سرکوب میل جنسی چه عوارضی دارد و دلایلش چیست؟

سرکوب میل جنسی چه عوارضی دارد

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

سرکوب میل جنسی چه عوارضی دارد و دلایلش چیست؟

 

حل مشکلات و راه های زندگی شاد و بدون دغدغه را از ما بخواهید.

مشاوره تلفنی و حضوری خانواده “الو سلام مشاور”

٠٠ ١٢ ٦٦٠٨ ٠٢١

با بهره گیری از مشاوره خانواده و جنسی، زندگی جدید خود را آغاز کنید.

پس با این شماره با مشاوران ما در ارتباط باشید.

۹۲ ۱۸ ۱۲۳ ۰۹۲۲

سرکوب میل جنسی چه عوارضی دارد ؟

 داشتن میل جنسی و رابطه زناشویی، یکی از عوامل موثر در استحکام پیوند زن و شوهر است. در واقع وجود میل در انسان، موجب بروز فشار جسمی و روانی شده و او را به سمت ارضای آن سوق می دهد. سپس لذت ناشی از ارضای میل باعث پایان فشارهای روحی و جسمی خواهد شد.
ارضا یا سرکوب میل جنسی نیز مباحث زیادی را به همراه دارد. اما نکته‌ای که مهم است، عوارض ناشی از سرکوب آن می باشد که زندگی انسان را تحت الشعاع قرار می دهد. برای پاسخ به این سوال که سرکوب میل جنسی چه عوارضی دارد باید تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

سرکوب میل جنسی چه عوارضی دارد

 سرکوب میل جنسی، درست یا غلط؟

جدای از فلسفه های مختلف دینی یا غیر دینی راجع به میل جنسی و سرکوب یا عدم سرکوب آن، باید بدانید که میل جنسی نیازی است که به صورت طبیعی در انسان وجود دارد و در حالت عادی، عدم ارضا یا فقدان آن، مشکلات زیادی را می‌تواند به همراه داشته باشد. همچنین نیاز جنسی باعث تداوم نسل بشریت و استحکام روابط میان زن و مرد شده است.

عموماً در ادیان الهی، روابط‌ جنسی نامشروع، مورد خشم و غضب قرار گرفته و از این رو تا زمان ازدواج، با سرکوب میل جنسی، از بی عفتی و گناه جلوگیری به عمل می آید. اما همانطور که توضیح داده شد، در این مبحث تنها به عوارض ناشی از سرکوب میل جنسی به خصوص در درازمدت خواهیم پرداخت و فعلاً به مباحث دینی و فلسفی آن نمی پردازیم.

همچنین پیشنهاد میکنیم بعد از این مقالا با مقالات دیگر ما مانند مشاوره جنسی و آموزش روابط زناشویی همراه باشید.

 سرکوب میل جنسی و عوارض آن

 رابطه زناشویی موفق و تداوم آن، در صورت وجود میل جنسی و عشق و علاقه میان زن و شوهر امکان پذیر است. اما چنانچه این میل سرکوب شود، علاوه بر آنکه اثرات مخربی روی زندگی زناشویی می‌گذارد، موجب بروز مشکلات جسمی و روحی نیز خواهد شد.

 رابطه جنسی منظم باعث سلامتی جسمی و روحی شده و عمر را طولانی تر می کند. میزان رابطه جنسی در هر فرد با توجه به سن و توانایی جسمانی او متفاوت است.

 سرکوب تمایلات جنسی در صورت سلامتی فرد، تغییرات و مشکلاتی را برای او به همراه خواهد داشت. با سرکوب میل جنسی ممکن است دو حالت در افراد ایجاد شود:

 یا موجب بی میلی و کاهش نیاز جنسی شده و یا بر عکس تمایلات جنسی را تشدید خواهد کرد. اما در حالت کلی سرکوب میل جنسی عوارض زیر را به دنبال دارد برای مثال:

 احساس افسردگی، استرس و عصبانیت

 در هنگام رابطه جنسی، هورمون اوکسی توسین و آندورفین در بدن انسان ترشح می شود. این دو هورمون موجب شادی و احساس لذت و رضایت می گردند و به این ترتیب تاثیر مثبتی بر سلامتی روحی فرد خواهند گذاشت. عدم برقراری رابطه جنسی به خصوص در مدت طولانی باعث کاهش میزان این هورمون ها در بدن و افزایش استرس و گاها عدم اعتماد به نفس و عصبانیت می شود.

 از طرفی با این که بروز افسردگی رابطه مستقیمی با عدم رابطه جنسی ندارد، اما به علت تاثیر عوامل دیگر بر اثر نبود رابطه جنسی در زندگی افراد، احتمال بروز افسردگی نیز بیشتر خواهد شد.

 عدم رابطه جنسی و تأثیر آن بر دستگاه تناسلی بانوان

  سرکوب میل جنسی و عدم رابطه زناشویی در زنان، منجر به تضعیف و دردناک شدن دیواره واژن شده و به علت عدم تولید هورمون استروژن ناشی از نبود رابطه جنسی، خشکی بافت واژن و کم شدن ترشحات آن ایجاد خواهد شد که خود عوارض دیگری برای سلامت جسمی بانوان به همراه دارد.

 عدم میل جنسی و پریود های دردناک

 از دیگر تاثیرات نداشتن رابطه جنسی برای بانوان، گرفتگی عضلات و دردهای زمان قاعدگی است. در رابطه جنسی، ارگاسم باعث تسریع گردش خون و کاهش دردهای زمان قاعدگی می شود. همچنین افزایش میزان اندورفین نیز به این مسئله کمک شایانی خواهد کرد.

 عدم رابطه جنسی و عملکرد ضعیف مغز

در برخی از پژوهش های اخیر، مشخص شده است که رابطه جنسی، تاثیر مثبتی بر عملکرد و رشد سلول‌های مغزی دارد. گرچه این مسئله هنوز اثبات نشده اما به این معناست که رابطه جنسی سالم و منظم روی سلامتی افراد تاثیر گذار است.

 عدم رابطه جنسی و افزایش سرطان پروستات

 مردانی که رابطه جنسی منظمی دارند و به ارضای جنسی می رسند، حدود ۲۰ درصد کمتر از دیگران به سرطان پروستات مبتلا می شوند.

 عدم رابطه جنسی، ابتلا به سرماخوردگی را افزایش می‌دهد

 رابطه جنسی منظم موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و میزان ایمونوگلوبولین های A را در بدن افزایش می دهد. این میزان در مقایسه با افرادی که میل جنسی خود را سرکوب کرده و رابطه زناشویی ندارند، ۳۰ درصد بیشتر است و به این ترتیب احتمال بیماری در آنها نیز کمتر خواهد شد.

 

آیا سرکوب میل جنسی عوارضی دارد؟’
بله، در افراد مختلف عوارض آن متفاوت می باشد و ممکن است در برخی افراد چندانی نداشته باشد.

عوارض سرکوب میل جنسی چیست؟
به طور کلی می توان گفت که عوارض سرکوب میل جنسی عبارتند از: احساس افسردگی، استرس، عصبانیت و …

آیا می توان از عوارض سرکوب میل جنسی جلوگیری کرد؟
پاسخ این مورد با توجه به هر فرد متفاوت می باشد. در برخی افراد میتوان از عوارض سرکوب میل جنسی جلوگیری کرد و در برخی افراد خیر.
آیا سرکوب میل جنسی درست است؟
جدای از فلسفه های مختلف دینی یا غیر دینی راجع به میل جنسی و سرکوب یا عدم سرکوب آن، باید بدانید که میل جنسی نیازی است که به صورت طبیعی در انسان وجود دارد و در حالت عادی، عدم ارضا یا فقدان آن، مشکلات زیادی را می‌تواند به همراه داشته باشد.

 

بروز نعوظ ناقص در سرکوب کاهش میل جنسی

 رابطه جنسی منظم و سالم، آلت تناسلی مردان را به خصوص برای سنین بالاتر، تقویت کرده و از نعوظ  ناقص جلوگیری می کند.

 با توجه به موارد فوق، در پاسخ به این سوال که سرکوب میل جنسی چه عوارضی دارد ؟ باید اظهار داشت که این مسئله علاوه بر مشکلات متعدد روحی، مشکلات جسمی نیز ایجاد کرده و پیوند زناشویی را سست خواهد نمود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و بهره گیری از انواع مشاوره خانواده، جنسی و… می‌توانید با مشاورین مرکز نوا مشاور تماس حاصل نمایید.


شماره تماس نوا مشاور

  •  چگونه میل جنسی خود را افزایش دهیم؟
  •  علت کاهش ناگهانی میل جنسی چیست؟
  •  برای استحکام رابطه زناشویی چه راهکارهایی وجود دارد؟

 منابع: ستاره، سلامت نیوز

 

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

سرکوب میل جنسی چه عوارضی دارد و دلایلش چیست؟

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

60 دیدگاه دربارهٔ «سرکوب میل جنسی چه عوارضی دارد و دلایلش چیست؟»

  1. انشالله شرایط برای همه ی دوستان برای ازدواج سالم پیش بیاد و راه اصولی تخلیه و اورگاسم سالم رو داشته باشیم، به نظرم قدرت شهوت بسیار بالاست و این یه خواسته از بدن هست و کاملا طبیعی هست و ای کاش برای کسایی که واقعا شرایط ازدواج ندارن برنامه ای بود بتونن خودشون رو آزاد و سبک کنن بدون گناه و عذاب وجدان..

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره