نحوه ترک مواد مخدر کمیکال در 3 مرحله

نحوه ترک مواد مخدر کمیکال

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

نحوه ترک مواد مخدر کمیکال در 3 مرحله

ماده مخدر کمیکال یکی از خطرناک ترین مخدرها محسوب می شود که اثر فوق العاده سریع و زیان باری بر عملکرد بدن فرد معتاد خواهد گذاشت. این ماده یک مخدر جدید به حساب می آید که بیشترین تاثیر خود را بر DNA بدن شخص می گذارد به همین دلیل بیشتر آقایان و خانم هایی که به کمیکال اعتیاد پیدا می کنند هرگز بچه دار نخواهند شد.

آثار منفی این مخدر سبب می شود که نحوه ترک مواد مخدر کمیکال نیز به سختی انجام گیرد و با مشکلاتی همراه باشد. شناخت عوارض مخدر کمیکال باعث خواهد شد آرامش خود را در طول روند ترک از دست ندهید. طریقه مصرف کمیکال و مدت زمان اعتیاد به آن در روند ترک اعتیاد تاثیر بسزایی دارد. در صورت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با نوا مشاور تماکمیکال مواد مخدر و روانگردانی شیمیایی است که ماده اصلی آن با نام مراسوئیت یا بونزای شناخته می شود،مراسوئیت از خانواده AM بوده و از آن کمیکال تهیه می گردد. مصرف کمیکال اعتیاد آور  است و باعث ایجاد توهم، سر خوشی و سفر در مکان و زمان می شود.کمیکال جزو کانابینوئید‌های سنتز شده است به همین علت در صورت اوردوز صدمات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.مصرف کمیکال باعث وابستگی در افراد شده بطوریکه فرد بعد از هوشیاری تمایل به مصرف مجدد آن دارد. در برخی موارد مصرف این ماده مخدر باعث بروز حالت تهوع و سرگیجه می شود.عدم مصرف کمیکال در افراد معتاد به این مواد، باعث کاهش فشارخون و تشنج خواهد شد و همین مسئله ترک این ماده مخدر را کمی دشوار خواهد کرد.اما شاید این سوال مطرح شود که در صورت اعتیاد، نحوه ترک مواد مخدر کمیکال چگونه خواهد بود؟ برای پاسخ این سوال تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

نحوه ترک مواد مخدر کمیکال در 3 مرحله

 نحوه مصرف کمیکال

ماده مخدر کمیکال به شکل دانه‌های ریز قهوه‌ای رنگ است و در خیلی از موارد با مواد مخدر و روانگران‌های دیگر مانند: گل یا ماری جوانا به شکل سیگار یا اسپری مصرف می شود و متاسفانه عوارض بسیار خطرناکی به همراه دارد.

به علت اینکه کمیکال به صورت دستی و شیمیایی تهیه می شود، ممکن است میزان ترکیب مواد آن با یکدیگر متفاوت بوده و عملکرد های شدید یا خفیف روی بدن داشته باشد.

 عملکرد کمیکال چگونه است؟

مصرف کمیکال یا مواد مخدر کانابینوئید‌دار، در ابتدا احساس نیرومندی و سرخوشی برای فرد ایجاد می‌کند و سپس فرد برای حفظ این حالت، به طور پیوسته مصرف خود را ادامه می‌دهد اما استعمال این نوع مواد در دراز مدت و حدود ۶ هفته، باعث اعتیاد و وابستگی شده و نه تنها احساس نیرو و نشاط ایجاد نمی‌کند، بلکه فرد باید صرفاً برای حفظ حالت طبیعی خود مواد مخدر را مصرف نماید.

 استعمال کمیکال بیش از ۶ هفته با عوارض زیر همراه است.

  • منزوی شدن، کندذهنی و عدم عکس‌العمل مناسب؛ همچنین فرد از نظر شناختی دچار اختلال می شود و شخصیتی بیمار گونه پیدا خواهد کرد.
  •  افزایش فشارخون و سکته مغزی می شود بطوریکه فرد در حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در حالت کما به سر خواهد برد.
  • در بلند مدت باعث اختلال حافظه، کاهش قدرت یادگیری و اختلالات روانی می شود.
  • بسرعت بر روی مغز اثر می گذارد و فرد را به فاز توهم خواهد برد.

هم چنین برای آشنایی با اثرات این ماده مخدر می توانید مقاله عوارض مصرف کمیکال را مطالعه کنید.

ترک ماده مخدر کمیکال

نحوه ترک مواد مخدر کمیکال مانند ترک دیگر مواد مخدر و روانگردان مثل ماری جوانا و حشیش است و از آنجایی که پایه تشکیل دهنده کمیکال نیز ماریجوانای صنعتی می باشد، تقریباً عملکردی مشابه داشته و نحوه ترک آن نیز به همان شیوه خواهد بود.

برای ترک مواد مخدر کانابینوئید دار مانند: کمیکال، حدود ۶ هفته زمان لازم است. در این مدت تاثیرات مواد در بدن از بین می رود. این مرحله بسته به میزان و شدت مصرف گاهی تا ۱۰ هفته نیز طول خواهد کشید.

در این زمان باید مصرف کمیکال را به طور کامل قطع کنید در غیر این صورت تأثیری ایجاد نخواهد شد. برای ترک اعتیاد در خانه و قطع مصرف آن، بهتر است از مشاور و افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

 اصولاً ترک مواد مخدری مانند: کمیکال، ماریجوانا، حشیش و … در ۳ مرحله انجام می شود.

 مرحله اول شامل علائم جسمانی

 در مرحله اول ترک کمیکال، علائم و تاثیرات جسمانی بروز خواهد کرد که تا ۱۲ روز پس از ترک ادامه دارد. در این زمان به علت بروز این علائم، امکان بازگشت به سمت مصرف مواد وجود خواهد داشت به همین علت با جلسات مشاوره می توانید میزان فشارهای جسمی خود را به وسیله راهکارهای ارائه شده، کاهش دهید.

همچنین هدف خود را برای یک روز مشخص کنید. به این معنا که هر روز تصمیم بگیرید که فقط مصرف مواد را در آن روز کنار بگذارید و به این ترتیب بهتر خواهید توانست عملکرد خود را کنترل کنید. تغییرات جسمی و روحی خود را در طول این مدت بررسی کرده و به مشاوره خود گزارش دهید.

 علائم جسمی که ممکن است در مرحله اول ترک مواد مخدر کمیکال ایجاد شود، شامل موارد زیر است:

  • تعرق بالا
  • اختلالات خواب
  • سردرد و سرگیجه
  • حالت تهوع و استفراغ
  • دردهای عضلانی
  • بی قراری و سردرگمی
  • سوء هاضمه
  • و…

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

نحوه ترک مواد مخدر کمیکال در 3 مرحله



مرحله دوم شامل علائم روحی و روانی

در مرحله دوم که تا هفته سوم ترک کمیکال و دیگر مواد کانابینوئید دار ادامه خواهد داشت، اثرات و علائم روحی و روانی بروز خواهد کرد. در این مدت، فرد دچار احساسات منفی و بدبینی شده و باید با بررسی علائم و مشکلات خود، برای برخورداری ازعملکردی مناسب، با بهره‌گیری از رژیم غذایی و حرکات ورزشی و نیز با بهره‌گیری از روان درمانی و مشاوره به بهبودی این علائم کمک نماید.

علائمی که در مرحله دوم ترک کمیکال و دیگر مواد مخدر کانابینوئید دار بروز می کند، شامل موارد زیر است:

  • ناتوانی در انجام درست امور روزانه
  • عدم تعادل احساسی
  • ناتوانی در بروز احساسات
  •  کشش به سمت مصرف مجدد مواد

در این مرحله باید روش های افزایش اراده و اعتماد به نفس را در پیش بگیرید و با بررسی مشکلات و برطرف کردن آنها، عملکرد خود را در انجام کارهای روزمره افزایش دهید.

مرحله سوم شامل تاثیرات روانی و اجتماعی

این مرحله باعث بروز تاثیرات روحی و روانی – اجتماعی شده و شروعی تازه را به همراه خواهد داشت. فرد در این مرحله شناخت تازه‌ای از خود پیدا کرده و باید با افزایش انگیزه، روند ترک اعتیاد خود را نگه داشته و زندگی تازه ای را شروع نماید.در طول این مسیر کمک از مشاور و روان درمانگر، تاثیرات قابل ملاحظه‌ای در حفظ ترک مواد مخدر و سلامت روحی افراد خواهد گذاشت.

البته این نکته قابل توجه است که کانابینوئیدهای سنتز شده اثرات بسیار قوی تری نسبت به نوع طبیعی آنها دارند و به همین علت، علائم ترک با شدت بیشتری بروز پیدا می کند.به علت آنکه مصرف کمیکال باعث منزوی شدن افراد و هم چنین حالت هایی مانند: عدم مسئولیت‌پذیری، ضعف روابط عمومی و اجتماعی و پیدایش مشکلات عصبی می شود، وجود جلسات مشاوره و روان درمانی در روند درمان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

مراکز معتبر ترک اعتیاد به مواد مخدر نیز که از درمان ها و روش های ترک موثر، استفاده می کنند، گزینه های دیگری برای ترک اعتیاد هستند.ماده مخدر کمیکال (به اصطلاح بعضی ها کیمیکال) به دلیل اثرگذاری شدید بر مغز افراد، معتادان را پس از تنها یک بار مصرف به شدت وابسته خود می کند به همین دلیل افرادی که تجربه مصرف کمیکال را در طولانی مدت دارند در روند ترک اعتیاد در خانه با مشکلاتی رو به رو خواهند شد. به همین توصیه می شود از تجارب و راهنمایی مشاوران استفاده کنند. دپارتمان نوا مشاور در این زمینه مشاورانی با تجربه دارد و شما را تنها نخواهد گذاشت. کافی است با ما تماس بگیرید.

رهایی از این ماده مخدر آسیب زا و خطرناک با عوارضی همراه است. به عنوان مثال افسردگی از آثار شایعی است که به وفور میان افرادی که در ابتدای مسیر ترک قرار دارند، دیده می شود؛همچنین گریه کردن بی دلیل، تشنج، گوشه گیری، اختلال در صحبت کردن یا ایجاد ارتباط با دیگران و مواردی از این قبیل جزو دیگر نشانه های ترک مخدر کمیکال به شمار می روند.توجه داشته باشید که طریقه مصرف کمیکال و آگاه کردن پزشک از این موضوع در روند ترک اعتیاد بسیار کمک کننده خواهد بود.

کلام آخر

کمیکال ماده مخدر بسیار خطرناکی است که تاثیر آن بر بدن و مغز بسیار آسیب زا شناخته شده است. معمولا افراد پس از مصرف این ماده مخدر برای اولین بار، دیگر حاضر به ترک آن نیستند زیرا آثار آن نظیر سرخوشی، توهم زایی، احساس رهایی و مواردی از این قبیل در اولین دوز مصرف، شخص را به سمت خود جذب خواهد کرد. در این مقاله به توضیح نحوه ترک مواد مخدر کمیکال، مراحل و روش های ترک این ماده پرداختیم چنانچه تصمیم به ترک این ماده مخدر دارید می توانید با مشاوران متخصص نوامشاور  تماس بگیرید.

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

نحوه ترک مواد مخدر کمیکال در 3 مرحله

 

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

نحوه ترک مواد مخدر کمیکال در 3 مرحله

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

40 دیدگاه دربارهٔ «نحوه ترک مواد مخدر کمیکال در 3 مرحله»

  1. با سلام.
    من الان 7 یا 8ماهه دارم مصرف میکنم و در راه سخت ترکش هستم.
    از همه عاجزانه تقاضا میکنم حتی برای تست هم شده مصرف نکنن.
    تو این مدت پول یه پراید صفر رو دود کردم. بابا به مولا که چیزی نیست نرید نکنید یکم از تجربه های بقیه استفاده کنید.

  2. سلام من فقط یه بار امتحان کردم
    دیدم یه ذره است دیگه
    کشیدم همون لحظه اثر کرد
    چون کام حبس‌ زدم
    بعدش تا یه ربع نیمه هوشیار بودم
    هی صدا ها کند و کند تر میشد
    فقط خدا خدا میکردم نصف شبی از خود بی خود نشم
    تا اثرش تا حدی‌بشه که‌بتونم کامل بر بدنم کنترل‌داشته باشم یه ساعت‌کشید و اون طولانی ترین‌‌ دقایق عمرم بود
    فقط از خدا میخواستم به خاطر پدر و مادرمم که‌ شده منو ببخشه که منو اینطوری نبینن هیچوقت
    بعد اون تجربه تلخ یه زندگی جدید‌شروع کردم الان از همه چیز حتی صدای اذیت کننده بوق ماشین هم خوشاینده الان قدر زندگیمو بیشتر میدونم و از خدا طلب بخشش میکنم

  3. عاقا جون هرکی که دوسش دارید یه بارم این کوفتی رو امتحان نکنید هم مغزتونو از بین میبره هم بخدا نمیزاره هزار تومن پول توی جیبتون بمونه.من الان ۴ ماهه هر روز دارم میکشم هر کاری هم میکنم نمیتونم ترکش کنم

    1. سلام
      من حدود ۴۰ روز مصرف میکردم روزی ۱ تا ۲ گرم بونزای
      الان ۴ روزه کنار گذاشتم
      مشکل خواب دارم
      تعرق شدید دارم
      لرز دارج
      ولی درد عظلانی یا سردرد خیر
      اشتها صفر شده ۲ روزه
      بی حسی در ناحیه های صورت سر شکم دست و پا در طول روز

      ولی اینو بدونین باید اراده خودت باشه
      اول خودت باید دوست داشته باشی
      باید ب جایی برسی که خودت بفهمی ارزش مصرف نداره
      ولی کلا اصرات خماری و درد بدنی نداره این داستان
      فقط از نظر و ذهنی دچار مشکل میشید
      همونطور که مصرفش لذت مبده
      از نظر من ترک کردن و دوره خماری اونم یه حالت نشگی داره واقعا

      ترکش لذت بخشه
      تا میتونین اب ویتامین c اب هندوانه مصرف کنید
      دفع بیشتر این ماده از اب بدن هست مثل عرق کردن و ادرار
      فقط مایعات
      انشالله پاکی همه

  4. سلام چهار سال دارم میجنگم بزارم کنار بعد هشت ماه میزنم زندگیمو باختم نکن داداش نکن عزیز همه چیو دادم پاش زنو پول مالو اعتبارو همرو دادم رفته نزن لطفا

    1. گروه روانشناسی سلام

      سلام
      ممنون از تجربتون که در اختیار گروه گذاشتین
      براتون ارزوی سلامتی و پاکی میکنم

  5. سلام کمیک توی ذهن زیاد تاثیر منفی داره از اونور ترکشم ذهنی هست یعنی یه ذهنی که سالم نیست دچار بدبینی شده احساساتشو نمیتونه بروز بده تفکراتش عوض شده میخاد فشار ترک رو هم تحمل کنه مطمعنا این باعث میشه سخت بشه اما حرف من با مصرف کننده های طولانی مدت قبول کنید بیشترشماها طرز فکرتون رفتارون اشتباهه وفکر میکنید خیلیم درسته ذهنتون رو بکوبید واز دوباره بسازید کتاب بخونید مشاوره بگیرید و تفکراتتون رو از نوع بسازید تا راحت تر ترک کنید

  6. سلام من ۲۸روزه مصرف نکردم حالم خوبه بالا پایین میشه چیکار باید کنم

    من دوس دارم دیگه تا آخر عمر مصرف نکنم چون خیلی خانمان سوزه
    خیلی خصارت به خودمو خانواده ام زدم بدردم نخورد و نمیخوره لطفعا کمک کنید

    1. گروه روانشناسی سلام

      سلام
      برای گرفتن راهکار اطلاعات بیشتری نیاز است
      ولی برای قطع مصرف کلی
      اجسم
      روح
      روان
      وسوسه
      را کنترل کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره