ازدواج بعد از فوت همسر| نکات مهمی که باید طرفین بدانند

ازدواج مجدد بعد از فوت همسر

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

ازدواج بعد از فوت همسر| نکات مهمی که باید طرفین بدانند

ازدواج مجدد بعد از فوت همسر را، نمی توان رویدادی خوب و یا بد دانست. چرا که این نوع ازدواج با توجه به شرایط، سن افراد و سلامت جسمی و روحی آنان، متفاوت عمل می کند و نیاز به بررسی و تامل بیشتری نسبت به ازدواج اول دارد.

فوت همسر در زندگی مشترک، یکی از دردآورترین سوگ هایی است که می تواند به یکباره زندگی فرد را تغییر دهد. سازگاری و کنار آمدن با شرایط و تغییرات ایجاد شده بعد از فوت همسر، زمان زیادی می طلبد.
در این زمان فرد باید فرصتی کافی برای بازیابی دردها، غم ها و آسیب های روانی خود داشته باشد.
باید توجه نمود که ازدواج مجدد نمی تواند یک ازدواج موفق باشد و نمیتواند راهکار مناسبی برای پذیرفتن سوگ همسر باشد.

ازدواج مجدد بعد از فوت همسر

بنظر می رسد زمان مناسب ازدواج بعد از فوت همسر بیش از یکسال است. از آنجا خواسته هر انسان بالغ، حضور در کانون خانواده است، اغلب افراد بعد از فوت همسر خود، نیاز به یک شریک در زندگی را احساس می کنند. بر همین اساس ممکن است برخی افراد خیلی سریع اقدام به ازدواج مجدد نمایند.

برخلاف این، عده ای از مردم نیز، به شدت از ازدواج مجدد بعد از مرگ همسر خود امتناع می ورزند و دوست دارند تا آخر عمر وفادار باشند. در هر دو صورت، ممکن است افراد دچار آسیب های روحی و روانی بسیار شوند و یا شانس موفقیت در ازدواج دوم را از دست بدهند.

زمان مناسب ازدواج بعد از فوت همسر

بسیار حائز اهمیت است که شما زمان مناسبی را برای ازدواج مجدد بعد از فوت همسر خود انتخاب کنید. همانطور که می دانید فوت شریک زندگی، بخصوص در مرگ های ناگهانی و غیر منتظره، ضربات عاطفی شدیدی به افراد وارد می کند. اغلب افراد بعد از فوت همسر خود، دچار هیجانات و استرس های بسیار می شوند و از تغییرات بوجود آمده و عدم سازگاری خود، می ترسند. پس بهتر است به خودتان فرصت دهید تا با کنترل و مدیریت اینگونه احساسات، شرایط روحی و روانی خود را به زمان های قبل از فوت همسرتان، باز گردانید.

بهترین فردی که می تواند زمان مناسب را برای ازدواج دوم مشخص کند، خود شما هستید. باید مطمئن شوید که به شرایط روحی با ثباتی رسیده اید و می توانید یک زندگی جدید را آغاز کنید.
همچنین میتوانید با بهره گیری از مشاورن ازدواج به صورت حضوری با تلفنی در تصمیم گیریه خود بیشتر دقت کنید.

چگونه می توان در ازدواج مجدد بعد از فوت همسر سابق موفق بود؟

مسلما افرادی که در ازدواج اول خود همسرشان را از دست داده اند، روحیه ای آسیب پذیر و حساس دارند. شما بعنوان فردی که بعد از فوت همسرش می خواهد ازدواج کند، باید به نکات زیر توجه کنید تا دچار شکست و ضربات روحی جبران ناپذیر نشوید:

  • مطمئن شوید از توجهتان به همسر درگذشته، آزرده نمی شود:

اغلب افرادی که مرگ همسر خود را تجربه می کنند، تمایل دارند حتی بعد از ازدواج مجدد خود، سر مزار آنان بروند و یا در مراسمات یادبود وی، شرکت کنند. اگر گرایش شما به سمت اینگونه رفتارهاست، مطمئن شوید همسرتان درک درستی از وضعیت و شرایط شما دارد و در آینده مانع شما نخواهد شد.

  • اگر فرزند دارید، بیشتر دقت کنید:

اگر از همسر سابق خود، فرزندی به یادگار دارید، باید او را نیز از لحاظ روانی آماده کنید. اطمینان حاصل کنید رفتار و ارتباط همسر آینده با فرزندان شما خوب خواهد بود. اغلب کودکان در پذیرش یک ناپدری و یا نامادری، سختی های بسیاری را متحمل می شوند. بهتر است او را درک کنید و به او برای پذیرش این رویداد، فرصت دهید.

  • هرگز مقایسه نکنید:

اغلب افراد حتی با ازدواج مجدد بعد از فوت همسر خود، نمی توانند عشق و علاقه به او را از یاد ببرند. اینگونه احساسات ممکن است منجر به نادیده گرفتن همسر جدید شوید. بهتر است همسرانتان را در ذهن خود مقایسه نکرده و زمینه ناراحتی و رنجش همسر فعلیتان را فراهم نکنید.

  • مشاوره ازدواج را فراموش نکنید:

فشارهای اقتصادی، آسیب های هیجانی و یا اصرار اطرافیان برای ازدواج مجدد، افراد را به مسیر های نادرست و انتخاب های غلط سوق می دهد. اگرچه مشاوره ازدواج، در هر نوع ازدواجی ضروری بنظر می رسد. اما با توجه به پیچیدگی های ازدواج دوم، بهتر است با یک مشاور کارآزموده مشورت کنید.

در ازدواج با زنان و مردان بیوه، به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر تصمیم به ازدواج با فردی را دارید که این ازدواج برای او، به نوعی ازدواج مجدد بعد از فوت همسر قبلی به شمار می رود، بهتر است بیشتر مطالعه کرده و با روحیات اینگونه افراد آشنا باشید.

  • او را با غم سوگ بپذیرید:

هیچگاه همسرتان را با غم و غصه هایش تنها نگذارید و او را از بیان احساسات و عواطف خود پیرامون مرگ همسر سابقش منع نکنید. چرا که ممکن است این غم، تا ابد در دلش بماند و هیچگاه فراموشش نشود.

  • عشق او از بین رفتنی نیست:

عشق افراد به همسر سابقشان، چیزی نیست که با ازدواج مجدد از بین برود. اگرچه این عشق و علاقه بعد از فوت او، تبدیل به نوعی احترام می شود و هیچ آسیبی به زندگی دو نفره شما نخواهد زد. پس بهتر است به فردی که دیگر وجود ندارد، حسادت نکنید.

  • با اعضای داغ دیده، غمخواری کنید:

اگرچه پذیرش شما در خانواده داغ دیده، در ابتدای کار کمی سخت بنظر می رسد. اما شما می توانید با شریک غم شدن، خود را به آنان نزدیکتر کرده و به آنها فرصت دهید تا شما را همانطور که هستید بپذیرند. لذا برای تثبیت جایگاه خود، بیش از حد عجله نکنید.

کلام آخر

ازدواج مجدد بعد از فوت همسر و یا ازدواج با کسانی که همسر خود را از دست داده اند، اگر در زمان و شرایط مناسب صورت بگیرد، می تواند اختلالات روحی، اضطراب و افسردگی افراد را از بین برده و به آنان فرصت دوباره زندگی کردن بدهد.

اگرچه اغلب در اثر فرهنگ سازی اشتباه، عموم مردم سعی در زنده نگه داشتن خاطرات همسر از دست رفته خود دارند و ازدواج مجدد را اشتباه و به دور از ارزش های اخلاقی می دانند. اما بهتر است واقع بین باشید. فردی که همسر خود را از دست داده نیز، تنها فرصت یکبار زندگی کردن را دارد.

 در صورتیکه در مورد مطلب ازدواج مجدد بعد از مرگ همسر سوالاتی دارید و یا می خواهید اطلاعات کامل تری در این باره به دست بیاورید، از طریق شماره های زیر با روانشناسان ما در دپارتمان “نوا مشاور” تماس حاصل نمایید.

شماره تماس نوا مشاور

  • ازدواج مجدد بعد از طلاق توافقی خوب است؟
  • مشکلات ازدواج مجدد با وجود فرزند را می توان حل نمود؟
  • ازدواج با مردی که همسرش فوت کرده، کار درستی است؟
  • قوانین ازدواج مجدد چیست؟

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

ازدواج بعد از فوت همسر| نکات مهمی که باید طرفین بدانند

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره