چه چیزی نعشگی را از بین میبرد؟ نکاتی که باید حتما بدانید

چه چیزی نعشگی را از بین می برد؟

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

چه چیزی نعشگی را از بین میبرد؟ نکاتی که باید حتما بدانید

متاسفانه امروزه یکی از معضلاتی که گریبانگیر جوامع شده، مصرف مواد مخدر است. در حال حاضر مواد مخدر گوناگونی در بازار وجود دارد و هر کدام اثرات و عوارض خاص خود را دارند. اینکه چه چیزی نعشگی را از بین می برد از سؤالات متداول درباره از بین بردن اثر موارد مخدر مختلف همچون تریاک، شیره، شیشه و… است.
همچنین این موضوع یکی از عوامل مخرب در زندگی افراد است که موجب نابودی و به هم خوردن پیوند خانواده ها می‌شود. پس بسیار مهم است که بدانید چه چیزی نعشگی را از بین میبرد و کم کم سعی کنید مواد را ترک کنید.

استفاده از مواد مخدر، حالات سرخوشی و نشئگی در فرد ایجاد می‌کند که این حالت‌ها در زمان مصرف بیش از حد، ایجاد ناخوشی خواهند کرد.

در اینجا سوالی که مطرح می شود آن است که چه چیزی نعشگی را از بین میبرد تا بتوان از پیامدهای آن جلوگیری کرد. در این مطلب سعی داریم شما را با علائم نعشگی و روش های از بین بردن آن به خصوص در مواد مخدر تریاک، هروئین و شیشه آشنا کنیم.

تریاک جزو مواد مخدر های است که مصرف بالایی دارد و به روشهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از موارد، افراد به علت تصور نادرست، تریاک را به منظور رفع برخی بیماریهای خود، مصرف کرده و در نهایت به آن معتاد می شوند. مصرف تریاک مانند دیگر مواد مخدر عوارض زیادی برای شخص به همراه خواهد داشت. هنگام ورود تریاک به بدن، مواد موثره آن در حدود ۲۴ الی ۴۸ ساعت در بدن مانده و اثرات مخربی بر سیستم دفاعی خواهد گذاشت. در این میان بعد از مصرف تریاک حالت نعشگی تا ۴ ساعت دوام داشته و در فرد یجاد سرخوشی و لذت می کند. همچنین باعث ایجاد اعتیاد جسمی و روانی به این ماده می شود.

 علائم نعشگی با تریاک

 در صورتی که مواد مخدر مثل تریاک از میزان مصرف عادی فرد بیشتر شود، ایجاد نعشگی خواهد کرد و چنانچه مقدار مصرف از حد معین آن پایین آید، حالت خماری ایجاد خواهد شد. حالات ایجاد شده از نعشگی در فرد متفاوت از خماری است. در این بخش به توصیف علائم نعشگی به تریاک می پردازیم.

  • مصرف زیاد تریاک حالت سرخوشی و شادی کاذب در فرد ایجاد می کند.
  • مصرف تریاک همراه با ایجاد نعشگی باعث احساس خواب آلودگی در فرد شده و روند زندگی او را با اختلال مواجه می‌کند.
  • فرد در ناحیه بازوها و صورت احساس خارش پیدا کرده و سفیدی چشم ها نیز قرمز رنگ خواهد شد.
  • معتادین به تریاک در زمان نعشگی حس بی خیالی داشته و قادر نیستند متوجه احساسات خود بشوند و در حقیقت احساسی نخواهند داشت.
  • افراد نعشه علاقه زیادی به حرف زدن دارند و ممکن است ساعت ها در مورد موضوعات مختلف صحبت کنند.
  • مصرف تریاک به وسیله بافور موجب فرورفتگی گونه ها شده و در ظاهر فرد نمایان است.
  • مصرف زیاد تریاک و ایجاد نعشگی باعث حالت تهوع و استفراغ می‌شود و پس از استفراغ کردن، حال فرد بهتر خواهد شد.

 در حالت کلی اعتیاد اثرات مخربی روی زندگی اشخاص خواهد گذاشت و باعث کاهش کیفیت زندگی، افت کاری و تحصیلی، عدم روابط اجتماعی و ایجاد انزوا و همچنین از بین رفتن بنیاد خانواده و عوامل مخرب دیگر خواهد شد.

 از بین بردن نعشگی تریاک

 شاید این سوال برایتان مهم باشد که چه چیزی نعشگی را از بین میبرد ؟

بر مبنای طب سنتی، نعشگی دارای طبع گرم است و به همین علت افراد معتاد هنگام نعشگی از آبلیمو استفاده کرده و با خوردن آن اثرات نعشگی را از بین می برند.

همچنین در طب سنتی تریاک دارای طبع سرد است و باز به همین علت معتادان هنگام مصرف آن از چایی و نبات و یا مواد قندی استفاده می کنند.
شیره تریاک نیز دارای طبع گرم بود و برای ازبین بردن اثرات آن، از موادی با طبع سرد مانند هندوانه استفاده می‌شود.

به علت اثرات مخرب تریاک روی زندگی افراد، بهتر است نسبت به ترک اعتیاد در خانه یا کلینیک اقدام کرده و با مشاوران ترک اعتیاد صحبت کنید.

 

در حالی که متادون به عنوان داروی مهار مواد مخدر افیونی طراحی شده؛ اما برخی افراد با مصرف دوزهای بالا و خودسرانه این دارو دچار اعتیاد به متادون می شوند.‌ مصرف متادون با حالت سرخوشی و نشئگی مشابه هروئین یا مورفین همراه است.‌

متادون با مسدود کردن گیرنده های درد در مغز اثرات آرام بخش تری نسبت هروئین ایجاد می کند. با این حال در دوزهای بالا فرد را دچار سرخوشی یا نشئگی می کند.
نعشگی متادون معمولا با حالت آرام بخشی همراه است که در آن زمان واکنش ها در فرد کاهش یافته و نسبت به پیرامون بی توجه می شود.

بعد از مصرف متادون ماهیچه ها ضعیف تر شده و پلک ها دچار افتادگی می شوند. علاوه بر این فشار خون و دمای بدن مصرف کننده نیز پایین می آید. حساسیت به نور از دیگر علایم نعشگی متادون است که در افراد دیده می شود.

در مواردی که فرد بیش از اندازه متادون مصرف کرده باشد، نعشگی با کوچک شدن مردمک چشم ها همراه است. علاوه بر این تغییراتی در رنگ ناخن ها و نوک انگشتان دیده می شود.‌ سرگیجه، تهوع و استفراغ نیز ممکن است در اثر سو مصرف این ماده ایجاد شود.

از بین بردن نعشگی متادون

متادون حداکثر تا 55 ساعت در بدن باقی می ماند و با داشتن نیمه عمر کوتاه، نعشگی کمتری نسبت به سایر مخدرهای افیونی دارد. با این حال برای خارج کردن کامل آن از بدن باید مصرف متادون به طور کامل متوقف شود.

از بین بردن نعشگی متادون معمولا با درمان های دارویی امکان پذیر است؛ اما با مصرف مکمل های ویتامین B و منیزیم نیز می توان تا حدودی اثرات آن را کاهش داد.
ویتامین B در مواد غذایی همچون شیر، ماهی، پسته، سیر و… وجود دارد. با مصرف این مواد می توان تا حدود نشئگی متادون را از بین برد.  

منیزنیم نیز در موادی همچون شکلات تلخ، اسفناج، موز و… دیده می شود که با مصرف آن ها اثر متادون را کمتر می کنید. علاوه بر این، مصرف آسپرین یا ایبوپروفن نیز برای از بین بردن سردردها و دردهای عضلانی ناشی از متادون موثر است.

فراموش نکنید متادون نوعی مخدر افیونی است که می تواند وابستگی جسمی و روانی ایجاد کند. درنتیجه بهتر است به کمک پزشکان متخصص و روانشناسان برای سم زدایی و ترک این ماده مخدر اقدام کنید.

برای از بین بردن اثر متادون معمولا ترکیبی از کلونیدین یا بوپرنورفین تجویز می شود.

 

متامفتامین یا شیشه ماده محرکی است که موجب اعتیاد شده و در واقع تحریک کننده اعصاب است. این ماده روی مغز و سیستم عصبی تاثیر مستقیم گذاشته و عوارض بسیار خطرناکی دارد.

شیشه را به صورت تزریقی، خوراکی یا با وسیله ای شیشه ای به شکل پیپ (پایپ) مصرف می کنند. مصرف شیشه باعث ایجاد بی اشتهایی، بی خوابی، توهمات شنوایی و بینایی، سرخوشی، مشکلات خلقی و بدبینی می‌شود.

فرد با هر بار مصرف شیشه، وابستگی بیشتری به آن پیدا کرده و به مقدار بیشتری نیاز پیدا می کند. شیشه آسیب های جدی در مغز ایجاد کرده و مشکلات فراوانی برای فرد به همراه خواهد داشت.

 در زمان مصرف شیشه به خصوص در طولانی مدت، توهمات پوستی نیز ایجاد می شود. مثلا شخص در یک ناحیه از پوست خود احساس سوزش می کند.

همچنین یکی دیگر از علائم مصرف زیاد شیشه، احساس خشم است که منجر به درگیری و یا اتفاقات ناگوار خواهد شد. متاسفانه مصرف شیشه بعد از تریاک، به عنوان پرمصرف ترین ماده اعتیادآور در کشور است.

از بین بردن علائم نعشگی با شیشه

نعشگی با شیشه همانطور که گفته شد حالات متفاوت و درعین‌حال خطرناکی را در فرد ایجاد می‌کند و گاهی توهمات بینایی در فرد باعث می‌شود، اطرافیان خود را به شکل موجودات وحشتناک دیده و آنها را بکشد.

شاید این مسئله که چه چیزی نعشگی را از بین میبرد برای مصرف کنندگان شیشه مهم باشد. اما نکته اصلی، تاثیرات مخرب و منفی آن روی زندگی فرد است، چون علاوه بر آن که فرد از نظر جسمی، آسیب‌های جدی خواهد دید، زندگی شخصی و اجتماعی خود را نیز از دست خواهد داد.

در درجه اول، بهترین راهکار بهره گیری از مشاوره ترک اعتیاد به منظور ترک همیشگی شیشه و یا دیگر انواع مواد مخدر است، تا بتواند دوباره به روال عادی زندگی برگشت.

 اما یکی از مواردی که در کاهش عوارض نعشگی شیشه موثر است، مصرف سیر است. البته هنوز تحقیقات کامل علمی در این باره صورت نگرفته و این مسئله به صورت تجربی بیان شده است. همچنین استفاده از قرص جوشان منیزیم و قرص ویتامین B6 نیز در کاهش نعشگی شیشه می تواند کمک کننده باشد.

برای آگاهی بیشتر از نعشگی و راه های از بین بردن آن و دریافت پاسخ سوالات خود می توانید با مشاورین مرکز نوا مشاور تماس بگیرید.

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

چه چیزی نعشگی را از بین میبرد؟ نکاتی که باید حتما بدانید

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

124 دیدگاه دربارهٔ «چه چیزی نعشگی را از بین میبرد؟ نکاتی که باید حتما بدانید»

  1. سلام برام سوال طرف برای اینکه نعشه کنه میره مواد مصرف میکنه بعد چرا بیاد نعشگیو با ابلیمو یا هرچی از بین ببره ؟؟؟

  2. سلام دوستان من خاک بر به دلیل مشکلات زود انزالی کشیده شدم به سمت مواد بخدا تو زندگی همه چی داشتم و دارم ولی چه فایده اگه خدا بخاد همه رو میزارم کنار

  3. آقا من 10سال شیشه کشیدم تریاک شیره رو امتحان کردم ولی هیچ کدوم خوشی یه ساعت کنار خانواده رو نداره الان دوسال هست ترک کردم خونه خوابیدم بدون هیچ قرص و دکتری خداروشکر الان پاک هستم وبرای همه معتادان عزیز آرزوی پاکی دارم

    1. دقیقا حرفت عالی بود منم ۷ سال هروئین مصرف کردم و به قول شما زندگی آدم رو ویران میکنه تو اون ۷ سال ک تو عذاب بودم در مصرف بودم نمیدونسم تو زندگیم چه خبره چه مشکلاتی داریم من پدر ندارم فوت شده پدرم .من فقط تو فکر این بودم برا خودم مواد پیدا کنم بکشم مواد از خرج زندگی و خانوادم برام مهم تر بود ولی الان خداروشکر ۱سالو ۶ ماه هس ک به کمک 1_اول خداوند مهربانم.2_مادر عزیزتر ازجانم خیلی اذیتش کردم 3_و به اراده خودم .
      پاک شدم از مواد.
      خداروشکر الان بهترین عشقو حال رو میکنم تو پاکی بهترین زندگی رو دارم بهترین جا دارم کار میکنم .از خداوند مهربانم و مادر عزیزتراز جونم بابت اینکه زندگیم رو جونیم و تن سلام رو برام بخشیدن ک الان بتونم رو پای خودم وایستم کار کنم خرج خودم و خانوادم رو بدم و زندگی سالم بکنم تشکر میکنم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره