بهترین روش ترک گل (ماری جوانا)

بهترین راه ترک گل

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

بهترین روش ترک گل (ماری جوانا)

اگر شما و یا یکی از دوستان و یا نزدیکانتان به گل یا ماری جوانا معتاد است، احتمالا به دنبال راهی برای نجات از این ماده مخدر افتاده اید و در مورد بهترین روش ترک گل تحقیق و پرس و جو کرده اید، اما بهترین روش ترک گل چیست؟ آیا امکان ترک گل در خانه وجود دارد؟ آیا می توان بدون مطلع کردن کسی از اعتیاد خود، این ماده خطرناک را کنار گذاشت و دوباره به زندگی عادی بازگشت؟ پروسه پاک شدن کامل از ماری جوانا چقدر زمان می برد؟ در ادامه این مطلب به تمامی سوالات شما درباره ترک گل پاسخ خواهیم داد.
 

کلیک کن و تماس بگیر!

۰۲۱-۵۴۰۹۲۰۰۰ | ۰۹۲۲۱۱۰۱۸۹۲

ترک گل همچون هر نوع مواد مخدر دیگری مستلزم شناخت دقیق مسیر ترک خاص هر فرد است. این امر به طبع توسط یک مشاور ترک اعتیاد به خوبی شناسایی می‌شود. بنابراین اگر قصد دریافت مشاوره ترک اعتیاد برای رهایی از اعتیاد به گل را دارید، فرم زیر را تکمیل کنید یا از طریق شماره تماس‌های درج شده به صورت مستقیم با مشاوران ما ارتباط برقرار نمائید.

 

 

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

بهترین روش ترک گل (ماری جوانا)

 

چگونه از اعتیاد افراد به گل مطمئن شویم؟

اگر نسبت به اعتیاد فردی از اطرافیان خود به گل مشکوک شده اید باید این نکته را فراموش نکنید که صرفا با نگاه کردن به فرد معتاد به گل نمی توان از اعتیاد او مطمئن شد، بهترین روش برای مطمئن شدن به اعتیاد فرد، انجام آزمایش تست اعتیاد به گل است. در زیر به برخی از نشانه‌های اعتیاد به گل پرداخته شده است.

  1. اختلال در حافظه کوتاه مدت و بلندمدت
  2. تغییر رفتار
  3. مشکلات تنفسی
  4. تاثیر بر عملکرد مغز
  5. تشنگی شدید و افزایش تمایل به مصرف آب
  6. افزایش فشار خون
  7. ضعف در استدلال ریاضی

مطلب مرتبط: علائم مصرف گل

مدت زمان لازم برای ترک اعتیاد به گل چقدر است؟

یکی از اصلی ترین سوالاتی که معمولا در مورد فرایند ترک گل پرسیده می شود این است که آیا می توان این ماده اعتیاد آور را سریعا و در مدت نسبتا کوتاهی کنار گذاشت؟ در پاسخ به این سوال باید گفت مدت زمان لازم برای ترک به فاکتورهای متعددی از جمله: تعداد دفعات مصرف در روز، دوز مصرفی، مدت زمان اعتیاد، سلامت فیزیکی فرد و موارد دیگری وابسته است اما به طور کلی ترک گل معمولا بین شش تا دوازده هفته به طول می انجامد؛ بنابراین ترک سریع گل در کمتر از این زمان معمولا امکان پذیر نیست. اگر فرد معتاد در ابتدای مراحل وابستگی به گل باشد ممکن است بتوان در مدت زمان کوتاه‌تری وابستگی او را نسبت به گل از بین برد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم مقاله ترک گل چند روز طول می‌کشد؟ را مطالعه فرمایید.

ترک اعتیاد به گل در منزل

افراد ممکن است به هر دلیلی بخواهند اعتیاد خود به گل را مخفی نگه دارند و از مراجعه به مراکز ترک اعتیاد به دلایل بسیاری مثل بستری شدن سرباز می زنند. توصیه ما به این افراد ترک اعتیاد به گل در منزل به شرط تحت نظر پزشک و مشاور بودن است به این معنا که فرد حتما باید قبل از شروع به ترک در منزل با پزشک خود در این باره مشورت کند و در صورت صلاحدید پزشک به این شیوه اقدام کند. همراهی پزشک و مشاور در طول دوران ترک آسیب‌ها و عوارض ناشی از ترک را به حداقل مقدار ممکن می رساند.

در طول دوران ترک علاوه بر تغییرات ظاهری، رفتار و خلق و خوی افراد نیاز دچار تغییر می شود که همگی خارج از کنترل او و اجتناب ناپذیر هستند برای مثال پرخاشگری و یا عصبانیت زودهنگام که همین رفتارها می تواند مهر تاییدی بر اعتیاد فرد شود و اعتیاد او را بر همگان مشخص سازد به همین علت در صورت ترک گل در خانه بهتر است اعضای خانواده خود را در جریان قرار دهید و همراهمی و حمایت های آن ها را برای تصمیم به ترک خود جذب کنید.

اگر از اعضای خانواده فرد معتاد هستید حتما این بخش را بخوانید:

  • به عنوان عضوی از خانواده، همه اعضای خانواده را نسبت به اعتیاد فرد معتاد مطلع کنید.
  • به طور کاملا دوستانه و صمیمانه و به صورت دسته جمعی موضوع را با فرد معتاد در میان بگذارید.
  • آمادگی این را داشته باشید که فرد معتاد در ابتدا این موضوع را تکذیب کند.
  • به او این اطمینان را بدهید که برای کمک به رفع مشکل اینجا هستید و نه تخریب او.
  • هرگز شخصیت او را سرزنش نکنید.
  • از مشاوران ترک گل و روانشناسان برای پیش برد این مسیر کمک بگیرید.
  • در این مسیر صبر و بردباری به خرج دهید.

 

مشاوره ترک گل

جدای از اینکه بخواهید به چه روشی و در چه مدتی اعتیاد خود به ماری جوانا را ترک کنید، کمک گرفتن از یک مشاور ترک گل امری بسیار ضروری و غیر قابل انکار است. یک مشاور ترک گل با بررسی و تحلیل سبک زندگی شما و مطالعه میزان مصرف شما، سعی می کند تا سریع ترین و کارآمد ترین مسیر را برای ترک ماری جوانا به شما معرفی کند.

در مشاور ترک گل برای همه افراد یک روش ترک در نظر گرفته نمی شود به عنوان مثال، لازم است برای مشخص شدن نوع، میزان و مدت زمان مصرف بررسی دقیقی صورت پذیرد، حتی نوع جلسات درمان اعتیاد شما ممکن است با دیگر افراد متفاوت باشد به عنوان مثال در جریان ترک ممکن است دارو درمانی روش مناسبی باشد اما فرد دیگری بیشتر به روانکاوی و مشاوره نیازمند باشد تا مصرف دارو.

مطلب مرتبط: عوارض مصرف گل

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

بهترین روش ترک گل (ماری جوانا)

مراحل ترک اعتیاد به گل

در این بخش سعی شده تا مراحل ترک اعتیاد به گل به طور جامع و خلاصه را بیان کنیم فراموش نکنید که مهمترین و اصلی ترین قدم در ترک اعتیاد پذیرش و تصمیم فرد معتاد برای ترک است.

  1. تصمیم جدی بگیرید.

تصمیم قطعی برای ترک خود بگیرید و از ترک یکباره خود داری کنید و به خود بگویید که قرار است هر روز کمتر و کمتر مصرف کنید تا این مقدار را به صفر برسانید. برنامه ریزی کنید و به دفعات قبلی ترک خود که شکست خورده اید فکر نکنید و نا امید نشوید.

  1. با یک روانشناسی و یا مشاور ترک گل صحبت کنید.

ترک مواد مخدر همیشه با اختلالات روانی، تند مزاجی و یا حتی افسردگی کوتاه مدت همراه است برای همین توصیه می شود با یک روانشناس نیز جلسات متعددی داشته باشید تا بتوانید راحت تر خلاء های عاطفی خود را پر کنید.

  1. آماده مقابله با اثرات بعد از ترک گل باشید.

هنگامی که مصرف ماریجوانا را متوقف می کنید ممکن است برای مدتی با برخی و یا همه عوارض ترک گل که شامل موارد زیر هستند دست و پنجه نرم کنید:

  • اختلالات روانی
  • افسردگی
  • احساس بی قراری
  • عدم کنترل بر روی رفتار پرخاشگرانه
  • تهوع
  • بی خوابی
  • جمع شدن خلط در دهان

نگران نباشید و سعی کنید با آگاهی داشتن از این مسائل، کنترل خود را بالاتر ببرید. پیشنهاد می شود این مشکلات را با خانواده خود نیز در میان بگذارید تا آنها نیز آمادگی های لازم را داشته باشند.

  1. از هرکسی که می توانید کمک بگیرید.

از دوستان، اطرافیان و اقوام خود کمک بخواهید تا جلوی وسوسه های شما را بگیرند. از آن ها بخواهید حواسشان به شما باشد.

  1. فعالیت هایی که باعث شادی و نشاط  بیشتر شما می شوند انجام دهید.

سعی کنید از تنهایی و بی کاری دوری کنید، از ورزش های دسته جمعی مانند فوتبال و بسکتبال استقبال کنید و به دنبال هیجان در زندگی خود باشید.

  1. لوازم مصرف گل را از خود دور کنید.

تا جایی که می توانید این وسایل را از خودتان دور کنید، تمام دوستان و اطرافیانی را که از این ماده مخدر مصرف می کنند را از زندگی خود خارج کنید، اجازه ندهید آن ها برای زندگی شما تصمیم بگیرند.

  1. زود تصمیم نگیرید.

اختلالات روانی شما تا چندین هفته بعد از ترک کامل گل نیز ادامه خواهد داشت. این اختلالات روانی می توانند در نحوه تصمیم گیری های شما تاثیر بگذارند. بنابراین یک اتفاق ناراحت کننده ساده می تواند باعث پرخاشگری شما شود و اگر نتوانید این پرخاشگری را کنترل کنید، به راحتی دوباره به سراغ مصرف گل می روید.

  1. به تغییرات رفتاری و افکاری خود در قبل و بعد از اعتیاد فکر کنید.

سعی کنید روزانه چند ساعت را به فکر کردن در مورد خودتان اختصاص دهید. به این فکر کنید که چرا اصلا در ابتدا به سراغ گل رفتید، بعد از اعتیاد چه تغییراتی در رفتار خود احساس کردید؟ آیا واقعا گل باعث می شد دنیا را بهتر ببینید یا صرفا باعث می شود خود را برای مدتی از واقعیت ها دور کنید؟

باتوجه به همه مطالب ذکر شده در بالا می توان دریافت که بهترین روش ترک گل برای هر فرد از فرد دیگر متفاوت است و همانطور که بیان شد انتخاب روش ترک برای هر فرد بسته به فاکتورهای متعددی متفاوت است و نمی توان یک روش را بعنوان بهترین روش ترک دانست و آن روش را برای همه تجویز کرد.

 

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

بهترین روش ترک گل (ماری جوانا)


ترک گل با ریتالین

یکی دیگر از سوالات رایج در مورد ترک ماریجوانا مربوط به استفاده از داروهای جایگزین برای کمک به کمتر کردن درد و خماری حاصل از ترک است. استفاده از داروهایی مثل ریتالین شاید در کم‌کردن درد و خماری حاصل از ترک شما را یاری کند اما در صورت استفاده بیشتر از حد مجاز و خود سرانه بدون تجویز پزشک خطرناک است و نه تنها کمک کننده به ترک نخواهد بود بلکه ممکن است وضع را از حالت فعلی بدتر کند. استفاده‌ی نادرست از این نوع داروها فرد را به خود وابسته کرده و عملا می تواند تمام تلاش‌ها و هزینه ها را بی فایده کند. بنابراین میزان مصرف قابل قبول این نوع دارو‌ها باید توسط پزشک متخصص تجویز شود در غیر این صورت فرد به جای اعتیاد به گل، به مصرف این نوع داروها معتاد خواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به موضوع ترک ماری جوانا و یافتن بهترین راه برای ترک گل، توضیح چگونگی تشخیص اعتیاد افراد به گل و درستی یا نادرستی استفاده از داروهایی چون ریتالین برای ترک بپردازیم؛ چنانچه در مورد هریک از موارد گفته شده در این مقاله دچار ابهام هستید و نیاز به مشاوره دارید در هر ساعت از شبانه روز می توانید با مشاوران باتجربه ما در مرکز مشاوره نوا مشاور تماس بگیرید. امیدواریم با استفاده از این مقاله بتوانید اعتیاد خود به گل را به طور کامل به صفر برسانید و دوباره جهان را از دید دیگری ببینید.





برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره خانواده، افسردگی، زناشویی با نوا مشاور تماس بگیرید.

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

بهترین روش ترک گل (ماری جوانا)

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره