نشانه های بحران چهل سالگی در آقایان و راه درمان آن

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

نشانه های بحران چهل سالگی در آقایان و راه درمان آن

  در طی زندگی سوالات متعدد و اساسی به سراغ ما می آیند که می توانند آرامش روانی ما را به هم بریزند  اما در میانه زندگی تنها یک سوال شروع کننده نگرانی های افراد است و آن هم این است که آیا این زندگی همان زندگی است که خواستار آن بودم؟

۴۰ سالگی به عنوان ظهر زندگی شناخته می شود و حس می کنید که نیمی از عمرتان را پشت سر گذاشته اید، مردانی هستند که در میانه زندگی دچار افسردگی شدید می‌شوند و از خود سوال می‌کنند که آیا این همان زندگی دلخواه ما است. ما در اینجا به درمان بحران چهل سالگی مردان می پردازیم.
علاوه بر این، متخصصین ما در تمامی روزهای هفته با ارائه مشاوره روانشناسی تلفنی، آماده برقراری ارتباط با شما هستند.

  درمان بحران چهل سالگی مردان

  اگر برای این سوال که “آیا این همان زندگی دلخواه و مناسب ما است” در ذهن تان جوابی پیدا نکردید،این و دچار افسردگی شدید اتفاق عجیبی رخ نداده زیرا که شما تنها دچار بحران میانسالی شده‌اید. یکی از دلایل ایجاد این سوال انتظاراتی است که اطرافیان از مردان دارند و در دوره میانسالی آنان را بیشتر با مشکل مواجه می‌کند. در این دوران هورمون تستوسترون در مردان کاهش پیدا می کند که میزان انرژی بدن و قدرت عضلانی و جنسی را در مردان کاهش می‌دهد در این دوران مردان نیاز به فردی قابل اعتماد دارند که بتوانند با وی از واقعیت های مربوط به خود صحبت کنند و دوستان خوب هم خالی از تاثیر نیستند.

  مهمترین مشکلات روحی و جسمی مردان در دوران بحران چهل سالگی:

  افسردگی: با اینکه زنان بیشتر از مردان در معرض بیماری‌های افسردگی هستند و بیشتر از مردان به دنبال درمان هستند، اما مردان از واقعیت افسردگی در این دوران فرار می کنند و بسیاری از زنان با حالات غم و گریه، افسردگی خود را نشان می‌دهند. در حالی که مردان، عصبانی بودن ، کج خلقی و افسردگی، از علائم اصلی یائسگی مردان است، کاهش تستوسترون باعث می‌شود که مرد با کاهش میل جنسی و اختلالات نعوظی مواجه شود و چون اغلب مردان خودباوری و خود بزرگ بینیشان را از طریق توانایی جنسی خود تعریف می کنند و حال مانند گذشته قابل تحقق نبوده، مشکلاتی چون چاقی، مشکل بینایی و ناتوانی عمومی به مرد تحمیل می‌شود و مرد تصور می‌کند که موجودیتش از دست رفته و تبدیل به موجودی حاشیه ای شده است. مردان افسرده ظاهری شکسته تر از همسالان خود دارند، توجه به درمان افسردگی مردان میانسال، قسمتی از درمان بحران چهل سالگی مردان است .

فشار روانی: مردان از نظر بدنی و عضلانی ممکن است از زنان قوی تر باشند، اما در مقاومت در برابر فشارهای روانی، این چنین نیستند و اغلب مردان به علائم مرتبط با فشارهای روانی کم توجهی می کنند و نتایج خطرناک آن را انکار می کنند. مردانی که تحت فشار روانی هستند علائمی از خود نشان می دهند از جمله امراض فشار خون بالا، کلسترول بالا، حمله قلبی، زخم های معده، نارسایی قلبی، الکلی شدن، اشکالات مربوط به نعوظ و از این قبیل. فشارهای روانی با خود، علائم جسمی به وجود می‌آورند از قبیل کمر درد، خشکی دهان، سخت شدن عضلات دست و پا، لرزش، تعریق زیاد،  تنفس شدید، احساس سرما و از این قبیل. در این حالت مردان دوست دارند مورد توجه قرار بگیرند.در درمان بحران چهل سالگی مردان، توجه به فشارهای روانی اهمیت دارد.

  نگرانی های از دست رفته نصف زندگی:

  تصوراتی که مردان در سن میانسالی دارند این است که با خود فکر می‌کنند حالا نصف زندگیم رفته نگرانم،همه کارهای که تمام نکردم و یا اصلا شروع نکردم من را آزار می دهد. کسانی که دوست داشتم پیشم باشند و الان نیستند و یکسری موقعیت های زندگی ام را از دست داده‌ام، حالا بقیه زندگی چه میشود،اینها همه نگرانی های این دوران است که باعث افسردگی و اضطراب می شود چرا که بسیاری از آرزوهایشان خلاف آنچه تصور می کردند، محقق نشده است، مردها اکثراً به ناکامی هایی که در زندگی باعث ناامیدی شان شده است متمرکز می شوند.

راه های درمان بحران چهل سالگی مردان

  اگر احساس می کنید که دچار بحران میانسالی شده اید و یا شریک زندگی شما دچار این بحران شده است، اولین قدم این است که باید آگاهی و دانش خوبی نسبت به این موضوع، کسب کنید. سعی کنید احساسات و افکار خود را با فرد سومی که نسبت به شما

قضاوتی ندارد، در میان بگذارید و هیجانات و احساسات خود را تخلیه کنید، بعد از اینکه با افکار منفی مواجه شدید سعی کنید از دست این افکار خلاص شوید و با کسب مهارت و مطالعه برای خود در ذهنتان، محل امن بسازید. مشکلاتی که در این دوران به وجود می‌آید با همسر و فرزندانتان در میان بگذارید و صحبت کنید و آنها را آگاه سازید و یا با مشاور روانشناس در میان بگذارید، تا در کاهش استرس به شما کمک کنند.

  بیداری در چهل سالگی:

  در چهل سالگی می گویند عقل مرد کامل می گردد و به مرزهای خرد نزدیک می شود، نیمی از زندگی طی شده و حالا این مرد ۴۰ ساله شده است. علاوه بر جوگندمی شدن موی سر و ته ریش، صورت نیز به سفیدی زده است، اما حال حرف‌های جدیدی می‌زند از نیازهای جدید، خواسته های جدید و خواهش های تازه سخن می گویند، او می گوید به درک جدیدی رسیده و درونش چیزی دارد که تا به حال تجربه نکرده است، یک عطش ناگهانی، زندگی برایش ملال آور شده و هیچ چیز جذابی وجود ندارد، او تصور می کند از قافله لذت های زندگی جا مانده است.

  نگرانی های این دوران:

 . ترس و دلهره: هنگامی که مردان به میانسالی می رسند ترس از مرگ در افکار آنها راه پیدا می کند، نگران مرگ والدین، همسر، فرزندان و حتی خودشان هستند.

. بی کفایتی:  جدا از میزان موقعیت مردان، اغلب آنها در این مرحله از زندگی احساس یک فرد بازنده را دارند و احساس می کنند در تمام جنبه های زندگی خود شکست خورده اند، امور جنسی و توان فکری آنها در حال افت است و ضعیف شده اند.

. بی خوابی: افرادی که دچار اضطراب می‌شوند اغلب در خوابیدن دچار مشکل هستند و در این بین، به دلیل وجود یائسگی در مردان، آنها دچار رنج هستند و از بی‌خوابی رنج می‌برند، در طی شب بیدار می شوند و قادر به خوابیدن دوباره نیستند.

. احساس نارضایتی و دلتنگی: با اینکه در این دوران بحران، حالت‌های تشویق، ناآرامی و بیقراری دارند، ولی  اکثر مردان با اینکه این احساسات را تجربه می کنند، هرگز در پی کمک گرفتن نیستند و حتی متوجه نمی‌شوند که دلتنگ هستند.

  نکته کلیدی ماجرا:

  آیا باید اقدامی برای درمان بحران چهل سالگی مردان کرد؟ واقعیت این است که این بحران و این نیازهای تازه ایجاد شده، عمر کوتاهی دارد شاید دو ماه یا حتی دو سال طول بکشد ولی کم کم آرام خواهد گرفت و عقل زائل شده باز خواهد گشت و واقعیت زندگی دوباره معنادار می‌شود، این بحرانی است که در صورت آگاه بودن از ماهیت گذرای آن و در صورت یاری گرفتن از مشاور با تجربه، به خوبی قابل عبور خواهد بود.

  در صورتی که در مورد مطلب درمان بحران چهل سالگی مردان سوالاتی دارید و یا می خواهید اطلاعات کامل تری در این باره به دست بیاورید، از طریق شماره های زیر با روانشناسان ما در دپارتمان “نوا مشاور” تماس حاصل نمایید.

  • بحران میانسالی چیست؟
  • درمان بحران چهل سالگی در مردان از چه راه هایی ممکن است؟
  • مهم ترین مشکلات روحی و جسمی مردان در دوران بحران چهل سالگی چیست؟


به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

نشانه های بحران چهل سالگی در آقایان و راه درمان آن

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره