افسردگی بعد از ورشکستگی چیست و چگونه باید آن را درمان کنیم؟

افسردگی بعد از ورشکستگی

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

افسردگی بعد از ورشکستگی چیست و چگونه باید آن را درمان کنیم؟

از کودکی شنیده ایم که پول خوشبختی نمی آورد! اما هیچ وقت نگفتند که نداشتن پول به اندازه کافی مشکلات زیادی برای شما به همراه دارد! به همین دلیل است که بسیاری از افراد زمانی که با انواع مشکلات مالی در زندگیشان رو به رو می شوند استرس زیادی را تجربه می کنند. چه برسد به آنکه بعد از تجربه یک زندگی خوب، ورشکسته شوند! در این مقاله با موضوع بررسی افسردگی بعد از ورشکستگی همراه ما باشید.

افسردگی بعد از ورشکستگی

معمولا زمانی که افراد دچار ورشکستگی می شوند، اولین چیزی که احساس می کنند، افسردگی و خجالت و سرافکندگی است! که البته کاملا طبیعی و غیر قابل اجتناب است! وجود این نوع احساسات در فرد زمانی نگران کننده می شود که برای مدت زمان طولانی ماندگار شود. چرا که بر اساس دیدگاه های روانشناسی هر شکستی مقدمه ای برای پیروزی است که البته معمولا همه ما در مواقع شکست و ناراحتی این مسئله فراموش می کنیم.

زمانی که فرد دچار افسردگی بعد از ورشکستگی می شود ،بهترین کاری که برای خروج از این حالت روانی می تواند انجام دهد، استفاده از مشاور و برنامه ریزی امور مالی است. به عبارت دیگر با تدوین یک استراتژی جدید، می توان مقدمات لازم برای شروع دوباره را فراهم کرد.
علاوه براین، استفاده از مشاوره روانشناسی تلفنی و صحبت با یک متخصص میتواند برای شما بسیار کمک کننده باشد!

چگونه می توان با افسردگی بعد از ورشکستگی مقابله کرد؟

معمولا زمانی که فرد دچار شکست در زندگی می شود، قسمت اعظمی از مشکلات بعدی که گریبان گیرش می شوند، ناشی از تصورات ذهنی و روحی و روانی اش است. برای مقابله با این احساسات منفی می توان از تکنیک های زیر استفاده کرد:

۱. احساسات منفی خود را قبول کنید

یکی از بدترین کارهایی که هنگام مواجه با مشکلات انجام می دهیم، سرکوب احساسات منفیمان است. زمانی که فرد تمام سرمایه مالی چندین ساله اش را از دست می دهد، احساس می کند همه چیز زندگی اش را از دست داده و توانی برای شروع دوباره ندارد. همان طور که اشاره کردیم، وجود این نوع احساسات در همه ما طبیعی است و نشانه ضعیف و یا خوب نبودن ما به اندازه کافی نیست.

پس به جای اینکه خودتان را سرزنش کنید، بهتر است که با این احساسات جدید و البته مقطعی رو به رو شده و سعی کنید آنها را کنترل نمایید. به خاطر داشته باشید که شرایط جدید، تنها راهنمای شما برای مدیریت امور مالیتان در آینده خواهد بود.

۲. با دوستان واقعیتان صحبت کنید

فرقی نمی کند در چه جایگاه اجتماعی قرار داشته باشید، همیشه افرادی هستند که از موفقیت شما خوشحال نشوند. بهتر است که تا حد امکان این افراد را از خود دور کنید چرا که باعث می شوند بیشتر در مشکلاتتان غرق شوید. در عوض بهتر است با دوستانی در ارتباط باشید که واقعا به شما امید داشته و انگیزه ادامه مسیر برای بهبود شرایط را در اختیارتان قرار می دهند.

۳. با دوستان و خانواده تان صحبت کنید

احساس خجالت یکی از اصلی ترین مواردی است که باعث شکل گیری افسردگی بعد از ورشکستگی می شود. چرا که معمولا بسیاری از افرادی که در این شرایط قرار دارند، ترجیح می دهند با دیگران در ارتباط نبوده و مراودات اجتماعی خود را با دیگران به حداقل برسانند. که البته باز هم این مسئله طبیعی است! اما متاسفانه پیاده سازی این رویکرد تنها موجب افزایش سطح استرس شما می شود. بنابراین بهتر است که با صحبت کردن با دوستان و خانواده تان، از شر این احساسات منفی خلاص شده و از حمایتشان بهره مند شوید.

۴. ورزش کنید

هیچ چیز مانند ورزش کردن به کنترل و کاهش احساسات منفی شما کمک نمی کند. با حداقل 30 دقیقه ورزش در روز می توانید استرس درونیتان را کاهش داده و به شرایط موجود به گونه ای دیگر نگاه کنید.

۵. از یک مشاوره امور مالی کمک بگیرید

اکنون که در برهه جدیدی از زندگیتان هستید، بهتر است که از یک راهنما کمک بگیرید چرا که به هم ریختگی ذهنی شما معمولا به اندازه ای در این شرایط زیاد است، که اجازه درست تصمیم گرفتن را به شما نمی دهد! با استفاده از یک مشاوره مالی، می توانید برای باقی مانده پولتان، بهترین برنامه ریزی را انجام داده و شیوه جدیدی برای خرج کردن انتخاب کنید. همچنین برای درمان انواع افسردگی بهتر است از مشاوره افسردگی کمک بگیرید.

همراهان عزیز، اگر یکی از اطرافیان شما دچار افسردگی بعد از ورشکستگی شده است، می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با مشاوران ما در مرکز نوا مشاور در ارتباط باشید و سوالات خود را در این زمینه بپرسید.

افسردگی پس از ورشکستگی

  • چگونه با فردی که دچار افسردگی بعد از ورشکستگی شده است رفتار کنیم؟
  • چه مدت زمان می برد تا فستردگی فرد ورشکسته بهبود یابد؟

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

افسردگی بعد از ورشکستگی چیست و چگونه باید آن را درمان کنیم؟

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

16 دیدگاه دربارهٔ «افسردگی بعد از ورشکستگی چیست و چگونه باید آن را درمان کنیم؟»

  1. سلام.
    من حدود ۶۰۰میلیون که هم سرمایه خودم و هم رفیقم بود به باد رفت.
    چند نفر کلاه برداری کردن و از نظر من مقصر اصلی بانکهای بی عرضه کشور هستن.‌
    هرچی دارو ندارمه خراج کردم ک بدهیمو بدم. خدا بهم رحم کنه سکته نکنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره