مشاوره خانواده تلفنی

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

مشاوره خانواده تلفنی

خانواده کوچک ترین اجتماعی است که در آن هر یک از اعضا نقش خود را دارند.
این اجتماع کوچک که مهم ترین اتفاقات و ارتباطات در آن شکل می گیرد، تاثیری چشم گیر بر جامعه دارد. با این حال استرس ها، تنش ها، موقعیت های دشوار و درگیری های خانوادگی در اکثریت آن ها اتفاق می افتد.

در این شرایط اعضای خانواده لازم است به کمک مشاور یکدیگر را درک کرده و به عنوان واحدی مستقل از پس مشکلات درونی و بیرونی برآیند.

مشاورین خانواده نقش موثری در حفظ و رشد این کانون داشته و بهترین راهنمای شما هستند. در این مقاله با اهمیت مشاوره خانواده و مزایای آن بیشتر آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

چرا باید از مشاوره خانواده کمک بگیریم؟

مزایای مشاوره خانواده

مشاوره تاثیری در حل اختلافات زناشویی دارد؟

مشاوره تلفنی خانواده چه نقشی دارد؟

جمع بندی

اهمیت مشاوره خانواده

خانواده ها ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به مشاوره خانواده تلفنی یا حضوری داشته باشند.
در واقع سالم نگه داشتن این اجتماع کوچک به عنوان واحدی مستقل به سلامت تک تک اعضا و جامعه کمک می کند.

جلسات مشاوره خانواده با هدف ارتقا شخصیت و شناخت بیشتر اعضای خانواده دنبال می شود. این جلسات به اعضای خانواده کمک می کند چالش های درونی را درک کرده و راه حل قطعی برطرف کردن آن ها را بیاموزند.
جلسات مشاوره، اعضای خانواده را قوی تر کرده و مشکلاتی همچون اعتیاد، اختلالات رفتاری، مشکلات ارتباط بین اعضا و سایر مسائل را به صورت دقیق بررسی می کند.

از طرفی دیگر عوامل استرس زا در زندگی مدرن که پیچیدگی های خاص خود را دارد، نسبت به گذشته بیشتر شده است.
اضطراب هایی که والدین هنگام بزرگ شدن کودک خود دارند، تنش هایی که کودک در خانه با آن مواجه می شود و نحوه ارتباط اعضا با یکدیگر همگی بر این واحد مستقل تاثیر می گذارد.

زمانی که هسته درونی اجتماع کوچک خانواده دچار چالش ها و مشکلات مختلفی شود، آسیب پذیری افراد در محیط بیرون بیشتر شده و مسائل جدیدی وارد فضای خانه خواهد شد.

تا زمانی که همه اعضای خانواده نحوه برخورد با مشکلات درونی و حل آن ها را یاد نگیرند، مشکلات خانه برطرف نمی شود. اینجاست که مشاوره خانواده از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد شد.

مشاوره خانواده چه مزایایی دارد؟

در جلسات مشاوره خانواده تلفنی یا حضوری، خانواده یک کل در نظر گرفته می شود.
در واقع می توان خانواده را مانند یک سیستم رایانه ای تصور کرد که هرکدام از اعضا نقشی حیاتی در عملکرد صحیح سیستم دارند. زمانی که مشکلات درونی یا بیرونی یکی از اعضا را تحت تاثیر قرار دهد، خانواده به عنوان یک کل نمی تواند سالم باقی بماند.

بنابراین جلسات مشاوره خانواده اهمیت بسیاری دارد. در واقع در این جلسات تک تک اعضا به صورت مستقل بررسی می شوند و مشکلات به صورت یک کل واحد در نظر گرفته می شود.

مهم ترین مسئله ای که خانواده ها را با مشکل مواجه می کند، نداشتن مهارت ارتباط و درک یکدیگر است.

عدم درک انتظارات و نیازهای اعضای مختلف خانواده مشکلات زندگی را پر رنگ تر کرده و چالش ها را گسترده تر می کند. این مشکل به خصوص در زوجینی که به تازگی ازدواج کردند یا خانواده هایی که فرزند نوجوان دارند بیشتر است.

نداشتن مهارت ارتباط و عدم شناخت کافی نقش اعضا در خانواده، سلامت این سیستم را تهدید می کند. در نتیجه می توان از مزایای جلسات مشاوره بهره برد.
حضور در جلسات مشاوره یا استفاده از خدمات مشاوره تلفنی خانواده به شما کمک می کند زندگی مشترک و خانواده را از جوانب مختلفی بسنجید.

یادگیری نحوه ارتباط با اعضای خانواده و درک نیازها با توجه به جایگاه و شرایط مختلف، موضوعی است که در جلسات مشاوره به آن می پردازند.
علاوه بر این چالش های رایج مانند اعتیاد، اختلالات رفتاری، مشکلات مدرسه، درگیری های خانوادگی و تمام مسائل مربوط به خانه بررسی شده و راهکارهای عملی ارائه خواهد شد.

مشاوره اختلافات زناشویی

اختلافات زناشویی از رایج ترین مسائلی است که بیشترین شکایات را در جلسات مشاوره خانواده به خود اختصاص می دهد.
درگیری های کوچک و بزرگ زوجین چالش های بسیاری را در برابر آن ها قرار می دهد که به تنهایی نمی توانند از پس آن برآیند.

در واقع حل مشاجره و درگیری های زناشویی زمانی امکان پذیر خواهد بود که اختلافات ریشه یابی شود. در جلسات مشاوره اختلافات زناشویی، زوجین به درک عمیق تری از خود و شریک زندگی شان دست یافته و در برابر مشکلات خارجی مقاوم تر می شوند.
علاوه بر این زوجین یاد می گیرند چگونه توقعات خود را بیان کرده و دلخوری ها را برطرف کنند.

مشاوره اختلافات زناشویی به شما کمک می کند ارتباطی سازنده با همسر خود داشته و با ارتقا شخصیت و پیشرفت درونی خود، حانواده سالم تری را تجربه کنید. زمانی که اختلافات ریشه یابی شده و راهکارهای مشاوره ارائه شود، آرامش به خانه و زندگی مشترک شما باز خواهد گشت.

مشاوره خانواده تلفنی

در دنیای پر سرعت امروزه که افراد نمی توانند مسافت های طولانی را برای حضور در جلسات مشاوره طی کنند، مشاوره تلفنی خانواده خدمت جدیدی است که افراد به راحتی آن را دنبال کنند.
در مشاوره خانواده تلفنی، مشاور اگر لازم باشد با تک تک اعضای خانواده صحبت کرده و مشکلات را از راه دور بررسی می کند.

این خدمات برای افرادی که به هر دلیلی امکان حضور در جلسات مشاوره را ندارند بسیار مناسب است.
به عنوان مثال در شرایطی که مسائل خانوادگی تهدید بزرگی محسوب شده و فرد نمی تواند برای حضور در جلسات از خانه خارج شود، مشاوره تلفنی خانواده به او کمک خواهد کرد.

در مشاوره تلفنی همانند مشاوره حضوری، مشاورین مشکلات شما را با دقت بررسی کرده و با توجه به شرایط زندگی راهکارهای عملی را در اختیار شما قرار می دهند.

کلام آخر

مشاوره خانواده تلفنی یا حضوری به اعضای خانواده کمک می کند بهتر ارتباط برقرار کرده و برای حل چالش های درون خانوادگی روش های جدیدی بیاموزند.

شاید جلسات مشاوره مشکل اساسی شما را از بین نبرد اما با پیشرفت شخصیتی و شناخت بیشتر مسائل، به شما کمک می کند راهکارهای بهتری برای حل مشکلات پیدا کنید.
البته فراموش نکنید مشاور معجره گر نیست و تاثیر جلسات مشاوره را بعد از پیگیری های منظم خواهید دید.

شماره

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

مشاوره خانواده تلفنی

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره