ترک قرص ب2 (بوپرنورفین)؛ روش‌های ترک و عوارض جانبی

ترک قرص ب2 (بوپرنورفین)

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

ترک قرص ب2 (بوپرنورفین)؛ روش‌های ترک و عوارض جانبی

قرص b2 یا بوپرنورفین به عنوان یک دارو برای از بین بردن درد و آسیب های ناشی از ترک اعتیاد به مواد مخدر شناخته می شود. اما گاه خود باعث اعتیاد جدیدی می شود و مصرف کنندگان را به دنبال یافتن روش ترک قرص ب2 میکشاند.در واقع معتادانی که قصد ترک مواد مخدر را دارند این قرص را برای ترک راحت تر مخدر ها به کار می گیرند. اما در مواردی که میزان اعتیاد و مدت مصرف آن ها طولانی باشد به طبع دوز بالاتری از قرص ب2 نیاز است.در این مواقع اغلب به دلیل مصرف خودسرانه این قرص توسط افراد، اعتیاد به قرص ب2 به وجود می آید. در این مقاله قصد داریم شما را با روش ترک قرص ب2 و نکاتی در این باره آشنا کنیم. اگر علاقه به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید با نوا مشاور ارتباط داشته باشید.

درمان و ترک اعتیاد با قرص ب2 (بوپرنورفین)

از قرص بوپرنورفین در درمان اعتیاد به مخدر های گوناگون استفاده می شود. علت این مسئله علاوه بر پایین بودن قیمت قرص ب2، کاهش علائم و دردهای ناشی از ترک با مصرف این قرص هاست.توجه داشته باشید که حتما پیش از شروع مصرف این قرص ها، بروشور درون بسته را بخوانید.قرص بوپرنورفین به منظور ترک اعتیاد معمولا یک بار در روز مصرف می شود و میزان مصرف آن باید بر اساس دستورات پزشک متخصص دنبال شود.در صورتی که بر اساس تجویز پزشک به مصرف قرص بوپرنورفین را بیش از یک بار در روز نیاز دارید، می توانید هر تعداد از آن را با هم زیر زبان قرار دهید. اگر این قرص ها را بجوید یا قورت دهید به هیچ عنوان بر بدن اثر نخواهد کرد.

روش ترک قرص بوپرنورفین

مصرف قرص b2 باعث القای حس سرخوشی و توهم زایی در افراد مصرف کننده می شود. به همین دلیل برخی افراد با سوء استفاده از این قرص ها به آن اعتیاد پیدا می کنند و با عوارض خطر آفرین آن مواجه می شوند.اعتیاد به قرص b2  با علائم و نشانه هایی همراه است که از میان آن ها به تاری دید، مشکلات تنفسی، احساس خستگی و مواردی دیگر اشاره می کنیم. اما در صورتی که قصد ترک اعتیاد به این ماده مخدر را دارید در ادامه ما را همراهی کنید.

موارد مصرف قرص ب2

همان طور که گفته شد، این قرص برای ترک اعتیاد به صورت سرپایی در مطب دکتر تجویز می شود و در صورت رعایت نکردن دستورات پزشک، ممکن است خود این قرص ایجاد وابستگی کند.اعتیاد به قرص ب2 مانند اعتیاد به متادون است و فرد همان علائم نئشگی و لذت ناشی از مصرف متادون را با اعتیاد به b2 تجربه می کند.افراد با تصور این که قرص بوپرنورفین عوارض کمتری نسبت به دیگر مخدرها دارد، برای ترک مخدر های دیگر این قرص را جایگزین می کنند.اما این طور نیست و عوارض این قرص دست کمی از دیگر مخدرها ندارد و حتی ممکن است فرد و خانواده ایشان را دچار مشکلات جدی تر و هزینه های بیشتری کند.البته لازم به ذکر است مصرف این قرص فقط برای ترک اعتیاد نیست و مصارف درمانی دیگری مانند تسکین دردهای شدید، قبل از بیهوشی و کنترل و برگرداندن مهار تنفسی ناشی از فنتانیل در بیهوشی دارد.

 

ترک قرص ب2 (بوپرنورفین)

 

عوارض جانبی قرص بوپرنورفین

همچون دیگر مخدرها، مصرف این قرص باعث کندی نفس می شود.در صورتی که عملکردهای تنفسی به شدت کاهش پیدا کرد و نشانه های حساسیت دارویی از قبیل کهیر و ورم صورت، لب ها، زبان و گلو  دیده شد، هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

اگر نشانه های زیر را بعد از مصرف این قرص مشاهده کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید:

  • تنفس آرام و سطحی
  • احساس سبکی در سر، ضعف و بیحالی
  • گیجی، افکار و رفتارهای غیر عادی
  • تهوع، درد معده، تب، کم شدن اشتها، ادار تیره رنگ یا به رنگ خاک رس،  زرد شدن پوست  و چشم ها

عوارض زیر، به صورت خفیف تر ظاهر می شوند اما احتمال بیشتری دارد افراد بعد از خوردن قرص b2 این عوارض را مشاهده کنند:

  • سر درد، تهوع، استفراغ، درد معده، یبوست
  • احساس گرما، احساس تنگی نفس
  • تعریق، ضعف و خستگی
  • کمردرد
  • اختلالات خواب
  • آب ریزش بینی
  • اضطراب و افسردگی

به جز موارد ذکر شده ممکن است بعد از مصرف این قرص دچار حالت های دیگری هم شوید. در صورت مشاهده هر گونه علائم غیر معمول حتما به پزشک مراجعه کنید.

ترک قرص ب2 (بوپرنورفین)

روش ترک قرص ب2

همان طور که گفته شد بعضی از افراد برای ترک مخدر دیگری از b2 کمک میگیرند و در نتیجه استفاده نا صحیح از این قرص، به بوپرنورفین وابسته می شوند. توصیه می شود برای ترک بوپرنورفین، خودسرانه عمل نکنید و به توصیه افراد عادی برای ترک بوپرنوفین اقدام نکنید.بهتر است روش ترک قرص ب2 را از پزشک متخصص بخواهید و هم از لحاظ روحی و هم جسمی خود را برای ترک این قرص آماده کنید.با نظر پزشک خود این قرص را هم می توانید در منزل و هم در کلینیک های تخصصی ترک اعتیاد ترک کنید ( به شرایط فرد بستگی دارد). اگر تصمیم به ترک اعتیاد گرفته اید نیز، لازم است مقاله مربوطه را مطالعه کنید و با مشاوران ترک اعتیاد، صحبت کنید.ترک بوپرنورفین در کلینیک های تخصصی ترک اعتیاد به این صورت است که با توجه به میزان مصرف قرص، برای ترک اعتیاد فرد اقدام می کنند و به صورت 24 ساعته میزان مصرف قرص و علائم ترک تحت کنترل پزشک قرار داد.کاهش تدریجی مصرف قرص، از جمله بهترین ترین روش ها برای ترک است.اگر این قرص را به روشی اصولی ترک نکنید، ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد به همین دلیل  می شود حتما تحت نظر پزشک برای ترک اقدام نمایید و روش ترک قرص بوپرنورفین به صورت اصولی را از پزشک خود بخواهید.

روش ترک قرص ب2 در منزل

اگر مصرف کننده قرص ب2 در مدت زمان کوتاهی بوده اید، ترک اعتیاد در خانه امکان پذیر است. بدین منظور ملزم هستید از مصرف آن تا مدتی خودداری کنید.البته در تمام این مدت نیاز است که حتما تحت نظر پزشک متخصص باشید.

ترک قرص ب 2 با سم زدایی

در صورتی که به مدت طولانی قرص بوپرنورفین را مصرف کردید، می بایست هر چه سریعتر نسبت به سم زدایی این مخدر اقدام کنید. با سم زدایی آثار برجای مانده از این مواد در خون شما به طور کامل از بین خواهد رفت.

کمک گرفتن از مراکز ترک اعتیاد و مشاوره

یکی دیگر از روش های مناسب برای ترک اعتیاد به قرص b2 مراجعه به مراکز مرتبط است. در این مکان ها از شما می خواهند که با کاهش مقدار مصرف این قرص ها به طور تدریجی از اعتیاد به این قرص رها شوید. مشاوره ترک اعتیاد به مواد مخدر به افراد کمک می کند عادات اشتباه خود را با عادات مثبت جایگزین کنند. بدین ترتیب ترک قرص ب2 ساده تر خواهد بود.

 

ترک قرص ب2 (بوپرنورفین)

 

تاثیرات داروهای گیاهی برای ترک قرص ب2

ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که داروهای گیاهی برای ترک قرص بوپرنورفین استفاده می شوند؟ در پاسخ باید بگوییم برخی از دم کرده های گیاهی برای کاهش دردهای دوره ترک اعتیاد بسیار کارآمد هستند.البته لازم به ذکر است که پیش از شروع به مصرف این داروها باید طبع و مزاج خود را توسط پزشکان طب سنتی بررسی کنید که نوشیدن آن ها بر مشکلات موجود در ترک اعتیاد نیفزاید.اگر از طبع گرمی برخوردار هستید، نوشیدن دم کرده های بید و زرشک به شما توصیه می شود. زیرا به تسکین درد و افزایش خون رسانی در بدن شما کمک خواهد کرد.همچنین قراردادن خرما، کرفس، کدوی تلخ در برنامه غذایی نیز ممکن است موثر باشد.علت توصیه این مواد غذایی درمان بیماری هایی نظیر یبوست، مشکلات گوارشی و مسائلی از این قبیل است که شیوع بسیاری در میان معتادان دارد.

کلام آخر

قرص ب2 یا بوپرنورفین در بسیاری از موارد توسط پزشک برای معتادان در حال ترک تجویز می شود. علت آن کمک به کاهش درد در هنگام بروز علائم ترک است.اما در برخی موارد به دلیل مصرف خودسرانه بوپرنورفین توسط افراد اعتیاد به آن ظاهر می شود.لازم به ذکر است که این قرص به دلیل بروز احساس سرخوشی پس از مصرف، توسط برخی افراد به طور کاملا آگاهانه استفاده می شود. به همین دلیل افراد مجبور هستند که مراحلی را جهت ترک قرص ب2 طی کنند.در این بخش به بیان روش های ترک این ماده مخدر و عوارض مصرف آن اشاره کردیم. در صورتی که تمایل به دریافت مشاوره برای روش ترک قرص ب2 دارید، با مشاوران ما در نوا مشاور در ارتباط باشید.

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

ترک قرص ب2 (بوپرنورفین)؛ روش‌های ترک و عوارض جانبی

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

224 دیدگاه دربارهٔ «ترک قرص ب2 (بوپرنورفین)؛ روش‌های ترک و عوارض جانبی»

  1. سلام من ۴ساله که شیره مصرف میکنم ده مصرف کردم والانم سربازم الان هم B2مصرف می کنم چی کار کنم چطوری تو سربازی بزارم کنار ؟؟

  2. فرشاد نیکرو

    سلام:

    ۶۰سالمه ۲۰ساله جسته وگریخته تفریحی تریاک مصرف میکردم ودرطول هفته بامتادون ۵چندروزیه با1/4یک چهارم قرص B2 شروع کردم کاملاسرحالم بدون علائم وحشتناک متادون حس میکنم میشه یواش یواش کمش کردوگذاشت کنار.
    مهم تصمیم جدیست،دوستان جوان به خدا غیراز تلف شدن مال ووقت ووجودانسان هیچی تومواد مخدرنیست،تصمیم جدی بگیرید.
    گرفتاری‌های که موادبراتون درست کرده روی یک کاغذ لیست کنیدومرتب نگاهشون کنید.

    *بادوزکم B2شروع کنید*

    واکنش بدن دوزمصرف رامشخص میکنه قرارنیست مثل موادکاملانشئه باشید همین که نگهتون داره وعرقتون نزنه کافیه،به امیدبرچیده شدن بساط موادمخدرو اعتیاددرایران ودرکل دنیا.

    شادوموفق سربلندباشید.

  3. سلام من دوسال شیره مصرف میکردم، والان 3روز مصرف نکردم دارم از درد میمرم بندبند بدنم دار از هم میپاش دیگه طاقت ندارم چیکار کنم؟

    1. یهویی کهونمیشه ترک کرد، ترکوباید اصولی باشه ، باید ب بدنت فرصت بدی تا وابستگی رو رها کن ، بدنت مغژت وابستس ، تایم زیادی میبره ، اما بهترین راهش روش ترک ابو علی سینا برید مطالعه کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره