دلایل قهر بین زوجین چیست؟ وچه پیامدهایی دارد؟

قهر طولانی نشانه چیست؟

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

دلایل قهر بین زوجین چیست؟ وچه پیامدهایی دارد؟

اختلافات بین زوجین یکی از مسائل انکارنشدنی ازدواج است که روز به روز در شکل های مختلفی بروز پیدا می کند. به طوری که یکی از آن ها قهر محسوب می شود. به همین دلیل بسیاری از آن ها در زمان مواجهه با این مشکل می پرسند که قهر طولانی نشانه چیست ؟

در این رابطه باید بدانید قهر یکی از عکس العمل های افراد براساس خشم است که دلایل مختلفی دارد. به همین دلیل آشنایی با دلایل بروز این واکنش بسیار حائز اهمیت است. زیرا قهر طولانی برای یک رابطه بسیار آسیب زا خواهد بود و هر چه زودتر باید رفع شود.

قهر طولانی نشانه چیست؟

دلایل قهر طولانی

آیا به دنبال علت قهر طولانی مدت هستید؟ آیا نمی دانید قهر طولانی نشانه چیست ؟ در این رابطه باید بدانید به طور کلی افراد براساس مشکلات خانوادگی و زناشویی یا مسائل روحی قهر می کنند. البته در بیشتر مواقع نیز بروز این واکنش ممکن است تنها به دلیل سوتفاهم باشد که فرصت توضیح را از طرف مقابل می گیرد.

بنابراین همه افراد باید با علل احتمالی این رفتار آشنا باشند که هرچه زودتر آن را برطرف کنند. به همین دلیل ما در ادامه برخی از واضح ترین علت های قهر طولانی همسر را برای شما شرح می دهیم.

همسر شما به توجه نیاز دارد

یکی از مهم ترین دلایلی که برای قهر طولانی مطرح می شود این است که بسیاری از افراد به اندازه ای درگیر کار و شغل خود هستند که همسرشان را نادیده می گیرند.

به همین دلیل فرد احساس اضافه بودن می کند و ترجیح می دهد از همسر خود دور باشد. درواقع او با قهر طولانی می خواهد اطمینان حاصل کند که آیا باز هم همسرش به او توجه نمی کند؟

چنان که به اندازه ای این قهر را ادامه می دهد که توجه لازم را از سوی همسر خود دریافت کند. بنابراین در صورت روبه رویی با قهر طولانی همسر خود پیش از هر چیز باید به او توجه نشان دهید.

وادارکردن شما به حل مشکل

در بسیاری از موارد در زندگی های زناشویی مشکلاتی ایجاد می شود که یک طرف را تحت فشار قرار می دهد، در صورتی که برای طرف دیگر هیچ اهمیتی ندارد.

به همین دلیل اگر این شرایط ادامه داشته باشد، کسی که دچار آزردگی خاطر است، با قهر طولانی تلاش می کند طرف دیگر را وادار به حل مشکل کند.

درواقع تنها با این راه توجه همسر جلب می شود و پس از آن برای رفع این قهر مشکل را رفع خواهد کرد. بنابراین اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به مشکلات زناشویی خود توجه نمی کنید، بعید و دور از ذهن نیست که با قهر طولانی مدت از سوی همسر خود مواجه شده باشید.

ناتوانی در بیان احساسات

تعداد زیادی از افراد زمانی که با مشکل یا مسئله ای در زندگی زناشویی خود مواجه می شوند، توانایی یا جرات مطرح کردن آن را ندارند. به همین دلیل در اولین زمان روبه رویی با مشکلات حتی کوچک قهر را پیشه می کنند.

آن ها حتی به دلیل این ناتوانی ممکن است مدت ها در قهر با همسر خود باقی بمانند، اما همچنان مشکل خود را بیان نمی کنند. جالب است بدانید این دلیل برای قهرکردن حتی برای فردی که قهر می کند نیز بسیار آزاردهنده است.

قهر طولانی نشانه چیست؟

فرار از مشکلات

یکی دیگر از علل مواجهه شما با قهر طولانی همسر، ترس و فرار او از مشکلات است. امروزه تعداد زیادی از افراد تنها واکنشی که در برابر مسائل و مشکلات زندگی زناشویی خود دارند، این است که تلاش می کنند از آن ها فرار کنند.

این واکنش در زمانی که مشکلات حادتر باشند و حل نشوند نیز بیشتر مشاهده می شود. به همین دلیل فرد برای فرار و پاسخ ندادن به مسائل قهر طولانی را پیشه می کند که به اصطلاح راحت شود. او تا زمانی که توانایی روبه رویی با مشکل را نداشته باشد، این قهر را ادامه می دهد.

طلاق عاطفی

یکی از پاسخ های قابل توجه این سوال که قهر طولانی نشانه چیست، طلاق عاطفی محسوب می شود.

این نوع از طلاق یکی از رایج ترین اتفاقاتی است که امروزه در زندگی های زناشویی مشاهده می شود. زیرا تعداد زوجینی که بدون هیچ علاقه ای مجبور به ادامه زندگی با یکدیگر هستند، روز به روز در حال افزایش است.

به همین دلیل زمانی که همسر شما از نظر عاطفی وابستگی خاصی به شما نداشته باشد و امکانی برای جدایی فراهم نشود، با قهر طولانی تلاش می کند که طلاق عاطفی خود را به شما نشان دهد. در این زمان شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که آیا طلاق عاطفی قابل درمان است؟

در این رابطه باید بدانید امروزه مشاوران و متخصصان بسیاری در مراکز مختلف برای رسیدگی به مشکلات زناشویی فعالیت می کنند که پاسخ این سوال شما را خواهند داد.

به طوری که اگر به مشاوران ما در نوا مشاور مراجعه کنید، آن ها با بررسی رابطه شما علت قهر طولانی همسرتان را تشخیص می دهند. حتی در صورتی که طلاق عاطفی باشد نیز راهکارهایی را برای درمان آن ها به شما ارائه خواهند داد.

حال جالب است بدانید در زندگی زناشویی شرایطی پیش می آید که منجر به قهر طولانی و دوطرفه می شود. آیا می پرسید دلیل این نوع از قهرکردن چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید.

قهر طولانی نشانه چیست؟

دلیل قهر طولانی مدت دوطرفه

جالب است بدانید پاسخ به این سوال که قهر طولانی نشانه چیست، به اینکه قهر دوطرفه باشد یا یک طرفه نیز بستگی دارد. زیرا در مواردی هر دو طرف همزمان یا با فاصله به صورت طولانی مدت قهر می کنند و به حدی می رسند که ممکن است رابطه آن ها به طلاق ختم شود.

در این رابطه باید بدانید دلیل بروز این اتفاق این است که هر دو طرف توانایی حل مشکل را ندارند. درواقع زمانی که مرد و زن نتوانند مشکلات زناشویی و زندگی مشترک خود را برطرف کنند، ممکن است به صورت هم زمان با یکدیگر قهر کنند و حتی این قهر زمان طولانی ادامه داشته باشد.

در این شرایط ممکن است بین طلاق یا ادامه زندگی دچار تردید شوند. به همین دلیل باید بدانید اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، بهترین راهکار مراجعه به مشاوران متخصص روابط زناشویی همچون مشاوران ما در نوا مشاور است.

زیرا کارشناسان ما با بررسی شخصیت هر دو طرف و مشکل ایجادشده تشخیص می دهند که زندگی مشترک خود را چطور سامان دهید.

چنان که اگر تنها در این مشکل توانایی حل مسئله را نداشته باشید، بهتر است قهر را کنار بگذارید و به زندگی مشترک خود برگردید، اما اگر همیشه در مواجهه با تمام مشکلات این عکس العمل را دارید، باید با استفاده از مشاوره خانواده از طلاق جلوگیری کنید.

در نتیجه

قهر طولانی نشانه چیست یکی از مهم ترین سوالاتی است که امروزه مشاوران خانواده با آن مواجه می شوند. زیرا این واکنش یکی از رفتارهایی است که افراد به دلایل مختلفی همچون جلب توجه، وادارکردن طرف مقابل به حل مشکل، فرار از مشکلات وغیره آن را از خود بروز می دهند.

همچنین در مواردی مرد و زن به صورت هم زمان قهر طولانی مدت دارند؛ زیرا حل مشکل برای آن ها ممکن نیست.

در این رابطه باید بدانید اگر قصد ادامه زندگی مشترک خود را دارید و نمی خواهید از یکدیگر جدا شوید، بهتر است از مشاوران خانواده همچون متخصصان ما در نوا مشاور کمک بخواهید.

زیرا آن ها باتوجه به دانش و تخصص زیاد در زمینه روابط زناشویی تلاش می کنند که به شما روش های حل مسئله را آموزش دهند و از بروز مجدد این واکنش در زندگی شما جلوگیری کنند.

شماره تماس نوا مشاور

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

دلایل قهر بین زوجین چیست؟ وچه پیامدهایی دارد؟

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره