ازدواج با پسری که قبلا رابطه داشته درست است؟|مشاوره

ازدواج با پسری که قبلا رابطه داشته

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

ازدواج با پسری که قبلا رابطه داشته درست است؟|مشاوره

در بسیاری از ازدواج ها، زن و شوهر توجه زیادی به گذشته زندگی یکدیگر دارند، به نحوی که رابطه فعلی آنها با اختلاف و مشکلات زیادی مواجه می شود. در همین رابطه نیز بسیاری از خانم ها به علت اهمیت گذشته افراد، در هنگام ازدواج دچار شک و تردید شده و از ازدواج با پسری که قبلا رابطه داشته نگران هستند.

 در این مطلب به شرح این موضوع خواهیم پرداخت که گذشته زندگی طرف مقابل تا چه میزان باید اهمیت داشته باشد؟ و آیا اصلا تاثیری روی ازدواج و آینده زندگی زناشویی شما خواهد داشت؟

ازدواج با پسری که قبلا رابطه داشته

 آیا آگاهی از گذشته شریک زندگی امری ضروری است؟

 کنکاش در زندگی گذشته طرف مقابل تا حدودی امری طبیعی است، اما در صورتی که شما را از نظر ذهنی درگیر نکند. اتفاقات دوران مجردی در گذشته افراد بوده و ارتباطی با زندگی و شرایط حال آنها ندارد و به هیچ وجه نمی توان ملاک ارزیابی شخص را بر مبنای گذشته آن قرار داد.

 ازدواج با مردی که قبلا رابطه جنسی داشته، چنانچه از عمل خود پشیمان شده و توبه کرده و با صداقت گذشته خود را برایتان بازگو کرده است، با توجه به اینکه وفاداری و تعهد خود را در عمل اثبات نموده باشد، بدون ایراد خواهد بود.

همواره برای آغاز یک زندگی مشترک باید این سوال را از خود بپرسید که گذشته زندگی طرف مقابل، چه تاثیری بر حال یا آینده زندگی مشترکتان خواهد داشت؟ و آیا آگاهی از آن موجب شک و دودلی برایتان خواهد شد؟ آیا آگاهی از جزئیات گذشته طرف مقابل اهمیت دارد؟

و البته این مسئله را نیز در نظر بگیرید که همه افراد در زندگی خود دچار خطا و گناه می شوند. آن چه اهمیت دارد و پشیمانی و توبه از عملکرد اشتباه و نشان دادن تعهد و وفاداری است و اینکه شاید شما نیز در گذشته خود اشتباهاتی را مرتکب شده باشید. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که تا چه حد باید جزئیات گذشته خود را برای طرف مقابل بازگو نماییم؟

 تا چه حد باید گذشته زندگی خود را برای شریک زندگیتان فاش کنید؟

 به صورت کلی گفتن تمامی اتفاقات و جزئیات گذشته برای طرف مقابل یا همسرتان جایز نیست. در برخی موارد که اتفاقات و اشتباهات گذشته هیچ تاثیری بر زندگی مشترک آینده شما نخواهد داشت، نباید آن را مطرح نمایید. زیرا با این کار تنها برای همسر آینده خود شک و دودلی ایجاد کرده اید و این امر می‌تواند منجر به بروز اختلافاتی در آینده شود.

 اما مسائلی که ممکن است عدم آگاهی از آن، تاثیرات مخربی روی زندگی مشترکتان داشته باشد، باید حتماً قبل از ازدواج مطرح گردد. مانند: نامزدی ناموفق در گذشته. زیرا نگفتن این گونه مسائل قبل از ازدواج و شنیدن آنها توسط همسر از افرادی دیگر بعد از ازدواج، باعث عدم اعتماد و شک و شبهه زیاد شده و مشکلات متعددی را در پی خواهد داشت.

خانم‌ها اصولاً از ازدواج با پسری که قبلا رابطه داشته به علت وابستگی احساسی، نگران هستند. اما باید توجه داشت که چنانچه گذشته فرد تاثیری در زندگی آینده شما ندارد، این نگرانی بیهوده است.

همچنین در این موارد پیشنهاد میشود با مشاوران با تجربه و دارای مدرک صحبت کنید و مشاوره بگیرید.

 صداقت در گفتن اشتباهات گذشته، درست یا غلط؟

  یکی از سوالات متعددی که افراد در حین ازدواج می پرسند، آن است که طرف مقابل اشتباهات و روابط قبلی خود را بازگو نموده و اینکه آیا میتوان یک ازدواج موفق داشت؟ همانطور که در قبل نیز اشاره کردیم، همه ما در زندگی خود اشتباهاتی را مرتکب شده ایم.

 اما اعتراف به اشتباهات گذشته از دو جهت قابل بررسی است. اول آنکه از نظر دینی، اشتباهات گذشته هر فرد و پشیمانی و توبه او فقط باید میان فرد و خدای خود باشد و از بازگو نمودن آن و بی آبرویی خود خودداری کند.

 ضمن آن که گفتن اشتباهات گذشته در برخی موارد، تنها موجب ایجاد شک و عدم اعتماد در طرف مقابل می شود و نه تنها تاثیر مثبتی نخواهد گذاشت بلکه اختلافات زیادی را نیز ایجاد خواهد کرد. در مواردی دیگر افراد برای بیان صداقت و علاقه خود و میزان تعهدشان، اشتباهات و رابطه گذشته خود را برای طرف مقابل بازگو می کنند. 

باید به این امر توجه داشت که چنانچه اعتراف طرف مقابل، در کنار اثبات تعهد و وفاداری او به شما باشد و دیگر خطاهای گذشته را تکرار نکند، نشان از صداقت و علاقه او دارد. اما اگر اعتراف همچنان با تکرار آن اشتباهات همراه باشد، این ازدواج نادرست و با مشکلات فراوان خواهد بود.

 نکته حائز اهمیت دیگر آن است که ازدواج با پسری که قبلا رابطه داشته و شنیدن اعتراف به اشتباهات گذشته او، نباید ذهن شما را درگیر کرده و منجر به اختلاف و شک و درگیری شود. همانطور که اشاره شد، اگر نامزد یا خواستگار شما تعهد و وفاداری خود را اثبات نماید، دیگر نباید نگران گذشته او باشید و با افکاری پوچ ویرانگر، زندگی خود و شریک زندگیتان را نابود نمایید.

 برای اینکه بعد از ازدواج به شک و بدبینی دچار نشوید، می توانید از مشاور شناخت پیش از ازدواج بهره بگیرید و زندگی مشترکتان را بر مبنای اعتماد و علاقه پایه‌گذاری کنید. با توجه به مطالب فوق، در صورت هرگونه سوال در زمینه ازدواج و شناخت همسر آینده خود می توانید با مشاورین مرکز نوا مشاور تماس بگیرید.

شماره تماس نوا مشاور

  •  چه مسائلی را نباید در زندگی مشترک پنهان نمود؟
  •  چگونه می توان در زندگی مشترک اعتماد از دست رفته را برگرداند؟
  •  همسرم همواره گذشته ام را به رخ می کشد، راهکار چیست؟

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

ازدواج با پسری که قبلا رابطه داشته درست است؟|مشاوره

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره