ازدواج با فرد افسرده چگونه ممکن است؟درمان فرد افسرده

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

ازدواج با فرد افسرده چگونه ممکن است؟درمان فرد افسرده

آیا شما پس از ازدواج متوجه نشانه های افسردگی در همسرتان شده اید؟و یا علائم افسردگی را در نامزد خود کشف کرده اید؟

پس واضح است که نمی توانید با این حدس و گمان ها، تشکیل زندگی دهید.ازدواج با شخص افسرده می تواند تمام ابعاد زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. پس بهتر است با شناخت کافی از علائم افسردگی، آن را به موقع تشخیص دهید.چه در دوران آشنایی و نامزدی و چه در طول زندگی زناشویی! ازدواج با افراد افسرده چالش های بسیاری را در زندگی ایجاد می کند.میزان آسیبی که این بیماری روانی به زندگی مشترکتان وارد می کند، ارتباط مستقیمی با میزان افسردگی در فرد دارد. در این راستا بهتر است بدانید.

 

 

تشخیص افسردگی با چند راهکار ساده

اختلال افسردگی همچون اختلال اضطراب و وسواس، قابل کنترل و درمان پذیر است فقط کافیست آن را بموقع تشخیص دهیم.تشخیص بموقع افسردگی، اصلی ترین کمک شما به همسر و خودتان است.افسردگی نوعی اختلال روانشناختی پنهان است که نباید آن را با غم و اندوه زودگذر اشتباه گرفت. چرا که این بیماری، برخلاف اندوه موقتی که از یک حادثه ناگوار به وجود آمده، به راحتی دگرگون نمی شود.افسردگی با تاثیرات مخربی که بر روی فعالیت ها روزمره و حتی فیزیک بدن می گذرد، قابل تشخیص است.چندین نشانه رایج برای اطمینان از افسردگی وجود دارد. در صورتیکه نامزد و یا همسرتان بیش از نیمی از این علائم را در طول دو هفته از یک ماه داشت، می بایست به وجود افسردگی در او شک کرد.

  • نداشتن انرژی برای انجام کارهای ساده و روتین
  • بی اشتهایی و یا بیش از حد غذا خوردن
  • اختلال در خواب
  • یاس و ناامیدی به همراه احساس درماندگی و بیچارگی
  • عدم تمرکز در یادگیری و آموزش
  • منفی نگری و یا حس تردید و دودلی در تصمیم گیری ها
  • مصرف بیش از حد سیگار، مشروب و…
  • کاهش میل جنسی و تمایلات عاطفی
  • زودرنجی و حساسیت بیش از حد
  • خشم، عصبانیت و پرخاش نسبت به مسائل کوچک

و در یک نگاه کلی هرگونه نشانه ای که به غم و اندوه سنگین منتهی می شود. توجه داشته باشید که در صورت کشف این علائم در نامزد خود، تصمیم ازدواج با افراد افسرده را کنار گذاشته و بفکر درمان عزیز خود باشید.

به او چه کمکی می توانم بکنم؟

امروزه با وجود پیشرفت متدهای درمانی اختلال افسردگی، علت این بیماری دقیقا مشخص نشده است. اما آنچه که تحمل این بیماری را برای فرد افسرده و اطرافیان او راحت می کند، درک و آگاهی خانواده پیرامون این بیماریست.همانطور که گفته شد، بهترین کمکی که شما می توانید به او کنید، تشخیص افسردگی و درک شرایط و بیماری اوست.

دستورالعمل های بسیاری در این زمینه وجود دارد که می تواند شما را در این امر یاری کند.

  • اطلاعات خود را پیرامون بیماری بالا ببرید: برای ازدواج با فرد افسرده، لازم است که از افسردگی بیشتر بدانید. گاهی بر اثر عدم آگاهی اطرافیان از ویژگی های این اختلال، از رفتار فرد افسرده، سوء برداشت می شود. بخصوص در اوایل آشنایی و یا ازدواج با شخص افسرده که شناخت کافی پیرامون او وجود ندارد.
  • به او امید به زندگی دهید: درست زمانیکه همسرتان غرق در افسردگی است و هیچ راه بازگشتی برای خود نمی بیند، نقش شما جدی تر می شود. او به امید و حمایت شما محتاج است.
  • او را از بیماری خود مطلع کنید: البته این بدین معنا نیست که صراحتا این موضوع را به او منتقل کنید. بلکه می توانید از او بخواهید به علت کاهش انرژی روزمره اش و یا اختلالات مربوط به خواب و اشتهای او، به پزشک مراجعه کند. هنر شما در بیان صحیح این مسئله است. طوریکه در برابر این خواسته گارد نگیرد و سرباز نزند. همچنین بهتر است در زمان مراجعه به پزشک، همراه او باشید.
  • صبور باشید: آنچه که بیش از هرچیز اهمیت دارد، صبر و شکیبایی شما در برابر فرد افسرده است. اگرچه ازدواج با افراد افسرده، شما را نیز خسته و رنجور می سازد. اما فراموش نکنید که این بیماری قابل درمان است و روزهای خوش زندگی دوباره باز می گردند. صبر نتایج قدرتمندی بجای می گذارد و در پی خود، امید را به ارمغان می آورد. کافیست به او نشان دهید با وجود سختی های این راه، همواره در کنار او خواهید ماند.

 

کدام کار ها را انجام ندهیم؟

فرد افسرده، دور انداختی نیست.اگر با او ازدواج کرده اید، با اتکا به روش های علمی و عشق و علاقه ای که در وجود خود دارید، می توانید غول افسردگی و انزوا را شکست دهید.در این بین در کنار کارهایی که باید انجام دهید، برخی کارها هستند که انجام ندادن آنان، در تسریع روند درمانی کمک شایانی می کند.

  1. با او بحث نکنید:
    فرد افسرده، احساساتی و زودرنج است. برداشت های نادرست او از مسائل کوچک موجب می شود تا غیرمنصفانه و عجولانه برخورد کند. در این مواقع با او بحث نکنید و سعی در قانع نمودن او نکنید.
  2. قضاوت نکنید:
    تصور اینکه افراد افسرده آدم های ناتوان و ضعیف هستند، موجب شده تا یک برچسب اجتماعی نادرست به فرد افسرده زده شود. شما با گفتن حرف هایی همچون “دیدگاهت رو عوض کن و نیمه پر لیوان رو نگاه کن” و یا “از اتاقت بیرون بیا و برو تو اجتماع تا طرز تفکرت عوضه شه” این تصور را ایجاد می کنید که فرد توانایی کنترل احساسات خود را دارد اما خودش انتخاب کرده که افسرده باشد! مسلما این جملات غیر منصفانه و غیر احساسی، افسردگی او را تشدید می سازد.
  3. شما همسر او هستید نه درمانگرش!
    دقت داشته باشید که ازدواج با شخص افسرده شما را از نقش اصلی خود خارج نکند. در برخی موارد یکی از زوجین تصمیم می گیرد تا با مراعات و فداکاری بیش از حد، همسر خود را درمان کند. حال آنکه شما از عهده درمان موثر بر نمی آیید. در قدم اول می بایست او را به یک درمانگر متخصص معرفی کنید. سپس با ابراز عشق، علاقه، دلسوزی و حمایت خود، روند درمان را سرعت ببخشید.
  4. سختگیری جواب نمی دهد!
    اگر تصور می کنید با سخت گیری های افراطی، نصیحت های پی در پی و رویکردی خشک و جدی می توانید او را درمان کنید، سخت در اشتباهید. در برخی موارد اعضای خانواده سعی در اتمام حجبتبا فرد افسرده می کنند و به او می گویند” اگر از فکر افسردگی بیرون نیایی، ما تو را ترک می کنیم”. پرواضح است که اینگونه رفتارها در کنار نصحیت های بیجا و افراطی، افسردگی را تشدید می کند.

آیا با فرد افسرده ازدواج کنیم؟

حال که با علائم افسردگی و تاثیرات آن بر زندگی زناشویی آشنا شده ایم، مهمترین سوال این است که ازدواج با افرد افسرده عقلانی است؟ باید توجه داشته باشید که ازدواج و انتخاب همسر، یک تصمیم مادام العمر است.یکی از مهمترین شرایط برای دستیابی به یک ازدواج موفق، سلامت روانی زوجین است.اختلال های روانی، زمانی که پنهان و یا کتمان شوند، مشکلات زیادی را در پیوند زوجین ایجاد می کنند. لذا در اینصورت یا باید از ازدواج با شخص افسرده خودداری نمود و یا آن را در یک مسیر درست و علمی هدایت کرد.برای آنکه در ازدواج خود به یک نتیجه خوشایند برسید و اشتباه نکنید، از مشاوره پیش از ازدواج، بهره ببرید.شما در حین یک گفتگوی علمی، شناخت بیشتری نسبت به خود، فرد مورد نظر و ازدواج پیدا می کنید.

مشاور، تمام آنچه که از طرز فکر و تحلیل های فرد موردنظر دیده نمی شود، می بیند

پیامدهای ازدواج با فرد افسرده

افسردگی که امروزه از آن بعنوان سرماخوردگی روانی نیز یاد می شود، یک اختلال گذار ودرمان پذیر است.این بیماری نمی تواند مانع ازدواج شود. اما ازدواج با افراد افسرده می بایست با تفکر و تعمق بیشتری صورت گیرد.از مهمترین پیامدهای منفی اینگونه ازدواج ها، انتقال و ارث بیماری افسردگی به فرزندان است.توصیه می کنیم پیش از ازدواج با انسان های افسرده، تمام جوانب کار را در نظیر بگیرید. مراجعه به جلسه های مشاوره ازدواج می تواند از پیامدهای منفی اینگونه ازدواج ها بکاهد.

 

نتیجه گیری

ازدواج با شخص افسرده ممکن است به سرعت شما را خسته و ملول کند.اغلب افراد در این زمان، احساس تنهایی  می کنند. آنان خود را بی پشت و پناه می بینند و اغلب خود را بخاطر این انتخاب سرزنش می کنند. تا آنجا که گاهی فرد تصمیم به جدایی و ترک رابطه می گیرد. چرا که همسر، توانایی لازم برای انجام وظایف زناشویی را نیز ندارد.شرایط شما قابل درک است. اما خوشبختانه این اختلال درمان پذیر است.شما می توانید با طی نمودن روند درمانی، همسر شوخ طبع و سرزنده خود را دوباره بدست آورید. اما اگر در شرف ازدواج با یک فرد منزوی و افسرده هستید، پیش از ازدواج، این مشکل را برطرف کنید.در اینصورت می توانید زندگی زناشویی خود را برپایه های امید و انگیزه بنا کنید. فراموش نکنید که امید برای فرد افسرده ای که هیچ حامی و پشتیبانی ندارد، یک امر دست نیافتنی است. پس امیدوار باشید!

در صورتی که در مورد افراد افسرده و مخصوصا ازدواج با شخص افسرده سوالاتی دارید و یا می خواهید اطلاعات کامل تری در این باره به دست بیاورید،با مشاورین ما در نوامشاور تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

ازدواج با فرد افسرده چگونه ممکن است؟درمان فرد افسرده

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

2 دیدگاه دربارهٔ «ازدواج با فرد افسرده چگونه ممکن است؟درمان فرد افسرده»

  1. نسیم از تبریز

    آیا ازدواج با پسر کم سن تر و افسرده که قبلا” شکست عشقی هم خورده و بسیار اصرار با ازدواج با دختر ده سال بالاتر از خودشو داره و ادعا میکنه عاشق شده درسته؟

    1. باسلام در بحث ازدواج موارد ی از جمله تیپ شخصیتی ، ملاکهاو غیره باید بررسی شود شرایط سنی مناسب یکی از ملاکهای ازدواج می باشد که بزرگتر بودن دختر معمولا چون باعث مشکلاتی در اینده می شود توصیه نمی شود در مورد افسردگی ایشان آیا تشخیص روانشناس وروانپزشک بوده است؟؟؟ در صورت جواب بله تا زمانی که درمان نشود شرایط ایشان برای ازدواج مناسب نمی باشد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره