشید، در سن مناسبی برای انتخاب دوست پسر قرار نگرفته اید.

شما نیاز دارید با چالش های زندگی به تنهایی رو به رو شوید که بعد از آن صداقت داشتن با خود را یاد بگیرید.

 

مشاوره روانشناسی و روابط عاطفی در نوا مشاور

 

قوانین مشاوره گرفتن از نزدیکان برای دوستی با جنس مخالف

از متخصصین نوا مشاور بپرسید:

۰۲۱-۶۶۰۸۱۲۰۰

 

برای آن که بدانیم در چه سنی باید دوست پسر داشته باشیم امکان مشورت با والدین، دوستانی که ما را به خوبی می شناسند و زوج های بزرگ تر را داریم.

والدین با محبتی که به فرزندان خود دارند، ابتدا آن ها را از محبت سیراب می کنند، سپس راهنمایی های لازم و قوانین خانواده برای دوستی با جنس مخالف را شرح می دهند.

اگر قصد مشورت با دوستان هم سن و سال خود را دارید، باید درنظر داشته باشید که دوست شما تنها امکان نظر دادن دارد و شما را نباید برای انتخاب تصمیمی تحت فشار قرار دهد.
از این رو اطمینان حاصل کنید که هر تصمیمی که گرفته اید، تنها تصمیم شما بوده است.

همچنین شما امکان مشاوره گرفتن از مشاوران متخصص در زمینه رابطه با جنس مخالف را دارید.

مشاوران با تجربه و علم خود به شما خواهند گفت که چگونه دوست پسر داشته باشیم یا آن که به ما توضیح می دهند که چرا نباید دوست پسر داشته باشیم.

قوانین انتخاب دوست پسر با توجه به فرهنگ و مذهب

اگر فرهنگ شما با فرهنگ دوست پسرتان متفاوت است باید بدانید که چه عکس العملی در مقابل این تفاوت فرهنگی داشته باشید.

به عنوان نمونه ممکن است در فرهنگ شما رابطه جنسی در دوران دوستی درست نباشد، با این که این فرهنگ از نظر روانشناسی نقطه نظرات متفاوتی را به خود اختصاص داده است، اما ممکن است فرهنگ شخص مقابل شما ایجاد رابطه جنسی را مشکل نبیند.

برای مقابله با این تفاوت فرهنگ ها نیاز است به سنی رسیده باشید که درک کامل و توان مقابله با این موضوع را داشته باشید.

برای آن که بدانیم در چه سنی دوست پسر داشته باشیم باید خود را آنالیز کنیم که آیا امکان مقابله با تفاوت های فرهنگی را داریم؟ برای داشتن رفتار درست در این زمینه لازم است بدانید که شما شخص خودتان هستید و هیچ کس اجازه گرفتن اعتقادات و ایده های شما را ندارد.

اگر فکر می کنید در این زمینه رفتاری شایسته از خود نشان می دهید، احتمالا به سن مناسب برای داشتن دوست پسر رسیده اید.
آیا داشتن دوست پسر بد است؟
کشش به جنس مخالف یک مساله کاملا طبیعی در افراد است. نفس دوست پسر داشتن کار بدی نیست اما باید با آگاهی کامل صورت بگیرد.
با توجه به مذهب آیا دوست پسر داشتن بد است؟’
مذهب داشتن رابطه با افراد نامحرم را حرام می داند.
در چه سنی می توان دوست پسر داشت؟
این سن بستگی به توانایی ذهنی و آگاهی هر فرد دارد. مهمترین موضوع آگاهی فرد برای ورود به یک رابطه می باشد.
برای انتخاب دوست پسر از چه افرادی می توان راهنمایی گرفت؟
خانواده همیشه یکی از بهترین گزینه ها می باشند، اگر توانایی مطرح کردن این موضوع را با خانواده خود ندارید، از یک مشاوره بهره ببرید.

سخن آخر

همانطور که خواندید در این مقاله از شرایط آمادگی برای دوستی با جنس مخالف گفتیم، نکاتی را ذکر کردیم که در آن دلیل این که «چرا نباید دوست پسر داشته باشیم» را متوجه شدید.

امیدواریم با خواندن این مقاله متوجه شده باشید که چه زمانی برای داشتن دوست پسر خوب و چه زمانی برای شرایط عاطفی شما خوب نیست.

نوا مشاور برای داشتن زندگی بهتر آن هم درکمال آرامش خدمات مشاوری قوی ارائه می دهد. پیشنهاد می دهیم برای جلوگیری از هرگونه آسیب روحی یا جسمی با مشاوران ما تماس بگیرید.

شما نه تنها امکان مشاوره به صورت حضوری را دارید، بلکه در صورت تمایل مشاوره تلفنی نیز دریافت خواهید کرد.

شماره تماس نوا مشاور

 

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

در چه سنی دوست پسر داشته باشیم؟

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

37 دیدگاه دربارهٔ «در چه سنی دوست پسر داشته باشیم؟»

  1. من ۲۱ روز دیگه وارد ۱۳ سال میشم
    به نظرم سنی برای رل زدن نمیشه مشخص کرد
    چون یکی میتونه ۹ ساگی به بلوغ برسه یکی ۱۲ ساگی و…
    الانم تو این زن زندگی آزادی همه حجابشون رو برداشتن چه انتظاری از ما دارید الان ما روبروی مدرسمون دبیرستان دخترونه ی نوبت اول دوم و یک دانشگاه فنی حرفه ای دخترونه سمت چپش هست یعنی ما تو بهشتیم وقتی زنگ آخر چهار شنبه مدرسمون تموم می‌شد مدرسه ی اونا هم تموم می‌شد و همه میریختن بدون حجاب تو خیابون همکلاسی های ما هم که هول همه میرفتن از پنجره ی اتوبوس سلام میکردن

    بنظرم بدلیل یه دفه برداشته شدن حجاب سن دوستی پایین میره

  2. یکی رو داشتن خوبه ولی ازدواج کردن اونم زمانیکه بانک ادامه تا ارشده به نظرم بهتره نکنن یا اگه کنن No 6 چون ازدواج خیلی سخته و مسئولیت هاش یعنی اوج دهاتی و امل گری به نظرم خنگول 🙄🤣

  3. سلام من ۱۵ سالم هست خیلی دوست دارم با یکی اشنا شم و اینا میشناسمش خیلی حس میکنم خوبه رابطه باهاش میخواستم نظرتونو بدونم که امکان داره که باهاش دوست شم یا نه؟

  4. سلام من یه پسر 16 ساله هستم
    از 2 ساله پیش حدوداً دچار سردرگمی‌ شدم از قبل این دو سال راحت در جمع خانوادگی بودم و احساس خجالت نمی‌کردم ولی تو این دو سال خجالت میکشم اگه مثلاً یه دختر هم سن من یا چند سال کوچیک یا بزرگتر باشه خیلی سخته برام شخصی هستم که تو جمع خانوادگی خیلی فعال هم بودم یعنی پیشنهاد تفریح این کارا و از این هم می‌ترسم که به پدر مادرم بگم.
    نمی‌دونم چیکار کنم تا از این حس بد خجالت یا هرچی در بیام با جنس مخالف ارتباط برقرار کنم چون خواندواده پدریم open هستن مادریم خیلی مذهبی و من دارم له میشم این وسط 😪😔
    مشکل درسی یا این نوع مشکلات هم ندارم که مادرم بگه واسه آیندت میگم نرو تو رابطه.
    یک راه حل واسه از بین رفتن این خجالت یا هرچی
    که اسمش هست ؟
    شاید خنده‌دار باشه دارم از خیابون میرم 90 درصد سرم پایینه راستش بخواین نمی‌دونم گریه کنم یا بخندم 😂😂.

    1. سلام دوست عزیز
      در مقابل پاسخ به سوال شما باید بگم که این مسئله به خودتون مربوط هست یعنی اینکه باید از دیگران هم مشورت بگیرید مثلا پدر و مادر یا اگر نمیتونید به پدر و مادرتون بگید به خواهر بزرگ تر از خودتون که تجربه ی بیشتری از شما داره بگید
      من خودم 18 سالمه و یه خواهر 28 ساله دارم که با اون صحبت کردم و تمام شرایط داشتن دوست پسر رو بهم گفت که دقیقا حرفایی بود که مادرم بهم گفت و الان با دوست پسرم رابطه ی خیلی خوبی رو دارم
      و از نظر من اگر میخواید دوست پسر داشته باشید حداقل باید سنتون 16 به بالا باشه که به درک کامل از داشتن یه دوست پسر رسیده باشید
      با تشکر از مطالعه ی دقیق شما🙂❤

      1. خب اگه از ۱۳ سالگی فقط یه دوستی معمولی داشته باشی مثلا رفاقتی باشه اشکال نداره؟

  5. واقعن من 22سال دارم اصلن فکر نمی کردم باید دوست پسر داشته باشم فقط به درسم فکر میکردم یعنی باید حتمن دوست پسر بگیریم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره