ازدواج با کسی که شکست عشقی خورده|نشانه های فرد شکست خورده

ازدواج با فردی که شکست عشقی خورده

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

ازدواج با کسی که شکست عشقی خورده|نشانه های فرد شکست خورده

شکست عشقی:

   انسان‌ها معمولا بطور طبیعی، بعد از پایان یافتن یک رابطه عاطفی و شکست عشقی،  روزهای سختی را می‌گذرانند و هر فردی بسته به خلقیات و درونیات شخصیتی‌اش، باید زمانی را سپری کند تا به شرایط عادی خود بازگردد. اما مسئله این است که در این شرایط بحرانی ایا شروع یک عشق جدید کار درستی است؟ و اینکه ایا ازدواج با فردی که شکست عشقی خورده کار صحیحی است؟

ازدواج با فردی که شکست عشقی خورده

ازدواج با فردی که شکست عشقی خورده :

  رنج جدایی و درد شکست، همراه با خلأ عاطفی ناشی از شکست عشقی، برخی جوانان را بر این می دارد که به ازدواج به عنوان گزینه ای برای رهایی از این درد روان شناختی فکر کنند، در حالیکه چنین ازدواج هایی معمولا بدون شناخت کافی و عجولانه صورت می گیرد و به همین دلیل اغلب دردسرساز هستند و نمیتوانند تبدیل به یک ازدواج موفق گردند. این وضعیت دقیقا مانند حالتی است که یک فرد به دلیل  کنترل احساسات و یا خارج شدن از حالت ذهنی فعلی خود، به مصرف مواد مخدر روی بیاورد، اگر فردی رابطه عاطفی را از خود طرف مقابل بیشتر دوست داشته باشد، بطور قطع یقین، این فرد در حال فرار از مشکلات و احساسات ناخوشایند خود می باشد.

اعتیاد عاطفی :

  اعتیاد عاطفی یک مورد خاص از وابستگی خارجی می باشد، و این زمانی است که فرد برای فرار از مشکلات، تصمیم به شروع رابطه جدید بعد از شکست عشقی می گیرد، کسانیکه دارای اعتیاد عاطفی هستند، صلاحیت شروع یک رابطه جدید را ندارند. افراد دارای تجربه شکست عشقی، زمانی می توانند چنین تجارب دردناکی را هضم کنند که به نقش خود در شکست رابطه عشقی پی ببرند، احساسات خود را تخلیه کنند و تصمیم بگیرند که اشتباهات خود را تکرار نکنند. تنها در این حالت است که فرد می تواند دور از گرد و غبار حاصل از شکست عاطفی قبلی، ازدواج مناسبی داشته باشد.

تحکیم روابط جدید:

 همانطور که گفته شد، در بسیاری از موارد افراد بعد از اینکه در یک رابطه با مشکل روبرو می شوند و ضربه روحی شدیدی نیز متحمل می شوند، به منظور درمان خود و رهایی از احساس تنهایی، انتخاب شتابزده دیگری مرتکب می شوند که معمولا این انتخاب دوم نیز با شکست روبرو می شود زیرا بدون مطالعه و تحقیق و خیلی شتابزده صورت می گیرند و درد و رنج های ناشی از روابط قبلی به فرد اجازه تحکیم روابط جدید را نمی دهد. ازدواج با فردی که شکست عشقی خورده است، راه حل مشکل نیست چنین فردی باید صبر کند تا مدتی بگذرد و به احساس آرامش درونی و پایدار برسد و  در غیر این صورت باز هم در رابطه نامساعد دیگری وارد خواهد شد.

فرایند ازدواج:

  ازدواج به خودی خود، فرایند دلهره آوری است اما وقتی قرار باشد ازدواج با فردی که شکست عشقی خورده است باشد، خود به خود مشکلات و مسائل خاصی پیش روی شما قرار می گیرد که تا قبل از این فکرش را نکرده بودید. تصور کاملا نادرست در جامعه ما وجود دارد، که ازدواج را درمان کننده مشکلات روحی و روانی و رفع کننده احساس تنهایی می دانند، اما همه این شرایط وقتی به وجود می آیند که شما قبل از ازدواج از نظر روحی سالم باشید. عشق و دوست داشتن برای تشکیل یک زندگی مشترک کافی است، اما برای اداره و ادامه دادن رابطه کافی نیست.

نکته  مهم این است که هر زندگی زناشویی، دارای مشکلاتی است، سعی کنید بیاموزید که چگونه مشکلات ومسایل زندگی را بر طرف نمایید.به راحتی می توانید مواردی از عشاقی را در اطرافتان پیداکنید که با عشق داغ، ازدواج را شروع کرده اند، ولی دوران این عشق، کوتاه بود و بعد از مدتی، از یکدیگر جدا شدند.

نکات مهمی در خصوص ازدواج با فردی که شکست عشقی خورده :

۱. فکرهای بیمار گونه را از سرتان بیرون کنید. این که آیا همسر یا نامزد سابق طرف مقابلتان بهتر و دوست داشتنی تر از شما بوده، شما را به جایی نمی رساند. به جای آن سعی کنید به این فکر کنید که اگر همسر قبلی فرد مورد نظرتان از شما بهتر بود، تا به حال این نامزدی یا ازدواج،  به سرانجام رسیده بود.

۲. به همسر خود زمان بدهید. این که شما به همدیگر علاقمند هستید یا همدیگر را برای زندگی انتخاب کرده اید، باعث نمی شود که همسر آینده تان شکست های زندگی قبلی اش را فراموش کند. کمی به او زمان بدهید تا با تغییرات جدید زندگی اش کنار بیاید. مطمئن باشید به مرور زمان همه این اتفاقات خواهد افتاد.

۳. گذشته را هضم کنید. نادیده گرفتن غم و ترسی که  از فکر ازدواج در دل همسر آینده شما به جا مانده، می تواند زندگی تان را سرد و محافظه کارانه کند. به او اجازه دهید با شما درد دل کند و حتی گاهی به اشتباه قضاوت کند. این صبوری بهترین هدیه ای است که می توانید به او بدهید تا به زندگی برگردد. انکار کردن گذشته فقط باعث می شود او تا آخر عمر در سوگ باقی بماند.

۴. سعی نکنید تمام یادگارهای به جا مانده از ازدواج قبلی را نابود کنید. به هر حال همسرتان الان شما را انتخاب کرده و بدون شک زندگی عاطفی گذشته، دیگر برای او معنایی ندارد. پس به جای حساسیت نشان دادن به یادگارهای زندگی قبلی، خونسرد باشید و اگر چیزی ناراحتتان می کند، با هم درباره آن صحبت کرده و تصمیم بگیرید که چطور از شر این ناراحتی خلاص یابید.

خصوصیات افرادی که شکست عشقی خورده اند:

 باید بدانیم ازدواج با افرادی که قبلا شکست عشقی خورده اند و در روابط قبلی خود هنوز التیام نیافته اند، ویژگی هایی را دارا  می باشند.در زیر به بخشی از انها اشاره می کنیم:

۱. خشم و انزجار شدیدی نسبت به معشوق قبلی خود در دل دارند، به این افراد باید با احتیاط نزدیک شد چون به علت خشم بیش از حد به نامزد قبلی خود، توانایی عشق ورزیدن به شما را نخواهند داشت. و دیگر اینکه خشم و انزجار قبلی، نهایتا بر روی شما منعکس خواهد شد و نزدیک شدن به این افراد مانند نزدیک شدن به افرادی است که تازه از یک صحنه زد و خورد جسمی بیرون آمده اند، به حدی عصبانی و غیر قابل کنترل هستند که هر رفتاری ممکن است از خود نشان دهند.

۲. هنوز نسبت به همسر قبلی خود احساس گناه می کنند و خود را مقصر می دانند، زندگی مشترک به شرطی دوام و استحکام می یابد که در آن شخص ثالثی وجود نداشته باشد. اگر نامزد شما هنوز درگیر روابط با همسر یا نامزد قبلی اش می باشد، بدانید که در روابط خطرناکی وارد شده اید و در آینده با مشکل مواجه خواهید شد.

۳.  هنوز رنجش خاطر و آزار و اذیتی که از رابطه قبلی خود دیده است، فراموش نکرده است و در شوک روحی به سر می برد، از ازدواج با افرادی که هنوز از ضربه های عاطفی قبلی در شوک روحی به سر می برند خودداری کنید، به آنها باید وقت بدهید تا خود را التیام دهند. چون اگر سریعاً در چنین رابطه ای قدم بگذارید، برای خود یک الگو و انگاره منفی انتخاب کرده اید.

لزوم مشاوره:

  در حقیقت اگر احساسات منفی بعد از اتمام رابطه به درستی مدیریت نشوند می‌توانند به مشکلات دیگری بیانجامند که افسردگی یکی از رایج ترین آن‌هاست. برای پیشگیری از  این مشکل لازم است که با یک مشاور یا روانشناس، در ارتباط باشید و روش‌های مقابله با احساسات منفی و بحران‌های روحی را بیاموزید. امروزه روش‌های بسیار کارآمدی برای کنترل هیجانات منفی به کار می‌رود که به افراد کمک می‌کند از پس مشکلات و بحران‌های زندگی خود،  برآیند. شکست عشقی یا صدمات روحی می‌تواند مانعی برای یک رابطه جدید باشد، مگر اینکه مشکلات ناخودآگاه خود را شناسایی و حل کرده و رابطه‌ای سالم بسازید.

در صورتیکه در موردمطلب ازدواج با فردی که قبلا شکست عشقی خورده سوالاتی دارید و یا می خواهید اطلاعات کامل تری در این باره به دست بیاورید، از طریق شماره های زیر با روانشناسان ما در دپارتمان نوا مشاور تماس حاصل نمایید.


شماره تماس نوا مشاور

  • تفاوت زندگی مشترک بادوستی های عاشقانه چیست؟
  • چگونه بعد از شکست عشقی به زندگی خود ادامه بدهم؟
  • چگونه به همسرم اعتماد کنم؟

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

ازدواج با کسی که شکست عشقی خورده|نشانه های فرد شکست خورده

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

1 دیدگاه دربارهٔ «ازدواج با کسی که شکست عشقی خورده|نشانه های فرد شکست خورده»

  1. سلام،من با خانمی ازدواج کرده ام که قبلا با شخص دیگری نامزد کرده بود،بعدا مطلع شدم،خواستم میزان روابطشان را به من بگوید،حرفهای صد و نقیض زد،و گفت که فقط به خواستگاری آمدند،و بعد از جواب بلی،بردرش مرد؛و با زن برادرش ازدواج کرد؛با گذشت سی سال از زندگیمان احساس می کنم که همانطور که مورد را پنهان کرده؛به من دروغ هم گفته است؛با دروغش نمیتوانم کنار بیایم،چون نامزد شدنش برایم مهم نیست،هر کسی میتوان چنین سر نوشتی داشته باشد،ولی نمیتوانم با پنهانکاری و دروغش کنار بیایم؛به مادرم؛به برادرانم بدبین هست،آیا این بد بینیها میتواند به گذشته اش مربوط باشد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره