10 مورد از موثرترین دلایل طلاق در روابط زناشویی

موارد غیر قابل تحمل در روابط زناشویی

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

10 مورد از موثرترین دلایل طلاق در روابط زناشویی

ضرورت طلاق و جدایی زن و شوهر

زندگی زناشویی معمولا با عشق دو طرف آغاز شده و چندین ماه اول آن شاید شیرین ترین خاطرات را در طول عمر شما بسازد. با این حال شیرینی ازدواج بعد از مدتی جای خود را به تلخی می دهد.

مشاجره های بی پایان، بهانه های کوچک و بزرگ و چالش های زندگی زناشویی جدی تر از آن چیزی است که تصور می کردید. موارد غیر قابل تحمل در زندگی زناشویی، هر روز را به کابوسی تمام نشدنی تبدیل کرده و نمی دانید در این شرایط تصمیم درست چیست؟ طلاق بهتر است یا تحمل؟

تحمل زندگی که شاید دیگر علاقه ای به آن ندارید، روزانه انرژی زیادی از شما می گیرد. اما بهتر است به عواقب طلاق نیز دقیق تر فکر کرد. در این مقاله می خواهیم موارد غیر قابل تحمل زندگی زناشویی را بیشتر بشناسیم و ببینیم چه زمانی به پایان زندگی مشترک خود نزدیک شده ایم. در ادامه میخوانید:

موارد غیر قابل تحمل در روابط زناشویی

موارد غیر قابل تحمل در روابط زناشویی

ده موارد غیر قابل تحمل در روابط زناشویی که در هیچ رابطه‌‌ ای نباید تحمل کنید.

رابطه شما، چه یک رابطه جدی عاشقانه باشد چه نباشد، باعث می‌شود احساس هیجان و خوشبختی در زندگی کنید.
ولی بسیاری افراد فقط به خاطر ترس از تنهایی در روابط ناراحت‌ کننده می‌ مانند، حتی اگر آن رابطه قادر به برطرف کردن نیازهایشان نباشد.

هرکس نیاز به احترام، محبت و عشق در رابطه دارد ولی اگر طرفتان قادر به تامین آنها برای شما نباشد، شاید بهتر باشد به ادامه این رابطه بیشتر فکر کنید.

اگر این موارد غیر قابل تحمل در روابط زناشویی خود دارید، محبور نیستید آن رابطه را تحمل کنید:

۱. بی‌ احترامی کلامی

یک رابطه سالم قبل از هر چیز با احترام متقابل شروع می‌ شود.
نباید هیچوقت کسی که بد دهنی می‌ کند، تحقیرتان می‌ کند، یا باعث می‌ شود به هر ترتیبی احساس ناراحتی کنید را تحمل کنید.
حتی اگر با هم وارد بحث و جدل می‌ شوید، این حق را به هیچکدام از شما نمی‌ دهد که با بی‌ احترامی با هم رفتار کنید.

۲. کنترل‌ گرایی

اگر طرف مقابلتان نمی‌ تواند تحمل کند که بدون اینکه به شما تهمت بزند از جلو چشمانش دور باشید، به هیچ عنوان مجبور به ادامه رابطه با او نیستید.

هیچوقت نباید کسی را که فکر می‌ کند باید شما را در هر نقطه از زندگیتان کنترل کند تحمل کنید.

۳. بی‌ اعتمادی

اعتماد متقابل برای بقای هر رابطه‌ ای لازم است.
اگر نمی‌ توانید به طرفتان اعتماد کنید، یا باید در مورد این موضوع با او حرف بزنید، یا قبل از اینکه این بی‌ اعتمادی عمیق‌ تر شود، از آن رابطه بیرون بیایید.

در یک رابطه هر دو طرف باید با هم احساس راحتی و آزادی کنند و فقدان اعتماد دو طرفه موجب نابودی یک رابطه خواهد شد.

۴. آویزان بودن!

البته احساس خواسته شدن در یک رابطه کاملاً طبیعی است، ولی اگر مراقب نباشید ممکن است بیش از اندازه شود.
بیش‌تر افراد از بودن با کسی که در بعضی کارهایش درخواست کمک می‌کند یا هر از گاهی نیاز به در آغوش گرفتن یا درد و دل کردن دارد، لذت می‌برند. اینها در رابطه کاملاً طبیعی است.

ولی چیزی که طبیعی نیست فرد وابسته ای است که به نظر می‌رسد بدون شما قادر به انجام هیچ کاری در زندگی‌اش نیست! کسی که هیچ استقلال شخصیتی در کنار شما از خود نشان نمی‌دهد، یک علامت هشدار است.

۵. اولویت ندادن به شما

با اینکه زندگی به جز رابطه قسمت‌ های مهم دیگری هم دارد، ولی طر‌ف‌ مقابلتان باید به شما نسبت به مسائل دیگر زندگی‌ اش اولویت دهد.

مثلاً اگر او بیشتر از اینکه با شما وقت بگذراند با دوستان خودش است، یعنی رابطه‌ اش با شما را چندان جدی نمی‌ گیرد.
هیچوقت لازم نیست کسی که به شما احساس خاص بودن نمی‌ دهد را تحمل کنید.

۶. منفی‌گرایی

البته منفی‌ گرایی بخشی از هر رابطه در زندگی است ولی نباید به آن در مقابل مثبت‌ گرایی اولویت داد.
داشتن نگرش منفی در زندگی منجر به داشتن افکار منفی و در نهایت ذهنی منفی خواهد شد.
کسانی که روی نقاط منفی مسائل تمرکز می‌ کنند معمولاً انرژی کمتری دارند، دیگران را به خاطر مشکلاتشان مقصر می‌ دانند و به طور کلی، افراد جالبی برای معاشرت نیستند.
هیچوقت با کسی که تا این اندازه منفی‌ های زندگی را می‌ بیند نمانید چون شما را هم به راه خود خواهد کشاند.

۷. عدم دسترسی احساسی

طرف ‌مقابل شما باید از نظر احساسی در دسترس شما باشد، در غیر این صورت نمی‌ توانید یک رابطه موفق با او داشته باشید.

اگر احساس نا امنی کند یا برای ابراز احساساتش خجالت بکشد، یعنی مشکلات عمیقی دارد که قبل از وارد شدن به یک رابطه باید به آنها رسیدگی کند.

موارد غیر قابل تحمل در روابط زناشویی

۸. کسی که به حرف‌ هایتان گوش نمی‌ دهد

هر دو شما باید برای حرف زدن صادقانه و آزادانه با هم احساس راحتی کنید.
اگر طرفتان از آن دسته افراد است که فقط خودش حرف می‌ زند به طوری که شما احساس می‌ کنید عقاید و افکار شما هیچ اهمیتی ندارد، یعنی برای شما به عنوان یک انسان ارزشی قائل نیست.

۹. کسی که از رویاها و اهدافتان حمایت نمی‌ کند

وقتی نوبت به آرزوها و اهدافتان می‌ رسد، طرفتان باید بخواهد ۱۰۰٪ از شما حمایت کند.

هیچوقت نباید کسی را که به جای تشویق شما در راه رسیدن به اهدافتان، به شما حسادت می‌ کند و موفقیت‌ های شما را دست کم می‌ گیرد، تحمل کنید.

۱۰. بی‌ مسئولیتی

و آخر اینکه نباید هیچوقت کسی که تمایلی به زیر بار مسئولیت رفتن ندارد را تحمل کنید.
مسئولیت‌ های افراد بزرگسال به هیچ وجه شوخی نیست.
هر کس باید بتواند میزانی از مسئولیت‌ها و وظایف زندگی را بر عهده بگیرد و برای همه چیز به شما تکیه نکند.

تصمیم درست چیست طلاق یا تحمل؟

تصمیم گیری برای ادامه زندگی زمانی که دعواهای روزانه جایگزین معاشقه های سابق شده، دشوار است. تحمل زندگی تنها به دلیل وجود فرزندان یا آبروی خانواده، شرایط زندگی مشترک را سخت تر می کند. با این حال نمی توان به سادگی برای طلاق تصمیم گرفت.

قبل از انتخاب طلاق یا تحمل از شما می خواهیم کمی دورتر ایستاده و از بیرون به زندگی زناشویی خود نگاه کنید. به عنوان شخص سوم آیا در مشاجرات بی پایان شما، تنها همسر مقصر است؟ یا رفتارهای شما نیز اشکال دارد؟

چه اطلاعاتی از مدیریت احساسات، مهارت های گفتگو و زندگی زناشویی دارید؟ آیا قبل از ازدواج در جلسات مشاوره شرکت کردید؟ یا تنها به دنبال پیدا کردن مقصر اصلی ماجراها می گردید؟

موارد غیر قابل تحمل زندگی ممکن است زندگی زناشویی را به کابوسی تلخ تبدیل کرده باشد؛ اما فراموش نکنید هیچ گاه برای تغییر دیر نیست.‌اگر هنوز تلاشی برای تغییر خود و زندگی زناشویی نکردید، از تصمیم طلاق منصرف شوید.

هزینه های طلاق

برخلاف تصور شما، طلاق هزینه های مالی و عاطفی سنگینی دارد. هزینه های مالی به خصوص بر زندگی مستقل زنان بیشتر تاثیر دارد. از آن جایی که افراد این مشکلات را پیش بینی نکردند، پیامدهای اقتصادی طلاق فشار زیادی به زوجین می آورد.

از طرفی دیگر پیامدهای عاطفی دیده می شود. بعد از طلاق معمولا افراد دچار سردرگمی و بحران هویت می شوند. زندگی مستقل و جدید همچون واقعیتی سخت به طور ناگهانی در برابر شما ظاهر شده و نمی دانید چه باید کنید.

احساس اندوه از دست دادن دوست یا همسر نیز، بعد از طلاق فرد را دچار افسردگی یا رفتارهای خشن می کند. این احساس ممکن است به شکل گناه، نفرت، عصبانیت، ترس و غم ظاهر شده و سردرگمی فرد را تشدید کند.

موارد غیر قابل تحمل در روابط زناشویی

طلاق یا تحمل

با وجود موارد غیر قابل تحمل زندگی طلاق بهتر است یا تحمل؟ پاسخ این سوال به شما بستگی دارد. شرایط زندگی زناشویی افراد متفاوت بوده و نمی توان حکمی کلی برای همه آن ها صادر کرد. اما با جواب دادن به پرسش های زیر راحت تر تصمیم خواهید گرفت:

  • با وجود مشکلات زناشویی آیا هنوز همسر خود را دوست دارید یا نسبت به او بی تفاوت شدید؟
  • تصور کنید فردا از همسر خود طلاق می گیرید، چه احساسی دارید؟
  • آیا تلاشی برای نجات زندگی زناشویی خود انجام دادید؟
  • طلاق چه تاثیری روی شما دارد؟ آیا طلاق احساس بهتری به شما می دهد یا می خواهید از واقعیات تلخ فرار کنید؟
  • طلاق روی فرزندان شما چه تاثیری دارد؟ آیا با ان ها درباره این موضوع حرف زدید؟
  • آیا تا کنون مشکلات زناشویی خود را با مشاوران خانواده در میان گذاشته اید؟

کلام آخر

زندگی زناشویی با چالش های بسیاری روبرو می شود. عموم زوجین در ازدواج خود با مشکلات کوچک و بزرگی دست و پنجه نرم کرده و موارد غیر قابل تحمل زندگی را پشت سر می گذارند. با این حال تصمیم گیری برای ادامه زندگی یا طلاق موضوعی مهم است.

بیشتر مشکلاتی که در زندگی مشترک ایجاد می شود ریشه در عدم اطلاعات از جنسیت مقابل و گره های درونی کودکی دارد. افرادی که قبل از ازدواج اهمیتی به شرکت در جلسات مشاوره نمی دهند مجبور به تحمل زندگی زناشویی شده و نسبت به یکدیگر بی علاقه می شوند.

اما فراموش نکنید هیچ گاه برای درمان زندگی زناشویی دیر نیست. نوا مشاور به شما توصیه می کند تلاش کنید به کمک مشاوره شخصیت و زندگی مشترک را راتقا داده و رابطه خود را حفظ کنید.
روانشناسان ما در نوا مشاور آماده بررسی شرایط زندگی زناشویی شما هستند تا شما را برای تصمیم گیری راهنمایی کنند. کافی است با ما تماس بگیرید.

شماره تماس نوا مشاور

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

10 مورد از موثرترین دلایل طلاق در روابط زناشویی

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

23 دیدگاه دربارهٔ «10 مورد از موثرترین دلایل طلاق در روابط زناشویی»

  1. سلام من و همسرم خیلی باهم درگیریم یعنی هفته ای دو سه بار دعوا داریم خیل بی احترامی به من و خانوادم میکنم منم مجبور به مقابله به مثل باهوش میشم خسته شدم ازش دیگه دوسش ندارم فقط بخاطر بچم تحملش میکنم از صبح که چشش رو باز میکنه یه سره بهم میگه تو بد صدایی تو بد اخلاقی تو فلانی ولی باور کنید انقدر اینارو تکرار کرده که من بخودم قبولوندم که همچین شخصیتی دارم یبار تا پای طلاق رفتم ولی اومد منت کشی و تموم شد ولی الان که خونم هستم اصلا ازش راضی نیستم و احساس تنفر بی نهایت دارم

  2. سلام و خداقوت
    من یه دختر سی و دو ساله هستم و حدود نه ماهه ازدواج کردم.دوره نامزدی نداشتم و بلافاصله وارد زندگی مشترک با شوهرم شدم. ولی از همون ابتدای ارتباط حتا ققبل از ازدواج و دوستی که حدود 5ماه دوست بودیم یه مشکلی باشوهرم داشتم و اون این بود که نسبت به خاهرم و شوهرش به شدت بدبینه و خیال میکنه من واون دو نفر یه اکیپ هستیم که باهم یه سری حرفای پنهانی داریم و کارای پنهانی میکنیم یا پنهانی باهم در ارتباطیم و این درحالتیه که ابدا این مورد وجود نداره و فقط به خاطبدبینی و شکاک بودنشه که اینطور فکرمیکنه و حتا همین الان که براتون مینویسم حدود سه هفته هست که من خاهرمو شوهرش و هیچ کدوم از اعضای خونوادمو ندیدم. یه مشکل دیگه که هست اینه که شوهرم ادم بددهنیه و سعی میکنه وقتی با دوستا و خونواده و اشناهای من روبرو میشه با بددهنی یا بی احترامی به من جلب توجه کنه و اینطور وانمود کنه که من ذلیلم و اون حاکم منه.و با توجه به اینکه بنده یه ادم اجتماعی هستم و دانشگاه تدریس میکنم و در کل در اجتماع به عنوان یه ادم خیلی باشخصیت و با کمالات ظاهر شدم همیشه این رفتاربرام عذاب اوره و نمتونم تحمل کنم.یه مشکل دیگه هم که داره موقع ارتباط زناشویی هست که اسرار داره حتما اسم یه نفر دیگه رو هم بیارم… و این مورد هم خیلی برام عذاب اوره…بایدچیکار کنم دقیقا؟!برای جدایی هم سردرگمم نمیدونم از کجا باید اقدام کنم و همه اینارو چطور در درخواست طلاقم بنویسم

    1. محمدرضا مسافرچی

      باسلام با توجه به فرمایشاتتان شما بانوهستید .برای رد حساسییت همسرتون باید بدونید چه حسی درمقابل خانواده شما داره که ناراحتشون میکنه و با توجه به مشگل دومتون بی شک نیازبه مشاوره دارید با مشاوران زوج درمان ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره