به ازدواج با بچه های طلاق نه نگویید!

ازدواج با بچه های طلاق

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

به ازدواج با بچه های طلاق نه نگویید!

ازدواج با بچه های طلاق

اغلب مردم تصور می کنند فرزندان طلاق به جهت تجربه و رویارویی با طلاق والدین خود، دیگر ترسی از این موضوع ندارند. قبح طلاق برای آنان ریخته و این موضوع می تواند تاثیری مهم بر زندگی زناشویی آنان بگذارد. مثلا ممکن است بر اساس چند اختلاف ناچیز خانوادگی، به دنبال جدایی باشند. روشن است که اگر بر اساس این برچسب های غیر منصفانه، پیش می روید، ازدواج با بچه های طلاق را عملی ریسک پذیر قلمداد می کنید.

اگرچه کودکان طلاق، در بستری متشنج و نا آرام رشد یافته اند و احساساتی نظیر اضطراب، نا امنی و عدم امنیت در شخصیت آنان رخنه کرده است، اما نمی توان همه آنان را افرادی ضعیف، بی احساس و یا برعکس غیر مستقل و وابسته دانست.

ازدواج با بچه های طلاق

تنها مسئله حائز اهمیت در ازدواج با اینگونه افراد، عدم کسب مهارت های مربوط به زندگی زناشویی است. چرا که برخی فرزندان طلاق و حتی کودکانی که والدین آنان طلاق نگرفته اند اما دائما در حال مشاجره و نزاع هستند، به جهت عدم احساس همدلی میان والدین خود، مهارت های لازم را برای تشکیل و ثبات زندکی مشترک یاد نگرفته اند.

ازدواج با بچه های طلاق توصیه میشود؟

وجود تصورات منفی، ترحم برانگیز و بی اعتماد به فرزندان طلاق، نباید شما را نسبت به ازدواج با فرزندان طلاق منصرف کند.
ممکن است این بچه ها بستر مناسبی برای تربیت، الگوبرداری و رشد صحیح نداشته باشند، اما جمع کثیری از آنان بر پایه جوهر وجودی خویش به برترین مقام های اخلاقی، علمی و فرهنگی رسیده اند.

اگر موردی برای ازدواج با فرزندان طلاق داشتید، بسرعت آن را رد نکنید. تنها کافیست او را بر اساس چند اصل مهم به چالش بکشید تا از صحت سلامت اخلاقی او مطمئن شوید.

  • میزان تعهد او را به زندگی بسنجید: عدم تعهد در والدینی که طلاق می گیرند، مستقیما در روحیات فرزندان تاثیر می گذارد. لذا ممکن است در آینده از پذیرش تعهد بترسند و از پذیرش مسئولیت ها سرباز بزنند. از این رو بهتر است میزان تعهد به زندگی و مسئولیت پذیری او را از جنبه های مختلف مورد آزمایش قرار دهید.
  • وابستگی او را به چالش بکشید: دلبستگی بیش از حد به وسایل و یا افراد، در این فرزندان طلاق بیشتر دیده می شود. چرا که در اثر خلاء های عاطفی، ناخوادآگاه لوازم و یا افراد درجه دو خانواده را جایگزین پدر و مادر می کنند. در ازدواج با بچه های طلاق باید بدانید او به چه چیز وابسته است؟ آیا می توان وابستگی خود را به حواشی کم کند؟
  • روحیات و ویژگی های شخصیتی آنان را بشناسید: اغلب افرادی که در خانواده های پر تنش و پرهنجار بزرگ می شوند، پتانسیل آسیب پذیری بیشتری دارند. تصور کنید کودکی بارها در معرض دعوا، مشاجره و یا حتی کتک کاری والدین خود قرار گرفته است. بنظرتان فراموش کردن آن روزها کار آسانی است؟ بسیار مهم است که این افراد، آسیب های روحی خود را قبل از ازدواج ترمیم کنند و روزهای پر تنش را فراموش کنند.

فرزندان طلاق برای ازدواج چه معیار هایی دارند؟

در ازدواجتان با فردی که والدینش از یکدیگر جدا شده اند، شما با معیارهای متفاوت از ناحیه او سنجیده می شوید. اگرچه اغلب این معیارها، بنیان یک ازدواج موفق را تشکیل می دهند، اما ممکن است در فرزندان طلاق، این ویژگی ها برجسته تر و مهم تر جلوه کنند.

  • حساسیت نسبت به دروغ و خیانت: اگر والدین همسر شما بر اثر خیانت و یا دروغ از یکدیگر جدا شده باشند، آنان از اینگونه ویژگی های منفی، بیزارند. در برابر دروغ واکنش نشان داده و ممکن است با اولین نشانه های دروغ در زندگی زناشویی، منفی بافی کنند. حتی ممکن است با توهم خیانت زندگی کنند و دائما رفت و آمد های شما را زیر نظر بگیرند. لذا می توان گفت از نظر آنان صداقت و وفاداری، بیش از هر چیز ارزش دارد.
  • نیاز به محبت های بی شائبه دارند: اغلب افرادی که در دوران مجردی با طلاق والدین خود سرو کله می زنند، سعی دارند بعد از ازدواج محبت های تامین نشده را از همسر خود دریافت کنند. آنان انتظار دارند شما با محبت های بیکران خود، خلاء های عاطفی آنان را جبران کرده و قلبشان را از عشق و علاقه سیراب کنید. لذا محبت صادقانه و سرشار از عشق، برای آنان مهم است.
  • حمایت از خواهر و یا برادرشان: از نظر آنان، هیچکس به اندازه خواهر و یا برادرشان، با رنج های بعد از طلاق مادر و پدر، آشنا نیست. عموما بعد از طلاق والدین، حس همدردی بسیاری میان فرزندان به وجود می آید که اغلب کیفیت خود را بعد از ازدواج نیز حفظ می کند. پرواضح است که آنان از شما نیز حمایت و ارتباط با خواهر و برادرشان را می خواهند.

در یک نگاه کلی می توان گفت، نباید از ازدواج با بچه های طلاق، تنها به علت طلاق والدینشان منصرف شد. شما می توانید با توجه کافی به شرایط زندگی همسرتان، از ریسک آسیب های زندگی زناشویی، بکاهید. بهتر است مهمترین مسائلی که غفلت از آنان، زندگی را در معرض جدایی قرار می دهد را بشناسید

در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه بهترین روش ترک حشیش و ترک اعتیاد می توانید با نوا مشاور تماس بگیرید.

شماره تماس نوا مشاور

  • مشکلات فرزندان طلاق در بزرگسالی چیست؟
  • عواقب ازدواج با فرزندان طلاق چیست؟
  • کدام رفتار ها در فرزندان طلاق طبیعی است؟
  • آیا فرزندان طلاق بدبین هستند؟

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

به ازدواج با بچه های طلاق نه نگویید!

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره