حالات زن بعد از خیانت – نشانه‌ها و راه‌های تشخیص خیانت زنان شوهردار

حالات زن بعد از خیانت

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

حالات زن بعد از خیانت – نشانه‌ها و راه‌های تشخیص خیانت زنان شوهردار

حالات زن بعد از خیانت عمدتا شامل بروز رفتارهایی از جمله پنهان کاری، نداشتن وقت کافی، اختصاص زمان بیشتر به رسیدگی به ظاهر، درگیری با گوشی تلفن همراه برای چند ساعت و به صورت وقت و بی وقت، افسردگی و اضطراب و  انزوای اجتماعی است. خیانت زنان اعتماد و صمیمیت را در زندگی مشترک از بین می برد و منجر به احساسات ناخوشایندی مانند شوک، انکار، خشم، غم و اندوه در مرد می شود.

در این مقاله با ما همراه باشید تا پیرامون شایع ترین حالات زن بعد از خیانت و نشانه های انجام خیانت از سوی زنان اطلاعات مفیدی را دریافت نمایید. نشانه های خیانت زنان و دلایل آن نیز از مهمترین موضوعات این مقاله هستند که در ادامه پیرامون آن ها به شما عزیزان اطلاعات کافی ارائه می شود:

حالات زن بعد از خیانت

حالات زن بعد از خیانت

هنگامی که یک زن به همسر خود خیانت می کند، حالت ها و رفتارهای متفاوتی از سوی او مشاهده می شود. این تغییرات رفتاری و شخصیتی آنقدر هویدا و آشکار هستند تا اطرافیان و مخصوصا شوهر، متوجه آن شوند. خیانت به شوهر تجربه ای بسیار دردناک و آسیب زا برای زن است. خیانت به همسر از سوی زن منجر به طیف وسیعی از حالات احساسی و رفتاری در زن می شود که از جمله آن ها می توان به پنهانکاری و گفتن دروغ های ممتد اشاره کرد.

زنانی که در حال خیانت هستند و به دنبال برقراری رابطه عاطفی و جنسی با شخصی غیر از همسر خود می باشند همواره زمان کافی برای رسیدگی به امور روزمره و صرف زمان برای گفتگو با همسر و فرزندان خود ندارند. دوری از خانواده و اطرافیان از پارامترهای مهمی است که به عنوان مهمترین حالت و نشانه خیانت از سوی زنان مورد توجه قرار می گیرد.

رفتار زن ها بعد از خیانت چگونه است؟

به طور کلی نمی توان به معرفی حالات زن بعد از خیانت پرداخت چرا که در بسیاری از موارد مسئله ی خیانت صحت نداشته و تنها منجر به خراب شدن رابطه طرفین می شود. اما در پاسخ باید گفت که هرگونه رفتاری که متفاوت از قبل باشد، مانند: بی‌توجهی، عدم رابطه صمیمی و … به معنای خیانت همسر نیست، بلکه شاید به دلیل ناراحتی و وجود مشکلات یا عدم توجه شما در زندگی است که این گونه در رفتار همسرتان بروز می‌کند. 

پس هر تغییر رفتاری نشان‌دهنده خیانت نمی باشد. برای این منظور در وهله اول بهتر است با همسر خود صحبت کرده و علت را جویا شوید و احساس خود را نسبت به رفتار او بگویید و با کمک از مشاور، مشکلات زناشویی خود را حل کنید.

بر اساس آنچه که روانشناسان معتقدند، بهتر است به جای آنکه به دنبال حالات زن بعد از خیانت باشید، به دنبال دلایلی باشید که به چه دلیل همسرتان به شما خیانت کرده یا خواهد کرد.

به این فکر کنید که چه مسئله ای ممکن است منجر به شکل گرفتن همچین اتفاقی شود.

نشانه های خیانت زنان

خیانت یک رفتار پیچیده است که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. زنان ممکن است به دلایل مختلفی به شوهر خود خیانت کنند. اگر فکر می کنید همسرتان به شما خیانت می کند، ممکن است متوجه برخی نشانه ها و رفتارهای جدید در او شوید. البته، این نشانه ها لزوما به معنای این نیست که همسر شما خیانتکار است، اما دیدن این نشانه های می تواند نشان دهنده وجود یک مشکل در رابطه و زندگی مشترک شما باشد. از جمله رایج ترین نشانه های خیانت زنان، موارد زیر است:

  • عدم رضایت از رابطه زناشویی
  • تغییر در رفتار و برخورد با اطرافیان
  • تغییر در ظاهر و استایل
  • تغییر در عادات روزمره
  • تمایل به مصرف مواد مخدر یا الکل
  • افزایش هزینه ها و نداشتن همیشگی پول
  • پنهانکاری و دروغگویی
  • تغییر در علایق و تفریحات
  • سرد شدن از برقراری رابطه جنسی
  • صرف زمان زیاد با تلفن همراه
  • تلاش برای ایجاد تغییر در ظاهر خود
  • پوشیدن لباس های جدیدی که قبلا نمی پوشید
  • تلاش برای جلب توجه دیگران
  • دیر آمدن به خانه یا زودتر از خانه بیرون رفتن
  • گذراندن زمان کمتر با شما

چگونه می توان خیانت زن را متوجه شد؟

 باید بدانید که داشتن شک و تردید نمی تواند اثبات کننده خیانت زن باشد. سوالی که در این باره باید از خود بپرسید آن است که آیا بدبینی، باعث شفافیت روابط می شود و یا به علت احساس عدم امنیت است؟

در حقیقت شک کردن مدام به همسر و یافتن حالات زن بعد از خیانت به معنای دستیابی به رابطه شفاف نیست و تا زمانی که اعتماد میان دو طرف وجود نداشته باشد، این مشکل برطرف نخواهد شد.

اما باید به این نکته توجه کنید که شک و تردید نسبت به خیانت همسر و استنطاق او با این دیدگاه و چک کردن مدام تلفن همراه، نهایتاً باعث پیدایش موارد مختلفی می شود که می تواند برای شما مشکوک باشد. زیرا هر مسئله ای ممکن است شک و تردید شما را برانگیزد. این کار نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه باعث ایجاد تنش در زندگی مشترک نیز می شود.

دلایل خیانت زنان

دلایل خیانت زنان در یک رابطه می تواند پیچیده و متعدد باشد. در تحقیقات گسترده ای که پیرامون دلایل خیانت زنان در بازه های زمانی مختلف صورت گرفته، عدم وجود صمیمیت با همسر و تجربه نکرده رابطه جنسی رضایت بخش، از مهمترین دلایل خیانت زنان شناسایی شده است. همچنین عدم وجود ارتباط درست و گفتگوی کافی با شوهر و بروز اختلافات و مشکلات حل نشده قدیمی نیز نقش مهمی در دلایل خیانت زنان دارد. برخی از بانوان با تجربه یک اتفاق یا رویداد ناگوار، از رابطه خود با همسر سرد شده و تمایل به برقراری رابطه ای دیگر با فردی غیر از همسر خود دارند. در ادامه شما عزیزان را با اعم دلایلی که سبب خیانت زنان می شود، آشنا می کنیم:

  • یکی از دلایل اصلی خیانت زنان، عدم رضایت از رابطه زناشویی است.
  • زنان نیز مانند مردان نیاز به توجه و محبت دارند. اگر شوهر نتواند نیازهای عاطفی همسر خود را برآورده کند، زن به دنبال توجه و محبت در جای دیگری خواهد بود.
  • برخی از مشکلات روانی مانند اختلال شخصیت مرزی یا اختلال شخصیت نمایشی می تواند خطر خیانت را افزایش دهند.
  • بروز یک رویداد تلخ و ناگوار و ایجاد استرس شدید می تواند منجر به رفتارهای ناسالم مانند خیانت در زنان شود.
  • عوامل فرهنگی و اجتماعی و اختلاف طبقاتی در این حیطه ها در خیانت زنان نقش مهمی دارد.

نحوه برخورد با خیانت زنان

همانطور که به آن اشاره شد، خیانت زن و فهمیدن آن از سوی شوهر، یک تجربه دردناک و آسیب زا برای همسر است. اگر شما به عنوان یک شوهر، متوجه خیانت همسرتان شدید، مهم است که احساسات خود را بپذیرید و به خودتان زمان بدهید تا با این موضوع کنار بیایید. در ادامه نکات و اقدامات مرحله به مرحله مهمی برای نحوه برخورد با خیانت همسر آورده شده است:

  • در وهله اول مهم است که با خود روراست باشید و طبیعی است که بعد از خیانت همسرتان احساس خشم، غم، ناامیدی یا گناه کنید.
  • مهم است که احساسات خود را بپذیرید و به خودتان اجازه دهید تا آنها را تجربه کنید و با آن ها کنار بیایید.
  • به خودتان زمان بدهید تا بهبود یابید و با این موضوع کنار بیایید و بهترین تصمیم را در بهترین شرایط بگیرید.
  • از مشاوران و متخصصان کمک بگیرید. صحبت کردن با یک دوست و مشاور دانا می تواند به شما کمک کند تا با احساسات خود کنار بیایید و تصمیمات درستی بگیرید.

نکات مهم برای برخورد با همسر در موقع خیانت زن

  • زمان و مکان مناسبی را برای صحبت انتخاب کنید. زمانی را انتخاب کنید که هر دوی شما آرام باشید و بتوانید به طور کامل به یکدیگر گوش دهید.
  • از اتهام زنی یا سرزنش همدیگر خودداری کنید. سعی کنید در مورد احساسات خود صحبت کنید و از جملات “تو” استفاده نکنید.
  • به حرف های همسرتان گوش دهید. مهم است که به حرف های همسرتان گوش دهید و دیدگاه او را درک کنید.
  • به دنبال راه حل باشید. اگر همسرتان به شما خیانت کرده است، مهم است که در مورد آینده رابطه خود صحبت کنید.
  • اگر تصمیم بگیرید که رابطه را ادامه دهید، باید به دنبال راه هایی برای ترمیم اعتماد از بین رفته باشید. این ممکن است شامل مشاوره، درمان یا کار روی رابطه باشد.
  • اگر تصمیم بگیرید که رابطه را پایان دهید، مهم است که به طور واضح و قاطع این موضوع را به همسرتان بگویید.

عواملی که باعث شک میشود معمولا چیست؟

 استرس، نگرانی، ترس و عصبانیت، همه از عوامل شک و توهم خیانت است که زندگی زناشویی را به نابودی می کشاند و به این ترتیب، دنبال حالات زن بعد از خیانت هستیم تا به هر نحوی او را رسوا کرده و خود را مجاب نماییم. گاهی نیز افراد به دلیل آنکه متوجه خیانت همسر خود شده اند، با چک کردن دائم گوشی همراه او به دنبال سرنخ هایی برای اثبات خیانت هستند.

حالات زن بعد از خیانت

مطلب مرتبط: در مقابل خیانت زن چه واکنشی نشان دهیم؟

طلاق عاطفی چیست و چه موقع شکل میگیرد؟

امروزه بزرگترین مشکلی که بسیاری از زوجین با آن رو به رو هستند، طلاق عاطفی است که خواه یا ناخواه بینشان شکل می گیرد. این طلاق عاطفی به مراتب از طلاق قانونی بدتر است چرا که به خوبی زمینه های خیانت به یکدیگر و آسیب رسانی به فرزندان احتمالی را فراهم می کند.

عموما خیانت توسط زنان به دلیل عدم ارتباط عاطفی کارآمد و عمیق است.

چنانچه زن ها احساس طردشدگی کرده و اعتماد به نفس نداشته باشند، همچنین از طرف همسر خود مورد احترام قرار نگرفته یا شخصیت آنها کم ارزش نشان داده شود، امکان خیانت نیز افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، عواملی مانند: فقر، مشکلات روانی و اعتیاد نیز می‌توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند.

همچنین باید بدانید که:

شکل گرفتن طلاق عاطفی بین افراد به عوامل مختلفی بستگی دارد، به عنوان مثال شبکه های اجتماعی و پنهان کردن تلفن همراه از یکدیگر یکی از رایج ترین دلایل این مسئله است. با وجود شبکه های اجتماعی برقراری رابطه های غیر رسمی به راحتی امکان پذیر شده است. همین مسئله موجب می شود که افراد به جای آنکه با همسرشان ارتباط برقرار کرده و در رابطه با مسائل روزانه شان با او صحبت کنند به این شبکه‌ها و افراد مجازی وابسته شده و کنترل زندگیشان را از دست بدهند.

مشاوره خیانت چه کمکی می تواند به حل مشکل خیانت زنان کند؟

مشاوره خیانت می تواند به زنانی که به شوهر خود خیانت کرده اند و همچنین به مردانی که همسرشان به آنها خیانت کرده است، برای مدیریت شرایط و احساسات خود کمک زیادی کند. مشاوره می تواند به افراد کمک کند تا احساسات خود را در مورد خیانت بشناسند، دلایل خیانت را بیابند و تصمیمات درستی برای آینده خود بگیرند. در ادامه شما با مزایای استفاده از خدمات مشاوره خیانت زنان هم برای زن و هم برای شوهر آشنا خواهید شد:

فواید مشاوره خیانت برای زنان

  • از آن جایی که خیانت می تواند احساسات پیچیده ای از قبیل غم، خشم، گناه و شرم را در زن ایجاد کند مشاوره خیانت به زنان کمک می کند تا احساسات خود را در مورد خیانت بپذیرند.
  • همچنین با استفاده از خدمات مشاوره خیانت زنان می توانند دلایل خیانت خود را که ممکن است شامل عدم رضایت از رابطه، مشکلات شخصی یا مشکلات روانی و … باشد، را بشناسند.
  • مشاوران به زنانی که دست به خیانت زده اند کمک می کنند تا دلایل خیانت خود را درک کنند و از آنها برای بهبود و بازسازی رابطه خود استفاده کنند.
  • با خدمات مشاوره می توان تصمیمات درستی برای آینده گرفتن و مشاوران به زنان کمک می کنند تا تصمیم بگیرند که آیا می خواهند رابطه خود را ادامه دهند یا پایان دهند.

فواید مشاوره خیانت برای مردان

  • با احساسات طبیعی خود که شامل خشم، ناامیدی و گناه است به راحتی کنار بیایند.
  • دلایل خیانت همسر خود را تحت نظر مشاوران و با بهره گیری از راهنمایی های ایشان درک کنند.
  • تصمیم درست را در شرایط آرام و منطقی برای ادامه زندگی و یا خاتمه آن بگیرند.
  • در صدد حل این مشکلات برآیند و بازخوردهای آن را بررسی کنند.
  • در صورت تصمیم به ادامه رابطه، راه های ترمیم و بهبود رابطه را بیاموزند.

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با انواع حالات زن بعد از خیانت آشنا کنیم و نکاتی پیرامون فواید استفاده از خدمات مشاوره برای بازسازی رابطه پس از فهم خیانت زن ارائه دهیم. شما عزیزان می توانید برای بهره مندی از راهنمایی های تخصصی و شرکت در جلسات آنلاین مشاوره و گفتگو با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما در نوا مشاور تماس حاصل فرمایید. نوا مشاور پایگاه امن و حافظ اطلاعات و حریم شخصی شما است. در نوا مشاور کارشناسان و روانشناسان ما شما را یاری می دهند تا با پیامدهای خیانت و نحوه مقابله با آسیب های آن به راحتی مواجه شوید و بهترین تصمیم را در شرایط غیر عجولانه و غیر منطقی و با حفظ آرامش و وسعت نظر بگیرید.

نوا مشاور

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

حالات زن بعد از خیانت – نشانه‌ها و راه‌های تشخیص خیانت زنان شوهردار

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

2 دیدگاه دربارهٔ «حالات زن بعد از خیانت – نشانه‌ها و راه‌های تشخیص خیانت زنان شوهردار»

  1. هادی خرسندی

    سلام من 15 سال پای عشقم نشستم وهمسرم کل خانواده را بخاطر من با خود قهر کرد تا به هم رسیدیم حدود 8سال هست عروسی کردیم سه سال میشه شک دارم که خیانت میکنه اهل آرایش و گوشی یا همیشه تماس داشته باشه ینطوری نیست چه کنم که ازشکاک بودن وبدبینی خلاص بشم

    1. باسلام اولا شما با فکر وشک نمی توانید بگوید که همسرتان به شما خیانت می کند زیرا افکار ما همیشه واقعیت نیست پس برای اینکه هم به خودتان وهم زندگی مشترکتان لطمه وارد نشود برای بررسی این حس شکاکیت از یک روانشناس متخصص کمک بگیرد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره