فقط با چندنشانه بفهمیدخواستگارتان خسیس است یا نه؟

چگونه بفهمیم خواستگارمان خسیس است

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

فقط با چندنشانه بفهمیدخواستگارتان خسیس است یا نه؟

خساست، یک ویژگی ناپسند است که در برابر سخاوت قرار می گیرد. برخلاف یک انسان سخاوتمند که به راحتی می بخشد، فرد خسیس برای پرداخت پول و یا قرض دادن آن، به سختی می افتد. از آنجا که انسان خسیس شاد زندگی نمی کنند، می تواند زندگی همسر خود را نیز تحت شعاع قرار دهد. لذا بهتر است قبل از ازدواج در مورد خساست همسرمان نیز تحقیق کنیم. اما چگونه بفهمیم خواستگارمان خسیس است یا نه؟

چگونه بفهمیم خواستگارمان خسیس است

خسیس یا صرفه جو؟

نکته مهم درباره شناسایی خواستگار خسیس، تعریف افراد از خساست و تفاوت آن با صرفه جویی است. اگرچه تعریف افراد از این دو خصیصه اخلاقی متفاوت است. در یک نگاه کلی می توان گفت افراد صرفه جو، از وسایل و امکانات خود به نحو احسن استفاده می کنند، اما در صورت لزوم به تعویض، کاملا دست و دلبازند. اما انسان خسیس، بدون توجه به ضرورت ها و لزوم مخارج، در برابر هر هزینه ای مقاومت می کند.

اینگونه افراد برای نگهداری مقدار کمی پول، مقدار زیادی انرژی هدر می دهند. عموما افراد خسیس به انسان های خشک و بی عاطفه شناخته می شوند که پولشان به جانشان بسته شده است. ویژگی های اخلاقی افراد خسیس به افراد وسواسی بسیار نزدیک است و زندگی و معاضرت با آنان، از عهده هر کسی برنمی آید.

لذا در قدم اول، مرزهای خساست و صرفه جویی را برای خود تعریف کنید تا در اثر تفاوت های فرهنگی و تربیتی خانواده ها، فرد را به اشتباه خسیس و یا صرفه جو قلمداد نکنید.

کشف خساست در مردان، با چند راهکار ساده

برای اینکه بدانیم خواستگارمان خسیس است یا نه، بهتر است ویژگی افراد خسیس را بشناسیم. انتخاب یک انسان خسیس برای زندگی مشترک، شاید در ماه های اول معاشرت آزاردهنده نباشد، اما تکرار این رفتارها در طول زندگی، خیلی زود شریک زندگی را خسته و کلافه می کند.

مسلما ازدواج با افراد خسیس، فرد را در معرض کشمکش های مدوام به خاطر پول قرار می دهد و او را از زندگی مشترک، دلزده می کند و مانع داشتن یک ازدواج موفق میشود.

در این زمینه چند راهکار ساده و روتین وجود دارد، که می تواند خساست را در مردان نمایان سازد.

  • ملاقات های کم هزینه:

    اغلب مردان خسیس، از قرار گذاشتن در رستوران، کافه و مکان های پر هزینه، فرار می کنند. لذا اولین نشانه، قرار ملاقات در پارک، کوه و حتی کوچه خیابان است. آن ها ارزانترین رستوران های شهر را می شناسند و حاضر نیستند آنجا را رها کرده و مکان های تفریحی جدید را امتحان کنند.

  • شعار های تکراری:
    افرادی که در قرار هایشان مدام از جملاتی نظیر “من میل ندارم و یا قبل از آمدن به قرار غذا خورده ام و سیر هستم“، استفاده می کنند تا شما را نیز از سفارش دادن منصرف کنند. غذا خوردن در کنار نامزد و همسر آینده، بسیار دلنشین است. لذا اگر نامزدتان زیر باز غذا خوردن در رستوران نمی رود، مطمئن شوید او خسیس است.
  • برابری زن و مرد در پرداخت صورت حساب:
    زمانیکه به یک قرار ملاقات دعوت شده اید، مسلما پرداخت هزینه ها به عهده شما نخواهد بود. اگر نامزدتان درست در زمان پرداخت صورت حساب به یاد تساوی حقوق زن و مرد افتاد، بدون شک خسیس است. شما می توانید به حکم ادب در پرداخت صورت حساب تعارف کنید اما منتظر قبول این تعارف نباشید.
  • کیف پولم را جا گذاشته ام!

  • فراموش کردن مکرر کیف پول، نشانه بارز خساست مرد است. این اتفاق در صورتیکه سهوا و تنها برای یکبار رخ دهد، می تواند قابل توجیه باشد. اما تکرار اینگونه فراموش کاری ها در آینده کار دستتان می دهد.
  • نگهبان اشیاء بی ارزش:
    اگر در مجموعه وسایل نامزدتان، بی شمار وسایل بدرد نخور و زوار دررفته یافتید، می توانید به خساست او شک کنید. چرا که افراد خسیس به علت ترس از فقر و مشکلات مالی، نمی توانند یک زندگی عادی و بدون نگرانی را تجربه کنند. نگهداری هر شی با ارزش و بی ارزش و مراقبت از آنان، می تواند در آینده شما را با حجم انبوهی از آشغال های بی ارزش روبرو کرده، خسته و کلافه کند.
  • روابط بسیار محدود:
    افراد خسیس خود را در موقعیت های مختلف اجتماعی قرار نمی دهند. آن ها از ترس پول خرج کردن، روابط دوستانه و حتی فامیلی خود را محدود می کند. اگر از آن دسته بانوانی هستید که روابط گسترده و پر رفت وآمد را دوست دارید، بهتر است بدانید با هیچ معجزه ای نمی توانید در کنار افراد خسیس دوام بیاورید.
  • تاکسی ممنوع!
    در پاسخ به اینکه چگونه بفهمیم خواستگارمان خسیس است یا نه، بهتر است با نحوه رفت و آمد او آشنا شوید. افراد خسیس، می توانند درباره فواید پیاده روی های طولانی مدت، ساعت ها صحبت کنند. البته پیاده روی می تواند لحظات خوشی را رقم زند اما تکرار این کار، می بایست شما را نسبت به دست و دلبازی خواستگارتان، به شک بیندازد.
  • پوشش کهنه و تکراری:
    مردان خسیس از خرید برای خود سر باز می زنند. کمد لباس آنان پر از لباس های قدیمی و رنگ و رو رفته است. مسلما او در آینده از شما توقع همینگونه پوشش ها را دارد.

ازدواج با خواستگار خسیس، صحیح است؟

انسان خسیس، زندگی شاد و مهیجی ندارد. او همه چیز را مجانی و یا با کمترین هزینه ها می خواهد. توجه به کیفیت زندگی زوجین، اولین گام برای شناخت خساست و سخاوت خواستگار است. هم کفو بودن اقتصادی دختر و پسر، می تواند توقعات مالی و سبک زندگی آنان را همسان سازد.

با اینحال، اغلب دختران دم بخت، از ازدواج با یک انسان خسیس، بیزارند. لذا مدت ها با خود کلنجار می روند که چگونه بفهمیم خواستگارمان خسیس است. بهتر است بدانید شناخت یک خواستگار خسیس، کار سختی نیست. چرا که مردهای خسیس با چند نشانه آشکار و تکراری خود را معرفی می کنند.

در آخر باید یادآوری کرد که در انتخاب همسر خود به معیارهای همسر مناسب توجه کنید تا فرد اقتصادی را با فرد خسیس اشتباه نگیرید. خساست و بخل، از جمله ویژگی های منفی برای انسان است اما ولخرجی های بی حد و مرز نیز می تواند مشکلات بسیاری را رقم بزند.
وضعیت اقتصادی پسر را در نظر بگیرید و بر اساس آن، میزان خساست او را تخمین بزنید.

بدون شک پسری که در وضعیت اقتصادی مطلوبی بسر نمی برد نمی تواند خواسته های مالی شما را برطرف سازد و این موضوع دلیلی بر خساست او نیست.

کافیست مطمئن شوید از داشته های خود دریغ نمی کند و آنچه که دارد را صادقانه با شما شریک می شود.

شماره تماس نوا مشاور

  • چگونه بفهیم خواستگارمان مذهبی است؟
  • تست تشخیص خسیس بودن چیست؟
  • خواستگار بد دل را چطور بشناسیم؟
  • ازدواجی سنتی بهتر است یا امروزی؟
  • چگونه خواستگار خود را آزمایش کنیم؟
  • در جلسه خواستگاری، چه بگوییم؟

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

فقط با چندنشانه بفهمیدخواستگارتان خسیس است یا نه؟

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره