مشاوره انتخاب شغل : بهترین گزینه را انتخاب کنید!

مشاوره انتخاب شغل

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

مشاوره انتخاب شغل : بهترین گزینه را انتخاب کنید!

 

مشاوره انتخاب شغل

چطور بهترین و مناسب ترین شغل را انتخاب کنیم؟

۰۲۱-۶۶۰۸۱۲۰۰

 

امروزه یکی از بزرگ ترین و مهم ترین دغدغه های افراد در سنین مختلف انتخاب شغل است. به خصوص نوجوانان و جوانان در این امر با مشکلات بیشتری مواجه می شوند. به همین دلیل همه افراد به مشاوره انتخاب شغل مناسب نیاز دارند.

عوامل بسیاری در انتخاب مناسب ترین شغل برای افراد مختلف تاثیر خواهد داشت. چنانکه اگر به این عوامل توجه نکنید و صرفا برای کسب درآمد شغل به خصوصی را انتخاب کنید، در آینده ای نه چندان دور با مشکلات روحی و جسمی بسیاری رو به رو خواهید شد.

به همین دلیل مشاوره برای انتخاب شغل به افراد کمک می کند که بهترین حرفه را متناسب با نیاز مالی، شخصیت، جسم و روح خود انتخاب کنند.

 

در ادامه خواهید خواند:

 

چگونگی انتخاب شغل مناسب

 

انتخاب براساس ویژگی های شخصیتی

 

انتخاب براساس محیط کار

 

جستجو و انتخاب آنلاین

 

نحوه تغییر شغل

مشاوره انتخاب شغل

روش های مشاوران

جمع بندی

 

انتخاب مناسب ترین مشاغل

با استفاده از مشاوره انتخاب شغل

۰۲۱-۶۶۰۸۱۲۰۰

 

انتخاب شغل با انتخاب مناسب ترین شغل بسیار تفاوت دارد. زیرا برای انتخاب شغل کافی است که شما به مجله ها یا سایت های استخدامی مراجعه کنید و اولین آگهی استخدامی را به عنوان شغل خود برگزینید؛ اما انتخاب شغل مناسب چگونه است؟

در این رابطه باید بدانید عوامل بسیاری در انتخاب شغل تاثیر دارند که باید با توجه به این عوامل شغل مورد نظر را انتخاب کنید. درواقع مناسب ترین شغل برای افراد آن است که با تمام جوانب زندگی او تناسب داشته باشد.

به همین دلیل امروزه مشاوران انتخاب شغل راهکارهایی را به افراد ارائه می دهند که با استفاده از آن ها مناسب ترین شغل را برای خود انتخاب کنند. بنابراین ما در این قسمت برای آشنایی بیشتر شما به چند مورد از این راهکارها اشاره می کنیم.

نوع مشاغل مورد علاقه خود را مشخص کنید

ابتدایی ترین راهکار مشاوره انتخاب شغل برای یک انتخاب ایده آل این است که به علایق خود توجه کنید.

انسان اگر در فضایی قرار بگیرد یا کاری را انجام دهد که مورد علاقه او نباشد، به مرور زمان از لحاظ روحی و جسمی دچار فرسودگی می شود.

بنابراین ابتدا تصمیم بگیرید که به چه مشاغلی علاقه دارید و می خواهید در چه حرفه ای فعالیت کنید؟ در این مسیر رشته تحصیلی یا مهارت های شما بسیار کمک کننده هستند.
چنان که اگر از آن دسته افرادی هستید که به رشته تحصیلی خود علاقه داشته اید مناسب ترین شغل برای شما نیز در همین حیطه است.

علاوه بر این باید به این موضوع فکر کنید که انجام چه کاری شما را خوشحال می کند یا حضور در چه نوع محیطی برای شما خوشایند است؟ به این شکل به راحتی شغلی متناسب با علایق و استعدادهای خود را پیدا خواهید کرد.

حال اگر همچنان در رابطه با شغل مورد علاقه خود تصمیم درستی نگرفته اید، بهتر است از مشاوره تلفنی انتخاب شغل مناسب استفاده کنید.

با برقراری ارتباط تلفنی با مشاوران متخصص ما در نوا مشاور با علایق و استعدادهای خود آشنا خواهید شد و انتخاب مناسب ترین شغل آسان می شود.

بررسی دستمزد و حقوق مشاغل مختلف

آیا می پرسید در مصاحبه شغلی چه بگوییم ؟ در این رابطه باید بدانید یکی از مهم ترین مسائل در مصاحبه های شغلی برای انتخاب مناسب ترین شغل، بررسی دستمزد و حقوق است.
درواقع برای اینکه شغلی مناسب و ایده آل را برای خود انتخاب کنید، باید درآمد آن را بررسی کنید.

عملا اصلی ترین دلیل برای انتخاب شغل، کسب درآمد است و افراد باید با توجه به نیازهای مالی خود شغلی مناسب را انتخاب کنند. در این رابطه توجه داشته باشید درآمدی که دریافت می کنید در برابر کاری که انجام می دهید مناسب باشد.

در واقع هیچ کاری را با دریافت دستمزد کم انجام ندهید! امروزه وضعیت مالی و درآمد بر تمام بخش های زندگی شما تاثیر دارد و باید در انتخاب شغل به این مورد بسیار توجه داشته باشید که در مخارج زندگی دچار مشکل نشوید.

بنابراین باید بدانید شغلی برای شما ایده آل محسوب می شود که دستمزد و حقوق آن به شما کمک کند که علاوه بر پرداخت مخارج زندگی، به پس انداز بپردازید. زیرا شغل شما درواقع آینده شما را تضمین می کند.

مشاوره انتخاب شغل

انتخاب شغل ایده آل براساس ویژگی های شخصیتی

یکی دیگر از راهکارهایی که مشاوره انتخاب شغل مناسب در این زمینه به افراد ارائه می دهد این است که برای انتخاب شغل خود به ویژگی های شخصیتی توجه کنند. آیا می پرسید منظور از محدودیت های شخصیتی چیست؟

همه افراد ویژگی ها و خصوصیات روحی و جسمانی منحصر به فردی دارند که علاوه بر تاثیر بر تمام جوانب زندگی، در انتخاب مناسب ترین شغل نیز بسیار حائز اهمیت هستند.

به همین دلیل شغلی برای شما مناسب است که آن را با توجه به ویژگی های شخصیتی خود انتخاب کنید و دچار مشکل نشوید.

به عنوان مثال اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست ندارید کارفرما داشته باشید، باید به کارآفرینی بپردازید که هیچ کارفرمایی نداشته باشید؛ درواقع صاحب کار محسوب شوید.
همچنین اگر ارتباط اجتماعی خوبی با افراد ندارید شغل هایی مانند فروشندگی، کافی شاپ وغیره برای شما مناسب نیستند.

بنابراین ابتدا تمامی ویژگی های روحی و جسمی خود را بررسی کنید، سپس نیازهای روحی و جسمی برای هر شغل را در نظر بگیرید. در این صورت بهترین شغل را برای خود انتخاب خواهید کرد.

انتخاب مناسب ترین شغل با توجه به محیط کار

آیا می دانید محیط کار تا چه اندازه بر روح و جسم شما تاثیر دارد؟ آیا می دانید مناسب ترین شغل از نظر محیط کاری برای شما کدام است؟ در این رابطه باید توجه داشته باشید که هر کار و حرفه ای محیط به خصوصی دارد.

چنان که شرکت ها و ادارات، محیطی آرام و بدون سرو صدا دارند اما مشاغلی مانند جوشکاری، تراشکاری وغیره بسیار پر سر و صدا هستند.
همچنین در شغل های ادارجاتی شما و همکاران در کنار یکدیگر به کار مشغول هستید و هر روز آن ها را ملاقات می کنید. در صورتی که این امر برای فروشندگان صادق نیست.

بنابراین در مشاوره انتخاب شغل از محیط کار به عنوان یکی دیگر از عوامل موثر و حائز اهمیت برای انتخاب مناسب ترین شغل یاد می شود. چنان که باید بررسی کنید چه نوع محیط کاری را دوست دارید که از نظر جسمی و روحی باعث آزردگی خاطر شما نشود و سپس نسبت به انتخاب شغل اقدام کنید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که تا به حال تجربه کاری نداشته اید و نمی دانید چه محیطی برای شما مناسب خواهد بود باید بدانید مشاوران متخصص ما در نوا مشاور به شما کمک می کنند که محیط کاری متناسب با روحیه خود را به راحتی انتخاب کنید.

چنان که با برقراری ارتباط با متخصصان ما و درخواست کمک از آن ها دیگر در انتخاب شغل ایده آل دچار مشکل نخواهید شد و همچنین در محیط کاری خود آرامش نیز کسب می کنید.

مشاوره انتخاب شغل

انتخاب شغل مناسب با جستجوی آنلاین: فیلتر کردن آگهی ها بر اساس نیازها

علاوه بر تمام آنچه تا بدین جا ذکر شد باید بدانید چگونگی جستجوی مشاغل در انتخاب بهترین شغل تاثیر بسیاری دارد. در گذشته افراد با استفاده از روزنامه ها و آگهی های استخدامی چاپی نسبت به انتخاب شغل اقدام می کردند، اما امروزه روش های نوینی برای این امر وجود دارد.

باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و تاثیر بی اندازه آن بر زندگی ما به تازگی افراد به صورت آنلاین و اینترنتی به انتخاب شغل خود می پردازند. زیرا در سایت ها، اپلیکیشن ها و شبکه های مجازی مختلف آگهی های استخدامی مشاغل گوناگون در دسترس افراد است.
به طوری که مردم در کوتاه ترین زمان ممکن روی مبل منزل خود آگهی های استخدامی را مشاهده می کنند و به مقایسه آن ها می پردازند. در این رابطه باید بدانید بهترین راه برای انتخاب مناسب ترین شغل، جستجوی آنلاین مشاغل است.

بسیاری از سایت ها فیلترهایی را در نظر گرفته اند که با فعال کردن آن ها تنها شغل های مورد نظر شما را نمایش می دهند و دچار سردرگمی و اتلاف وقت نمی شوید.

ضمن اینکه در لیست نمایش داده شده مجدد مقایسه هایی را انجام می دهید و در نهایت بهترین شغل را انتخاب خواهید کرد.

بنابراین بر اساس راهکارهای مشاوره انتخاب شغل اگر به دنبال پیداکردن بهترین شغل متناسب با معیارهای خود هستید، بهتر است همین الان با یک جستجوی کوتاه نسبت به مشاهده آگهی های استخدامی اقدام کنید.

حال شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که شغل مناسبی را پیدا کرده اید اما نمی دانید چگونه تغییر شغل بدهید؟ در ادامه با ما همراه باشید که به سوال شما پاسخ دهیم.

 

چگونگی تغییر شغل

چطور کارمان را عوض کنیم؟!

۰۲۱-۶۶۰۸۱۲۰۰

 

آیا می پرسید چه زمانی نیاز به تغییر شغل داریم؟ در این رابطه باید بدانید هر زمان که احساس کردید هیچ انگیزه ای نسبت به انجام شغل فعلی خود ندارید باید آن را تغییر دهید.

البته باید برای این بی انگیزگی دلایلی داشته باشید که به کار شما مرتبط باشد!

امروزه مشاهده می شود که افراد به دلیل تنبلی هر روز قصد دارند شغل خود را تغییر دهند و هرگز موفق نمی شوند. بنابراین با بینش کافی نسبت به احساسات و انگیزه خود باید به تغییر شغل بپردازید. برای تغییر شغل باید به نکات بسیار مهمی توجه کنید که در ادامه چند مورد از آن ها را ذکر می کنیم:

  • براساس مشاوره انتخاب شغل بهتر است تا زمانی که شغل مناسبی پیدا نکرده اید، نسبت به تغییر یا ترک شغل قبلی اقدام نکنید.
  • باید بدانید اگر به رئیستان بگویید که قصد تغییر شغل خود را دارید، ممکن است گزینه بهتری را نسبت به وضعیت سابق به شما پیشنهاد دهد که مجبور به تغییر شغل نباشید.
  • همچنین ممکن است اگر به رئیستان بگویید که می خواهید شغلتان را تغییر دهید بلافاصله به تسویه حساب با شما بپردازد و از نظر مالی دچار مشکل شوید.

بنابراین با توجه به نکات ذکر شده باید نسبت به تغییر شغل اقدام کنید تا درنهایت بتوانید در حرفه مورد نظر و مناسب خود به فعالیت مشغول شوید.

در این راستا اگر نمی دانید چطور موضوع تغییر شغل را با خانواده یا رئیس خود در میان بگذارید یا در اینکه شغل مناسبی را انتخاب کرده اید تردید دارید؛ بهتر است به مشاوران متخصص در این حوزه مراجعه کنید.
و اگر می پرسید «نقش مشاور در انتخاب شغل مناسب چیست؟» بهتر است در ادامه با ما همراه باشید!

 

نقش مشاوره برای انتخاب شغل

ارتباط با متخصصین نوا مشاور از طریق:

۰۲۱-۶۶۰۸۱۲۰۰

 

جالب است بدانید امروزه باتوجه به اهمیت انتخاب مناسب ترین شغل برای افراد، مشاوران بسیاری در زمینه انتخاب شغل فعالیت می کنند. چنان که اگر کسی در انتخاب شغل خود دچار مشکل شود تنها کافی است که به یکی از مشاوران متخصص ما در نوا مشاور مراجعه کند.
این افراد به شما کمک می کنند که به راحتی شغل متناسب با روحیات خود را انتخاب کنید. می پرسید چگونه؟ این دسته از مشاوران پیش از هر چیز ویژگی های شخصیتی شما را بررسی می کنند.

در مشاوره انتخاب شغل به شما گفته می شود چه شغلی برای شما مناسب است. به طوری که با فعالیت در آن حیطه از نظر روحی و جسمی دچار تنش نخواهید شد و بهترین لحظات را در طول فعالیت کاری خود سپری می کنید.

مشاوران متخصص در زمینه انتخاب شغل می دانند که محیط کاری شلوغ یا خلوت برای چه افرادی مناسب است. همچنین آن ها مطلع هستند که افراد منظم و دقیق در چه حیطه های شغلی موفق هستند و به آرامش می رسند.
ضمن اینکه این دسته از مشاوران بهترین مشاغل را به افرادی با شخصیت هیجانی معرفی می کنند که سرخورده نشوند.

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که این مشاوران با استفاده از چه روش هایی در انتخاب شغل به شما کمک می کنند؛ بنابراین در ادامه به برخی از این شیوه ها اشاره می کنیم.

روش های مشاوران انتخاب شغل برای کمک به افراد

  • با استفاده از مطالعات تخصصی در زمینه شناخت ویژگی های شخصیتی: مشاوران تمامی نظریه های شناخت شخصیت ها را مطالعه کرده اند و بر اساس آن ها ویژگی های درونی شما را تشخیص می دهند و مطابق با آن ها شغل مناسب را به شما معرفی می کنند.
  • با استفاده از تست و آزمون شخصیت: یکی دیگر از روش های مشاوران انتخاب شغل مناسب برای افراد این است که بر اساس تست ها و آزمون های روانشناسی ویژگی های شخصیتی شما را تشخیص می دهند. چنانکه با توجه به آن ها مشاغل مناسب برای شما مشخص می شود.
  • معرفی مشاغل پردرآمد و پرطرفدار: مشاوران انتخاب شغل کسانی هستند که با جدیدترین مشاغل پردرآمد آنها آشنایی کامل دارند و این شغل ها را به مراجعان خود معرفی می کنند. زیرا بسیاری از افراد تنها به دنبال درآمد هستند و این دسته از مشاغل برای آن ها بسیار مناسب خواهد بود.
  • معرفی روش های جستجوی مشاغل مناسب: یکی دیگر از کمک های مشاوران انتخاب شغل به افراد این است که روش های جستجوی مشاغل را به آن ها آموزش می دهند. چنانکه از این طریق بتوانند بهترین شغل را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنند.
  • استعدادیابی و مهارت سنجی: امروزه شرایطی فراهم شده است که مشاوران انتخاب شغل با مهارت سنجی و استعدادیابی به افراد کمک می کنند که شغل مناسبی را انتخاب کنند. به طوریکه شغل آن ها با مهارت و استعدادشان تناسب داشته باشد و انرژی کم تری از آن ها تلف شود.

در نتیجه…

امروزه شغل یکی از مهم ترین بخش های زندگی همه مردم محسوب می شود. به طوری که بسیاری از افراد در این زمینه از مشاوره انتخاب شغل استفاده می کنند. زیرا در این مشاوره با عوامل تاثیرگذار بر انتخاب مناسب ترین شغل آشنا می شوند.

عواملی همچون علایق، مهارت ها، ویژگی های شخصیتی، محیط کار، دستمزد و بسیاری موارد دیگر در انتخاب بهترین شغل برای افراد تاثیر دارد. به همین دلیل مشاوران انتخاب شغل به مردم کمک می کنند که ضمن آشنایی با این عوامل نسبت به انتخاب شغل اقدام کنند.

همچنین از آنجا که تغییر شغل یکی دیگر از دغدغه های افراد برای انتخاب مناسب ترین شغل محسوب می شود؛ مشاوران انتخاب شغل در این زمینه نیز به مراجعان خود بسیار کمک می کنند که دچار مشکل نشوند.

اگر به صورت حضوری یا تلفنی با مشاوران متخصص ما در نوا مشاور ارتباط برقرار کنید میتوانید از خدمات مشاوره انتخاب شغل بهره مند شوید. با کمک متخصصان ما بهترین شغل را بدون تنش و با آرامش بسیار انتخاب خواهید کرد.

شماره تماس نوا مشاور

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

مشاوره انتخاب شغل : بهترین گزینه را انتخاب کنید!

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره