عوارض مصرف کمیکال

عوارض مصرف کمیکال

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

عوارض مصرف کمیکال

مواد مخدر جدید و روانگردان جدیدی به نام کمیکال یا سالویا(مریم گلی) وارد بازار شده است که مانند هر نوع ماده مخدر و روانگردان دیگری اثرات مخربی روی مغز و بدن می‌گذارد و عوارض خطرناکی به دنبال خواهد داشت. برای آگاهی از عوارض مصرف کمیکال تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

کمیکال مخدر و روانگردانی تهیه شده از بنزای و خانواده AM یا ماری جوانا صنعتی است. ماده ای که در ماریجوانا و دیگر مشتقات گیاه شاهدانه وجود دارد، THC نامیده می‌شود که این ماده در نوع صنعتی آن نیز وجود داشته و ایجاد حالات روانی می کند که در عامیانه به آن چِت شدن، می گویند.

ماده مخدر کمیکال به صورت اسپری و سیگار مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصرف یک بار ماده مخدر کمیکال موجب وابستگی و اعتیاد به آن خواهد شد.

 متاسفانه کمیکال ارزان بوده و به راحتی در دسترس قرار دارد و به همین علت در میان جوانان و به خصوص رده سنی ۱۸ تا ۲۵ سال بسیار رواج پیدا کرده است. آگاهی از عوارض مصرف ماده مخدر کمیکال باعث خودآگاهی افراد و عدم مصرف مجدد آنها خواهد شد و ممکن است شمارا ترغیب به ترک اعتیاد در خانه بکند.

چگونگی اثر کمیکال

 همانطور که اشاره کردیم، بنزای یا بونسای که ماده اولیه کمیکال است، خود به تنهایی به عنوان ماده مخدر قابل مصرف بوده و عوارض خاص خود را دارد. هنگامی که THC که در کمیکال و مواد اولیه تشکیل دهنده آن وجود دارد، به گیرنده های مغز متصل می شود، فرد از نظر احساسی تحت تاثیر قرار گرفته و موجب تغییر عملکرد های مربوط به حافظه، لذت، تفکر و فعالیت‌های ذهنی می شود.

 در حقیقت AM یا ماری جوانای صنعتی، جزو کانابینوئیدهای سنتز شده است و اثراتی بسیار قوی تر از موارد طبیعی آن دارد.این کانابینوئید به گیرنده های مخصوص آن در مغز به نام CB1 و CB2 متصل شده و مانع از عملکرد طبیعی مغز می شود.

متاسفانه آوردوز کانابینوئیدهای صنعتی بسیار خطرناک بوده و احتمال مرگ افراد وجود خواهد داشت.

با توجه به موارد ذکر شده، عوارض مصرف ماده مخدر کمیکال در واقع ترکیبی از عوارض مواد تشکیل دهنده آن است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

هر نوع ماده مخدر با توجه به مواد تشکیل دهنده آن دارای علائم مشخصی است. مصرف ماده مخدر کمیکال نیز باعث احتمال بروز علائم زیر در افراد می شود:

  •  سرگیجه و حالت تهوع
  •  توهم دیداری و شنیداری
  •  سفر در مکان و زمان
  •  احساس سرخوشی
  •  خنده های زیاد 
  •  افزایش فشار خون
  •  حالتی شبیه به سکته مغزی و کما به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه
  •  عدم کنترل حرکتی
  •  دشواری در حرکت اعضای بدن

 علاوه بر این موارد، در صورت عدم مصرف مجدد کمیکال احتمال تشنج و کاهش فشار خون نیز در فرد وجود خواهد داشت.

عوارض مصرف ماده مخدر کمیکال در بلند مدت عبارتند از:

  •  کاهش قدرت حافظه
  •  اختلال در یادآوری خاطرات و وقایع
  • کاهش قدرت عکس العمل افراد
  •  اختلالات روانی
  •  منزوی شدن
  •  عدم پذیرش مسئولیت
  •  کاهش روابط اجتماعی
  •  بروز مشکلات عصبی
  •  تغییر DNA
  • بروز صفات مردانه و زنانه
  •  عدم کنترل احساسات
  •  کاهش قدرت یادگیری

 همانطور که مشخص است، عوارض مصرف کمیکال جبران ناپذیر بوده و افراد معتاد به آن عموماً از انجام کارهای روزانه خود بازمانده و قادر به حرکت و عملکردهای طبیعی بدن نخواهند بود.

همه انواع مواد مخدر و روانگردان، سلامتی شخص را تهدید کرده و باعث بروز مشکلات و بیماری‌های زیادی می شوند و آینده فرد را در معرض نابودی قرار خواهند داد و افراد باید به دنبال بهترین روش ترک اعتیاد به مواد مخدر خود باشند.

عوارض مصرف کمیکال در افراد مختلف متفاوت است. نوع واکنش های افراد معتاد به کمیکال بسته به دوز و مدت زمان مصرف بستگی دارد که آن را فاز کمیکال می نامند.

اکثر افراد پس از آنکه مخدر کمیکال را مصرف کردند تا مدت‌ها به کمای خفیفی فرو می روند. زمان آن نیز مشخصا به میزان مصرف معتاد در هر دوره استعمال وابسته خواهد بود.

به همین دلیل اگر فرد مدت کمی تجربه مصرف آن را داشته باشد با عوارض کمتری رو به رو خواهد شد. در غیر اینصورت باید منتظر عواقب جدی و خطرناک از جانب این ماده مخدر زیان بار باشیم. در صورتی که تمایل دارید هر چه سریع تر از دام اعتیاد به این ماده مخدر آسیب زا رهایی یابید، با متخصصین نوا مشاور تماس بگیرید و از توصیه های کادر مجرب ما برای برگشت به زندگی استفاده کنید.

فاز کمیکال در کسانی که تجربه مصرف کمتری دارند…

این افراد معمولا در ابتدای مصرف با سرگیجه، سردرد، احساس رهایی و سرخوشی، توهم در دیده ها و شنیده ها، خنده های بی دلیل و مواردی از این قبیل مواجه می شوند.

هرچه بیشتر از زمان مصرف کمیکال می گذرد عوارض آن بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال احساس سرخوشی بروز یافته در معتاد به تدریج به حالت تهوع و استفراغ تبدیل می شود.

در این مواقع، فرد احساس کرختی و عدم کنترل در صحبت کردن پیدا خواهد کرد. فرو رفتن در حالت کما برای مدت کوتاه نیز جزو عوارض شایع در فاز کمیکال شناخته می شود.

کسانی که تجربه مصرف بیشتری دارند…

این معتادان در اغلب موارد احساس خواهند کرد که هیچ چیزی را به خاطر نمی آورند و این موضوع سبب تمایل بیشتر آن ها به انزوا و گوشه گیری خواهد شد.

بدون شک این مسئله در برقراری ارتباط افراد معتاد با دیگران مشکلاتی را به وجود می آورد. پس از آن شخص به این فکر خواهد کرد که هیچ هدفی برای ادامه دادن زندگی ندارد و در این صورت ممکن است به خودکشی روی آورد.

علت این موضوع تاثیر زیان بار و سریع این مخدر بر مغز افراد است که سبب از بین بردن سلول های خاکستری مغز در طولانی مدت خواهد شد.

درواقع نکته مذکور نشانگر این است که فرد پس از گذشت چندین دوره از مصرف کمیکال احساس می کند سرخوشی و لذت پیشین را از استعمال آن تجربه نمی کند، اما باز هم علاقه دارد که آن را مصرف کند زیرا اعتیاد به مخدر کمیکال به مرور زمان رشد پیدا خواهد کرد و به جایی می رسد که فرد هرگز قادر به دوری از آن نخواهد بود.

با افزایش میزان مصرف کمیکال فرد دچار اختلالات روانی پیچیده تری شده که کنترل آن ها به طور کامل از دست فرد خارج می شود.این موارد سبب می شود که ترک مواد مخدر کمیکال با روند سخت تری همراه باشد زیرا از بین بردن آسیب هایی که بر اثر مصرف کمیکال به فرد معتاد وارد شده اند، دشوار خواهد بود.

کلام آخر

از عوارض مخدر کیمیکال می توان به بی مسئولیتی و منزوی شدن فرد در ارتباطات اجتماعی اشاره کرد به همین علت در زمان ترک کمیکال بهتر است از یک مشاوره و روانشناس کمک گرفت. برای رهایی از عوارض اعتیاد به کمیکال می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با مشاوران متخصص ما در نوامشاور تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره با نوا مشاورتماس بگیرید.

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

عوارض مصرف کمیکال

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

121 دیدگاه دربارهٔ «عوارض مصرف کمیکال»

  1. سلام من اسمم امیره ۱۸ سال سن دارم ۲ساله مصرف گل و حشیش دارم پارسال ۳ماه کیمیکال کشیدم و گذاشتم کنار ترامادول هم مصرف داشتم ولی یه دفه ای مجبور شدم به زور ترک کنم همه چیو حتا سیگار که ۶ ساله میکشیدم بعد ۳ماه عید شد پاک شده بودم مثل صابق فیسم عالی شده بود سرم بالا بود همه احترام میزاشتن سر بابام بالا بود مادرم افتخار میکرد تا این که سیزده بدر امسال(۱۴۰۲) گل کشیدم بعد ۳ماه دیگه شروع شد هر روز گل میکشیدم ولی یه رول کوچیک( یه پیپر اسلیم) سرکار میرفتم موجودی کارتم مگه تموم میشد از یه ساقی میگرفتم اول فقط گل بود میاورد برامون بعد دیگه خودش جنس نیاورد ما باید میرفتیم میگرفتیم ۷۰ تومن یک گرم و نیم میداد یه بار رفتم بگیرم گفت گل ندارم فعلا ولی کیمیکال دارم وسوسه شدم تف تو اون روزی که باز کشیدم هنوز ۱ماه از از مصرف دوباره مخدرم نگذشته بود گرفتم پشت ساختمون ها جلو پایگاه بسیج کشیدم اصلا نفهمیدم چرا اینجا میکشم کشیدم مردم انگار بار اولم بود کیمیک کشیده بودم فازشو یادم رفته بود خلاصه الان خرداد تموم میشه من دارم از اردیبهشت میکشم تو این ۲ماه ۶ بار توهم تصویری زدم یه جوری شدم انگار همه چیز متحرک بود کارتونی خونوادمو یادم رفته بود اصلا میگفتم من الان کجا باید برم خونمون کجاست خلاصه خیلی بده رفیقام گل میکشن دیگه منه کیمیکالیو راه نمیدن تو جمعشون هرروز دعوا میکنم باهاشون خونوادم میرسم خونه فقط نصیحت میکنن دیگه بابام گریه میکنه خواهرم سرش پایینه مامانم حمله قلبی میکنه خیلی اوضاع بده دقیقا ۲ ماه میشه ارایشگاه نرفتم معلوم نیست نمیدونم الان خردادیم یا تیر ماه هارو یادم رفته روزا یادم رفته پول ندارم نمیتونم کار کنم( ادم کیمیکالی نمیتونه کار کنه) یادم رفت بگم این اواخر کیمیکالو با شیشه میکشم ۴روزه شیشه هم میکشم من از شیشه میترسیدم اما دیگه الان سنگ میگیرم دستم یا خدا
    ببین مادر من یه چیز بهت بگم: اگه پسرت کیمیکالی شد سعی کنید باهاش حرف بزنید بفهمه که درکش میکنید
    بیین پدر من میخام یه چیزیو بهت بگم: اگه پسرت کیمیکالی شد خودت بهش برس لباس بخر ارایشگاه ببر خوشحالش کن لذت زندگیو بفهمه اگه تحت فشار باشه بازم میکشه دیگه بهش حالم نده مجبوره بکشه

    ببین رفیق من داداش من هم موجود من هم روح من یه چیزیو میخام بهت بگم:
    وقتی کسی نصیحتت میکنه حرفشو جدی بگیر با خودت فکر کن ببین بقیه چی شدن تو اون طوری نشو الکی نگو میدونم نمیکشم دیگه یا هیچی نگی سر تکون بدی نصیحت کسی که تجربشو داشته رو جدی بگیر قبول کن تو معتادی اگه ۳ روز پشت هم. هر مخدریو کشیدی

    اینم بگم تا جواب این سوالی که تو ذهنت هست رو پیدا کنی

    اخرین نفری که میفهمه بگا رفتی پاچیدی اواره شدی خودتی خودت. بهش فکر کن تمام

    من با ۱۷ سال سن از یه مشاور ۶۰ ساله پیشتر میدونم چون تجربشو داشتم

    الکی پول کمپ ندید کمپ ابرو ریزیه خونواده محترم نزار کسی از فامیل ها بفهمه تو خودتون نگه دارید هعی بابای من به همه جا جار زد ابرو نزاشت برا خودشو منو خونوادمون حتا طایفمون

    کسی که بخاد ترک کنه تو خونه هم میتونی نیازی به کمپ نیست

    کمپ یعنی ترک راحت تر
    هر دو روز یه بار یه B2 بده بچت بخوره یا خودت بخور خودت که نه باید بزرگتر مراقبت باشه چون نمیشه ادم خودش هر دو روز بخوره

    منم از امروز صبح تصمیم به ترک داعمی مخدر کردم دیگه فقط سیگار

    1. فریبا عبدالله زاده

      سلام. اگر استفاده ازش کم بوده باشه بعد از مدتی از بین میره. بستگی به زمان و میزان مصرف داره.

  2. سلام الان که‌ دارم اینو تایپ میکنم ساعت ۸:۰۵ صبح از دیشب نخوابیدم. یک سال مصرف شیمیایی داشتم شیش ماه هیچ مخدری مصرف نکردم ک ی مدته دوباره شروع کردم از نو با گل و هشیش امروز صبح وسوسه شدم کمیک بکشم میترسم دوباره گرفتار بشم ولی وسوسم خیلی زیاده ی چیز بگم ب دوستای ک تا حالا مخدری مصرف نکردن با ی بار مصرف هر ماده مخدری ی صندلی خالی تو ذهنت برای همیشه ایجاد میشه ک هیچوقت قرار نیست از بین بره چون دیگه میدونی مواد چه لذتی داره با کوچک ترین اتفاقی که برات بیفته ممکنه بری مصرف کنی. حال احساس خوبی ندارم با اینکه پاکم خدا کمک کنه بهمون فقط از اینکه مصرف میکنم حس لذت داره و خوشحالم اون لحظه اما کاملا حساس پشیمانی دارم بابت دف اولی که مصرف کردم.

  3. من یکسال و هشت ماه مصرف مریم(سالویا) و پیکو(کمیکال) دارم اینو بگم ب کسایی ک میخان بکشن چیزی بجز بدبختی نیست یا اور دوز میکنی و می‌میری یا زنده میمونی اما زندگی خودتو خوانوادتو جهنم میکنی و پشیمونی اما ترک نمیتونی کنی از شیشه بدتره اطرافیانم ک کشیدن شیشه معتقدن، خیلی بده بعد از 5 _8 ماه دچار مشکلات روانی جدی میشید و ی جایی ب خودکشی میرسه /:
    و خلاصه فقط حال بدی داره استرس اظطراب شدید ن خنده و این چرتو پرتا شاید تا دو ماه برات خوب باشه و بخندی ولی بعدش دیگ میفهمی چ اشتباه بزرگی کردی

    1. سلام
      امیدوارم که شما هم روزی
      با تمایل شخصی پیام بدهید و توی پروسه
      درمان قرار گیرید.
      کمیکال یکی از کُشندترین و مخربترین مخدرهای
      حال حاظر هست.
      ممنون از اینکه تجربه خود را در اختیار
      گروه گذاشتین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره