ترک هروئین در خانه ؛ مراحل، عوارض و معرفی دارو

دستور ترک هروئین در خانه

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

ترک هروئین در خانه ؛ مراحل، عوارض و معرفی دارو

دستور ترک هروئین در خانه ازجمله روش های طولانی مدت ترک هروئین به شمار می رود که بسیار اصولی اما تا اندکی سخت تر از روش های ترک هروئین با دارو است،
اما از طرفی خوبی ترک اعتیاد در منزل به آن است که همزمان با ترک فیزیکی ماده هروئین، فرد دارای اعتیاد از لحاظ روانی هم آماده ترک این افیون خواهد شد و می توان این امتیاز را برای این روش قائل شد که پس از ترک کامل هروئین، احتمال بازگشت فرد به این ماده بسیار کم تر از روش های دیگر است.

در کل 4 روش برای ترک هروئین وجود دارد:

  • ترک اعتیاد به هروئین با استفاده از دارو
  • ترک اعتیاد به هروئین سنتی با کاهش تدریجی مصرف ماده یا سقوط آزاد
  • ترک اعتیاد به هروئین به شکل نیمه سریع
  • ترک اعتیاد هروئین به روش تدریجی

به طور کلی روش پیشنهادی برای ترک اعتیاد به هروئین روش بلند مدت است چرا که با کمترین مضرات جسمی و روانی، بیمار را به سمت ترک دائمی اعتیاد هدایت می‌کند.

با این روش، در نهایت خود بیمار برای ترک اعتیاد تعجیل خواهد کرد و نسبت به مواد مخدر متنفر خواهد شد. هر یک از روش های ترک هروئین چهارگانه که اختصارا از آن ها نام برده شد، دارای فوائد و مضراتی هستند.
به ‌عنوان مثال روش ترک هروئین سقوط آزاد برای کسانی که به‌طور تفریحی و تفننی از مواد مخدر استفاده می‌کنند و تا کنون سیستم تولیدکننده مواد شبه افیونی  بدن آنان از کار نیفتاده است تأثیرگذار خواهد بود و برای برخی دیگر باید دستور ترک هروئین در خانه را به کار برد.

پیش از شروع فرآیند ترک هروئین ابتدا لازم است که از عوارض آن مطلع باشید و بدانید با چه عوارضی مواجهه خواهید داشت، در حین انجام مراحل ترک اعتیاد به هروئین هرگاه در مورد عوارض سوالی داشتید یا در ارتباط با دستور ترک هروئین در خانه شبهاتی برای شما ایجاد شد، می توانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

مشاوره ترک اعتیاد به مواد مخدر مسیری صحیح و اصولی منحصر به شرایط و ویژگی هر شخص برای ترک هر نوع مواد مخدر طراحی می‌کند. در طول این مسیر، مشاور ترک اعتیاد در حل چالش‌های دشوار در کنار بیمار خواهد بود و تا انتهای مسیر و بهبودی کامل، او را همراهی می‌کند.

عوارض ترک هروئین

تعریق، بی خوابی، اسهال و استفراغ، احساس گرما و سرما، پرش عضلات، بی قراری و بی تابی، بروز علائمی مشابه آنفولانزا، اضطراب، گشاد شدن مردمک‌ چشم ها، درد عضلات و استخوان، ریزش اشک از علائم اساسی و مشترک میان بیمارانی است که فرآیند ترک هروئین را طی کرده اند.

علائم ترک هروئین می‌توانند بسیار ناخوشایند باشند، اما مرگ آور و کشنده نیستند. خطری که این علائم ایجاد می‌کند این است که ناراحتی و رنج شدید ناشی از ترک می‌تواند شما را به مصرف دوباره هروئین سوق دهد.

اولین گام در فرایند درمان ترک هروئین، سم زدایی بدن است. در اغلب موارد، برای تثبیت وضعیت بهبود بیمار و درمان اعتیاد از دارو‌هایی نظیر «بوپرنورفین»، «سابوکسون» یا «متادون» استفاده می‌کنند. بدیهی است که پس از تثبیت روند بهبود بیمار، دوز این دارو‌ها به تدریج کاهش پیدا خواهند کرد و به صفر خواهند رسید.

در این حالت، به احتمال زیاد علائم ترک هروئین کم تر بروز خواهند کرد یا کاملا از بین خواهند رفت. اگر فرد این روند را در بیمارستان بستری باشد، ۵ تا ۷ روز زمان خواهد برد اما امکان دارد سم زدایی خارج از بیمارستان بیشتر زمان ببرد.

ممکن است بیمار تحمل دارو‌های نام برده شده را نداشته باشد. نتیجتا، در ابتدای روند سم زدایی، میزان کمی دارو به آن‌ها داده خواهد شد تا علائم ترک اعتیاد به مواد مخدر تثبیت شوند. پس از اتمام سم زدایی، برای پیشگیری از بروز هر گونه عوارضی، باید برای مدت کوتاهی تحت نظارت پزشک قرار بگیرید.ترک هروئین در خانمراحل و نحوه ترک

مرحله اول دستور ترک هروئین در خانه ، روز‌های اول تا سوم

علائم ترک اعتیاد، در اولین شبانه روز پس از آخرین مصرف هروئین، آغاز می‌شوند. علائم ترک اعتیاد می‌توانند زجرآور و دردناک باشند. هرچند، به یاد داشته باشید که این وضعیت موقتی است. برگشت و عود بیماری بیشتر در دو یا سه روز اول ترک روی می‌دهد. علائم ترک اعتیاد در مرحله اول عبارتند از:

پرخاشگری، سردرد، درد عضلات، بی‌خوابی، تحریک پذیری، تعرق، مشکلات معده، اضطراب، از دست دادن، اشتها، وحشت زدگی یا حمله پانی (Pannic Attack)

مرحله دوم روز‌های سوم تا پنجم

پس از اولین مرحله ترک هروئین، اکثر علائم حاد و شدید کاهش پیدا خواهند کرد. در این مرحله، فرد ممکن است علائم زیر را تجربه کند:

گرفتگی معده، درد‌های عضلانی خفیف، لرز، خستگی

هر شخص، سم زدایی و ترک اعتیاد را به شکل منحصر به فردی تجربه خواهد کرد. علائم ترک ممکن است در برخی افراد طی ۵ روز از بین رفته و در برخی دیگر تا یک هفته طول بکشد. با این حال، تمرکز بر روی بهبودی و انجام ورزش و خوردن غذا‌های سالم می‌توانند تا حد زیادی به بهبود این وضعیت کمک کنند.

دستور ترک هروئین در خانه با کمک داروی بوپرنورفین

این دارو برای ترک اعتیاد به هروئین در خانه ایده آل است و می‌توان از آن برای درمان‌های نگهدارنده با بوپرنورفین نیز استفاده کرد. علاوه بر این، متادون و بوپرنورفین به گونه‌ای عمل می‌کنند که هر گونه سوء استعمالی را از بین می‌برند. بوپرنورفین یا B2 یک داروی مسکن مخدر شبیه مورفین، کدئین و هروئین است.

این دارو بیشتر برای درمان اعتیاد به مواد مخدر استفاده می‌شود، البته برای موارد درمانی دیگری نیز کاربرد دارد. استفاده نامناسب از بوپرنورفین منجر به بروز عوارض خطرناک و حتی مرگ می‌شود.

در صورت استفاده از سایر مواد مخدر، عوارض جانبی بوپرنورفین بیش‌تر می‌شود. اکیداً توصیه می‌شود از شکستن قرص و حل نمودن آن در هر مایعی به منظور تزریق خودداری شود. این عمل می‌تواند باعث مرگ شود. این دارو را دقیقاً باید طبق دستور پزشک مصرف کرد.

بیش از هرچیز باید دقت کرد که هروئین خود در ابتدای حیات خویش ماده ای برای ترک اعتیاد به شمار می رفته است و پس از آنکه تریاک سرتاسر اروپا را درگیر اعتیاد کرده بوده، به عنوان دارو به فروش می رفته، پس باید دقت داشت که نباید با استفاده از داروهای جایگزین، ماده مخدر را جایگزین کرد، بلکه باید از همه آن ها فاصله گرفت تا زندگی سالمی را مجددا تجربه کنیم.

مشاوره ترک اعتیاد در نوا مشاور

تعریق، بی خوابی، اسهال و استفراغ، احساس گرما و سرما، پرش عضلات، بی قراری و بی تابی، بروز علائمی مشابه آنفولانزا، اضطراب، گشاد شدن مردمک‌ چشم ها، درد عضلات و استخوان، ریزش اشک
هر شخص، سم زدایی و ترک اعتیاد را به شکل منحصر به فردی تجربه خواهد کرد. علائم ترک ممکن است در برخی افراد طی ۵ روز از بین رفته و در برخی دیگر تا یک هفته طول بکشد.
‘آیا با داروی بوپنورفین می توان هروئین را ترک کرد؟
این دارو برای ترک اعتیاد به هروئین در خانه ایده آل است و می‌توان از آن برای درمان‌های نگهدارنده با بوپرنورفین نیز استفاده کرد.
سم زدایی، کمپ های ترک اعتیاد، ترک اعتیاد با کمک مشاور و روانشناس و …

کلام آخر

تمامی این داروها قصد دارند که علائم ترک هروئین را خفیف تر کنند تا فرآیند ترک عملی تر شود و با وسوسه بازگشت به هروئین مقابله نمایند. در صورتی که در مورد ترک مواد سوالاتی دارید و یا می خواهید اطلاعات کامل تری در این باره به دست بیاورید، از طریق شماره های زیر با روانشناسان ما در مرکز نوا مشاور تماس حاصل نمایید.

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با نوا مشاور تماس بگیر

ترک هروئین در خانه ؛ مراحل، عوارض و معرفی دارو

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

145 دیدگاه دربارهٔ «ترک هروئین در خانه ؛ مراحل، عوارض و معرفی دارو»

  1. سلام
    همسرمن 10سال اعتیادداره ولی یکسال خیلی عجیب درگیرش شده یک هفته اس تصمیم گرفتیم توی خونه ترک کنه چون خودش خواست وتوی خونه مونده مصرف نمی کنه خواستم بدونم می تونم کمکش کنم ترک کنه؟
    داروی کمک به ترکم نمی خوره واینکه مصرف اواخرهروئین بوده و خیلی لرز به حالت تشنج می گیره شبها

  2. مظاهر ایمانی تیله نویی

    سلام. من دو سال پاک بودم بعد از دوسال اب رفت زیر پوستم اشتباه کردم الان دو سه ماه رفتم سراغش. الان چه کار باید بکنم

  3. من کمپ رفتم حتی تا ۴ماه پاک بودم ولی لاح،مذهب این لعنتی از لحاظ روحی روانی خیلی فشار بهم میومدروح و روانم خراب بود ،فکر میکردم هر روز ی چیزی گم کردم یا ازم کمه مواد مخدر ،،،اتش،« خماری نبودنت را میکشم رفیق،،،اما هر گز تن به نعشگی نخواهم داد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید با تکمیل فرم زیر، منتظر تماس همکاران ما باشید!

آخرین مقالات

پیمایش به بالا
Call Now Buttonتماس با مرکز مشاوره